Ik vind het echt super fijn dat er zoveel mensen met me meedenken en me knuffels sturen
!Ik denk nog steeds het meest richting abortus, dit is gewoon niet zoals ik het wil. Niet de man met wie ik het wil en niet de tijd. Tot enkele dagen geleden was ik er heel duidelijk in: weg halen !
Maar ontkennen dat er een goed gevoel naar ' het beestje' (zoals ik het maar even genoemd heb
) zit kan ik niet ontkennen. Ipv dat ik er tegen op zie, kijk ik uit naar de echo. Ik ben erg nieuwsgierig, ondanks dat het niet gewenst is. En geloof me het meest verbaast hierover ben ik zelf ! want ik ben toch echt altijd iemand geweest die niks met kinderen heeft. Ook nu mijn schoonzus zwanger is (ik word peettante).
Ze belde me vandaag doodleuk op: Ga je mee naar de babywinkel, babyspulletjes kijken?
Dit voorstel bleek afkomstig van mijn moeder.. Heel vreemd, aangezien ik haar gister over het postieve gevoel verteld heb en het gesprek afgebroken heb omdat haar mening (abortus) TE duidelijk naar voren kwam, ik kon beter negatieve gevoelens hebben naar het beestje.
En vandaag komt deze vraag, ja ik toon zo weinig interesse, of ik dit niet voor mijn schoonzus kan doen.
Dolgraag had ik het voor haar gedaan. Maarja, ik wil er best heel, gewoon om te kijken wat het met mij doet... Maar nu mijn eigen gevoeld opzij zetten omdat het leuk is voor een ander?
Ik geloof niet dat een babyzaak daar nu de juiste plek voor is... (schoonzus weet niet van mijn zwangerschap! Ik ben vooralsnog niet van plan dit haar te vertellen, ivm haar gewenste zwangerschap en ik niet weer hoe ze nu zal reageren. Ook wil ik absoluut niet haar geluk met de kleine in de weg staan).
Verder wat betreft de vader.. Tsjah, ik weet niet goed wat ik nog kan doen richting hem. Heb belooft hem op de hoogte te houden, maar krijg 0 reactie. Ik hoop echt dat hij er met iemand over praat, maar vooralsnog heb ik het idee dat hij zijn kop in het zand steekt en er redelijk aan onderdoor gaat. Het ging al totaal niet goed met hem voor ik het vertelde, dit kon hij er eigenlijk niet bij hebben.
Ik vind het erg en zou er graag ook voor hem zijn. Of dat hij ook maar enige blijk van interesse toonde, al was het zijn mening doordrukken. Nee, er komt helemaal NIKS van hem.. Daarin houd het voor mij ook gewoon een keer op. Ik wil hem echt overal bij betrekken, zonder ook maar iets van hem te eisen, maar als zijn wil er niet is... Tsjah.
Overigens wil ik hem totaal niet 'terug' of wat dan ook, het was al over voor ik dit echt wist en daar heb ik vrede mee. Sterker nog, ik was knap boos op hem voor ik het ontdekte
. Dit heb ik aan de kant gezet, omdat ik vond dat ik het hem moest vertellen. Heb zelfs bij hem de woorden gezegd: Goed ik kom hier niet om ruzie te maken, maar om je iets te vertellen.Qua persoon ben ik een beetje klaar met hem, maar wat betreft het beestje vind ik dat hij ook wel degelijk rechten heeft.. En blijf ik eerlijk naar hem. Als dit achter de rug is, hoef ik hem niet meer te zien.
Gevoel en verstand: Ze staan lijnrecht tegenover elkaar.
Verstand zegt: Abortus, liever vandaag dan morgen. Maar staat wel open voor gedachte's over houden.
Gevoel: Ja mijn gevoel is positief, hoewel ik er versteld van blijf staan.. Is mijn gevoel gewoon echt positief. Maar ook heel bang, bang voor wat mijn verstand ook kiest
.Gelukkig is het niet totaal zwart-wit. (of was dat makkelijker geweest?) Nu ben ik wel iemand die wel vaker het gevoel en verstand lijnrecht tegenover elkaar heeft staan. Maar 90% van de keren gevoel zal laten overheersen. Tenzij ik het VOOR kan zijn.
Weet ook niet of ik blij moet zijn met de wachttijd. Ja, ik wil graag zeker zijn van mijn beslissing maar tot 100% kom ik niet er blijft een twijfel. EN ik vraag me af of die wachttijd niet juist de twijfel groter maakt.
Verder ben ik zelf gelukkig wel erg nuchter, ik romantiseer een kind absoluut niet. Heb een idee hoe zwaar het is om dit alleen te doen. En ook andersom, onderschat ik een abortus niet (meer).
Mede om deze reden heb ik ook juist het topic geopent, ik wil het gewoon goed, tot in detail overwegen voor ik werkelijk een besluit maak !
Ergens vond ik de post wel mooi, laat het lot bepalen.. Er zijn genoeg miskramen etc..
Ook iets om zeker eerst de echo af te wachten voor ik het definitieve besluit ga maken.
Werkelijk... dat zij nu zulke opmerkingen kan maken/voorstellen kan doen. Spring je niet uit je vel? Is een beetje begrip voor jouw situatie teveel gevraagd? Echt... ik zit met open mond te lezen joh.

Ik bedacht me toen ik 40 werd dat we het nog wel even snel konden proberen. 2 1/2 jaar en 7 mk/ma's verder zijn we maar gestopt ivm risico's gezondheid Wurmpje.