Kiezen? weight watchers vs. Koolhydraatarm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:23

Adin schreef:
Ik ben 14 kilo alweer aangekomen, dat is ook niet gek want ik heb er niets meer aan gedaan. Wil het graag langer volhouden. Wil van maat 44 naar 40 en die behouden maar dat is zo lastig :) Ik kan eignelijk niet 1 x zondigen want er volgt altijd een 2x. Dat is bij ww volgnes mij toegestaan maar twijfel of dat juist is.
Ik denk dat slowcarb wel wat voor me is.
Doe nu ook niet streng overigens.

Voor dat volhouden zou je eigenlijk ook een psycholoog of gedragsdeskundige nodig hebben ipv een dieetist denk ik. Dat is puur een psychologisch iets. Je moet het wel willen! Net als stoppen met roken!

En wat wil je gaan volhouden zo dan? Hoe wil je dat lagere gewicht de komende jaren, de rest van je leven, behouden? Daar moet je nu al over nadenken.

Persoonlijk denk ik afvallen alleen door je leefgewoontes aanpassen het makkelijker maakt om "vol te houden" aangezien die aanpassingen dus al gewoonte worden in het afval proces.

fokfanaat

Re: Kiezen? weight watchers vs. Koolhydraatarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:27

maar slow of low carb is net zo goed je leefgewoontes aanpassen als calorieen minderen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:35

Vroegah lukt het me nog wel eens met een crashdieetje, kcal tellen, max 1000-1200 per dag.
Heb dat vorig jaar maart ook gedaan, 7 kg in 6 weken tijd, daarna vanaf 13 mei ben ik gaan GoK'ken (Grip Op Koolhydraten -> http://www.gripopkoolhydraten.nl/over-yvonne-lemmers/), zit nu op 21,5 kg in totaal (dus incl die 7 crashkilo's). Ik voel me goed en gezond, lijf werkt meestal goed, afvallen gaat langzaam, maar dat is het beste voor mijn lijf.
Ieder kiest de methode die hem/haar het best bevalt, bij mij is de behoefte aan zoetigheid vrijwel verdwenen, eet ik eens iets zoets dan smaakt het vele malen zoeter dan vroeger.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:10

Stoppen met roken is me ook gelukt, ben er al ruim 2 jaar vanaf.
Net lekker gesport op mijn werk, alleen volgens de calorienverbrand meter maar iets van 60 calorieen verbrand :( datschiet niet op.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:21

Adin schreef:
Ik kan eigenlijk niet 1 x zondigen want er volgt altijd een 2x.

Daar moet je eigenlijk van af, van dat "zondigen". Je moet niet denken dat je bepaalde dingen niet 'mag'. Dat 'niet mogen' maakt het alleen maar moeilijker, want alles wat niet mag is leuk, toch? Dat was als kind ook altijd zo. :D
Als je beseft dat bepaalde dingen niet goed voor je zijn kom je op een gegeven moment op het punt dat je ze niet wilt.
Ik mag van mezelf op z'n tijd best een gebakje of een stuk taart eten op een verjaardag, maar ik kan dat ook heel makkelijk afslaan omdat ik het niet wíl.
Vroeger stond ik er niet bij stil wat ik allemaal in m'n mond stak, maar de laatste jaren heb ik me wat meer in het eten verdiept en ik ben nu gewoon zover dat ik bepaalde dingen niet meer eten wil.
Ik kan nu heel makkelijk van snoep, gebak, patat etc etc afblijven. Maar als ik het wel een keer neem dan voel ik mij daar niet schuldig over en ik geniet er dan ook gewoon van. :) En als je voor een keer iets neemt dan kom je daar ook niet direct van aan.
Afgelopen zaterdag had ik een wedstrijd en we kwamen tegen 19.00 weer thuis en moesten toen nog eten. Tja, patat is dan lekker makkelijk en dat hebben we dus gehaald. Ik had al zeker een half jaar geen patat meer gehad en ik heb dat zonder schuldgevoel lekker opgepeuzeld. :) Maar ik kan het nu ook heel makkelijk weer een half jaar laten staan.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:26

Na het zoveelste dieet wat ik geprobeerd heb... Ik val altijd wel af, maar het komt altijd weer terug. Nooit binnen een paar maanden overigens, maar het komt terug.... GRMBL

Ik wil ook weer afvallen en ben maar begonnen met het snoepen en snaaien laten staan. Tja en als dat een dag niet lukt denk ik: ''Jammer, had ik niet moeten doen. Ik stop nu en morgen is er weer een nieuwe dag. Ik heb fruit in de fruitschaal en dat pak ik nu wel sneller als ik in een snaaibui ben.

Ook iets verantwoorder boodschappen doen. Aardappels, groente, vlees eten we nu meer. Ipv kant en klare gebakken aardappels, veel pasta en rijt. ( dat laaste eten we wel minstens 3 keer hoor, wij zijn geen aardappel eters. ) Geen snoeperij meenemen en anders echt kinderspul. Dan heb ik ook niks wat ik kan pakken.

Het zal heus niet snel gaan, maar de zomer is nog ver weg en ik wil zo graag ook veranderen van gewoonten. Mijn zoontje van bijna 2 is verslaafs aan fruit, dus ik heb een goed voorbeeld die ik kan volgen. Zodat hij over een paar jaar de mijne kan volgen :D

Dat is het plan min of meer.

Daarbij ben ik het ook zat om steeds veel geld te betalen voor dieten.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 13:29

het is meer dat als ik me vandaag iets toe sta dan ben ik heel snel de rem kwijt, dan denk ik morgen, ach vandaag nog 1 koekje (bijvoorbeeld) en dan morgen weer streng, enz enz.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:32

Adin schreef:
het is meer dat als ik me vandaag iets toe sta dan ben ik heel snel de rem kwijt, dan denk ik morgen, ach vandaag nog 1 koekje (bijvoorbeeld) en dan morgen weer streng, enz enz.

Discipline is het enige dat je nodig hebt, anders werkt geen enkel dieet. Zoals ik iemand eens hoorde zeggen tijdens een tv programma: 'ik ben het dieet, ik ben het die eet'.
Dus je kunt met alle gemak WW, SB, KHA, Ziekenhuisdieet doen of wat je maar het meest interessant lijkt, maar zonder discipline zal niets jou daadwerkelijk helpen afvallen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:33

Adin schreef:

Dat heb ik ook hoor, maar dat komt ook omdat ik dan denk. Ik ben slecht, ik kan het niet en krijg de t#ring maar.

Dat ik nu het fruit heb staan op een zichtbare plek helpt ook. Ik hoef geen kasten open te trekken en kom dus niks anders tegen. Of ik neen een lekker bakje yoghurt als ik trek heb. Of een kaastosti. Als ik echt zin in eten heb, zoek ik gewoon een gezonder alternatief.

En als het wel mis gaat, ja jammer dan. Niet van balen, opstaan en weer doorgaan. Hoe moeilijk dat ook is. ( daarom koop ik het bij voorbaat al niet )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:34

Ja, ik herken dat wel. Als ik denk, ach heb nu al een fout gemaakt, dan kan dit er ook nog wel bij.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:34

Je zal, als je blijvend gewicht kwijt wilt, toch echt een knop om moeten zetten.
Je kon dat ook toen je stopte met roken (zelf ook gedaan), waarom zou je het nu niet kunnen met eten? Je moet het wel echt willen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:36

Aan mensen hier die een voorgeschreven dieet volgen: Waarom volg je een voorgeschreven dieet en bedenk je niet een dieet wat zelf bij je past? Dit is niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag me dat al een tijdje af :P

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:37

Maar ik ben ook net een week bezig met mijn leefstijl om te gooien. Alle begin is moeilijk, dus een slippertje vergeef ik me wel. Dat moet ook wel, anders raak gedemotiveerd en val je altijd weer terug.

Ook uit financiele redenen hoor, dus het komt me aan alle kanten beter uit. Ik heb meer fruit, groente en melkproducten in huis en ben ook minder geld kwijt. 2 vliegen in een klap. Over een jaar kijk ik wel wat de weegschaal heeft gedaan. Nerotisch elke week op de weegschaal staan helpt mij ook niet echt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:37

badeendje schreef:
Aan mensen hier die een voorgeschreven dieet volgen: Waarom volg je een voorgeschreven dieet en bedenk je niet een dieet wat zelf bij je past? Dit is niet aanvallend bedoeld, maar ik vraag me dat al een tijdje af :P

Ik heb nooit een bepaald dieet gevolgd, wel een bepaald principe, maar gaf er altijd een eigen draai aan.
Vaak kom je met zelf nadenken een heel eind :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:38

badeendje schreef:

Voorheen omdat ik snel resultaat wilde, daarbij heb je een soort van stok achter de deur.

Nu heb ik meer dan 1 doel. Ik wil afvallen, maar ik wil ook van mijn best wel ongezonde levenstijl af. Dus ben ik met mijn eigen verstand de zaken aan het veranderen. Iedereen weet wel wat goed en niet is goed.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:43

Ik volgde het dieet omdat ik heel erg behoefte had aan een kader. Bevestiging wat wel en niet goed was. Als ik bijvoorbeeld savonds een kopje thee drink ipv een wijntje maakt dat veel verschil voor je calorien, dat wist ik niet. In dat opzicht heb ik van mijn ww periode zoveel geleerd dat ik nu echt beter eet en het vermoedelijk (zeg nooit nooit) niet meer nodig zal hebben om echt een programma te volgen.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:46

troi schreef:
Ik volgde het dieet omdat ik heel erg behoefte had aan een kader. Bevestiging wat wel en niet goed was. Als ik bijvoorbeeld savonds een kopje thee drink ipv een wijntje maakt dat veel verschil voor je calorien, dat wist ik niet. In dat opzicht heb ik van mijn ww periode zoveel geleerd dat ik nu echt beter eet en het vermoedelijk (zeg nooit nooit) niet meer nodig zal hebben om echt een programma te volgen.

Dat had je ook zo op google kunnen vinden. Iemand gaf net al een mooie site voedingswijzer oid?

Dus wat dat aangaat hoef je geen progamma te volgen de volgende keer. Bij twijfel kan je altijd internet even raadplegen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:47

Tuurlijk is dat allemaal op internet te vinden. Maar voor sommige mensen is het prettig om een handvat en houvast te hebben waar alles al bij elkaar in staat.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:52

Danseresje schreef:
Tuurlijk is dat allemaal op internet te vinden. Maar voor sommige mensen is het prettig om een handvat en houvast te hebben waar alles al bij elkaar in staat.

Ik doelde ook voornamelijk op haar ''nooit nooit'' reactie, ze weet het nu en als ze twijfels heeft kan ze die kosten in haar zak houden door op voedingswijzer te kijken. ( gratis )

Hebben ze ook een programma voor als je niet wil zoeken en er zijn een heleboel smartphoneapps, ook gratis.

Dus ik zou zowiezo niet zo snel voor een progamma kiezen waar je voor moet betalen.

Uiteindelijk is WW ook tellen. Alleen dan punten ipv calo's, zelfde idee alleen een ander (duurder) jasje.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:57

Tja, ieder bepaalt natuurlijk ook zelf hoe hij of zij het geld uitgeeft.
Ik heb zelf een boek gekocht van Bodie boost. Daar staan principes in qua eten waar ik me in kan vinden en lekkere recepten en weekmenu's. Omdat je binnen de voedselfamilies vrij tegen elkaar kan uitwisselen, trekt het me erg aan. Dat is dus een eenmalige uitgave aan het boek en verder gebruik ik een dot gezond verstand en wil ervoor zorgen dat de principes mijn eetpatroon worden en dat ik op die manier dus mijn patroon kan aanpassen en behouden voor nu en de toekomst!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:58

WinBinChes schreef:
troi schreef:

Dat had je ook zo op google kunnen vinden. Iemand gaf net al een mooie site voedingswijzer oid?

Dus wat dat aangaat hoef je geen progamma te volgen de volgende keer. Bij twijfel kan je altijd internet even raadplegen.

Dat werkt dus niet. Ik had echt de dagelijkse optelsom, de zeer preciese feedback nodig. Die krijg je totaal niet door richtlijnen te volgen, die vertellen je niet of je nu nog 1 of twee eetlepels muesli mag als avond snack. En ww geeft dat wel. Heerlijk die structuur!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:00

Ah een kader, oke, dat snap ik. Want ik hoor hier om me heen ook wel eens mensen die dan gaan afvallen met een bepaald dieet, maar omdat ze eigenlijk wat laks zijn door bijv te denken: 'Oke, ik ga dit dieet volgen, ik haal alle spullen in huis en dan loopt het wel los', lukt het ze vaak niet en houden ze het er maar bij dat ze niet kunnen dieeten omdat ze alles al hebben geprobeerd maar ze vallen maar niet af, maar dan hebben ze ook geen idee van wat je wel en niet mag etc, maar daar hoor je ze niet over.
Edit: Of ze zijn gestopt, komt alles er direct weer bij, dat is ook zo zonde -O-
Laatst bijgewerkt door Badeendje op 10-01-13 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:03

Tja, dat zijn de mensen die denken dat de naam alleen al wonderen verricht bij wijze van. Het kost wel inzet van jezelf wil het ook lukken!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 14:12

Het is denk ik een kwestie van snel resultaat willen.
Denk dat ik het liefst nu even snel afval door kha te eten en misshcien daarna overstap op weight watchers, om een fatsoenlijk patroon aan te leren? of is dat een dom idee?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:19

Als je gelijk met een goed patroon begin, heb minder kans terug te vallen.

( maar ik ben erg anti-dieet geworden na mijn ervaringen, cambridge, sanaslank en gewoon de shakes. Ik heb ze nooit lang genoeg kunnen volhouden. Daarbij is het ook ongezond, dan ben ik liever te zwaar. Gelukkig heb je ook de keuze om je leefstijl aan te passen en daar zou ik voor kiezen. Sterker, dat doe ik al, ik betaal er alleen niet voor. Schriftje gemaakt, appje op telefoon, lijstje mee naar de winkel)

En 14 kilo stelt ook niet zo heel veel voor. Als je goed je patroon aanpast en er behoorlijk bij beweegt kan je ook snel afvallen. Hoe dan ook moet je wel doorzetten. En trek er een jaar vooruit, dan valt het altijd mee.