Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:44

Wat knap! Mijn vriend rookt ook al jaaaaren. Hij zegt dat hij wilt stoppen, maar dat geloof ik niet meer. Hij kan het wel hoor, hij is meerdere keren een paar dagen gestopt. Pleisters geprobeerd, maar daar werd hij ziek van. Lichamelijk kan hij het makkelijk aan, maar hij moet de boel nog omzetten in zn koppie...

Offtopic: leuk onderschrift sammy_xxs :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:50

Dat is het inderdaad, dat knoppie omzetten.
Vrienden van mij hebben het ook al heel vaak geprobeerd en elke keer begint hij weer en dan komt z'n vriendin er vanzelf achteraan.

Mijn vader heeft trouwens acupunctuur laten doen toen hij stopte. Of het heel erg heeft geholpen, is moeilijk te zeggen. Maar ook hij is na meerdere pogingen toen wel definitief gestopt. Het kan een hulpmiddel zijn wat je net nodig hebt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:19

Een kennis van mij wilde heel erg graag stoppen, maar kreeg toch die knop niet om in z'n hoofd. Hij was ook zó erg verslaafd, we hadden allemaal het idee dat hij nooit zou stoppen totdat ie in z'n kist ligt. Die heeft laten laseren. Ging 's middags naar die afspraak, kwam terug, heeft nooit meer een peuk aangeraakt. Geen trek gehad, niet meer aan gedacht. Alsof ie nooit had gerookt. Geen idee waar ie dat had laten doen of hoe het werkt, hij zei alleen dat ie ging laten laseren omdat hij wilde stoppen met roken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 17:40

Dat zou helemaal ideaal zijn zeg! geen gedachte meer aan die peuk,geen trek meer hebben soms in die rotpeuk.
Maar het gaat hardstikke goed met me.Ik heb de 56 kilo gehaald! ben er blij mee,alleen me kleren gaan nu strak zitten haha.
Nog wel heel af en toe heb ik trek in een peuk,maar das nog maar zo kort,paar sec.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:47

gohya schreef:
Dat zou helemaal ideaal zijn zeg! geen gedachte meer aan die peuk,geen trek meer hebben soms in die rotpeuk.
Maar het gaat hardstikke goed met me.Ik heb de 56 kilo gehaald! ben er blij mee,alleen me kleren gaan nu strak zitten haha.
Nog wel heel af en toe heb ik trek in een peuk,maar das nog maar zo kort,paar sec.

:D echt goed joh :j *\o/*
ik ben ziek geweest en hoest nog wat en rook vanaf woensdag 30 jan niet,ik moet er nu niet aan denken....maar ben bang dat de trek straks echt weer komt zodra de nare hoest is verdwenen. :j

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:54

De geestelijke trek dan, Mirgino :-)

Nu je al zover bent... stoppen! Het is moeilijk maar ik red het ook (en ik was óók een echte junk). Zet 'm op!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:13

4EverHobbes schreef:
De geestelijke trek dan, Mirgino :-)

Nu je al zover bent... stoppen! Het is moeilijk maar ik red het ook (en ik was óók een echte junk). Zet 'm op!

:D
ik rook al 36 jr met even pauze toen ik zwanger wilde worden en na de bevalling toch weer begonnen.
is moeilijk hoor als iedereen om je heen rookt, mijn man ook is echt een verstokte roker :j

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:17

Nou poging mislukt -O- ik kan de verleiding gewoon niet weerstaan!
Pff zo moeilijk, en mn vent heeft er ook moeite mee die ging de eerste dag al roken, enja als hij het doet dan ik ook, hahah zwak he.
En nu hebben we een slof gekregen van mn schoonvader.
Heb besloten dat ik na deze slof wel ga stoppen. Wil geen peuken meer kopen!

@vivian, hahha ja vind hem ook zo leuk :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:19

Sammy, dat gaat dus niet werken ;)
Na deze slof, na dit ene pakje dat ik toch gekocht heb, na het weekend, etc. etc.

En bovendien, als jij écht wilt stoppen met roken, kan je vent toch gewoon buiten roken? Hij moet wel een beetje meewerken hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 18:32

Ik zei tegen Sammy.Jij bent nog niet op het punt dat je écht wil stoppen.
Je wil wel stoppen,maar je wil om te stoppen is er nog niet.
Toen mijn vried stopte met roken,hij moest wel,had Longemfyseem gekregen door het roken! ben ik buiten gaan roken.Ik heb in de winter onder de afzuigkap gerookt en verder buiten gerookt.
Dat alleen al scheelde mij een pakje per dag!Ging toen al van 2 pakjes naar 1 pakje per dag.
Mirgino je kán het hoor.
Het is nu je geestelijk systeem waar je doorheen moet komen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:40

ik wil het zeker proberen :j

Danny was ook toen ze ziek was 5 dgn van roken af maar rookt nu weer

ik wil het echt gaan proberen.
heb nog pakjes in huis ,maar daar kan ik wel afblijven [ :+ nu dan he! ]

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 04:41

Waarom mik je die pakjes niet gewoon het huis uit? Dan heb je die verleiding alvast niet meer.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:22

GamblersCup schreef:
Een kennis van mij wilde heel erg graag stoppen, maar kreeg toch die knop niet om in z'n hoofd. Hij was ook zó erg verslaafd, we hadden allemaal het idee dat hij nooit zou stoppen totdat ie in z'n kist ligt. Die heeft laten laseren. Ging 's middags naar die afspraak, kwam terug, heeft nooit meer een peuk aangeraakt. Geen trek gehad, niet meer aan gedacht. Alsof ie nooit had gerookt. Geen idee waar ie dat had laten doen of hoe het werkt, hij zei alleen dat ie ging laten laseren omdat hij wilde stoppen met roken...

Ik ben ook gestopt met ''behulp'' van een laser behandeling.
Ik heb het bij prostop laten doen. Koste 4 jaar geleden 165 euro (ik rookte voor 200 in de maand op dus al hield ik het maar 1 maand vol dan hield ik nog geld over :o ) en als je binnen een half jaar een terug val zou krijgen dan kreeg je een vervolg behandeling gratis!
Mijn wil om te stoppen was zeer sterk.....maar mijn verslaving won iedere keer,tot ik daar was geweest.
Behandeling zelf stelt niks voor,met 20 min ben je klaar......MAARRRRR ik heb daarna NOOIT meer gerookt *\o/*

Een wonder middel is het zeker niet....anders rookte er nu niemand meer,ken mensen die rokend naar buiten kwamen na zo'n behandeling,maar voor mij heeft het echt heel goed uitgepakt,de ontwennings verschijnselen waren nu minimaal zodat mijn wil sterker was en bleef en zo is het mij gelukt!!
Beste wat ik ooit voor mezelf heb gedaan is stoppen met roken,voel me zo veel beter!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:46

Cayenne schreef:
Waarom mik je die pakjes niet gewoon het huis uit? Dan heb je die verleiding alvast niet meer.

maakt niet uit,er liggen toch pakjes van mijn man.
en een verslaafde gaat het gewoon kopen hoor,niets houd hem dan tegen :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 20:51

Daar heb je idd. wel gelijk in Mirjam.Een verslaafde die koopt dan wel weer een pakje.
Je moet ook een pakje peuken kunnen negeren als je wil stoppen. :j
Op de slaapkamer van mijn zoon kom ik dagelijks een pakje peuken tegen.
Vaak kijkt dat pakje me heel verlijdelijk aan, :o en soms 'zegt die' wil je er niet 1 proberen? :? kijken hoe die smaakt? Maar ik kan de verleiding heel goed weer staan,gelukkig maar.
Morgen zit ik op precies 2 mnd.rookvrij. *\o/*

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 08:11

Goedzo Yvon! +:)+ +:)+

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:45

Gefeliciteerd met het bereiken van een nieuwe mijlpaal, 2 maand rookvrij! Hoera!!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 13:19

Dank je wel countrygirl.
Thnx Klarinda.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:48

Newsflash;
Mijn vriend is al anderhalve week volledig gestopt! *\o/* (op 1 peuk na dan :o )
Maar die ene peuk vond ie zelf oerstom.

Ik heb goede hoop :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:54

Knap hoor, volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:59

Ik ben nu een jaar en anderhalve maand gestopt met roken, ook de knop om gezet met behulp van het boek " stoppen met roken" van allen carr. Ik dacht vroeger ook altijd dat een leven zonder sigaret geen leven was maar het tegendeel blijkt waar. Ik ben zoo blij dat ik nu een niet roker ben en mis er helemaal niks aan dus volhouden stoppers!!! Het gaat echt wel weer leuk worden!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:09

Cayenne schreef:

Als ik dat had gedaan had ik niet kunnen stoppen. Zo simpel is het helaas niet.

Edit: komende zaterdag 10 weken rookvrij!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:49

+:)+

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:09

GamblersCup: zie je wel??? Goed zo!!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:10

Ja, hij gaat lekker hier :D

Heb af en toe wel gedachten van "ach, nu eentje opsteken, wel zin in, wat maakt die ene nou uit..." maar ik doe het niet. Verder heb ik er geen problemen mee als andere mensen roken, ik laat ze zelfs in mijn huis roken. Feestje of kroeg waar gerookt wordt, geen problemen mee.