test negatief, toch zwanger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:23

anneliesdj schreef:
Kwanyin schreef:
Nee, dat heeft de maken met hoe de baby ligt. Sommige vrouwen krijgen echt nauwelijks een buikje, ookal zijn ze niet fors gebouwd. En dat beetje wat er te zien is, valt dan gewoon te wijten aan bv de slechte eetgewoonten van de laatste tijd.

With all do respect.
Maar op 't einde van je zwangerschap ben je gemiddeld 14 kilo zwaarder, de baby weegt 3,5 kilo.
Als je een slanke vrouw bent met maat 36/38 valt dat echt niet te verbergen, de een toont meer dan de ander, sommigen hebben echt een enorme buik en anderen blijven heel bescheiden tot op het laatst.
Maar maat 36 hebben en niet kunnen zien dat je een kind draagt, echt niet.

Dat is ook een vooroordeel, niet elke vrouw komt 14 kilo bij :n . Enkele kilo's zal als alles goed is altijd wel zijn, maar altijd zo spectaculair? Ultimoo en bootjeee bewijzen al het tegendeel :) .

Dat van pil ontgiften geloof ik ook niks van. Wel dat het misschien moeilijker is, maar zeker niet te moeilijk. Anders zou het toch geen probleem zijn als iemand zo nu en dan eens een paar pillen vergeet te slikken?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:24

Dacht je achteraf gezien ook wel eens goh, ben wel wat dikker geworden?

Ik wist het na een paar weken want ik was dus misselijk en tjah dan ga je verder zoeken, maar ik had dus ook niet een dikke buik, was net alsof hadden ze een kleine halve voetbal onder mijn trui gestopt. Bij jou dus helemaal niets..

Ik had ook mijn normale truien aan, die zaten dan ook écht niet te strak ofzo. Vond het met een elastiekje maar gepruts en dan zakten ze af, dus heb op een gegeven moment 2 nette spijkerbroeken met zo'n band gehaald, bleef veel beter zitten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:29

Kwanyin schreef:
anneliesdj schreef:

With all do respect.
Maar op 't einde van je zwangerschap ben je gemiddeld 14 kilo zwaarder, de baby weegt 3,5 kilo.
Als je een slanke vrouw bent met maat 36/38 valt dat echt niet te verbergen, de een toont meer dan de ander, sommigen hebben echt een enorme buik en anderen blijven heel bescheiden tot op het laatst.
Maar maat 36 hebben en niet kunnen zien dat je een kind draagt, echt niet.

Dat is ook een vooroordeel, niet elke vrouw komt 14 kilo bij :n . Enkele kilo's zal als alles goed is altijd wel zijn, maar altijd zo spectaculair? Ultimoo en bootjeee bewijzen al het tegendeel :) .

Het is gemiddeld 14 kilo, dat is gewoon een feit.
Een gemiddelde ontstaat omdat er mensen zijn die meer aankwomen maar ook mensen zijn die minder aankomen ;)
Ik zat er zelf bij beide zwangerschappen ook onder qua gewicht, maar ik toonde ook echt wel zwanger terwijl ik ook maat 38 had.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:34

bo0tjeee schreef:
Zo duur is een echo trouwens ook niet. Als je een (pret) echo laat maken ben je rond de 30 euro kwijt.

Als andere oorzaken waarschijnlijker zijn, is zo'n echo relatief gezien wél duur :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:37

anneliesdj schreef:
Een gemiddelde ontstaat omdat er mensen zijn die meer aankwomen maar ook mensen zijn die minder aankomen ;)
Ik zat er zelf bij beide zwangerschappen ook onder qua gewicht, maar ik toonde ook echt wel zwanger terwijl ik ook maat 38 had.

Dat kan goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat alle vrouwen veel aankomen en alle vrouwen genoeg buik ontwikkelen om zich echt serieuze vragen te gaan stellen, ookal dragen ze maat 38. Jouw eigen ervaring is geen referentie voor die andere miljarden vrouwen op de planeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:39

Door extreem overgeven 13 kg afgevallen, daarna maar 4 kg bijgekomen.....
Overigens de urinetest/bloedtest bleef negatief tot 12 weken, daarna bij echo werd pas de zwangerschap bevestigd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:41

Ik heb zelf 2 kinderen en ik kan me niet/slecht voorstellen dat je het kindje niet voelt bewegen..
Ik bedoel bij beide zwangerschappen golfde m'n hele buik, kon zo in een aliën film.

Maar toch heb ik wel eens verhalen gehoord van moeders die het zelf amper beweging voelde. Vaak had het wel met de ligging van de placenta te maken.

Over het snelle groeien van de buik zijn de meningen ober verdeelt (vroeg in de zwangerschap) maar ik kreeg bij de 1e al met 7 wkn geen broek meer dicht )maatje 36). Maar je baarmoeder is pas met ca 12 weken ter hoogte van je schaambeen.En met 3 mnd kwamen er de eerst strepen al op.

onley

Re: test negatief, toch zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:45

ik ben ook wel reuze benieuwd of je nu zwanger bent of niet
mijn buikje daar kon niemand omheen op mijn laatste loodjes ik kreeg mijn schoenen nog niet eens zelfstandig dicht of aan :0

meneer was met 39 weken 4949 gram en 51 cm

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:47

Mijn schoonzusje heeft denk maat 38.
Ze was misschien iets zwaarder geworden maar had zeker geen zwangere buik.
Iedereen in de omgeving was er ook verbaasd over, ook omdat ze nog alles deed en nergens last van had.
Maar ja iedereen draagt een kindje ook anders, zij heeft hem gewoon veel naar achteren gehad.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:49

Een vriendin van mij is tijdens de zwangerschap van haar tweeling zelfs in totaal 1 kilo afgevallen, zij had voor de zwangerschap wel wat overgewicht.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:06

Ik volg dit even en hoop dat je snel uitslag hebt

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:10

Hallo ts,

Al wat wijzer?? Mijn eerste zoon was ook niet geplant en ook heel welkom. Mijn man en ik hadden dubbele bescherming maar
toch is hij door de pil en condoom heen gekomen. Als je ziek bent geweest oid werkt de pil al niet meer.
In eerste instandsie waren de testen bij mij ook negatief zowel ochtend urine als avond. Na een week nog steeds.
Ik had overigens dezelfde symptonen als jij nu beschrijft. Ik ben in totaal nog 3 keer ongesteld geweest
vanaf de eerste test en laatste test zaten er 6 weken tussen.
Ik bleek uiteindelijk al 11 weken zwanger te zijn.

Verder over gewicht valt niets te zeggen mijn vriendin zag je ook niet dat ze zwanger was (zij wist t overigens wel) en
ik ben bij alle 3 de zwangerschappen tussen de 30 en 35 kilo aangekomen(gelukkig is het er ook zo goed als weer vanaf)

Groetjes Natasja

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:12

Ben benieuwd!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:22

Het kan echt wel hoor.. Mijn moeder kramend destijds eind juni achter en ik ben 4 augustus geboren.. Ze had wel last van dingen, maar ze kon alles verklaren en dacht er dus niet aan dat ze zwanger was. Plus dat ze de pil slikte en ook gewoon "ongesteld" werd. En mijn moeder had echt geen overgewicht toen :n

Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt TS!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:33

Ik ben ook erg benieuwd. Lijkt me wel een hele moeilijke situatie waar jullie nu in zitten ook omdat je man het zo graag wilt.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:39

Ik heb ook nog wel eens gehoord dat mensen die weten dat ze zwanger zijn en er daadwerkelijk ook blij mee zijn ook meer buik ontwikkelen...
Of dat zo is, geen idee maar zou een reden kunnen zijn van de minder dikke buiken? :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:22

Ik denk dat iemand die er blij mee is meer z'n buik laat zien. Iemand die er niet blij mee is zal het proberen te verbloemen.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:55

Kwanyin schreef:
anneliesdj schreef:
Een gemiddelde ontstaat omdat er mensen zijn die meer aankomen maar ook mensen zijn die minder aankomen ;)

Dat kan goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat alle vrouwen veel aankomen en alle vrouwen genoeg buik ontwikkelen om zich echt serieuze vragen te gaan stellen, ookal dragen ze maat 38. Jouw eigen ervaring is geen referentie voor die andere miljarden vrouwen op de planeet.

Dat is toch ook niet wat ik zeg?? Het is een uit onderzoek geconstateerd gemiddelde, dus helemaal niet op mijn ervaring gebaseerd maar juist op die andere miljarden vrouwen op de planeet :)*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:00

Lieszje schreef:
Mijn schoonzusje heeft denk maat 38.
Ze was misschien iets zwaarder geworden maar had zeker geen zwangere buik.
Iedereen in de omgeving was er ook verbaasd over, ook omdat ze nog alles deed en nergens last van had.
Maar ja iedereen draagt een kindje ook anders, zij heeft hem gewoon veel naar achteren gehad.

Ik vraag me altijd af wat hier nu mee bedoeld wordt.
De baarmoeder zit bij iedereen op dezelfde plek en als die groter wordt door het kind wat erin groeit komt het voorin je buik te zitten, je ingewanden zitten erachter, boven en onder en ook dat is bij iedereen hetzelfde.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:06

Mijn schoonzusje en beste vriendin hadden ook heel lang een heel bescheiden buikje. Mijn schoonzusje kreeg pas een buikje toen ze 25 weken zwanger was. En ze is zo mager als een lat. Toen de baby geboren was, bleek het nog een flinkje jongen te zijn ook. Mijn vriendin had iets meer buik, maar ook best bescheiden. Het is echt mogelijk dat het kind meer ruimte heeft naar achteren, en dus pas later naar voren gaat zeg maar.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:47

hier ook iemand die geen buik gehad heeft. Loop nu door het dorp en zeggen ze goh wat leuk dat je oppast op je nichtje en als ik dan zeg dat het van mezelf is, was jij zwanger dan????

Ik kreeg een buik toen ik 37wk zwanger was, maar toen moest ik plat liggen ivm hoge bloeddruk etc Ik wist wel dat ik zwanger was, maar werd ook gewoon ongi

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:59

Pieteritus1 schreef:
Dat ontpillen is onzin... Ik heb 15 jaar de pil geslikt, waarvan 12 jaar nagenoeg continue wegens endometriose.
Ben gestopt met de pil in juni en in juli was ik zwanky. Bij zwangerschap 2 ook direct raak na stoppen met pil en bij zwangerschap (helaas miskraam) 3 had ik geen pil geslikt en was het ook gelijk raak.
Dus ontpillen is m.i. kwats.

Dat is wel héél kort door de bocht en behoorlijk kwetsend voor mensen die wél moeten ontpillen. En nu zwijg ik weer ;(

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:05

het heeft ook een beetje te maken met de ligging van de placenta. Als de placenta achter het kindje ligt
heb je ook vaak meer buik. Iig dat is wat mijn verlokundige toen vertelde en ik had bij alle 3 een mega
grote buik en bij alle 3 lag de placenta achter het kindje.

Sommige mensen moet idd wel ontpillen dat zie ik bij mijn zus ook is denk per persoon anders is.
Niet iedereen is zomaar gelijk zwanger. Ik had dat geluk wel bij alle 3 in een keer raak maar mijn zus
is al bijna anderhalf jaar bezig.
Laatst bijgewerkt door Natasjavegas op 09-01-13 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:06

Ik ben benieuwd of je al de uitslag van je bloed hebt?
Ik ken ook iemand in mijn vriendenkring die zwanger was zonder dat ze het wist.
Al was die wel war steviger, dus als je dan wat aankomt, merk je dat niet echt.
Gewoon ongesteld geworden in de tussentijd, en op een avond heel erge buikkramp, wat dus weeen waren!

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:16

ik ben ook zeer benieuwd naar wat de uitslag is ik heb alles even doorgelezen..