Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__PrinCes schreef:lonneke_ schreef:Ongecoördineerd zijn is wel zeker een symptoom van hypermobiliteit. Zoek proprioceptie maar eens op![]()
Dit houdt in dat je niet weet waar je ledematen zich precies bevinden en hoe deze bewogen worden. Dit resulteert in tegen objecten aanlopen terwijl je er bewust om heen wil lopen. Hierdoor stoot je vaker tegen deurposten, tafels, stoelen en andere behoorlijk vaste objecten waar de meeste mensen gewoon omheen lopen
Eccccht? Hahahahaha dat doe ik echt zo vaak. Bijvoorbeeld m'n handen achter m'n hoofd doen terwijl ik door de deurpost loop en het dan gek vinden dat ik mijn ellebogen stoot terwijl ik toch echt had ingeschat dat het precies past..
Quir schreef:Ik vind dat de medische wereld relatief veel weet er over hoor, de diagnose wordt alleen lastig (meestal te vaak/te snel) gesteld. Veel krijgen dan ook de stempel "hypermobiel", terwijl dat niet zo is of maar in één of enkele gewrichten hypermobiel zijn (komt namelijk wel heel vaak voor, meer dan echt hypermobiel zijn), maar om echt hypermobiel te zijn moet je bepaalde scores over al je gewrichten behalen. Dan ben je echt hypermobiel en dus hms.
lonneke_ schreef:Quir schreef:Ik vind dat de medische wereld relatief veel weet er over hoor, de diagnose wordt alleen lastig (meestal te vaak/te snel) gesteld. Veel krijgen dan ook de stempel "hypermobiel", terwijl dat niet zo is of maar in één of enkele gewrichten hypermobiel zijn (komt namelijk wel heel vaak voor, meer dan echt hypermobiel zijn), maar om echt hypermobiel te zijn moet je bepaalde scores over al je gewrichten behalen. Dan ben je echt hypermobiel en dus hms.
Naar aanleiding van veel verhalen hier, vind ik juist dat de diagnose heel laat gesteld wordt. Tuurlijk krijgen sommige het stempel al naar aanleiding van 1 gewricht, maar anderen die er wel daadwerkelijk veel last van hebben, zijn jaren bezig....