Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:04

Oke dan ga ik hem zaterdag halen :)

Oh nee, ik ben vergeten te vragen aan de dermatoloog als ik dat mag gebruiken, maar bij nader inzien. Ik smeer het in mijn lengtes en niet op mijn hoofdhuid (zit met een enorme schimmelinfectie, dank je ex vriendje) .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:03

Ik smeer het ook enkel in heel het haar en hoofdhuid als ik het erna ga wassen, want je moet goed wassen anders blijft het vettig. In de puntjes smeer ik soms wat voor het slapen, dan zijn ze 's ochtends weer een beetje in goede staat. Ik heb voor het werk mijn haren verplicht vast, dus wisselend van een knot naar en vlecht wat iets beter is. Maar mijn haren lijden er toch erg onder..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:08

Ik zou ook dringend mijn puntjes moeten laten bijknippen, zijn tot 20cm gespleten :oo
Maar met die huidaandoening kan ik niet naar de kapper omdat die besmettelijk is.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:09

Is iemand die aan huis komt niks?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:13

Die moeten ook hun spullen dan zeer grondig ontsmetten en handschoenen aandoen en dan lijkt me niet vlotjes werken.
Zelf moet ik ook elke keer handen wassen als ik ook maar een keer men haar aanraak, altijd een staart om de verspreiding van de besmette schilfertjes te voorkopen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:58

Nu ik erover nadenk.

Kokosvet gaat dat wel uit je haar met sulfaatvrije shampoo ? Dus zonder echte zepen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:13

Omdat ik je geen antwoord kon geven heb ik het even getest in de punt van mijn vlecht. Dus kokosvet erin gesmeerd, 5 min laten trekken en het er uit gewassen met douchegel zonder zeep van de body shop. Bij mij liet het zich prima eruit wassen. Test het anders eerst even in de halve lengte van je haar. (de aangroei is sowieso gezonder dan de puntjes)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:40

Oh bedankt !!!
Nu kan ik met gerust hart smeren en me niet zorgen maken dat ik het er niet uit krijg.

Echt super bedankt !!!!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:17

Ik ga weer stoppen met de argan lijn van Dr Organic, ik merk dat mijn haar heel sluik langs mijn gezicht
valt, sluiker dan normaal. Ik heb heel erg fijn haar, ongeverfd en in ieder geval bovenop goed gezond
dus ik denk dat de shampoo toch te voedend is, of in ieder geval verzwarend voor mijn haar ondanks
dat er geen SLS etc. in zit, tevens mis ik het schuimen van een shampoo stiekem wel een beetje en hou
ik niet zo van het squeaky clean gevoel wat de shampoo een beetje geeft. De conditioner vind ik wel fijn
en ook het serum is fijn. :j Moet zeggen dat ik de geur steeds meer ben gaan waarderen!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 10:45

Sem_ Echt???!!! Ik dus ook. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik nogal gestrest ben de laatste tijd en omdat ik me haar verpest heb met blonderen. Maar ik heb van me eigen krullen en als ik het nu uitkam heb ik alleen nog slag. Als ik niet kam :P dan heb ik wel krullen.

Bij de Tuinen is de pure kokos vet weer in de aanbieding!
Ik ga het denk ook weer halen om als masker te gebruiken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 10:55

Ik vind kokosvet k-u-t spul :') Elke keer als ik het als masker gebruikt heb en eruit was, heb ik de dag erna een mega vette kop haar met vooral aan de onderkant keiharde stukken van al het vet wat er nog in zit :x
En ja, ik heb wel het idee dat ik het goed uitspoel :P

Was dat serum van De Tuinen van dr. Organic nou met of zonder siliconen trouwens?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 11:14

Ja met helaas. Maar wel maar 2 soorten.
Ik gebruik nu alleen nog pure argan olie en daar word je haar ook lekker zacht van.
Die harde punten had ik ook vaak last van met kokosvet.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:16

Waar kun je die pure olie kopen? En stinkt dat niet? Vind olijfolie altijd zo meuren als ik dat in mijn haar doe, ik doe het daarom ook eigenlijk nooit meer :+

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 11:20

Jaa het stinkt zeker hahah
Ik had eerst een flesje bij de Tuinen gekocht, van het mer Mia Flora. Maar dat was 59ml. voor 17 euro. En laatst bij de zwarte markt in Beverwijk een grote fles van 250ml. gekocht voor 12 euro!! Moet wel zeggen dat die meer stinkt. Dus dan denk ik van, misschien hebben ze bij de Tuinen toch nog wat extra erin gedaan, en dat het dus niet helemaal 100% puur is. Maar misschien verschilt het gewoon per flesje?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:15

Ik ben erg benieuwd naar de kokosolie van de tuinen!
Ik heb het nu van de toko 450ml voor 4,50 en hiervoor die van de supermarkt geloof 150gram voor 0,69. Maar die van de toko is veeeel vetter dan is een theeleppeltje oplossen in water en dan er in smeren. (mijn haar is denk ik 40cm lang en erg dik!

Ik heb trouwens geen last van harde stukken.. ik was mijn haar daarna met marseille zeep :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:24

Aranel schreef:
Ik vind kokosvet k-u-t spul :') Elke keer als ik het als masker gebruikt heb en eruit was, heb ik de dag erna een mega vette kop haar met vooral aan de onderkant keiharde stukken van al het vet wat er nog in zit :x
En ja, ik heb wel het idee dat ik het goed uitspoel :P

Was dat serum van De Tuinen van dr. Organic nou met of zonder siliconen trouwens?

Hoeveel smeerde je er dan wel niet in dat je stukken in je haar had. := Ik gebruik voor mijn haar (zie profiel voor lengte) een theelepel en dat smelt ik, meer is helemaal niet nodig. Als je na het wassen nog vet haar had heb je er of te veel in gesmeerd of gewoon niet goed gewassen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:24

Kokosolie krijg ik er altijd goed uit, eerst het vet laten smelten in je handen! Ik was het dan 1 of 2 keer
met shampoo en vervolgens gebruik ik nog conditioner. De volgende dag is alles er dan goed uit en
absoluut geen vet haar. :j Mijn haar is meestal wel erg slap en futloos de volgende dag en ook snel
statisch.. Dat is dan weer jammer. Ik heb het kokosvet van de Tuinen.

@JessicaChico, wat apart dat jij het ook hebt! Dan ligt het denk ik toch aan de shampoo zelf. Het is
bij mij zelfs zo dat ik het gewoon niet los draag op het moment omdat het zo stom langs mijn gezicht
valt. Dus nu ga ik een nieuwe volume shampoo (voor fijn haar) testen, helaas wel met SLS etc.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 15:05

Is er geen volume lijn van Dr Organic? Ik wil eigenlijk wel een shampoo blijven gebruiken zonder al die troep erin. Ga ze allemaal straks even bekijken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:08

Say Yes To heeft een volume lijn, maar eerlijk gezegd merk ik daar weinig van (al merk ik van de meeste
volume shampoos weinig tot niets).

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 15:11

Maar Yes To is toch maar 94% natuurlijk?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:13

Geen flauw idee, zou best kunnen.. Denk dat het lastig word om er eentje te vinden die 100% natuurlijk is.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:33

Kokosvet check, amandelolie check :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:48

Door al die haartopics is mijn intresse voor een meer natuurlijk haar verzorging wel gewekt.

Kokosvet (wat nu in mijn haar zit) had ik al eerder gekocht, meestal warm ik het een beetje op in de magnetron en verdeel het dan met zo'n haarverfkwast :P.

Momenteel nog wel een aantal John Frieda flessen staan voor bruin haar maar ik ga daarna zeker kijken voor shampoo en conditioners zonder sulfaat en siliconen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:39

Ik gebruik kokosvet als haarmasker :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:58

Ik gebruik nu bijna een week de Shampoo van Dr. Organic met argan olie. Ik merk absoluut verschil, moet alleen nog erg wennen aan de geur. Hopelijk blijft dit positieve verschil. Bij mij is het verschil eigenlijk altijd in het begin te merken, maar dat zwakt steeds meer af.