Macs schreef:Liever pijn.
Op school geleerd dat je pijn vrijwel altijd kan verzachten/weghalen met medicatie.
Mag ik nieuwsgierig zijn en vragen wat voor school dit is?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arashah schreef:ik denk zo: pijn is emotie en emotie kun je uitschakelen. ik kan pijn heel erg goed onderdrukken. met jeuk wordt ik echt helemaal gek in mijn hoofd en uiteindelijk krab ik toch mijn huid open zodat het flink pijn gaag doen.

pandour4evuh schreef:ik wist niet wat jeuk was tot ik een brandwond kreeg. ik heb de huid erom heen helemaal opengekrabd. ik kon er niet tegen zo irritant.
en die brandwond deed ook heel zeer (2e en 3e graads) maar ik had veel liever nog meer pijn gehad als die jeuk maar weg was
dussss liever pijn dan jeuk
)Macs schreef:Opleiding apothekersassistent.
En let wel; ik zei; vrijwel altijd. Dus in sommige gevallen kun je het ook niet verzachten.
Pijn is beter te behandelen dan jeuk, dat is iets wat zeker is.

Pijnbestrijding is zeker geen wondermiddeltje. Heb het zelf ervaren. Man0n89 schreef:Knap dat jij de pijn uit kunt schakelen, helaas bij echt onmogelijk al bijna 6 jaar en al zou het wel.mogelijk zijn zak ik vanzelf wel letterlijk door me benen.
Ik kan jeuk echt veel beter negeren, als ik aan het rijden ben of met een activiteit bezig ben hoef ik nooit te stoppen omdat ik jeuk heb maar wel menigmaal dat ik moet stoppen omdat ik moet kotsen van een onuitstaanbare pijn.
nynke55 schreef:Mensen gaan uit van hun eigen ervaringen. De meeste hebben (nog) niet zo'n erge en langdurige pijn meegemaakt, maar degenen die pijn verkiezen boven jeuk, hebben wel de gekmakende jeuk meegemaakt.
frangelica schreef:nogmaals...krabben jullie als je jeuk hebt ?
weet je waarom je krabt ????
juist om jeuk om te zetten in pijn !
dus....
Man0n89 schreef:Knap dat jij de pijn uit kunt schakelen, helaas bij echt onmogelijk al bijna 6 jaar en al zou het wel.mogelijk zijn zak ik vanzelf wel letterlijk door me benen.
Ik kan jeuk echt veel beter negeren, als ik aan het rijden ben of met een activiteit bezig ben hoef ik nooit te stoppen omdat ik jeuk heb maar wel menigmaal dat ik moet stoppen omdat ik moet kotsen van een onuitstaanbare pijn.
Heb m'n enkel gebroken, en tegen de pijn neem ik een paracetemol maar de jeuk onder het drukverband is echt níet leuk
UMayDream schreef:Ik weet nu wel zeker dat ik liever pijn dan jeuk heb.Heb m'n enkel gebroken, en tegen de pijn neem ik een paracetemol maar de jeuk onder het drukverband is echt níet leuk
UMayDream schreef:Mm, dan ga ik denk alsnog voor de pijn. Denk dat ik beter aan pijn kan 'wennen' dan aan jeuk.
Firedancer schreef:UMayDream schreef:Mm, dan ga ik denk alsnog voor de pijn. Denk dat ik beter aan pijn kan 'wennen' dan aan jeuk.
Aan een "beetje pijn" en een "beetje jeuk" valt misschien wel te wennen, maar de extremen zijn bij geen van beiden te onderdrukken. Ook niet met medicijnen.
Twee uitersten waar je echt helemaal gek van wordt en je niemand zou toewensen.