In je gehemelte is soms even gemeen maar dat komt omdat de huid daar zo strak op het bot ligt. Als je wilt kan de tandarts je tandvlees van tevoren ook verdoven met een zalfje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
In je gehemelte is soms even gemeen maar dat komt omdat de huid daar zo strak op het bot ligt. Als je wilt kan de tandarts je tandvlees van tevoren ook verdoven met een zalfje
dressagelady schreef:Pijn van een verdoving voel je wanneer de vloeistof te snel wordt ingespoten of wanneer de vloeistof te koud is
klopt , de KC die prikte heel snel etc en dat voelde ik , en mijn eigen tandarts die beneden haar behandelruimte heeft (handig heur
, je loopt naar boven en je kan er wachten
) die doet het rustig kalm en stil
en dat voel ik niet
Mette schreef:Ik heb een jaar geleden al mijn verstandskiezen eruit laten halen. De laatste twee gingen er de dag voor kerst uit en ik heb heerlijk meegegeten met ons kerstdiner!
Hiervoor ben ik wel naar de kaakchirurg geweest. De eerste keer vond ik het vreselijk eng maar het viel me zo mee! Ook later bijna geen last van gehad (wel gehecht). Daarna ben ik nog twee keer geweest, één keer voor de andere onderin en de laatste keer voor twee boven. De verdoving werd bij mij in mijn verhemelte gedaan en dat was inderdaad niet zo'n lekker gevoel![]()
Ik raad het iedereen aan om ze er zo vroeg mogelijk allemaal uit te halen. Hoe langer je wacht (25+) hoe moeilijker ze eruit gaan en hoe meer last je ervan krijgt. Het is bijna zeker dat je ooit in je leven last gaat krijgen van je verstandskiezen en dan zitten ze muurvast in je kaakbot. Op jonge leeftijd is dit nog niet helemaal 'uitgehard' en gaan ze er dus veel makkelijker uit. Helaas ken ik genoeg mensen die dit niet gedaan hebben en er heel veel last van hadden toen het eenmaal ging ontsteken.
Het is op dat moment inderdaad wat minder, maar hoe langer je het uitstelt, hoe erger het wordt. Last ervan krijgen zul je ooit wel, alleen is het dan op de meest onhandige tijden (vakanties, kerst etc), nu kan je het nog een beetje plannen!
Edit: daarnaast scheelt het ook aanzienlijk in de portemonnee. Bij mij werd het vergoed tot mijn 18e en later niet meer. Dan word je verstandskiezen laten trekken een duur grapje
Vintage schreef:Gut.. Ik heb een paar heftige pijnstillers gehad. Er lag een zenuw in de weg. Heb tot 1,5 jaar na het trekken geen gevoel in een stukje van m'n kin gehad (wat overigens niet erg was hoor). Tramadol had ik. Je gaat er zo ongeveer van hallucineren.
Dit jaar mogen de bovenste twee!
En lekker bij de kaakchirurg want dat word gewoon vergoed bij de basisverzekering. Bij de tandarts mag je flink betalen.
Jildau schreef:Oh misschien weten jullie antwoord op mijn vragen! Ik heb enorme last van mijn verstandskies. Als ik direct maandag bel is er dan een kans dat ik voor de kerst nog terecht kan? Of hebben tandartsen/kaakchirurgen een 'wachtlijst'? En omdat ik nogal trauma's heb overgehouden aan de vorige keer verstandskiezen trekken bij deze tandarts wil ik liever naar de kaakchirurg maar mijn tandarts gaat mij niet doorverwijzen vrees ik. Kan de huisarts mij ook doorverwijzen?
dressagelady schreef:Waarom verstandskiezen laten zitten? Vroeg of laat komen er 9 van de 10 keer toch problemen omdat ze nou eenmaal niet/lastig schoon te houden zijn. Daarnaast hebben ze geen functie .. Als je verstandskiezen (deels) zijn doorgebroken zijn ze over het algemeen gemakkelijk te verwijderen en hiermee kun je een hoop problemen voorkomen met een relatief kleine ingreep