Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:57

Hier ook 2 dagen een ziek iemand, die chago was, vervelend dat ik maar ging vragen of ie gewoon weer wilde gaan roken :S Troep dat het is..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:08

Haha, nee dat was bij mijn vriend niet het geval gelukkig :D Is er ook vanaf gekomen destijds, maar we zijn gewoon samen weer begonnen. Ik ben een paar maanden gestopt geweest, zonder hulpmiddelen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:01

XoNo schreef:
Haha, nee dat was bij mijn vriend niet het geval gelukkig :D Is er ook vanaf gekomen destijds, maar we zijn gewoon samen weer begonnen. Ik ben een paar maanden gestopt geweest, zonder hulpmiddelen.

Ow wat zonde!
Vind je dat niet jammer dat je weer begonnen was?[je bedoelt toch met roken weer begonnen?].
Ik zit nu op stopdag 4 en het is nog steeds moeilijk. :(

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:19

Ach, valt mee hoor. Ik heb roken altijd lekker gevonden, was meer een verstandsbeslissing dan een gevoelsbeslissing en dat is eigenlijk nooit helemaal de beste basis. Ik merk nu ook dat ik verstandsgewijs wel wil stoppen, puur om het geld, maar ik wil helemaal niet. :D Dus nu kijken of de e-sig uitkomst biedt!

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:29

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:33

XoNo
Ja voor het geld zou je idd. wel kunnen stoppen,ze worden alleen maar nóg duurder.
Je zal zien dat ze over een poosje 10,- per pakje zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:31

Xono, heb je je e-sig al binnen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:57

Nog niet, ik vermoed morgen. Kreeg gisteravond heel laat bericht dat hij verzonden was.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:19

Heb hem binnen! Redelijk makkelijk in elkaar te draaien en te vullen, heb meteen de menthol erin gedaan. Hij deed het ook meteen, heb de batterij zelf wel gelijk aan de lader gegooid en laat hem goed doorladen. Meteen in gebruik genomen en ik vind het zalig! Je voelt het duidelijk in je keel, smaak is goed, rook uit je smoel. Ik ben erg positief! En de eRoll is een mooi maatje. Behalve het doorzichtige tankje waar je aan zuigt is het net een gewone peuk. Beetje jammer van dat felle blauwe licht aan het uiteinde haha.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 21:26

Toppie XoNo!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:23

XoNo schreef:
Heb hem binnen! Redelijk makkelijk in elkaar te draaien en te vullen, heb meteen de menthol erin gedaan. Hij deed het ook meteen, heb de batterij zelf wel gelijk aan de lader gegooid en laat hem goed doorladen. Meteen in gebruik genomen en ik vind het zalig! Je voelt het duidelijk in je keel, smaak is goed, rook uit je smoel. Ik ben erg positief! En de eRoll is een mooi maatje. Behalve het doorzichtige tankje waar je aan zuigt is het net een gewone peuk. Beetje jammer van dat felle blauwe licht aan het uiteinde haha.

Klinkt goed iig! :)) Ga jij nou overal dit roken of alleen thuis?

Ik ben nog steeds aan de twijfel welke ik wil, hoe meer ik me inlees overal hoe minder ik weet welke ik wil, misschien toch gewoon die eRoll maar doen... :roll:

Ohja en dan moet ik nog ergens liquids zoeken ook die passen en wat lijken voor mij en dat valt ook nog niet mee als je geen fruit/zoet of menthol wil... :=

Door ook op andere fora te lezen krijg ik er wel steeds meer zin in! :j

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:32

De bedoeling is om dit eigenlijk gewoon als vervanger van de gewone sigaret te gaan gebruiken. Maar weet nog niet of dat helemaal gaat werken. Ik heb nu sinds gisteren rond een uur of 7 geen gewone peuk gehad en kijk gewoon ff hoe dat gaat.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:45

MissPK: ik had ook de meeste moeite het met inlezen en een keuze maken. Mijn keuze is gevallen op die eRoll omdat ik geen opzichtig ding wil, vandaar dat het ook jammer is dat er een fel blauw licht op het uiteinde zit. Had het rood geweest of niet aanwezig, had het nog iets fijner geweest.

Die liquids, ja...ik ga een beetje op de tips van anderen af, wat een beetje ergens op lijkt en dan zie ik wel. :) Bijzondere vind ik dat er veel mensen zijn die de fruitsmaakjes toch lekker vinden, het lijkt mij ook niks. Ik heb er zelf een appel smaakje bijgekregen, nog niet geprobeerd.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:25

Xono ik wil ook liever geen opzichtig ding dus vandaar ook in principe mijn voorkeur naar die eRoll, maar ik zie mezelf ook nog steeds niet met dat blauwe lampje in het openbaar roken eigenlijk :')

Mijn twijfel over dat ding is dat ik lees dat hij zo kort mee gaat, de batterij dan, dan moet je dus wel goed opletten anders heb je niks te 'roken' :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:31

Je kunt je hand er een beetje voor houden door hem op een bepaalde manier vast te houden :') Maargoed, ik heb gewone sigaretten als ik de e-sig liever niet gebruik. Als ik helemaal geen gewone meer heb en ik wil de e-sig niet gebruiken, dan houdt het op :P

Ik kan nog weinig van de batterij zeggen...maar ik vind dat de sigaret het zelf lang volhoudt, je kunt hem opladen in de PCC en die gaat wel een tijd mee :) Misschien dat Nelleke nog iets zinnigs over het uithoudingsvermogen van de batterij kan zeggen :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:02

Ja ik heb geen 'last' van de kleine batterij. Die grote lader gaat bij mij 2 dagen mee. Ik heb wel overal (werk/thuis/stal) de mogelijkheid om 'm in de stekker te steken dus dat scheelt, geen stress dat ie leeg is.

Als de sig zelf leeg is duurt het 10/15 minuten tot ie weer geladen is in de lader. Nou daar kan ik wel op wachten. En tijdens m'n pauzes op werk zorg ik gewoon dat ie opgeladen is.

De liquids, ik ben niet zo'n zoetekauw, ik hou ook niet zo van snoep. Ik had om te testen de framboos erbij besteld maar die vind ik echt te zoet, suikerspinsmaak. Maargoed, als er mensen graag een frambozenlolly hebben snap ik dat je dit ook lekker vind. Ik wil nog wel een zuur smaakje proberen, lemon ofzo. Alleen ben bang dat ie ook heel zoet is gemaakt...

Niet zoet en geen mint/menthol, hmmm, dan hou je koffiesmaak en tabaksmaak over denk ik. En chocola?

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:10

Niet alle fruitsoorten zijn zoet toch? (Geen idee trouwens of het ook zo bij die smaken is) Redbull valt qua zoetigheid (in vergelijking met aardbei) nog best mee...

Je hebt sowieso nog tig soorten rare smaken. Maar het is toch elke keer uitproberen denk ik?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:11

Vind ik dan weer net te duur om ze zo even allemaal uit te proberen. :+

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:17

_Nelleke_ schreef:
Ja ik heb geen 'last' van de kleine batterij. Die grote lader gaat bij mij 2 dagen mee. Ik heb wel overal (werk/thuis/stal) de mogelijkheid om 'm in de stekker te steken dus dat scheelt, geen stress dat ie leeg is.

Als de sig zelf leeg is duurt het 10/15 minuten tot ie weer geladen is in de lader. Nou daar kan ik wel op wachten. En tijdens m'n pauzes op werk zorg ik gewoon dat ie opgeladen is.

De liquids, ik ben niet zo'n zoetekauw, ik hou ook niet zo van snoep. Ik had om te testen de framboos erbij besteld maar die vind ik echt te zoet, suikerspinsmaak. Maargoed, als er mensen graag een frambozenlolly hebben snap ik dat je dit ook lekker vind. Ik wil nog wel een zuur smaakje proberen, lemon ofzo. Alleen ben bang dat ie ook heel zoet is gemaakt...

Niet zoet en geen mint/menthol, hmmm, dan hou je koffiesmaak en tabaksmaak over denk ik. En chocola?

Je hebt ook anijs of kiwi die minder zoet zijn. Geroosterde hazelnoot. Cappucino of koffie met mel :D
Ik heb cola en kiwi liggen maar nog niet getest. Heb wel al de aardbei getest en die vind ik wel goed. Het zijn de @37 vullingen , ik kocht dit merk omdat ik er veel positiefs over las.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:24

_Nelleke_ schreef:
Vind ik dan weer net te duur om ze zo even allemaal uit te proberen. :+

Ik heb hier 8 smaken ofzo staan :') en er moeten nog 2 nieuwe bij komen als ie er ooit mee verder gaat (maar dat doet ie dan weer niet :'))

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:41

_Nelleke_ schreef:

Oh 15 minuten opladen is idd nog wel te doen, dat lukt mij ook wel! :j
Maar ik heb begrepen dat als je die eRoll terug doet in het 'doosje', de lader dus, deze gewoon steeds opnieuw helemaal opgeladen wordt toch?
Als ik die lader dus gewoon altijd in het contact laat dan gaat mijn sigaret nooit op toch als ik die steeds terug doe nadat ik hem gebruikt heb?
En twee dagen met de lader doen valt mij mee zeg! Als je deze dan mee neemt overdag en gewoon bij thuiskomen savonds weer in het stopcontact steekt moet dat geen probleem geven toch?

Sorry voor al mijn vragen hoor maar heb nu zoveel info dat het mijn voorstellingsvermogen ff te boven gaat! %) :D

En precies koffiesmaakjes en tabacco ga ik maar voor denk ik, kan me nog weinig bij de smaakjes roken voorstellen trouwens! :=

Zal toch gewoon uitproberen worden!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:41

Ik ben ook geen zoetekauw, dus vermoed dat ik er ook niet heel veel mee zal hebben, maargoed, kan het een keertje proberen natuurlijk. Ik heb trouwens de dune hill erbij besteld, die schijnt ook redelijk in de buurt te komen van gewone tabak. Heb hem nog niet geprobeerd, de menthol bevalt me tot op heden prima. Gisteren maar 3 gewone sigaretten gerookt en 2 ervan omdat 1 keer mijn tankje leeg was en ik stond buiten en de tweede keer omdat hij op de oplader lag. Gaat erg goed dus! De behoefte naar een gewone sigaret is er ook niet eens echt altijd...en ach, als die er wel is, dan pak ik er gewoon één hoor :D

Heb het kleine tankje van de eRoll nog maar 3 keer gevuld in 2 dagen tijd, ik rook kennelijk minder dan ik gedacht had met de e-sig. Nja, alleen maar positief hier dus!

MissPK: ja, de eRoll laadt zichzelf weer op in het 'doosje'. Ik doe het 'doosje' zelf ook 's nachts aan de lader. Gek genoeg is mijn esig nog nooit leeg geweest en ik doe hem nagenoeg niet in het doosje. Misschien 2 of 3 keer per dag. Ik denk dat als je hem er standaard aan houdt en de esig er standaard in houdt, dat de batterij wat sneller lui wordt, maar dat is meer een gevoel, geen idee :P

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 12:53

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:15

Miss PK, hoe bedoel je opnieuw opgeladen? Je doet 'm terug in het doosje en dan wordt je batterij inderdaad opgeladen, maar je kunt 'm er ook op de helft van de tijd uithalen. Het is een lithium batterij dus die zou niet zo heel snel lui moeten worden van half opladen.

Ik denk dat de lader altijd in het stopcontact houdt dat je lader wel snel lui wordt (net als een laptop accu). Het is ook niet nodig want hij gaat met gemak een hele dag mee. Gewoon snachts in de lader. Wat ik overigens ook niet doe. Het doosje laat ik wel altijd helemaal 'leeglopen'. Zodra je 'm in het stopcontact doet laadt je sig ook gelijk op dus wat dat betreft geen probleem.

Haha hoop dat het zo een beetje duidelijk is. :)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:43

_Nelleke_ schreef:
Miss PK, hoe bedoel je opnieuw opgeladen?

Uhhh.. :? :=

Maar wat je schrijft is me duidelijk hoor, thanks! Ik had nog niet bedacht dat die lader ook lui kon worden maar dan ga ik het gewoon net als jij s'nachts opladen. Van die batterij had ik van de fabrikant juist gelezen dat je hem beter niet helemaal leeg kon laten gaan dan gaat hij langer mee.

Vonnie84 bedankt voor de linkjes, is wel handig wat uit proberen op die manier.

Nou morgen ga ik me maar eens verdiepen in waar ik dat ding ga bestellen! :))