Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) Dan spaar ik dat liever zelf op voor als het echt een keer nodig is... 
Reusje0504 schreef:Ik weet niet of National Academic al is genoemd maar dat is de goedkoopste voor studenten! Ik betaal 91 euro voor de basisbeus. Tandarts tot 3000 euro is 12,50 in de maand extra en aanvullend iets van 15 in de maand extra. Is een speciale zorgverzekering voor studenten en young-professionals. Weet iemand of de zorgtoeslagdit jaar omhooggaat? Ik hoorde iets van dat het 78 euro wordt voor de laagste inkomens.

dan nu
verootjoo schreef:Ik zit bij de amersfoortse. Heb alleen een basiverzekering.
Het verbaast me hoeveel mensen aanvullend verzekerd zijn, als je jong bent en redelijk gezond ben je echt goedkoper uit met alleen basis....
x_spekkie_x schreef:verootjoo schreef:Ik zit bij de amersfoortse. Heb alleen een basiverzekering.
Het verbaast me hoeveel mensen aanvullend verzekerd zijn, als je jong bent en redelijk gezond ben je echt goedkoper uit met alleen basis....
Ik wilde hier even op reageren. Verzekeren doe je juist tegen dingen die kunnen gebeuren. Zo ben ik erg blij dat ik aanvullend verzekerd ben, omdat ik dankzij een onverwachtse gebeurtenis toch zeker zo'n 1000 euro uit mijn aanvullende pakket heb gebruikt. Dat had ik anders zelf moeten betalen.
En anders had je dus beter de kosten van het aanvullende pakket kunnen sparen, dan had je nu nog geld over
Als je dus jong en gezond bent wat ik stel, ben je echt goedkoper uit zonder aanvullende verzekering. Alleen als ik zeker zou weten dat ik het eruit haal zou ik dat verzekeren

) eventuele ongelukjes (keer met de brommer op je klep, auto die binnen kwam rijden in mijn kofferbak, knetter een keer goed van een paard af) met bijbehorende fysio , verbandmiddelenSonja_vR schreef:Verootjoo, als ik die aanvullende pakketten niet had gehad vanaf het moment dat het huidige systeem in ging, was ik nu failliet en ik heb niet eens bizarre dingen, maar wel een slecht gebit...en een TA verzekering kan alleen in combi met een aanvullend pakket, fysio, word steeds krapper, met een keer goed van een paard af mieteren ben je zo door je behandelingen heen en dat is al even zo
het is een kwestie van de risico's + bijbehorende kosten afwegen tegenover je draagkracht.
inmiddels ben ik 32, weet dat ik bepaalde risico's loop door hobby en werk (paarden en zorg, beide lichamelijke risico's die hoger liggen)
de gemiddelde student, heeft een heel eindig potje, de gemiddelde persoon met een loon rond het minimum ook![]()
als ik dan kijk naar mijn tandarts verzekering (die gaat al jaren ieder jaar op) eventuele ongelukjes (keer met de brommer op je klep, auto die binnen kwam rijden in mijn kofferbak, knetter een keer goed van een paard af) met bijbehorende fysio , verbandmiddelen
en dan ook nog meds die niet meer vergoed worden omdat het gvs vind dat het hetzelfde is alleen makkelijker dan de goedkoopste dan zit je al snel aan het voordeel van die aanvullende pakketten
tuurlijk is het zonde geld als je je suf verzekerd en nooit iets hebt, maar zoals gezegd,
het is ene kwestie van je situatie zoals die gezondheidstechnisch is , + risico's + draagkracht tegen elkaar afwegen
veerledec schreef:x_spekkie_x schreef:Ik wilde hier even op reageren. Verzekeren doe je juist tegen dingen die kunnen gebeuren.
Niet mee eens, je verzekert alleen risico's die je loopt die je zelf niet kunt betalen, mochten ze zich voordoen.