Zorgverzekering 2013, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2013, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:48

Ik had vorig jaar echt dik 2000 euro aan tandarts kosten.. En dit jaar rond de 300 euro. Vorig jaar was ik er dus heel blij mee. :+

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:23

Betaal 8 euro per maand extra voor fysio en tandarts. 2 keer in het jaar controle en 1 keer terugkomen voor gaatjes en ik heb het er al uit. Dit jaar ook de fysio nodig gehad, dus ben er blij mee!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:04

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:12

In principe kan ik het met een simpel tandarts verzekering wel doen. Alleen moet er nu een hoop gebeuren dus vrees ik dat aan mijn 450 eu p/j niet genoeg ga hebben..dan maar een jaartje de uitgebreidere maar wel alles grotendeels vergoed, dan hoop ik dan dat jaar hem weer naar beneden te kunnen zetten. :)

Maar ik zie door de bomen het bos inmiddels niet echt meer :7

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:17

Nou, na stapels polissen, voorwaarden, kleine lettertjes gelezen te hebben geloof ik dat mijn 'ethische' criterium leidt tot http://www.dsw.nl Een kleine, onafhankelijke zorgverzekeraar die ipv preferentiebeleid een laagsteprijs-garantie heeft (dus een vastgestelde vergoeding per middel, waarna je zelf het merk mag kiezen, mi een wat eerlijkere vorm), restitutie zodat je vrije keuze hebt, goedkoper is dan de normale polissen van de normale verzekeraars, geen koppelverkoop met collectiviteiten of zorgkiezersites.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:24

mmm...op zich vind hem goed overkomen, maar voor mijn specifieke dingetjes schiet het niet op bij DSW dan moet ik zelf dik blijven bijbetalen

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:27

Ik weet niet of National Academic al is genoemd maar dat is de goedkoopste voor studenten! Ik betaal 91 euro voor de basisbeus. Tandarts tot 3000 euro is 12,50 in de maand extra en aanvullend iets van 15 in de maand extra. Is een speciale zorgverzekering voor studenten en young-professionals. Weet iemand of de zorgtoeslagdit jaar omhooggaat? Ik hoorde iets van dat het 78 euro wordt voor de laagste inkomens.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:42

Promovendum is ook een optie, 92,90 basis.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:54

Ik lees ook even mee.

Momenteel ben ik verzekerd bij CZ maar ik wil overstappen.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:05

Ik blijf bij Delta Loyd, ik gooi alleen de tandartsverzekering eruit, scheelt weer 360 euro per jaar (aangezien ik vorig jaar maar 150 euro heb gedeclareed -O- ) Dan spaar ik dat liever zelf op voor als het echt een keer nodig is...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:08

Ik betaal 110 euro bij Zilveren Kruis voor basis, 1ster aanvullend en 2 ster tandarts. Zit al sinds mijn geboorte bij ZK en ga ook niet meer weg, prima vergoeding en alles snel op mijn rekening. Ik krijg tot nu toe alles vergoed, moet volgend jaar naar Medinova voor mijn knieën en alles wordt gewoon vergoed.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:00

Reusje0504 schreef:
Ik weet niet of National Academic al is genoemd maar dat is de goedkoopste voor studenten! Ik betaal 91 euro voor de basisbeus. Tandarts tot 3000 euro is 12,50 in de maand extra en aanvullend iets van 15 in de maand extra. Is een speciale zorgverzekering voor studenten en young-professionals. Weet iemand of de zorgtoeslagdit jaar omhooggaat? Ik hoorde iets van dat het 78 euro wordt voor de laagste inkomens.

Dit geld helaas alleen voor HBO of hoger :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:03

Ik ben eruit voor mezelf :)

Ik blijb bij CZ, maar ga naar CZdirect, jongeren, en dan extra pakket, en zit dan op €119,- in de maand :)
Ik heb max €600,- fysio in het jaar. En tandarts hou ik hetzelfde €450,- en 75% word vergoed :)
Die fysio spaar ik wel goed, en ik regel wel wat met de belangenbehartiger :+
Ik ben nu 8 euro goedkoper uit :D dan nu :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:23

ik heb via independer.nl gekeken wat de voordeligste verzekering was. Bij Agis betaal ik 135 euro ben nu per 1-1-2013 overgestapt naar Ditzo en betaal straks 107 euro bijna 30 euro minder per mnd. Volgend jaar zie ik wel weer verder.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 14:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:02

Soms kun je met een collectieve verzekering via je werkgever ook korting krijgen op je premie. Zo krijg ik ook een basisverzekering met aanvullend tandzorg voor 108,- per maand met vrije zorg keuze plus 75,- cashback voor de overstap naar Zilveren Kruis Achmea.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:45

verootjoo schreef:
Ik zit bij de amersfoortse. Heb alleen een basiverzekering.
Het verbaast me hoeveel mensen aanvullend verzekerd zijn, als je jong bent en redelijk gezond ben je echt goedkoper uit met alleen basis....

Ik wilde hier even op reageren. Verzekeren doe je juist tegen dingen die kunnen gebeuren. Zo ben ik erg blij dat ik aanvullend verzekerd ben, omdat ik dankzij een onverwachtse gebeurtenis toch zeker zo'n 1000 euro uit mijn aanvullende pakket heb gebruikt. Dat had ik anders zelf moeten betalen.

Wat ik wel verschrikkelijk vind is de tandartsverzekering. Ik ben nu aan het rondkijken en kwam bij een verzekeraar de volgende situatie tegen: de tandartsverzekering zou 225 euro dekken, alle bahandelingen 100%. De premie voor deze verzekering was 16 euro per maand. Omgerekend? 192 euro premie betalen om 225 euro maximaal terug te kunnen krijgen :')
Ja, daar lach je om, maar dat is wel wat er nu aan de hand is. Je betaalt gemiddeld 50% van het te vergoeden bedrag aan premie.
Zelfs ik, met mijn tandartskosten elk jaar (2x controle en mondhygieniste en 1 of 2x gaatje vullen) ben voordeliger uit om het zelf te betalen. De goedkoopste premie is nog duurder dan deze kosten :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:55

x_spekkie_x schreef:
verootjoo schreef:
Ik zit bij de amersfoortse. Heb alleen een basiverzekering.
Het verbaast me hoeveel mensen aanvullend verzekerd zijn, als je jong bent en redelijk gezond ben je echt goedkoper uit met alleen basis....

Ik wilde hier even op reageren. Verzekeren doe je juist tegen dingen die kunnen gebeuren. Zo ben ik erg blij dat ik aanvullend verzekerd ben, omdat ik dankzij een onverwachtse gebeurtenis toch zeker zo'n 1000 euro uit mijn aanvullende pakket heb gebruikt. Dat had ik anders zelf moeten betalen.

Alles kan gebeuren. Als ik vanaf mijn 18e een aanvullende verzekering heb gehad van zo'n 30euro per maand, was ik nu 2880 euro kwijt geweest. Was ik dus meer dan dubbel zo duur uit dan als ik in die 8 jaar 1x 1000 euro moet betalen...
Dan klopt het toch dat ik zeg dat ik goedkoper uit ben met alleen basis?
En 1000euro...tja, het is jammer van het geld, maar ik mag toch hopen dat iedereen wel een potje heeft voor zulk soort dingen :) En anders had je dus beter de kosten van het aanvullende pakket kunnen sparen, dan had je nu nog geld over :)* Als je dus jong en gezond bent wat ik stel, ben je echt goedkoper uit zonder aanvullende verzekering. Alleen als ik zeker zou weten dat ik het eruit haal zou ik dat verzekeren :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:40

Verootjoo, als ik die aanvullende pakketten niet had gehad vanaf het moment dat het huidige systeem in ging, was ik nu failliet en ik heb niet eens bizarre dingen, maar wel een slecht gebit...en een TA verzekering kan alleen in combi met een aanvullend pakket, fysio, word steeds krapper, met een keer goed van een paard af mieteren ben je zo door je behandelingen heen en dat is al even zo :j

het is een kwestie van de risico's + bijbehorende kosten afwegen tegenover je draagkracht.

inmiddels ben ik 32, weet dat ik bepaalde risico's loop door hobby en werk (paarden en zorg, beide lichamelijke risico's die hoger liggen)
de gemiddelde student, heeft een heel eindig potje, de gemiddelde persoon met een loon rond het minimum ook :j

als ik dan kijk naar mijn tandarts verzekering (die gaat al jaren ieder jaar op :j ) eventuele ongelukjes (keer met de brommer op je klep, auto die binnen kwam rijden in mijn kofferbak, knetter een keer goed van een paard af) met bijbehorende fysio , verbandmiddelen
en dan ook nog meds die niet meer vergoed worden omdat het gvs vind dat het hetzelfde is alleen makkelijker dan de goedkoopste dan zit je al snel aan het voordeel van die aanvullende pakketten
tuurlijk is het zonde geld als je je suf verzekerd en nooit iets hebt, maar zoals gezegd,
het is ene kwestie van je situatie zoals die gezondheidstechnisch is , + risico's + draagkracht tegen elkaar afwegen

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:22

x_spekkie_x schreef:
Ik wilde hier even op reageren. Verzekeren doe je juist tegen dingen die kunnen gebeuren.

Niet mee eens, je verzekert alleen risico's die je loopt die je zelf niet kunt betalen, mochten ze zich voordoen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:42

Sonja_vR schreef:
Verootjoo, als ik die aanvullende pakketten niet had gehad vanaf het moment dat het huidige systeem in ging, was ik nu failliet en ik heb niet eens bizarre dingen, maar wel een slecht gebit...en een TA verzekering kan alleen in combi met een aanvullend pakket, fysio, word steeds krapper, met een keer goed van een paard af mieteren ben je zo door je behandelingen heen en dat is al even zo :j

het is een kwestie van de risico's + bijbehorende kosten afwegen tegenover je draagkracht.

inmiddels ben ik 32, weet dat ik bepaalde risico's loop door hobby en werk (paarden en zorg, beide lichamelijke risico's die hoger liggen)
de gemiddelde student, heeft een heel eindig potje, de gemiddelde persoon met een loon rond het minimum ook :j

als ik dan kijk naar mijn tandarts verzekering (die gaat al jaren ieder jaar op :j ) eventuele ongelukjes (keer met de brommer op je klep, auto die binnen kwam rijden in mijn kofferbak, knetter een keer goed van een paard af) met bijbehorende fysio , verbandmiddelen
en dan ook nog meds die niet meer vergoed worden omdat het gvs vind dat het hetzelfde is alleen makkelijker dan de goedkoopste dan zit je al snel aan het voordeel van die aanvullende pakketten
tuurlijk is het zonde geld als je je suf verzekerd en nooit iets hebt, maar zoals gezegd,
het is ene kwestie van je situatie zoals die gezondheidstechnisch is , + risico's + draagkracht tegen elkaar afwegen

Als jij het elk jaar eruit hebt lijkt het me logisch dat je aanvullend verzekerd. Maar als je het misschien niet opmaakt kun je dat bedrag toch beter sparen? Ik lees hier bedragen van 140/150 p/m. Als je dat wat je extra betaald spaart, je kunt het uiitgeven, dan kun je het ook sparen, kom je ook een heel eind als er wat gebeure wat niet gedekt wordt.
Maar goed, misschien denk ik te simpel, maar wij verzekeren nauwelijks wat. Spaar liever zelf, dat gaat sneller. Anders ben je het maandelijks sowieso kwijt, nu staat het rente te vangen op de spaarrekening.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 05:42

veerledec schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik wilde hier even op reageren. Verzekeren doe je juist tegen dingen die kunnen gebeuren.

Niet mee eens, je verzekert alleen risico's die je loopt die je zelf niet kunt betalen, mochten ze zich voordoen.

Dat dekt de lading ook niet echt.
Ik kan namelijk de meeste risico's betalen, maar dat wil ik niet! Met een zorgverzekering kun je per maand een klein bedrag opzij leggen in plaats van één keer ineens een groot bedrag op te hoesten (vind ik prettiger). Bovendien heb ik met mijn berekende zorgkosten voor volgend jaar een aanvullend pakket er al ruimschoots uit en dan levert zo'n pakket ook nog eens extra voordelen op voor dingen die nog kunnen gebeuren.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:39

Als jij je zorgkosten kan berekenen, dan zijn het geen risico's meer maar zekerheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:28

Ik ben helaas geen helderziende -O-

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:39

Anthea schreef:
Ik ben helaas geen helderziende -O-

Van sommige kosten weet je zeker dat je ze gaat maken, daar kun je in ieder geval vanuit gaan. Denk bijvoorbeeld aan kosten voor een bril/lenzen, halfjaarlijkse controle bij de tandarts en eventuele lopende behandelingen (beweegzorg, psycholoog, etc.).