symptomen van...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bterlaan

Re: symptomen van...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:40

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:45

of melk allergie komt ook heel vaak voor.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:46

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, alleen de eerste.
Maar is een fissuur al geopperd? Dat is een soort sneetje in je anus, en iedere keer als je ontlasting daarlangs passeert en het is te groot/dik/hard dan gaat dat scheurtje open.
Dat brand als de hel (lijkt net of ze met een stukje glas snijden) en je bloed er ook (best wel wat) bij.
Een fissuur is supersimpel te behandelen met een zalfje en vezelrijke voeding.
Ik zou het zeker eens in overweging nemen, dit klinkt nl. echt als een fissuur.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 18:47

Morgen gaan we naar de HA en als het nodig is zelfs bloedprikken,,,

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 19:41

Ik denk zelf dat je last hebt van obstipatie en inderdaad wat Pieteritus1 zegt. Maar een bezoekje bij de dokter kan nooit kwaad natuurlijk!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:24

Ja, wat verklaart de ontiegelijke buikpijn dan ?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:25

De verstopping, het werkt niet verder en het verstopt dus, dat heb ik ook ;)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:28

Die buikpijn zul je ws krijgen doordat je nu dus minder graag en vaak naar het toilet gaat. Hierdoor word je ontlasting harder en kan moeilijker zich door je darmen verplaatsen.
Waarschijnlijk, als het daadwerkelijk een fissuur is, krijg je iets van een laxative en een zalf die je wond snel heelt.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:35

Doet dat zo pijn dat lopen niet gaat ?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:39

Heb je die buikpijn continue of aan het eind van de dag meer dan in het begin?
Waar zit de buikpijn? Ter hoogte van je maag (links onder je middenrif), je lever/gal (rechts onder middenrif, midden van je buik, onderin links of rechts of in het midden onderin?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:41

Bij mijn liesbreuk had ik rechtsonderin pijn, op het eind van de dag meer dan aan het begin.
Het leek net of men met een dolk vanaf mijn rug of buik erin staken en het er aan de andere kant weer uit kwam.
Na onderzoek in ZH kreeg ik ook pijn aan de andere kant.
Bij operatie zagen ze liesbreuk rechts en endometriose aan de andere kant.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:45

wat fijn voor je dat je moeder zo meedenkt en dat je morgen naar de HA kan..hoop voor jedat het een beetje meevalt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:47

Pieteritus1 schreef:
Heb je die buikpijn continue of aan het eind van de dag meer dan in het begin?
Waar zit de buikpijn? Ter hoogte van je maag (links onder je middenrif), je lever/gal (rechts onder middenrif, midden van je buik, onderin links of rechts of in het midden onderin?

Ik heb pijn rechts onderin. Soms ook midden

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:52

Nu in bed heb ik ook erge kamp

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:53

misschien beetje vreemd, maar de dokter is het beste. want ik had precies hetzelfde.. Als je het op internet gaat opzoeken lees je dat je bij wijze van spreken morgen dood gaat. Niet doen dus, want er zijn veel meer factoren die mee spelen..
het is niet het prettigste "onderzoek" die ze doen bij de HA, maar het is wel nodig.. ik had ook heel veel moeite met naar de wc gaan, en het deed zó ongelooflijke pijn als ik inderdaad de grote boodschap moest doen.. en ik bloede er ook bij, en er zat dan ook bloed op het wc papier.. Wat bleek nou? ik had een sneetje vlakbij m'n gat.. dat kwam doordat mijn ontlasting zo "hard" was.. Niks ernstig dus! ik kreeg een zalfje mee, en een paar van die zakjes die je ontlasting wat makkelijker maken.
Dat je last hebt van buikkramp kan ook te maken hebben met dat je niet helemaal goed naar de wc kan gaan en dat je darmen daar heel veel moeite mee hebben.

Ik zeg trouwens niet dat je hetzelfde als mij hebt, maar ik las ook allemaal van die horror verhalen op het internet, en daar word je echt niet blij van.. Dokter gaan dus!!

Sorry voor de gedetaileërde uitleg :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 20:55

wat voor onderzoek deden ze dan ?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:57

Ze bedoeld denk van onder kijken. Maar dit hebben ze niet bij mij gedaan, doen ze ook niet bij iedereen ;)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:58

Het is niet prettig, Maar niet met allemaal toeters en bellen.. maar als je HA vermoed dat het bijvoorbeeld een wondje is daarzo, dan gaan ze natuurlijk even kijken.. Nou dat heb ik dus ook niet leuk gevonden. maar liever dat 1x, dan steeds die ontzettende pijn tijdens de ontlasting :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 21:00

De huisarts heeft al vaker bij mij gekeken, toch haat ik het

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 21:01

jolienrotti schreef:
misschien beetje vreemd, maar de dokter is het beste. want ik had precies hetzelfde.. Als je het op internet gaat opzoeken lees je dat je bij wijze van spreken morgen dood gaat. Niet doen dus, want er zijn veel meer factoren die mee spelen..
het is niet het prettigste "onderzoek" die ze doen bij de HA, maar het is wel nodig.. ik had ook heel veel moeite met naar de wc gaan, en het deed zó ongelooflijke pijn als ik inderdaad de grote boodschap moest doen.. en ik bloede er ook bij, en er zat dan ook bloed op het wc papier.. Wat bleek nou? ik had een sneetje vlakbij m'n gat.. dat kwam doordat mijn ontlasting zo "hard" was.. Niks ernstig dus! ik kreeg een zalfje mee, en een paar van die zakjes die je ontlasting wat makkelijker maken.
Dat je last hebt van buikkramp kan ook te maken hebben met dat je niet helemaal goed naar de wc kan gaan en dat je darmen daar heel veel moeite mee hebben.

Ik zeg trouwens niet dat je hetzelfde als mij hebt, maar ik las ook allemaal van die horror verhalen op het internet, en daar word je echt niet blij van.. Dokter gaan dus!!

Sorry voor de gedetaileërde uitleg :+

Naar de dokter ga ik

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:02

Het is nooit leuk, maar als het nodig is, dan heb je weinig keuze. ze eten je tenslotte niet op, en ze zitten daar om jou te helpen. :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:04

En de dokter ziet het vaker hoor :j

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:06

@Ruby1995, inderdaad. En als je een mannelijke huisarts hebt, en je liever voor zoiets naar een vrouwelijke gaat, dan kan je dat gewoon vragen!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 21:11

Ik ga ook naar en vrouwelijke arts, ik ga slapen. Om 9;30 ga ik dat de HA. Ik zet daarna net hoe het is gegaan.

Welterusten !!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 21:30

Vraag of ze even kijken voor een liesbreuk erbij? Is in 2 tellen gedaan. Het komt niet vaak voor bij vrouwen, bij mij hebben ze er ruim 2 jaar over gedaan om een diagnose te stellen.
Eerst schoven ze het af op onbevlekt zwanger zijn, toen op een blindedarmontsteking, toen spastische darmen en toen bleek het gewoon een liesbreuk te zijn.