Het enigste wat ik altijd wil is slapen slapen slapen.. Dus ik ben in de ochtend ook niet bepaald vrolijk.
Ik ben ook echt een avond mens, dan kom ik pas tot leven haha.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
as we speak lig ik het moment uit te stellen dat ik uit bed moet
(maar mijn dag is vandaag zelf in te delen
)
verder heb ik er ook veel baat bij om elke dag op hetzelfde tijdstip op te staan. Uitslapen is echt funest voor je ritme, dus ik sta in het weekend ook om 8u op. Soms iets later maar alleen als ik echt laat thuiskom van werken. Dan reken ik 6 uur slaap vanaf het moment dat ik in bed ga liggen en dat gaat ook wel goed.
Kan niet meer zonder! 
Maar dat betekent wel: dagelijks ochtendhumeur wegens bruut verstoren van mijn slaapje
Als ik niet oplet zit ik rustig tot drie uur 's nachts huiswerk te maken/te schrijven voor de wiki/van die dingen doen waarvan je dan denkt 'oh dat doe ik ook nog even snel' (rekening betalen ofzo).
(vaak toch) 

Miracle_ schreef:Je hebt ook een goedkopere variant van die wake up light
http://www.kijkshop.nl/product/131584/c ... dio-av800/
De helft goedkoper dan die van Philips
Is mijn hele leven lang al zo.
) voordat hij in bed ligt. Dan is zo'n lichtgevende wekker niet echt prettig voor hem.
Zoolgangster schreef:Het liefst sta ik rond half 8 's ochtends op. En als ik dan voor mijn werk maandenlang om 6 uur op moet staan, doe ik dat braaf, maar ik zit zó weer op dat half 8 ritme, zodra ik de kans krijg.Is mijn hele leven lang al zo.
Mijn lieve maar slaperige wederhelft zou het me niet in dank afnemen als ik een wake up light zou aanschaffen, dan wordt hij ook wakker wanneer ik dat wil worden, en aangezien hij op het moment veel met maan- en planetenfoto's bezig is (voor de kenners: foto stacken) wordt het nogal laat (of vroeg in de morgen) voordat hij in bed ligt. Dan is zo'n lichtgevende wekker niet echt prettig voor hem.
sallandval schreef:Slecht uit bed komen kan veel oorzaken hebben;
-slechte voeding idd
-depressie (kun je hebben zonder het te weten, dus moe moe moe zijn) dat je opziet tegen de dag
-slechte slaaphygiene (tv kijken in bed, eten in bed, te weinig zuurstof in de kamer)
-leeftijd
-slechte balans in dingen doen die energie kosten en die energie opleveren
-etc
Alle redenen hebben een andere oplossing. Ik kan ook slecht opstaan maar heb gemerkt dat sinds ik op móet voor iets leuk (omdat ik 's ochtends de paarden doe) ik het veel beter kan. Ik kon zelfs om 5u opstaan toen ik voor een stage een langere reistijd had, die verantwoordelijkheid over de paardjes deed het 'm.
Op moeten staan voor iets (een beetje) vervelends zoals werken maakt dat mijn lichaam in de weerstand gaat, dan slaap ik door alles heen. Maar de verantwoordelijkheid over iets dat ik belangrijk vind maakt me 's ochtends alert en zo wordt ik plots wel wakker door de wekker. Maar of het daar helemaal aan ligt weet ik niet, ik ben ook ouder geworden. Hoe ouder je wordt, hoe minder je slaapt.
Een half uur eerder zetten heeft echt geen zin, want ik blijf gewoon net zo lang liggen totdat ik echt moet haasten om nog op tijd te komen
Dus als ik om kwart voor 6 de wekker laat aflopen lig ik 3 kwartier te snoezen en als ik om kwart over 6 de wekker laat aflopen een kwartier. Maakt helemaal niks uit, ik haal gewoon het maximale uit mijn "nog even lekker liggen" momentje
Loetie84 schreef:Zoolgangster schreef:Het liefst sta ik rond half 8 's ochtends op. En als ik dan voor mijn werk maandenlang om 6 uur op moet staan, doe ik dat braaf, maar ik zit zó weer op dat half 8 ritme, zodra ik de kans krijg.Is mijn hele leven lang al zo.
Mijn lieve maar slaperige wederhelft zou het me niet in dank afnemen als ik een wake up light zou aanschaffen, dan wordt hij ook wakker wanneer ik dat wil worden, en aangezien hij op het moment veel met maan- en planetenfoto's bezig is (voor de kenners: foto stacken) wordt het nogal laat (of vroeg in de morgen) voordat hij in bed ligt. Dan is zo'n lichtgevende wekker niet echt prettig voor hem.
Haha, nou dan ben jij een nep-avondmens hoor... Half 8 das midden in de nacht joh! Mijn biologische wekker gaat pas tussen 10 en 11!
En het probleem van een partner die andere rusttijden heeft, heb ik ook, maar gelukkig maakt hij er geen probleem van. Hij zet m gewoon weer uit als ik er uit ga en dan slaapt hij gewoon lekker verder. Hij weet dat ik het 'nodig heb' om een beetje met het juiste been uit bed te kunnen komen
en dan wel tot 1 uur opblijven 's avonds... Voordeel van ouder worden: kun je met minder slaap toe.