Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Re: Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:56

Ik wil je bij deze toch even mijn excuus aanbieden. Ik noemde je dramaquin en had ook best wel wat kritiek op je over hoe je in het begin hier een drama over maakte. Ik heb het dus heel verkeerd in geschat, sorry.
Maar wel weer een les voor iedereen dat we echt ons gevoel moeten volgen en als het niet goed voelt, dus volhouden tot je een arts hebt die wel naar je luistert. Ik hoop echt dat het vanaf nu snel beter met je gaat.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:14

Vanmorgen had ik een "afspraak" in het ziekenhuis, ze zouden me helpen met de eerste keer mijn wond verschonen maar niemand wist ergens van.
Ook moest ik de verbandmiddelen en spoelmiddel ophalen, daar kreeg ik een rekening voor want je krijgt verbandmiddelen niet vergoed als je je de wond niet langer dan 4 weken hebt terwijl ik al vanaf juli een gat in mijn been hebt.
Weer terug naar de afdeling waar wederom niemand iets wist, nadat ik heel erg boos geworden was kreeg ik een machtiging voor de verbandmiddelen, wederom kreeg ik bij de apotheek hele kleine pleisters mee, ik heb mijn been op de toonbank gelegd om te laten zien wat voor pleisters ik nodig had de apotheek medewerker was verbaast waarom ze zulke kleine pleisters hadden voorgeschreven.
Thuis moest ik zelf de wond verschonen omdat niemand iets wist in het ziekenhuis, de gaasjes zaten vast aan mijn spier want tot zo ver hebben ze het gat uitgesneden.
Met veel tranen en pijn heb ik de gaasjes uit de wond getrokken maar nieuwe gaasjes durf ik er niet in te stoppen,ik moet het gat 3 keer per dag spoelen en weer nieuwe gaasjes er in doen, maar dat doet zo'n zeer dat het zwart voor mijn ogen word....
Ik weet het echt even niet meer, hoe kan zo'n groot gat in je been ooit nog helen??

Foto's zijn niet geschikt voor mensen met een zwakke maag!
http://i50.tinypic.com/24oc950.jpg
http://i47.tinypic.com/2w2n437.jpg
http://i48.tinypic.com/125suc7.jpg

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:16

XLeandrosX schreef:
Ik wil je bij deze toch even mijn excuus aanbieden. Ik noemde je dramaquin en had ook best wel wat kritiek op je over hoe je in het begin hier een drama over maakte. Ik heb het dus heel verkeerd in geschat, sorry.
Maar wel weer een les voor iedereen dat we echt ons gevoel moeten volgen en als het niet goed voelt, dus volhouden tot je een arts hebt die wel naar je luistert. Ik hoop echt dat het vanaf nu snel beter met je gaat.

Je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor, iedereen dacht er zo over, inclusief mijn huisarts en de artsen in het ziekenhuis.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:18

Poe, dat is een mega gat man, en dan schepen ze je af? Schandalig. Maar goed, daar heb jij nu niets aan.

een goede vriend van mij had na een operatie aan zijn buik ook een gaatje door een ontsteking. Hij heeft ook gespoeld, drie keer per dag, en daarna gewoon afdekken, niets erin. Maar dat gat was dan ook niet zo groot. Het gaatje is na lange tijd wel helemaal dicht gegaan, het heeft alleen tijd nodig. Opletten dat er geen vliesje gaat vormen, want daar kunnen weer bacteriën in komen die voor meer ellende zorgen. Dus als er een vliesje over komt, eraf halen.

Ik zou nog wel even contact opnemen met het ziekenhuis, dit is niet normaal meer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:19

Mijn god, daar ben je nog wel even zoet mee. Het ziet er nu iig wel gezond uit, maar dat zal nog wel even duren voor het dicht is. Ik zou de foto's trouwens even in link zetten ;)

Maar wat is nu het vervolg? Je hebt geen uitleg gehad over het verband en ik kan me heel goed voorstellen dat je huiverig bent om er nu weer gaasjes in te stoppen. Ik kan me ook niet voorstellen dat je helemaal zelf de wondverzorging van een dergelijke wond moet doen. Ik zou verwachten dat daar met enige regelmaat een verpleegster voor langs komt ofzo.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:19

Oh TS.... Wat vreselijk zeg! Mijn maag is heel wat keren omgedraaid := .. Ik weet het ook niet, wil je alleen even heel veel sterkte wensen :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:21

Jeetje wat een gat :oo

Ik zou idd nog even contact opnemen met het ziekenhuis. Kun je niet iemand meenemen zodat je je wat minder makkelijk laat afschepen? En dan inderdaad wellicht gewoon je been op tafel en 'zo, en hoe ga ik dit verzorgen?'

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:22

Ik heb niet je topic gelezen, dus als ik dingen dubbel zeg sorry!
De foto's zouden die van mijn been kunnen zijn!
Een jaar heeft het geduurd eer het dicht was.... Stond zelfs een huidtransplantatie gepland.....
Bij mij hebben ze vanaf het moment dat het zo open ging 2x per week ingezwachteld. Het werd daar wel iets beter van, maar helemaal helaas niet. Uiteindelijk deden ze er steeds een prop (volgens mij zeegras, maar dat moet ik even nakijken!) in en toen ging het super snel! Heb nog wel een tijd een steunkous gebruikt, om de spanning eraf te laten. Het blijft wel een gevoelige (en niet zo'n mooie) plek, maar het is gelukkig wel weer goed gekomen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:23

Wat een gat! Ik schrik er van! Brrrr, ik vind het echt sneu voor je :(:)

bora

Ik heb ook ooit een wond gehad van 2cm bij 3 cm en 1cm diep. Die heb ik gewoon 3x per dag met de douchekop gespoeld en daarna een gaasjes opgedaan met verband erom heen zodat het gaasje bleef zitten.

wittepit

Zo! Da's inderdaad een krater!

Ik neem aan dat de bedoeling van de gazen erin is dat het niet "te snel" dichtgroeit, het moet echt van onderuit omhoog groeien. Met name huid kan vrij snel sluiten, dat moet je denk ik zien te voorkomen om een afgesloten holte (= ideale groeiplaats voor bacteriën) te voorkomen.
Blijf me verbazen over hoe jij steeds op jezelf aangewezen bent hiermee. Kan je misschien de naam van één van je behandelaars die je wèl serieus hebben genomen achterhalen en hem/haar om advies vragen?
Bij een stalgenootje kwam gewoon de thuiszorg de eerste paar dagen. Je moet toch even op weg geholpen worden. Moet het nog gespoeld worden?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:25

Aaaah harrejakkes, krijg helemaal de kriebels van die foto's!
Maar het is wel een mooi gat nu, het ziet er netjes uit.

Maar wat heb jij een ellende met apotheek, ziekenhuis, huisarts... Bah... :(:)

Heel veel sterkte en beterschap, en ik blijf het hier volgen!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:27

Het ziet er nu wel "rustig" uit. Het zal wel een poosje duren voordat het dicht zit, en een litteken zul je er ook aan overhouden.
Sta versteld van je verhaal en het handelen van sommige artsen...

Veel succes en beterschap toe gewenst :(:) :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:29

Jeetje zeg, net je topic even doorgescrolld, meid wat een gat in je been. Heel veel sterkte, ik hoop echt dat het allemaal goed komt! :(:)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:29

Jeetje wat een ellende zeg.. Hopelijk gaat het vanaf nu goed en groeit het gat weer netjes dicht zonder verdere infecties e.d. Sterkte :(:)

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:30

Hier even een stille meelezer. Hier wordt je toch compleet moedeloos van?? Hoe werd het verdere herstel dan door de artsen omschreven? Gadverdamme, misser na misser is hier gemaakt, heel veel sterkte en beterschap voor jou TS :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:30

Crisis wat een gat :wow:

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:31

jeetje dat is een gat zeg!
ziet er idd mooi uit nu!

je bent echt niet de enige wat slecht behandeld wordt, mam had hetzelfde..

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:37

Kentaro schreef:
Ik heb niet je topic gelezen, dus als ik dingen dubbel zeg sorry!
De foto's zouden die van mijn been kunnen zijn!
Een jaar heeft het geduurd eer het dicht was.... Stond zelfs een huidtransplantatie gepland.....
Bij mij hebben ze vanaf het moment dat het zo open ging 2x per week ingezwachteld. Het werd daar wel iets beter van, maar helemaal helaas niet. Uiteindelijk deden ze er steeds een prop (volgens mij zeegras, maar dat moet ik even nakijken!) in en toen ging het super snel! Heb nog wel een tijd een steunkous gebruikt, om de spanning eraf te laten. Het blijft wel een gevoelige (en niet zo'n mooie) plek, maar het is gelukkig wel weer goed gekomen!

Zou je dat voor mij willen uitzoeken?
Ik denk namelijk dat natuurlijke middelen veel kunnen doen maar je moet wel weten wat...
In de mensen van het ziekenhuis of mijn huisarts is mijn vertrouwen nu 0,0 ik ga nu alleen nog op mijn eigen gevoel af, als ik dat meteen had gedaan dan had ik nu niet zo'n gat in mijn been, daar ben ik van overtuigd.
Het ergste wat er is gebeurd dat ik mijn huisarts heb vertrouwd, een zalf er in spuiten terwijl er in de bijsluiter stond "alleen voor opervlakkige wonden" daar over een dikke siliconen pleister die ik 3 dagen moest laten zitten. het voelde al niet goed om zo'n gesmette wond af te sluiten maar ik dacht dat een arts het wel zou weten.. niet dus.
Je kan in dit soort gevallen dus beter je eigen intuitie volgen, en ik heb ook eigenlijk het gevoel dat ik beter geen natte gaasjes in de wond kan gaan duwen, dan maak je het toch alleen maar weer week? dan heelt het toch niet?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:40

Allemachtig wat een slecht ziekenhuis!!

En woooow dat gat echt niet normaal zeg!
Sterkte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:41

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:42

Stevig gat zeg! Heb je gewone droge gaasjes gekregen voor erin? Misschien kun je vragen om betadine gaas of vet gaas, dat plakt tenminste niet aan de wond, want dat doet idd gruwelijk veel zeer. Als het vast zit kun je beter even weken in warm water, dan laat het beter los, gewoon trekken moet je idd niet aan beginnen, dan wordt je gek!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:48

Gewoon op je strepen staan als je het er niet mee eens bent... zorgen in een ziekenhuis zou je niet moeten hebben maar helaas komt het vaker voor dan je denkt...

En voor het helemaal dicht is duurt nog wel even hoor...het zijn aardig wat lagen huid die langzaam naar elkaar toe groeien!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:50

Arrabel schreef:
Ik denk namelijk dat natuurlijke middelen veel kunnen doen maar je moet wel weten wat...
In de mensen van het ziekenhuis of mijn huisarts is mijn vertrouwen nu 0,0 ik ga nu alleen nog op mijn eigen gevoel af, als ik dat meteen had gedaan dan had ik nu niet zo'n gat in mijn been, daar ben ik van overtuigd.

Laat je aub geen raad geven op bokt of de rest van het internet, smeer hier niks zelf op, was het niet onder de kraan enz.., ga zo snel mogelijk naar een andere dokter. Bevalt die je niet, ga dan nog naar een andere.. maar begin hier niet zelf aan, door bacteriële infecties -ik wil niet dramatisch doen maar het is wel zo- kan je een bloedvergiftiging krijgen of nog meer weefsel verliezen. Dit is mogelijk nog steeds geïnfecteerd, je gaat best weer naar het ziekenhuis (een ander misschien wel), laat ze testen of het geïnfecteerd is, laat je informeren over de juiste wondverzorging.. hoe ontmoedigd je ook bent.
Dit is geen wonde om zelf thuis te verzorgen.

Was dit topic al doorgegeven?
[MW] Necrose wond/gat, ervaring?
Laatst bijgewerkt door Ruga op 25-10-12 16:52, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:51

Met oog op afdekken zit ik te denken aan gaasjes die ook bedoeld zijn voor brandwonden. Ik zou echt weer het ziekenhuis bellen!