Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:21

Ik ben vanmorgen weer voor het eerst sinds tijden geweest! Voelde weer goed, tot nu toe nog geen rugklachten :D Qua conditie viel het wel tegen, haha.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:46

Goed dat je weer bent gegaan! :))

Ik heb minder last van mijn rug sinds we zijn gaan hardlopen, fijne bijkomstigheid!
Had nu net alleen nogal last van m'n nek...
En ik had het érg warm, na een paar honderd meter had ik spijt als haren op m'n hoofd van m'n longsleeve. :')
Maar het ging wel goed, het was ons langste en verste rondje tot nu toe (bijna 35 min, bijna 5 km) en we hebben onze snelste mijl gerend (jippie... :+).

Ik zit nu trouwens voor het eerst ook op de website van Nike+ en wat kun je veel dingen zien en zo! Superleuk. :D
Ik heb mezelf nu uitgedaagd 8000 punten (geen idee wat dat inhoudt eigenlijk, maar volgens de site is dat net iets boven mijn gemiddelde) te halen de komende 4 weken. :P
Heb er van de afgelopen 3,5 week 7000 en een beetje, dus zou haalbaar moeten zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:25

Jij loopt met een Nike-running app Konstantine?

Vanmorgen weer een rondje gelopen, mijn beenspieren waren zondag nog niet vergeten. :D Maar ben toch doorgegaan en ik heb bijna 10km gelopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:40

Ja, ik heb de Nike app. :j
Hij heeft volgens mij de meeste opties van alle gratis apps en hij is makkelijk in de bediening. :)
Wat voor app gebruik jij?
Pfff, doorgaan met spierpijn, diehard hoor! Ik vind het al moeilijk door te lopen met een steek in mijn zij, hoewel die vaak alleen maar erger wordt als ik ga wandelen.

magic12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:42

Goed bezig hier +:)+ *\%/*

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:12

Ik heb geen smartphone en dus ook geen apps. :D
Ik loop met een hardloophorloge metgGPS en hartslagmeter.

Tja, grenzen verleggen gaat niet zonder wat (spier)pijntjes. :D Ik loop gewoon door, ik denk wel eens aan een stukje wandelen, maar dat doe ik nooit. Kiezen op elkaar en doorlopen. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:29

Tsja, en daar komt spuit 11 weer aan... ik vraag me af hoe verstandig dat is, Karin. Ik lees dat je ook 2 dagen na elkaar loopt bijvoorbeeld. Maar van de andere kant: je hebt geen blessures, dus het zal wel goed zijn, ofzo.

@konstantine: heeft iemand die gratis apps recentelijk nog vergeleken, weet jij dat? Ik gebruik op dit moment runtastic, ook een prima app :j
@bonjoy: geen rugklachten is al reden voor een feestje toch?

Ik mag vanavond weer, training met de atletiekvereniging :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:33

Ik loop zelden twee dagen achter elkaar en als ik dat doe loop ik maar 5,5 km en geen langere afstanden. Als ik verder loop zit er altijd minimaal een rustdag tussen. In de opbouw naar de 5 km met Evy heb ik me ook altijd nagenoeg aan het schema gehouden.
Als ik echt ergens last van heb dan loop ik echt niet door.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:34

Ah, ja, zo'n horloge heeft mijn zus ook, maar ze vindt het een onding. :')
Ik weet dat je bij Nike zo'n band + schoensensor + horloge kunt kopen waarmee je alles aan je telefoon of iPod kunt koppelen, maar daar zie ik de toegevoegde waarde niet zo van.

Ik weet het niet, Wendy, maar runtastic liep bij mij steeds vast, dus die viel al af voor mij. Op zich wel interessant om eens naar te zoeken, zo'n vergelijkend onderzoek. :j

Over vanavond hardlopen gesproken... Hoe zorgen jullie dat je zichtbaar bent in het donker?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:54

Zo, ook weer terug van de training. Toch best fijn dat er in het stadion overdekte tribunes zijn, zo hebben we het technische en krachtdeel van de training mooi droog kunnen doen. Al krijg ik denk ik wel spierpijn van alle verschillende manieren trap op en af die we gedaan hebben.
Daarna 5 x 400m op volle snelheid gelopen, gevolgd door iedere keer 200m rust. Grappige is dat ik echt steeds harder ga, gelukkig heb ik een fijn trainingsmaatje in de groep waar ik dan fijn mee op loop, we gaan beide steeds sneller :D Ben benieuwd waar dit eindigt, nu eerst douchen :)

@konstantine: tsja, tot nu toe doe ik het met een reflecterend hesje van de ikea... heb ook een bandje voor om mijn arm, maar die zit niet fijn.
@karin: ik zal niet meer zeuren, oke? :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:00

Klinkt lekker Wendy!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:04

Ik zou ook wel eens op een baan willen trainen, maar de atletiekvereniging zit een stad verderop, dus dan ben ik na het erheen fietsen al uitgeput. :')

Ik vind die bandjes ook niet zo heel lekker zitten, daarom vroeg ik het me af. :j
Ik heb ook een hesje en ik doe zo'n 'muisje' in m'n haar om m'n gewone elastiek heen, deze maar dan dus rood:

Afbeelding

Maar omdat je het verkeer tegemoet loopt, lijkt het me het eigenlijk veel belangrijker dat je aan de voorkant goed zichtbaar bent... Het liefst ook met iets dat zelf al licht geeft, want veel fietsers zien die reflectiedingen volgens mij pas als ze al vrij dichtbij zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:48

Je zeurt trouwens niet hoor Wendy, je mag elkaar best waarschuwen over overbelasting/blessures. :)

Ik zag laatst iemand lopen met knipperende witte lampjes om de arm, die viel goed op.

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:49

Vandaag voor het eerst in mn leven, 35 minuten.. helemaal kapot!..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:52

Super! Straks loop je dat fluitend! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:53

Voor het eerst gaan hardlopen en meteen 35 minuten, of voor het eerst dat je 35 minuten hebt gelopen?
Meteen met 35 minuten aan één stuk beginnen lijkt me een slecht idee. :=

Offtopic; even in je profiel gespiekt, knap paard heb je! :D

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

Haha 35 minuten met iedere keer een stukje snel stappen..

Dank je :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:57

Maar je ging voor het eerst hardlopen? Dan is het wel wat overdreven..

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:59

Hoezo ovedreven haha :P
Heb ook wel super spierpijn, nu al :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

En dat is morgen waarschijnlijk nog erger, dan kom je de trap nauwelijks af. :')
Dat had ik in elk geval. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:26

Daar heb je wrs ook wel een paar dagen last van..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:37

Mag ik me aanlsuiten bij jullie? Ik heb gister weer voor het eerst in 1,5 jaar mijn loopschoenen weer eens aangedaan en lesje 3 van Evi gelopen. Over spierpijn gesproken... Ik had de podcast niet meer compleet vandaar dat ik ben begonnen bij les 3. Het waren maar een paar minuutjes hollen, maar ik voelde het gisteravond al :D Mijn doel is gewoon weer lekker opbouwen en eigenlijk wil ik het akkerliefst gaan lopen met kangoo Jumps :') Dat lijkt me echt zo leuk om te doen en daarbij spaart het je gewrichten en schijnt het minimaal zo effectief te zijn als hardlopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:51

Welkom! :D

Oooooh, ja, die dingen lijken mij ook superleuk, alleen ik denk dat daarop 'lopen' veel moeilijker is dan het eruit ziet. :+

Op de eerste pagina van dit topic staat een link waar je ze allemaal kunt downloaden, mocht je nog meer lesjes missen. :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:05

Het schijnt juist helamaal niet moeilijk te zijn. Ik wil voor de verjaardag van mijn man van die dingen huren en dan in Rotterdam een stads'wandeling' maken. Als ze bevallen, kunnen we ze meteen aanschaffen (of eerst een maand huren, dat is vast verstandiger). Mijn man heeft de marathon van NY gelopen, maar heeft sindsdien last van hielspoor en ik hoop dat hij met deze dingen weer kilometers kan gaan maken. Ik denk dat ze wel hun ogen uitkijken in hier op het Brabantse platteland :+

Ik heb trouwens gister meteen de hele serie van 0-5 km weer gedownload dus overmorgen kan ik er tegenaan.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:11

Oh, je kunt ze huren? Dat lijkt me wel leuk om eens een keertje te proberen! :D