[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:07

Lynn, ik heb dat idd ook gedaan maar heb nu wel behoefte aan zoiets als WW. Ik ga het gewoon een weekje proberen. Vind het ook fijn dat je 'zondig' punten krijgt. En ik eet snel te weinig of ik denk dat ik te veel had

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:09

Even klikken op overzicht (bovenaan) en dan zie je links excel / pdf ;)

Ik ben mijn dag aan het invullen, avondeten is nog even onbekend, maar ik heb net een handje chocoladekruidnootjes gepakt :9 := dus mijn avondeten mag niet te vet worden :))

Lizet, gewoon doen als je er achter staat! Ik zie je altijd van hot naar her vluchten, maar misschien is dit wel wat voor je!

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:15

Oh even nog een aanvulling!

Als je op het weeknummer klikt heb je de hele week in 1 bestand :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:18

LynnDenise schreef:
Oh even nog een aanvulling!

Als je op het weeknummer klikt heb je de hele week in 1 bestand :D

Me like your tips! :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:22

:)) ik kom er ook net achter hoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:25

pfoe... ik ben aan mn anderhalve liter water begonnen, en ben aan de verse muntthee :9k (goddank voor de waterkoker op kantoor) en mijn eerste toiletbezoek is weer een feit... dat wordt weer rennen... :=

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:26

Ik snap helemaal niks van WW, maar wil er ook niet zoveel geld aan uitbesteden en dan ben je er voor mijn gevoel zo strak mee bezig en alleen maar aan het tellen en kijken.

Ik doe het ook gewoon met gezond eten en sporten en via voedingscentrum beetje uitrekenen hoeveel enz ;)

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:27

Amaris haha ik moet van thee ook zoveel naar de wc :')

Merk het sowieso, omdat ik nu ook elke keer met flesje water bij me loop dat ik echt soms wel om half uur naar de wc moet!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:54

Oh als ik echt veel water/thee drink loop ik minstens om het kwartier :=

Ik ga eens kijken of het lukt met dat week overzicht!

Naja bv gisteren, als ik m invul kom ik op 969 cal.

En dan denk ik hoe kan dat nou?? Ik eet echt niet weinig ofzo.

Lijstje gister:

O: Bakje kwark met banaan en klein handje musli. Glas Optimel
T: Glas Crystal Clear
M: 2 vk crackers met leverkaas en la vache qui rit light
1 boterham met 30 + kaas op de grill met klein beetje curry
Glas crystal clear.
T: 2 maria biscuits, kopje boullion, cola light.
A: Water, Fussili, Paprika, Kabeljauw, heeel veel sla. En over de Kabeljauw zat nog een rode saus. Weet niet precies wat er allemaal in zat. Denk iets van tomaten met kruiden, want was best pittig.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:56

Je eet wel heel caloriearm, dus dat moet wel kloppen.
Neem in de ochtend gewoon iets te eten als tussendoortje en in de middag idem dito.
Misschien in de avond er een tussendoortje bij?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:57

Wat ik net tegen kwam op valtaf.nl

Citaat:
Laatst kreeg ik de vraag van een deelneemster of gember de stofwisseling versnelt en dus helpt bij het afvallen. Op allerlei huis-tuin- en keukenwebsites wordt dit bevestigt. Volgens veel websites helpt gember niet alleen bij het afvallen, maar gaat het ook allerlei kwaaltjes en pijntjes tegen en werkt het zelfs libidoverhogend. Maar in hoeverre is dit nou waar? Ik heb literatuuronderzoek voor jullie gedaan naar gember en in hoeverre het consumeren ervan het afvallen stimuleert.

Gember
Gember is specerij die wordt gewonnen uit de wortel van de gemberplant. Het heeft een scherpe uitgesproken smaak. Ben jij een liefhebber van gember? Verwerk het dan gerust in je gerechten. Gember is namelijk erg gezond! Het bevat vele medicinale stoffen waaronder ginerol, lineol, zingibain, zingibereen, zingiberol en shogaol. Bovendien is gember is een bron van onder andere magnesium, kalium, vitamine B6 en krachtige antioxidanten.

Gezondheidsbevorderende eigenschappen
In Azië wordt al eeuwen gember in de keuken gebruikt om zijn gezondheidsbevorderende eigenschappen. Ook op het internet wordt dit beaamd. Niet alleen helpt gember bij het afvallen, het zou ook de spijsvertering stimuleren, de bloeddruk en het cholesterol verlagen, effectief zijn bij diabetes patiënten, menstruatiepijn, misselijkheid, hoofdpijn en reisziekte tegen gaan en het libido verhogen. In hoeverre iedere eigenschap ook echt bewezen is, komt niet echt duidelijk naar voren. Na een paar onderzoeken te hebben door gespit lijkt het er wel op dat gember effectief kan zijn voor mensen met overgewicht:

Onderzoeken: gember en gewichtsbeheersing
In een recent onderzoek is het effect van een heet gemberdrankje gemeten op het energievergieverbruik, gevoelens van eetlust en verzadiging bij mannen met overgewicht. Uit dit onderzoek kwam geen significant effect van gember op het totale energieverbruik in rust naar voren. Wel bleek dat de mannen met het gemberdrankje op een minder hongergevoel hadden ten opzichte van de controlegroep. Bovendien hadden zij een verbeterde thermogenese. Dit betekent dat de inname van gember een mogelijke rol heeft bij gewichtsbeheersing. Echter zijn aanvullende studies nodig om deze bevindingen te bevestigen.

Onderzoek: Gember en lichaamsvet
In hoeverre gember invloed heeft op de ophoping van lichaamsvet, is getest op muizen. Muizen kregen een vetrijk dieet gevoerd aangevuld met gember. Deze muizen werden vergeleken met de controlregroep. Muizen met suppletie van gember hadden een lager lichaamsgewicht en minder vetophoping dan de controlegroep. De bevindingen van dit onderzoek tonen aan dat dat het energiemetabolisme toeneemt en de opslag van lichaamsvet wordt onderdrukt.

Bereidingswijze van gember
Het lijkt dus zeker de moeite waard gember te verwerken in je gerechten. Er zijn oneindig mogelijkheden om gember in te verwerken. Hier een paar voorbeelden:
- Bereid je eigen sushi. Maak er een sausje bij van soja, wasabi en gember. Dit smaakt er ontzettend lekker bij! Als je geen zin hebt om te koken, kun je natuurlijk ook naar een Japans restaurant gaan en hier genieten van sushi met gember.
- Maak een oosters wokgerecht, en wok een groot stuk gember mee. De smaakt trekt dan in het gerecht. Je kunt ook gember in dunne reepjes snijden of raspen en dit mee wokken.
- Bereid je eigen gemberthee. Doe een paar gesneden blokjes gember, wat limoenpartjes en honing en een theepot en trek hier je thee van. Dit is ook erg geschikt als je last van je keel hebt.

Bron: Afvallen met Anne

Oke laat ik nou net geen fan zijn van gember...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:58

Gember is zo vies... :r

Net zeepsop als dat ergens in zit, brrrrrr....

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:59

Ja de ochtend vergeet ik meestal := Tis meestal 12.00 voor ik er erg in heb.

Maar hoe zit t nou met pastas dan? Iedereen zegt altijd dat t zo ontzettend slecht is, vanwege de koolhydraten, maar cal zitten er weer amper in?

Normaal eet ik s middags nog altijd een stuk fruit, maar was op gister. Heb net weer appels, bananen en druiven gekocht :D

S avonds als ik mn avond eten op heb, ga ik paard rijden. Als ik thuis kom is t meestal douchen even tv kijken of achter de computer en naar bed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:01

Skessa_ schreef:
Ja de ochtend vergeet ik meestal := Tis meestal 12.00 voor ik er erg in heb.

Maar hoe zit t nou met pastas dan? Iedereen zegt altijd dat t zo ontzettend slecht is, vanwege de koolhydraten, maar cal zitten er weer amper in?

Normaal eet ik s middags nog altijd een stuk fruit, maar was op gister. Heb net weer appels, bananen en druiven gekocht :D

S avonds als ik mn avond eten op heb, ga ik paard rijden. Als ik thuis kom is t meestal douchen even tv kijken of achter de computer en naar bed.

30 gram ongekookte pasta is toch wel zo'n 3 punten.

Dus de tip is om niet al te veel pasta te gebruiken, maar dat lekker op te vullen met veel groenten en mager vlees.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:12

Vandaag weer een dagje van 1500 kcal en alles in het groen :) En dat ondanks dat handje chocoladekruidnoten :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:13

die waren vast bruin ipv groen :')

zijn er hier overigens WW-mensen die aan de telvrije dag doen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:15

Whahaha ja maar ondanks dat 'slechte' toch alle belangrijke voedingstoffen in het groen :))

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:17

Ik durf echt niks te snoepen. Nog niet eens een glas frisdrank of sap te drinken.. Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan op het moment dat ik mijn gewenste gewicht heb bereikt.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:18

Mijn lijstje vandaag:

O: Yoghurt met special K rode vruchten & glas jus d'oranje
T: Koffie/appel
M: 2 volkoren boterhammen, 1 met kipfilet, halve met smeerkaas en halve met brie & glas optimel
T: koffie/appel/jus d'oranje
A: Mie pruttel, waarschijnlijk met kip en roerbak groente
T: koffie & ??

B: 30 minuten hardgelopen

Ik kom nu elke keer rond 1200 uit is dat goed of eigenlijk toch nog wel te weinig?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:19

Selka schreef:
Ik durf echt niks te snoepen. Nog niet eens een glas frisdrank of sap te drinken.. Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan op het moment dat ik mijn gewenste gewicht heb bereikt.

Hunker je er ook niet naar? Ik merk dat als ik al een week lang trek heb in iets, ik het gewoon een klein beetje moet eten. Als ik dat niet eet dan blijft het triggeren en eet in in een opwelling het hele zakje op :))

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:20

Carlijn__ schreef:
Mijn lijstje vandaag:

O: Yoghurt met special K rode vruchten & glas jus d'oranje
T: Koffie/appel
M: 2 volkoren boterhammen, 1 met kipfilet, halve met smeerkaas en halve met brie & glas optimel
T: koffie/appel/jus d'oranje
A: Mie pruttel, waarschijnlijk met kip en roerbak groente
T: koffie & ??

B: 30 minuten hardgelopen

Ik kom nu elke keer rond 1200 uit is dat goed of eigenlijk toch nog wel te weinig?

Zoals je in de OP kan lezen is 1300 echt wel het minimale.
Ik zou een extra boterham eten tijdens lunch of een avondtussendoortje en zo minimaal tussen de 1300 en 1400 komen :j
Als je veel sport kan je zelfs nog hoger gaan zitten.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:21

Selka: dat heb ik ook, ik verplicht mezelf nu wel om een sapje te drinken maar snoepen ook echt niet, maar ik hunker er ook niet naar en dat geeft me dan toch wel slecht gevoel als ik het wel doe.

Carlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:22

Oké, ga eens mijn lijst voor morgen invullen en kijken of ik dan tussen de 1300 en 1400 kan zitten!

Is brinta of havermout ook gezond/goed ? als ontbijt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:25

Amaris schreef:
Gember is zo vies... :r

Net zeepsop als dat ergens in zit, brrrrrr....

Ben jij niet in de war met verse koriander?

Gember is lekker met sinaasappel!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:27

Hallo allemaal!
Ik kom me hier ook weer wat vaker laten horen. Ik ga de laatste tijd wat langzaam omdat ik het moeilijk vind om me aan mijn strikte plan te houden. Het is niet dat ik mezelf te buiten ga o.i.d. maar ik zit regelmatig met mijn calorieën rond onderhoudsniveau in plaats van afvallen. Dus ik heb even een skup onder mijn kont nodig en die hoop ik hier weer te kunnen halen!
Ik ben inmiddels 13.5 kilo afgevallen en bezig vanaf begin april :) Ik weeg mezelf elke 4 weken.