Abortus ... of toch houden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:42

Jeetje wat een heftige beslissing. Ik heb niet alles gelezen maar wat zegt je gevoel?.

en verder:
- kan je straks goed in de ogen van je kind kijken?.
- kan je hem een goede toekomst bieden?.
- hoe gaat de familie er mee om?.
- Heb je hulp en hoe financieel gezien?.

Ik sta er op dit moment bijna alleen voor vooral financieel en dat is niet echt leuk en heel zwaar voor nu ze ouder worden houdt gewoon veel op. Denk niet alleen aan nu maar ook de komende 21 jaar.

succes.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:45

hoi TS,

Jeetje zeg, wat zit jij in een enorm moeilijke situatie!
Ik kan je er niet mee helpen, professionele hulp is denk ik heel vertandig, deze hebben een
zwijgplicht, dus zonder dat de rest van jefamilie er van weet kan je hier heen.

Heb je iemand om je heen die je in vertrouwen kan nemen?
Een goede vriendin ofzo?
Je hoeft natuurlijk niet ales te vertellen, maar je kan miss wel je hart luchten.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:00

Meisje toch.... Sowieso alles wat ik hier lees, voor advies en luister naar je gevoel zou ik niet zo heel erg serieus nemen... Ik ben er misschien heel hard in moet ik zeggen...

Maar je bent vol aan het studeren, je wilt iets in je leven bereiken. Je kind is van een familielid, in hoeverre staat je familie dan nog achter je, vraag ik me af... Financieel kun je het niet alleen redden, of je moet je studie en daarmee ook je toekomst opgeven. (Dit klinkt ook heel stom, maar straks zitten met een baan onder je niveau, die geen uitdaging is, waarvoor je het alleen doet voor het geld, maakt dat je wel gelukkig?)

Dan komt er nog eens bij omdat het kind van een familielid is, in hoeverre heeft dat gevolgen? Zijn het gevolgen die al gezien kunnen worden?

Stel het kind komt er later achter, of nog erger, er gaan verhalen en mensen komen erachter en je kind wordt er mee gepest...

Ik zal heel eerlijk zeggen, als zoiets mij zou overkomen (zefls als ik nu zou zwanger worden met de situatie stabiele relatie/financieel het aankunnen...) zou ik kiezen voor abortus. En natuurlijk gaat dit tegen je gevoel in, vooral wat je al hebt gezien etc. Maar ik zou er niet tegen kunnen om elke dag een kind te zien, wat me doet denken aan wat er gebeurd is. Door de situatie het kind niet kunnen geven wat ik vind dat kinderen verdienen. Als je nu een vaste baan had, genoeg verdiende etc. maar je bent dus geheel afhankelijk van familie/instanties.

Sowieso wat wil je met je leven bereiken? Je studeert zeg je, dat is met genoeg support van familie/vrienden misschien nog wel haalbaar, maar je bent dan altijd afhankelijk van. Je studie niet afmaken is sowieso in mijn ogen geen optie, want dan gooi je je toekomst weg. (Niet dat mensen zonder studie niet gelukkig kunnen zijn of wat dan ook, maar als ik heel eerlijk ben en ik kijk wat ik nu studeer en ik zou het niet af kunnen maken en bij wijze van spreken "achter de kassa" belanden... dan zou dat geen uitdaging zijn, zou ik daar niet gelukkig van worden..)

Je geeft zo veel op voor iets wat niet gewenst is. En dan kan het wel in je buik groeien, maar het is nog niets in mijn ogen...

En over spijt van een abortus, maak het heel zakelijk en ga alle voor en tegens eens op een rijtje zetten.... Dan denk ik dat je de juiste keuze wel kan maken. En het gaat tegen je gevoel in, dat snap ik... Maar hoop ook dat je voor jezelf kiest en kijkt naar wat je momenteel kunt bieden...

Veel sterkte iig, en sorry voor mijn "harde" post.... Snap echt wel dat die tegen je gevoel in gaat... Maar denk er niet te licht over en bedenk goed wat je allemaal op zou moeten geven als je ermee doorgaat...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:12

Sammie schreef:
Ik ben tegen abortus dus zal ik je niet aanraden om (bij een gezond kind) abortus te laten plegen. Er zijn heel veel instanties die je kunnen helpen, ook met een evt. traject van adoptie (al dan open of niet). Die instanties zijn er gewoon en zijn bereikbaar. Ze kunnen ze met diverse vragen helpen. Abortus roepen vinden sommige mensen blijkbaar makkelijker. Alsof het nooit gebeurt is ofzo... En als ik zie wat voor sommigen hier al een reden is om abortus te plegen.. Het is geen puist op je voorhoofd...

Hoe dan ook de keuze ligt jou. Dat recht heb je immers. Dus sterkte ermee. Alleen jij kan de keuze maken en uiteindelijk is het voor jou altijd de juiste keuze. :)


Abortus zul je ook nooit vergeten. Maar wat is beter voor de moeder en het ongeboren kind. Adoptie is schadelijk voor de ontwikkeling vab een jong kind en zou alleen maar moeten als abortus niet meer kan. Onderschat de gevolgen van een hechtingstoornis niet. En wat betekent het voor de biologische moeder?

Ik vindt adoptie nodeloos wreed voor moeder en kind. Je moet eens weten wat de hormonen met je doen als je net bevallen bent.

De keuze hier zou moeten zijn houden(en niet afstaan) of abortus. Houden en dan? Ze is 19, nog op school(?) Geen eigen huis en wat vinden haar ouders hiervan?

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:24

NatasjavE schreef:
Sammie schreef:
Ik ben tegen abortus dus zal ik je niet aanraden om (bij een gezond kind) abortus te laten plegen. Er zijn heel veel instanties die je kunnen helpen, ook met een evt. traject van adoptie (al dan open of niet). Die instanties zijn er gewoon en zijn bereikbaar. Ze kunnen ze met diverse vragen helpen. Abortus roepen vinden sommige mensen blijkbaar makkelijker. Alsof het nooit gebeurt is ofzo... En als ik zie wat voor sommigen hier al een reden is om abortus te plegen.. Het is geen puist op je voorhoofd...

Hoe dan ook de keuze ligt jou. Dat recht heb je immers. Dus sterkte ermee. Alleen jij kan de keuze maken en uiteindelijk is het voor jou altijd de juiste keuze. :)


Abortus zul je ook nooit vergeten. Maar wat is beter voor de moeder en het ongeboren kind. Adoptie is schadelijk voor de ontwikkeling vab een jong kind en zou alleen maar moeten als abortus niet meer kan. Onderschat de gevolgen van een hechtingstoornis niet. En wat betekent het voor de biologische moeder?

Ik vindt adoptie nodeloos wreed voor moeder en kind. Je moet eens weten wat de hormonen met je doen als je net bevallen bent.

De keuze hier zou moeten zijn houden(en niet afstaan) of abortus. Houden en dan? Ze is 19, nog op school(?) Geen eigen huis en wat vinden haar ouders hiervan?



Inderdaad. In een geval als deze is het alleen aan je eigen situatie denken niet meer afdoende. Er komt een mensje op de wereld met, nú al, een vreselijke geschiedenis achter zich. Er is nu nog de keus om de afweging te maken of je het kind hiervoor wel of niet in bescherming wilt nemen.
Wat als het kind vreselijk op zijn vader lijkt? Wat als hij/zij gaat vragen naar zijn afkomst? Wat als andere mensen achter zijn afkomst komen?
De wereld is hard, denk goed aan de "veiligheid" en het geluk van het kind wat er wellicht komen gaat.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:29

Ik zie hier veel mensen die zeggen; luister naar je gevoel. Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zou zeggen: beredeneer met je verstand je gevoel. Gevoelens veranderen, vooral nu dat je hormonen een belangrijke rol spelen. Denk na over hoe je je straks gaat voelen, als je je beslissing genomen hebt.

Bedenk hoe je eerder dacht over abortus, voor dit alles gebeurde. Als je kiest om je kindje te houden, moet je er ook voor de volle 100 % achter staan. Dat je kunt zeggen: ondanks de vreselijke manier van conceptie wil ik dit kindje en zal ik er van houden. Het moet een beslissing zijn vanuit een positief gevoel, niet vanuit een negatief.

YamaDeva

Berichten: 561
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:34

sallandval schreef:
Mijn persoonlijk mening is dit: als je besluit een potentieel ongelukkig kindje (..) niet te laten komen -om het voor toekomstig onheil, onbegrip en pijn te behoeden en zó te beschermen- ben je net zo goed een goede moeder als dat je binnen dit leven besluit het een zo goed mogelijk leven te geven en zó te beschermen.

Hier ben ik het helemaal mee eens!

juleke

Berichten: 633
Geregistreerd: 04-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 09:49

Jeetje, wat een situatie TS... :(:) :(:) :(:)

Je gevoel zegt dat je het kind wil houden. Ik las ergens dat je professionele hulp liever buiten het weten van het gezin zoekt. Hoe ga je dan met een voortgezette zwangerschap omgaan? Je kan niet zomaar negen maanden 'verdwijnen'. Je zal er dan wel met je gezinsleden over moeten praten.
Je wil niet ingaan op je thuissituatie, daar heb ik alle respect voor. Maar is het dan wel haalbaar om daar je zwangerschap verder te beleven? Als je voor je kind kiest, ga je het binnenkort wel zien uiteraard.

Iemand zegt hier dat het risico op een handicap of erfelijke aandoeningen niet zo groot is. Maar hoe zit het dan als de verwekker familie is? Ik heb altijd gedacht dat hoe dichter het verwantschap tussen vader en moeder is, hoe groter het risico op een handicap wordt.

Als je zou kiezen voor adoptie. Realiseer je dan goed dat je je kind nog enkele maanden bij je gaat dragen en er dan afstand van moet nemen. Het is dan niet meer "jouw kind" (even hard gezegd). Ik denk dat dit ook héél zwaar moet zijn! Je moet dan afstand nemen van het leven dat je zolang in je gedragen hebt. Als je het nu al zo moeilijk vind om het weg te laten halen, zal adoptie zeker zo moeilijk zijn. Het voordeel is uiteraard wel dat je het kind een leven biedt.

Als je het toch zelf zou houden, hoe zie je jezelf het kind dan opvoeden? Heb je een sociaal vangnet dat jou kan helpen hiermee? Als je het helemaal alleen moet doen, wordt het niet gemakkelijk! Je studies zal je moeten opgeven, je zal hard moeten werken om alle kosten voor jezelf en het kind te kunnen betalen. Neem daar dan nog bij dat je je verkrachter in het kind zal terugzien. Dan moet je al heel sterk in je schoenen staan om het kind liefdevol op te kunnen voeden en het niets te verwijten.

Veel sterkte TS, en heel veel moed!

MADExLIEFJE
Berichten: 68
Geregistreerd: 23-08-12

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 09:59

Bedankt voor alle reacties en steun, ik heb deze nacht goed nagedacht en ik denk dat ik beslist heb. Ik ga voor abortus, voor de 'korte pijn'.
Ik denk dat dit op dit moment de beste keuze is.
Ik ga deze middag nog eens bellen met het centrum.

Ik hou jullie op de hoogte.

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:04

Heel veel sterkte meisje, denk dat het wel de "beste" keuze is... Mocht je ooit willen praten of wat dan ook... PB staat open :)

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:04

MADExLIEFJE schreef:
Bedankt voor alle reacties en steun, ik heb deze nacht goed nagedacht en ik denk dat ik beslist heb. Ik ga voor abortus, voor de 'korte pijn'.
Ik denk dat dit op dit moment de beste keuze is.
Ik ga deze middag nog eens bellen met het centrum.

Ik hou jullie op de hoogte.


Ik heb diep, diep respect voor jou. We kunnen ons (godzijdank) niet voorstellen wat je meemaakt, en dat je dan ook nog in je eentje zo'n beslissing moet nemen... Diepe buiging!

Heel veel sterkte!

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:05

nynke55 schreef:
Ik zie hier veel mensen die zeggen; luister naar je gevoel. Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zou zeggen: beredeneer met je verstand je gevoel. Gevoelens veranderen, vooral nu dat je hormonen een belangrijke rol spelen. Denk na over hoe je je straks gaat voelen, als je je beslissing genomen hebt.

Bedenk hoe je eerder dacht over abortus, voor dit alles gebeurde. Als je kiest om je kindje te houden, moet je er ook voor de volle 100 % achter staan. Dat je kunt zeggen: ondanks de vreselijke manier van conceptie wil ik dit kindje en zal ik er van houden. Het moet een beslissing zijn vanuit een positief gevoel, niet vanuit een negatief.

Ik denk ook dat je beter kunt beredeneren. Niet dat je je gevoelens moet negeren, maar kijken waar die gevoelens vandaan komen, of ze realistisch zijn.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:06

MADExLIEFJE schreef:
Bedankt voor alle reacties en steun, ik heb deze nacht goed nagedacht en ik denk dat ik beslist heb. Ik ga voor abortus, voor de 'korte pijn'.
Ik denk dat dit op dit moment de beste keuze is.
Ik ga deze middag nog eens bellen met het centrum.

Ik hou jullie op de hoogte.

Tsjeeh meid, veel serkte, is er een vriendin die er vanaf weet die je kan steunen? Hoop tevens dat je steun of hulp kan krijgen vanwege de ongewilde seks die je heb gehad

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:07

Had het topic vanmorgen bijgelezen. We kunnen niet voor je beslissen, iedere situatie is anders. Er is altijd een ander gevoel dat meespeeld.
Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte zeker nu je je keuze hebt gemaakt.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:07

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de beslissing die je gemaakt hebt. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft niet niks en je zult er nog een poos last van hebben. Dus: toi toi toi meisje!

leonie87

Berichten: 4476
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:09

MADExLIEFJE schreef:
Bedankt voor alle reacties en steun, ik heb deze nacht goed nagedacht en ik denk dat ik beslist heb. Ik ga voor abortus, voor de 'korte pijn'.
Ik denk dat dit op dit moment de beste keuze is.
Ik ga deze middag nog eens bellen met het centrum.

Ik hou jullie op de hoogte.


Dappere maar verstandige keuze denk ik! HEEEEL VEEL sterkte

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:10

Wow TS wat word jij voor een heftige beslissing gesteld, een beslissing die niemand ooit zou moeten hoeven maken.. Kan me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Echter, ik kende vroeger een kindje die ongewenst was en ook door ongewenste conceptie. Kind was absoluut niet happy, de moeder ook niet en de stiefvader ook niet. Misschien dat deze informatie je een beetje helpt?
Ik zie dat je goed hebt nagedacht vannacht en dat je een keus hebt gemaakt. Ik bewonder je kracht, je bent een kanjer. :)
Zoek je wel evengoed nog hulp voor wat er gebeurd is en voor wat er komen gaat? Wellicht is het beter als je ook met een professional praat.

F_Orumster

Berichten: 15341
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:12

MADExLIEFJE schreef:
Bedankt voor alle reacties en steun, ik heb deze nacht goed nagedacht en ik denk dat ik beslist heb. Ik ga voor abortus, voor de 'korte pijn'.
Ik denk dat dit op dit moment de beste keuze is.
Ik ga deze middag nog eens bellen met het centrum.

Ik hou jullie op de hoogte.

Inderdaad dapper en verstandig, en fijn dat je je gedachten weer iets kon ordenen.
Vreselijkse situatie, heel veel sterkte.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:13

nynke55 schreef:
Ik zie hier veel mensen die zeggen; luister naar je gevoel. Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zou zeggen: beredeneer met je verstand je gevoel. Gevoelens veranderen, vooral nu dat je hormonen een belangrijke rol spelen. Denk na over hoe je je straks gaat voelen, als je je beslissing genomen hebt.

Bedenk hoe je eerder dacht over abortus, voor dit alles gebeurde. Als je kiest om je kindje te houden, moet je er ook voor de volle 100 % achter staan. Dat je kunt zeggen: ondanks de vreselijke manier van conceptie wil ik dit kindje en zal ik er van houden. Het moet een beslissing zijn vanuit een positief gevoel, niet vanuit een negatief.


Bij het zwanger zijn en het baren van een kindje ook al is dat niet levensvatbaar of veel te vroeg geboren, wordt er ook een moeder geboren. Ook in de situatie van TS.
En moeder blijf je, je hele leven lang tot je laatste adem. Ook moeder van je kinderen die niet meer leven.
Dat valt niet weg te redeneren met je verstand.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 24-08-12 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

ijsklontje

Berichten: 2529
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: in mijn hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:14

ik kan en wil je geen advies geven.

Ik wil je alleen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en kracht toewensen voor nu en bij je beslissing en zeker voor de tijd die nog komen gaat.
Voor alles is iets te zeggen, maar vergeet een ding niet:

Het is jouw leven!!!!!

Daarin kan alleen jij de juiste beslissing nemen en niemand kan dat voor jou. Daarin maakt het dus niet uit wat andere zeggen. Je kunt er over
nadenken en daarna moet je ermee doen wat voor jou het beste is.

juleke

Berichten: 633
Geregistreerd: 04-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:14

MADExLIEFJE schreef:
Bedankt voor alle reacties en steun, ik heb deze nacht goed nagedacht en ik denk dat ik beslist heb. Ik ga voor abortus, voor de 'korte pijn'.
Ik denk dat dit op dit moment de beste keuze is.
Ik ga deze middag nog eens bellen met het centrum.

Ik hou jullie op de hoogte.


Dappere keuze!
Is er iemand die met je mee kan gaan om je te steunen? Zodat je dit niet alleen hoeft te doen...

Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:16

Veel sterkte straks, het moet een loodzware beslissing zijn geweest...

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:16

Dappere keuze TS. :j Ik wil je alvast heel veel sterkte wensen, ook voor de aankomende tijd. Volgens mij ga je echt door een hell.. :(:)

Heb je wel mensen die je steunen?

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:24

Heel veel sterkte meid.

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:26

TS wat je ook doet: Stekte met je besluit.

In deze situatie ben jij zelf de enige die verantwoording hoeft af te leggen aan je zelf. Doe wat jou goed lijkt. Het is jou leven en jou lijf.
Niemand hoeft je iets op te leggen of vanuit zijn eigen veilige woonkamer van je te vinden. Jou situatie is ook niet als die van wie dan ook en dus ook niet vergelijkbaar.

Zoek wel hulp in je omgeving. Of bij vrienden of bij een professioneel iemand.

Heel veel sterkte.