Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Schrik van mijn leven... Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:39

Jeetje meid wat een elende. Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt over dat kraken en dat dove gevoel in je been. Ik hoop dat je snel opknapt! Heel veel sterkte met revalideren straks en nu heel veel beterschap

Wat is trouwens de reden dat je geen slaappil mag?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 10:48

Vervelend hè dat voelen van die artsen. :( Wel een beetje opgelucht dat het waarschijnlijk niets ernstigs is met dat knakken?
Beetje slordig trouwens van die morfine!
Sterkte vandaag!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 11:22

Ik mocht geen slaappil omdat dat niet op mijn medicijnen lijst stond -_- .... Nou k zal er vast niet dood aan gaan. Ben idd wel opgelucht, aan de andere kant vertrouw ik het toch nog steeds niet.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:28

ik wil je ook nog even heel erg veel beterschap toewensen!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 11:30

Dankjewel allemaal. Erg lief.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:56

Zo dat is wel schrikken zeg!
Die van ons is ook een keer achterover geslagen met mij er op ze viel alleen iets naar rechts (en omdat ze zo vaak stijgerder bleef ik zitten was altijd goed gegaan) ik heb er een inwendige bloeding aan mijn onderbeen aan overgehouden die door de artsen over het hoofd is gezien en ik dus na bijna 2 jaar pas aan geopereerd ben. De pijn bij mij is er nog iedere dag. maar kan gelukkig wel weer rijden. (alleen het plaatje is niet mooi)
Hoop dat het snel beter gaat met je!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 12:27

Oei dat is niet best... Had je toen ook pijn in je been? Wel echt rot dat je elke dag nog pijn hebt. Dankjewel

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:09

Ja heb toen gelijk mijn laars uit gedaan maar die heb ik nooit meer terug aan gekregen.
Heb nu op maat gemaakte laarzen omdat dat been 2 cm dikker is, maar ik kan weer rijden dus mij hoor je niet klagen ;-)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:58

Jeetje meid, wat een verhaal!
Heel veel sterkte gewenst! :*

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:34

Sundral schreef:
Jeetje wat eng. Grappig want ons verhaal is bijna hetzelfde. Ik zat ook nog op t paard toen die achterover viel en op de grond terecht kwam en heb dus ook 3 stabiele breuken.

Wel ontzettend eng dat je zo weer op t paard gestapt bent 3 dagen later. Waarom hadden ze in het zh niet ook foto's gemaakt van je rug? Bah ik vind zulke verhalen zo eng.. Wat er allemaal wel niet mis had kunnen gaan. Maar goed jij hebt dus met bepaalde dingen nog wel last? Maar je rijdt wel weer toch? ( herken je van t canada topic ).

Nou mijn medicatie begint te werken maar krijg over n half uur al weer morfine, yeahh.

Ja achteraf is dat natuurlijk niet slim geweest maar ik had niets dus dan kan het he :=
Ik moet ook zeggen dat ik toen nergens last van heb en dat klopte ook wel want het is een stabiele breuk en daar heb je vrijwel geen last van. Wat jij zegt over dat kraken had ik ook later. Overigens kan ik het nu nog steeds zelf doen. Als ik last van een punt heb op mijn rug en ik druk daar en buig acherover dan knakt het en heb ik nergens geen last meer van. Ik heb het er met de arts en fysio in NL over gehad en bij mij kwam het omdat de banden/spieren niet meer zo sterk waren dat alles perfect op zijn plaats bleef. Dus als ik net iets te veel doe kan er wel eens wat verschuiven.

Maar na 6 weken had ik van de breuken allang geen last meer van. Daarintegen had ik wel ongelovelijke pijn in mijn rug wat van de tussenwervelschijven vandaan kwam. Die zijn door de klap veel dunnes geworden als normaal. Je kunt die van mij vergelijken met die van iemand van ongeveer 50 jaar oud. Alleen omdat mijn rug nog zoveel beweegt omdat ik jong ben kwamen er veel ontstekingen door de wrijvingen. Ik heb er nu gelukkig niet veel last meer van :) En ik hoop ook voor jou dat het alleen je wervels zijn want dan zit je over 6 weken gewoon weer op een paard :D Wat ik wel deed is met een BP rijden een aantal maanden daarna :) Het is toch nog een zwakke plek. Ik rij gewoon weer alle paarden hoe gek ze ook bokken en ik heb nergens last van :) Daar moet ik nog wel bij zeggen dat ik er nog niet afgevallen ben sinds de val.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:59

Ik hoop maar dat t mij zo vergaat als jou. Helaas heb ik wel ontzettend veel pijn, zelfs met 18 pijnstillers per dag. Vandaag weer onderzocht door de neuroloog ivm mijn verdoofde ben. Ze ging overleggen met haar supervisor en die zou het weer terugkoppelen aan de arts. Ik was vannacht behoorlijk in de war en heb ook heel raar gedroomd maar dat zal wel van de morfine komen. Ik heb inmiddels trapgelopen en vanochtend mezelf helemaal gedoucht. Kon alleen niet bij m'n benen en voeten komen en m'n rug uiteraard niet. Gister ben ik even in de rolstoel naar beneden geweest dat was toch wel een beetje teveel van het goede. Hopelijk morgen naar huis!!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:19

Ja de eerste weken waren bij mij ook drama :j Mijn hele lichaam deed echt pijn alle bewegingen waren een ramp := Maar na een aantal weken trok dat ook allemaal weg :)

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt met minder pijn :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:59

Hopelijk mag je morgen naar huis met een tas pijnstillers!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 19:45

Zaterdag naar huis met al mijn medicijnen en een ziekenhuisbed. Jippie!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:47

Dagje later maar hoera! Woon je nog bij je ouder(s) of woon je op jezelf?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:22

Fijn dat je naar huis mag zeg! Morgen nog even een dagje doorbijten in het ZH en dan naar je vertrouwde omgeving!!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:26

Het is niet te snel voor je? Of krijg je goede opvang thuis? Dat zal indd een hele zak met pijnstillers worden. Niet alles tegelijk nemen he haha :P
Ben benieuwd naar de rest van de onderzoeken, of ze nog iets kunnen vinden waarom je zo raar gevoel hebt in je been en je armen!!

pamelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:30

toen ik je berichtje begon te lezen over je meniscus operatie, dacht ik nog: dat heb ik ook net achter de rug en loop weer als een kieviet en met paardrijden ook geen last. dan dat stukje van jullie val, wat vreselijk :(:) slechter had je het niet kunnen treffen. maar wat een vreemde reactie van je paard, of deed hij wel meer moeilijk met opstappen ?
heel veel sterkte en beterschap. welk ziekenhuis lig je overigens ?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:47

Pfoe jeetje, ik heb even weer bijgelezen, en wat een heftige verhalen komen er langs!
TS: Ik hoop dat je je snel beter voelt, echt balen joh dat je je zo slecht voelt.. :(:) Misschien gaat het wel snel beter als je thuis komt. Wel goed van je dat je alweer doucht enzo!

Ik zit hopelijk nog 6 dagen vast aan mijn corset, en dan is het 6 weken geleden dat ik ben geopereerd, dus dan hoop ik dat alle botten weer vastgegroeid zijn enzo.. Ik hoop dat het bij jou ook snel weer de goede kant op gaat! Veel sterkte!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:22

Ellen: Ik was van plan om op mezelf te gaan en in februari mijn afstudeerstage in Amerika te doen, maar dat gaat nu allemaal niet door dus blijf lekker bij mijn mama voorlopig.

Kirsten: Mijn moeder is ZZP-er dus heb mijn prive verpleegster. Dat is een van de redenen waarom ik het wel aan durf. Ze blijft de komende tijd namelijk thuis. Ze werkt altijd s'nachts maar vind het toch eng nu om s'nachts alleen te zijn. En die medicijnen whaha neee die worden veilig opgeborgen door mams denk ik haha. Ik heb wss wel een beknelde zenuw wat dat gevoel in m'n been veroorzaakt. Ze maken er zich hier niet zo'n zorgen over en het gevoel zal nog wel een 1.5 maand aanhouden. Is het daarna nog niet over, moet ik aan de bel trekken.

Pamelien: Hahaha wat dacht je; knie operatie schrik van je leven?! Mietje!!! Het was niet mijn paard en had er nog nooit opgezeten. Gelukkig heb ik zelf een paard die ik zo vertrouw dat ik er nu zelfs op durf te gaan zitten. Om maar even aan te geven hoe braaf en betrouwbaar die is en echt mijn soulmate.

Sodeletuut: heerlijk dat jij er over 6 week vanaf bent! Dan weer terug naar het zh voor controle foto's??

Mijn kamergenootje die ook van het paard was gevallen maar 1 breuk had kreeg vandaag een brief waar oa in stond dat we wel seks mogen hebben alleen dat we onder moeten liggen of op onze zij. Nou je raadt al waar wij het de hele avond over hebben gehad.. We kwamen niet meer bij en die arme jongens bij ons op de kamer begrepen er eerst niks van en later konden ze het niet meer aan. Vandaag een goede dag gehad en heel veel gelachen. Met name weer om het vieze eten en de vla die in mijn gezicht vloog toen ik het papiertje van her bakje aftrok. Dat ga ik wel missen hoor als ik thuis ben. Ben alleen met mijn moeder en hier heb ik natuurlijk de hele dag aanspraak... Dus hoop maar dat er veel vrienden langs komen!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:23

Oh wat fijn voor je!
Hoe voel je je? Nog steeds veel pijn of ook al momenten dat je minder pijn hebt (ook al komt dat door de med.).

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:24

Ha zie nu je update. Je laatste alinea is hilarisch! :D

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:25

Nou ts, het gaat beetje bij beetje :(:) Ik moest trouwens wel erg lachen om je bakje vla :+ Zag het helemaal voor me :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:28

Broccoli: ja het gaat met ups en downs. Ik heb nu wel momenten dat ik me goed voel en vandaag vond ik het voor het eerst echt fijn om even uit bed te zijn, ondanks de enorme druk die ik nog voel en het vervelende gevoel in m'n been. Een stijgende lijn zit er niet in, maar ik heb er de laatste tijd zeker betere dagen tussen zitten. Mag ook wel, slik 20 pijnstillers per dag en dan nog heb ik dus (veel) pijn.

Oh en Pamelien, lig in het UMCG.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:29

Negra_Lover schreef:
Nou ts, het gaat beetje bij beetje :(:) Ik moest trouwens wel erg lachen om je bakje vla :+ Zag het helemaal voor me :')

Ik lag zelf ook helemaal in een deuk terwijl ik de afgelopen week echt met opzet niet heb gelachen omdat dat erg pijnlijk is. Maar dit was zo hylarisch, dat ik het niet kon tegenhouden. Heb ook nog zo'n enorme bril dus het zag er erg charmant uit haha!