Shadow0 schreef:In Amerika wordt dat gedaan.
In Belgie ook
, als je zwanger wilt worden en geen waterpokken (windpokken) hebt gehad kun je alsnog inenten. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sharani schreef:Urielle: maar hoe vaak komen deze complicaties voor als kinderen deze ziekten krijgen op de leeftijd dat het voor het enten meestal gebeurde? En is dat dan bij kinderen die daarvoor heel erg gezond waren of juist bij kinderen die al wat mankeerden? Dat zijn dingen die ik zou willen weten en nuttige dingen om een keuze van wel of niet enten te maken. Als er geen negatieve kant aan vaccineren zou zitten zou de keus makkelijk zijn, maar die is er jammer genoeg wel... .
Ook bij een verkoudheid krijgen mensen soms heel vervelende of gevaarlijke complicaties maar gelukkig is met onze goede gezondheidszorg veel goed te behandelen..
KozieZ schreef:Toverbal: bedoel je dan alleen de kinkhoestenting of van alle entingen?
Princesj: Welke kinderziektes heb je dan gehad? Kinderziektes van de entingen of bedoel je gewoon de waterpokken etc?
Lindy1982 schreef:De basis entingen heeft mijn dochter allemaal gehad geen 1 keer ziek oid. Is Bijna nog nooit ziek geweest . Ik neem aan dat de hartafwijking niet is ontstaan door een enting maar dat dit naar buiten is gekomen door de enting wat ze na de bevalling niet ontdekt hebben..
De entingen bestaan al zo lang en zijn zo goed onderzocht en zo verbeterd..Ik zou mezelf voor me kop slaan als mijn kind niet geënt is en door 1 van die ziektes genekt wordt.
De plotselingen entingen zoals die van bijv de mexicaanse griep heeft ze absoluut niet gekregen deze enting was nouwelijks onderzocht geen nawerkingen van bekend ook niet op langer termijn.. Die heeft mijn dochter absoluut niet gehad
Urielle schreef:Shadow0 schreef:In Amerika wordt dat gedaan.
In Belgie ook, als je zwanger wilt worden en geen waterpokken (windpokken) hebt gehad kun je alsnog inenten.
Citaat:Als je nog contact hebt met die personen die dit voor hebben gehad met hun kinderen, moet je zorgen dat je het zo snel mogelijk met zen allen gaat melden bij de firma. Als er voldoende meldingen binnen komen over het product dan wordt er een onderzoek gestart en kun je mogelijk vele toekomstige patiëntjes helpen.
kippetje schreef:Hoe denken jullie over het idee dat als een kind echt in de problemen komt (dus complicaties krijgt, of zelfs sterft), dat het wellicht wel niet zo'n sterk kind was. En misschien als hij niet doodziek werd van de mazelen, dan wel had kunnen sterven aan een "simpele" griep.
Ik heb zelf altijd het idee dat er dan toch al wel "iets" met zo'n kindje moet zijn, waardoor het een kinderziekte niet trekt....
Lindy1982 schreef:De basis entingen heeft mijn dochter allemaal gehad geen 1 keer ziek oid. Is Bijna nog nooit ziek geweest . Ik neem aan dat de hartafwijking niet is ontstaan door een enting maar dat dit naar buiten is gekomen door de enting wat ze na de bevalling niet ontdekt hebben..
Toverbal schreef:Lindy1982 schreef:De basis entingen heeft mijn dochter allemaal gehad geen 1 keer ziek oid. Is Bijna nog nooit ziek geweest . Ik neem aan dat de hartafwijking niet is ontstaan door een enting maar dat dit naar buiten is gekomen door de enting wat ze na de bevalling niet ontdekt hebben..
De entingen bestaan al zo lang en zijn zo goed onderzocht en zo verbeterd..Ik zou mezelf voor me kop slaan als mijn kind niet geënt is en door 1 van die ziektes genekt wordt.
De plotselingen entingen zoals die van bijv de mexicaanse griep heeft ze absoluut niet gekregen deze enting was nouwelijks onderzocht geen nawerkingen van bekend ook niet op langer termijn.. Die heeft mijn dochter absoluut niet gehad
Nou sorry maar deze mening deel ik absoluut niet. Mijn dochter haar hart is goed aangelegd en ontwikkeld daar zijn diverse onderzoeken naar geweest. Het ziekte beeld van haar is ook in een raap tempo verslechterd, daar komt bij dat er in totaal drie kindjes zijn met hetzelfde verhaal, precies na de tweede enting. Dus ik vind toeval niet geloofwaardig. Er zijn virussen die dit ziektebeeld kunnen veroorzaken maar die zijn nooit in haar bloed gevonden.
, denk dat je ouders die een kindje verloren hebben aan een ziekte daar heel veel verdriet mee doet. kippetje schreef:Wat ik ook in mijn keuze heb meegenomen bij bijvoorbeeld de hersenvliesprik die ik mijn kinderen niet ga geven, is het feit dat inmiddels bekend is dat (weet niet meer precies hoe het zit)
nu er geent wordt voor versie A
versie B, C en D veel meer voorkomen. (en dat een van die versies veel schadelijker is...)
Dus als mijn kind dan net zo goed nog het risico loopt op hersenvliesontsteking, dat ik ze dan niet laat inenten.
Hoe denken jullie over het idee dat als een kind echt in de problemen komt (dus complicaties krijgt, of zelfs sterft), dat het wellicht wel niet zo'n sterk kind was. En misschien als hij niet doodziek werd van de mazelen, dan wel had kunnen sterven aan een "simpele" griep.
Ik heb zelf altijd het idee dat er dan toch al wel "iets" met zo'n kindje moet zijn, waardoor het een kinderziekte niet trekt....
Peppertree schreef:kippetje schreef:Wat ik ook in mijn keuze heb meegenomen bij bijvoorbeeld de hersenvliesprik die ik mijn kinderen niet ga geven, is het feit dat inmiddels bekend is dat (weet niet meer precies hoe het zit)
nu er geent wordt voor versie A
versie B, C en D veel meer voorkomen. (en dat een van die versies veel schadelijker is...)
Dus als mijn kind dan net zo goed nog het risico loopt op hersenvliesontsteking, dat ik ze dan niet laat inenten.
Hoe denken jullie over het idee dat als een kind echt in de problemen komt (dus complicaties krijgt, of zelfs sterft), dat het wellicht wel niet zo'n sterk kind was. En misschien als hij niet doodziek werd van de mazelen, dan wel had kunnen sterven aan een "simpele" griep.
Ja kippetje, er was inderdaad 'iets' met mijn broertje waardoor hij de kinderziekte niet trok.
Misschien kun jij je verhaal aan mijn ouders uitleggen?

Essie73 schreef:ach vergeet helemaal te vertellen waar mijn angst vandaan komt, mijn oudste broer (nu 46) is na de pokken injectie (was toen der tijd nog los) ernstig ziek geworden, hij is er spastisch, lichamelijk en verstandelijk gehandicapt van gebleven. Hij is dus gezond geboren en ontwikkelde zich normaal. Nu heeft hij het nivo van een 2 jarige en kan amper lopen.
Voor de ouders die nog voor de keuze van wel/niet enten staan, dit is een uitzonderlijk geval en inmiddels is het vaccin erg verbeterd hoor.
Sharani schreef:En iedere keer als ik mijn zwaar gehandicapte buurjongen zie, die niet meer kan praten, spastisch is en totaal niet aanspreekbaar is kan ik weer boos worden wat een elende dat kind is aangedaan, hij was gezond voor de 2 de DKTP enting.... .