Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:40

Stacey schreef:
Klinkt toch wel intensief hoor 30 day shred! :o Maar als missfitness het goedkeurt, moet het wel in orde zijn lijkt me. :)

Nog wel even een toevoeging. Voor een gewenst resultaat is belangrijk goede voeding, krachttraining, cardio en discipline. Een maand is meestal ook iets te snel, ik zeg altijd eerst maar 3 maanden. Dan kan het altijd meevallen.
Sorry Stacey, er zijn idd ook mensen die moeten werken! Werkse vandaag!!

Evelijn

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:15

Ik zit klaar voor les 17. Dus zo rondje lopen.
Die 30 day shred klinkt heftig... niets voor mij. Gister naar yoga les geweest ... eigenlijk zou ik dat wel vaker dan 1x in de week.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:19

Vanmorgen om 6.30 liep het heerlijk ! Nu gauw 2 paarden trainen voor het te warm wordt

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:02

Hallo allemaal!

Ik hoop dat ik me hier ook mag melden? Ik ben ongeveer 3 maanden geleden begonnen en had echt totaal geen conditie. Inmiddels loop ik ruim 5 km in ongeveer 37 minuten. Mijn eerste doel is nu de 5 km sneller af te leggen.

Ik vind hardlopen echt heel erg lekker, maar ik merk aan mezelf dat ik toch elke keer weer met enige tegenzin ga lopen. Ben dan bang dat het me moeilijk af gaat en twijfel of ik de afstand wel haal. Als ik dan een mindere dag heb, dan ben ik meteen bang voor conditieverlies. Door deelname aan de vierdaagse heb ik nu 2 weken niet gelopen, maar vanavond gaat het dan echt weer beginnen.

Verder rijd ik ook nog elke dag paard en minstens 2x per week fitness, dus met dit warme weer is het ook echt een kwestie van goed plannen 's morgens en 's avonds naast een 40 u. werkweek.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:06

Ik vind 30 day shred wel te doen! Vooral level 1. level 2 vond ik al wel vet pittig maar wel leuk!
Vandaag moet ik weer lopen. Les 4.
Gister gebbqt en een mcflurry gezondigd dus vanaf vandaag er weer tegen aan want ik wil strakker worden :j

Ik ga denk ik vanavond pas lopen. :j

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:08

:wave:

Natuurlijk mag je je melden Wanted! Hoi! Jij bent ook lekker bezig zeg.

Ik heb vanmorgen om 7.30 les 25 gelopen, ging erg lekker! Helaas heeft mijn sports tracker het laten afweten dus geen idee hoe mijn afstanden e.d. waren. Maar ik heb wel een groter rondje gelopen dan ooit. Dus het was vast goed. Het was in ieder geval erg lekker weer. Daarna nog even wat buikspieroefeningetjes gedaan maar dat stelde niet zoveel voor hoor.
Hoe lang zijn die work-outs van 30 days shred?

Heerlijk zo'n begin van de dag. Verder heb ik vanmiddag een tentamen en morgen nog een toets dus kan ik er goed hard tegenaan. ;)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:09

MightJoe, als ik jou was zou ik dan nu gaan lopen! Nu is het nog lekker te doen!

Ik let overigens niet echt op mijn eten. Wil opzich wel graag een paar kilo'tjes kwijt maar dat is geen hoge noodzaak zeg maar. Vind het gewoon lekker om bezig te zijn met sporten en hardlopen en als ik daardoor wat makkelijker een keer een stukje chocola kan eten vind ik dat juist weer fijn.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:11

Ja ik dacht ook net kan nu wel lopen maar heb net gegeten en ben bang dat ik anders last krijg.. Naja vanaaf lukt ook prima hoor :j

Fijn dat je lekker heb gelopen! Bij 30 day shred zijn de workouts ongeveer 20-25 minuten lang. En er word afgewisseld met cardio en kracht :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:13

Ik heb mezelf overwonnen en gisterenavond gelopen, bij een temperatuur van 27 graden. En het ging eigenlijk nog best lekker ook! Ook mijn gps liet me in de steek, dus de precieze afstand moet ik nog nameten via internet.

@wanted: herkenbaar, dat met die strakke planning. Maar laat die angsten achterwege, dat kan echt de lol weg halen. En met de vierdaagse deelname hoef je echt niet bang te zijn voor conditieverlies hoor :n
@MJ: maar wel lekker gezondigd?
@caira: wauw, jij was vroeg op zeg.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:16

Nou ik ben terug van les 17 ging prima. Qua conditie red ik het wel alleen merk nu dat mijn linkerknie het minder leuk vind. Moet dus even opzoek om die sterker te maken. Vanavond lekker les met het paard zo even kijken hoe hij erbij staat.

@Wanted 2003: dat klinkt ook pittig naast je werkweek. Vind ik wel knap dat je dat lukt.
@MJ... voor je ontbijt is het beste om strakker te worden vertelde Evy laatst :D

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:24

Tjee respect Wanted! Zeker strak plannen zo.. Dat red ik echt niet. Nouja zou wel kunnen, maar dan moet ook voor m'n gevoel m'n hele sociale leven wijken en dat was ik niet van plan :Y)

Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet 's ochtends kan lopen, maar lukt gewoon echt niet... Ik ga stuk en krijg enorm veel pijn overal, dus dat motiveert dan niet om de hardloopschoenen weer aan te trekken erna. Dus maar gewoon 's avonds blijven doen :)

Ik let ook niet op eten. Ik eet wel vrij gezond denk ik, en snaai inmiddels een kwart van wat ik deed :P (Ik ben te dol op chips... ) maar qua afvallen in kilo's zie ik niet echt verandering. Ik zie wel verandering van m'n buik...

Ik wil ook wel gaan beginnen met die 30 days shred, ik zie alleen het opdrukken niet zitten :+ Weet nu al dat ik dan dagenlang met zere schouders zit. :Y)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:27

Voor het onbijt kan, maar loop dan wel rustig, anders worden je spieren opgevreten ipv vet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:30

Ik loop altijd voor mijn ontbijt, erna vind ik echt niet fijn. En 's avonds al helemaal niet. Ik heb nu hardgelopen en 1 paard getraind, nu lekker ontbijten en zo met paard 2 les.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:39

Ik denk dat als ik zonder ontbijt ga hardlopen dat ik dan onderweg heel flauw word.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:46

Jeetje, wanted dat is wel heel veel wat jij sport!

Ik ga vanavond - als het dan nog droog is tenminste, ga er wel vanuit - les 2 van STR doen. Het beetje tegenzin ken ik eigenlijk wel, maar als ik eenmaal ben begonnen ga ik er wel voor. Maar die drempel om te beginnen mag nog wel een stukje lager....

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:54

Daarom loop ik niet meer 3x in de week... En die 1 of 2x dat ik nu loop heb ik er echt zin in en heb ik het idee dat m'n lijf beter is hersteld.... (ik voel me soms echt een zwak zaadje... haha... ben verdorie 25, heb pfeiffer gehad, kinkhoest gehad, nu beplakt met 'chronisch vermoeid', alles knarst en kraakt... Heb enorme ochtend problemen.. wakker worden is uitdaging 1 :P elke dag weer... En ik wil zo graag zoveel.... ) Oke tot zover m'n klaagzang

Vanavond een avond geen sport en geen paard... .Lekker met een vriendin terrassen in Harderwijk :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:59

Thanks meiden.

Ik eet ook best gezond, maar soms ga ik echt mijn boekje te buiten! Dit ritme heb ik nu, omdat er een paar kilo's vanaf mogen. Daarna ga ik toch weer meer prioriteiten stellen.

Ik kan ook niet 's morgens lopen. Zowel niet voor ontbijt als 1,5 uur na ontbijt.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:59

Vervelend marion dat het zo vaak tegen heeft gezeten! Gelukkig kan je nu weer leker hardlopen en je moet het ook op je eigen niveau doen!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 10:06

Ik heb nog steeds last van mijn bovenbeen, soms allebei mijn bovenbenen. Tijdens het wandelen voel ik het af en toe, en na het wandelen als ik dan even zit voelt het alsof ik er bijna kramp in krijg :S Dus ik heb al bijna een week niet meer hardgelopen..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:16

Mag ik hier ook mee kletsen? Was stiekem al een tijdje aan het meelezen maar ik denk dat meepraten beter motiveert ;-). Al zit het eigenlijk wel goed met mijn motivatie, tijd vinden is een groter probleem. Ik werk full time, rij 3x per week paard, 1x per week snowboarden en dan ook nog een huishouden....

Ik volg STR (de oude) en moet volgende keer les 13 lopen. Ik vind het heerlijk om te rennen. Loop nu met hartslagmeter en het is echt leuk om te zien dat je steeds sneller hersteld en je je hartslag lager kan houden. 3x in de week rennen red ik niet dus ik kom niet zo snel verder met de lesjes maar dat maakt me niet uit, doel is zeker wel die 5km aan 1 stuk.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:18

Een dokters en fysiobezoek later is het duidelijk dat ik voorlopig letterlijk uit de running ben :( ondanks mijn voorzichtigheid toch een overbelastingsblessure. Links erger dan rechts. Ik heb komende weken vele dates met de fysio die me er weer bovenop moet helpen.. hij gaat volgende week ook naar mijn schoenen kijken en indien ze aan vervanging toe zijn krijg ik tips mee. Lange wandelingen mogen ook niet meer voorlopig. Ik baal! Ik kan gelukkig wel nog fietsen dus dat wordt kilometers maken op mijn stalen ros...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:19

Hier komt het er deze week helaas niet echt van ivm tijdgebrek en ziek zijn, hoop van het weekend even te kunnen gaan :j

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:28

Negerzoen schreef:
Een dokters en fysiobezoek later is het duidelijk dat ik voorlopig letterlijk uit de running ben :( ondanks mijn voorzichtigheid toch een overbelastingsblessure. Links erger dan rechts. Ik heb komende weken vele dates met de fysio die me er weer bovenop moet helpen.. hij gaat volgende week ook naar mijn schoenen kijken en indien ze aan vervanging toe zijn krijg ik tips mee. Lange wandelingen mogen ook niet meer voorlopig. Ik baal! Ik kan gelukkig wel nog fietsen dus dat wordt kilometers maken op mijn stalen ros...

Jeetje, wat jammer zeg! Hoe komt de blessure precies, of is dat onduidelijk? :(:)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:30

Oh balen Negerzoen, waar heb je precies last van?

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:34

Maakt het verbrandingstechnisch eigenlijk uit of je 5 km aan 1 stuk loopt of met wandelen ertussen? Conditioneel zal er behoorlijk verschil in zitten, dat begrijp ik :)

Wat enorm balen Negerzoen van je blessure. Hopelijk herstel je snel!
Ik heb wel vreselijk gelachen om je onderschrift :Y)