Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:34

Ik zou nu nog echt geen bruidstaarten willen maken (al heb ik er laatst wel een gedecoreerd, maar de bruid had de taart zelf gebakken := ) veel te veel stress lijkt me :P

Cindy komt je toch keer hier een taartje maken :j Zorg ik dat ze gebakken en gevuld zijn mag je zelf bekleden en decoreren :D Ik heb 'workshop-spullen' voor 4 dus mocht nog iemand dat leuk vinden dan kunnen we best een keer wat regelen hoor :)

fanci_mike

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:30

Taarten maken superleuk! Mijn schoonmam doet dat ook veel, ook in opdracht, ze is er best heel goed in. Ze had dan ook voor Raoul's verjaardag een dikke buiken taart gemaakt als hint voor de mensen die het nog niet wisten, was echt super! Soms doe ik wel eens mee, maar ik vind het erg moeilijk om de basislaag goed op een taart te krijgen, de rest lukt wel.
Kreeg net een geboortekaartje binnen van mijn neef, is hun zesde (!) kindje. Tweede meisje. Gelukkig lijkt de naam niet op naam die wij graag willen geven, is toch bij elk geboortekaartje weer even spannend...
Verder een beetje een moeilijke start vandaag. Jammer, want moet vanavond naar BBQ van Raoul zijn werk, helemaal geen zin meer in natuurlijk.
En ik weet zo even niet meer wie het was die met 30 wk nog lekker alles kon maar: Je maakt me jaloers!!! ;-)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:59

Nee hoe ik het wil, is lime groen mooier, maar niet de kleur die iedereen heeft, vele malen zachter.
Maar ff op de vraag van patries tuurlijk zou ik best op mezelf willen wonen, maar we verdienen te weinig voor een koop huis, en aangezien mijn vriend en ik over een aantal jaar naar Kenia willen gaan, is kopen geen goed idee.
En huren heb ik nagevraagd kom ik soc. Huren wat me dan aardig wat gaat kosten.

Ik me me nog niet zo goed voorgesteld.
Dus ik ben elvira:-) en ben 21 jaar in sep. Ben ik 22.
Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend hij heet Anthony is 23 jaar en is Keniaans.
Verder heb ik een jaar de prikpil gehad, al een jaar mee testopt, maar nog geen ongesteldheid.
Ik heb allerlei medicijnen en kuurtjes gehad om het op te wekken, maar helaas heeft niets gewerkt.
Eind augustus terug naar de dokter dan wordt ik doorgestuurd naar de gyno.

Meer indo gwn vragen :-)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:12

Oke dames, jullie gaan te snel!!!!
Tegen de tijd dat ik bijgelezen ben weet ik echt niet meer wat ik allemaal gelezen heb.
Dus vergeef me dat ik even niet reageer.

Even een stomme vraag, zo als het er naar uit ziet heb ik zaterdag mijn eisprong en ja natuurlijk hebben we weer een feest waar een hoop drank gaat vloeien.
Nu heb ik dus geen zin om netjes aan de fris te gaan en allemaal blikken en vragen te gaan krijgen.
Dus eigenlijk heb ik deze cyclus alvast opgegeven.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

Oh wat nog wel is blijven hangen is de vraag hoeveel kids iedereen wil.
Vriendlief wil er wel 10, nouja dat zegt hij.
Ik zelf wil eerst maar eens zwanger worden van 1 en dan verder zien, maar het liefst 2 of meer kids (max 4).

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:16

Zahlina, gewoon genieten op je feestje en niet nadenken over de rest. Hoeveel kindjes worden er wel niet verwekt tijdens zulke nachten?? To be honest: die van ons is ook min of meer zo ontstaan... :o

Wij wilden eerst heel graag 2 kindjes, maar zo tijdens deze zwangerschap besloten dat 1 ook leuk is...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:31

@Saffier, hier gewoon een hobby, ook geen cursussen gedaan.
Ik begon met cupcakes, toen taarten, toen cake pops en toen koekjes. Nu maak ik alles door elkaar.

Wij willen ook graag 1 kindje, mocht het gaan kriebelen dan kijken we verder. Maar zien er ook veel voordelen in.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:38

Een kindje vind ik zelf eerlijk gezegd geen optie.
Ik ben zelf enig kind en heb echt wel wat gemist als ik zie hoe kinderen opgroeien in een gezin met 2 of meer kinderen.
Ik had nooit een zus of broer om ruzie mee te maken en met mijn ouders is niet zo'n groot succes.
Dus als het mag dan in elk geval 2 kids.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:16

Een groot gezin lijkt mij heel erg leuk. Maar eerst maar eens zorgen dat onze tweede gezond en wel geboren wordt en dan zien we wel verder.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:19

Deel 2 alweer! Wat gaat het hard.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:26

Thanks voor jullie antwoorden! Ik heb al een boek, ga dus maandag even boodschappen doen en dan neem ik het een en ander mee om een mooie taart te maken die ik dan ga maken voor de BBQ met collega's van vriendlief :D
(ga trouwens niet zelf de taart maken voor de bruiloft, dat mag een ander doen, maar als het op een gegeven moment lukt om taarten voor andere te maken zou dat wel leuk zijn :D )

Ik zou heel graag twee kinderen of meer willen krijgen, maar goed eerst maar eens zwanger zien te worden en een gezond kindje krijgen daarna zien we wel verder.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:27

nou ik wil het op 1 kind houden omdat het wat makkelijker te regelen is
maar weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren dus pin me er niet op vast haha

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:28

Welkom xfiemox! :D
Wat balen dat je al last hebt van je bekken. Maar wel lief dat jou man zoveel van je overneemt!

Kani-ejj: Je kan ook de dokter vragen bloed te laten prikken om te kijken of je een eisprong hebt? :)

zhalina; idd lekker genieten van het feestje! En een beeb kan idd ook in zo'n nacht verwekt worden :D

fanci_mike: Valt de zwangerschap tegen dat jullie nu 1 kindje ook leuk genoeg vinden?

Bij mij kriebelt zwanger zijn nu al weer heel erg terwijl onze kleine pas 10 maanden is. :+ Bij haar duurde het een half jaar. Nog kort als je bedenkt dat ik geen menstruatie had en geen idee wanneer mijn eisprong was.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:06

@ Zahlina, gewoon drinken en niet overna denken!
hoeveel vrouwen drinken of roken niet nog omdat ze niet weten dat ze zwanger zijn!!!
volgens mij gaat het daar echt niet gelijk verkeerd van hoor
lekker genieten en teveel mee bezig zijn/over na denken

enne de 2 dagen vóór je eisprong ben je het vruchtbaarst he

als ik mijn eisprong voel, leeft het ei nog hooguit 6 uur, het zijn de 48 uur ervoor dat je het meest vruchtbaar bent en zaadjes leven natuurlijk gerust 3 dagen

1 kind vinden wij eigenlijk ook geen optie
ondanks dat ik veel ruzie heb gehad met mijn zus en mijn man ook met zijn broer en zus
alle enigskinderen die wij kennen zijn vreselijk verwend (wat je al snel krijgt als je niks hoeft te delen dus op zich logisch) en als je die spreekt hoor je toch ook vaak dat ze het zelf jammer vinden nooit een broer of zus te hebben gehad om iets mee te delen, of alleen op vakantie zijn, etc etc

@ Nell, die van ons is ook 10 maanden en wij gaan dus eind aug voor de 2e :D (en wij zijn een jaar bezig geweest)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:08

Veel bijgelezen,

Maar ik denk dat wij maximaal 2 kinderen willen, ik laat eerst deze zwangerschap/bevalling over mij heen komen.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:10

Ik heb nog geen idee hoeveel kinderen we willen! Voorlopig hoop ik dat deze kleine gezond en wel wordt geboren en dan zien we wel weer verder ;)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:19

uiteraard wil iedereen een gezond kindje en moet je maar bezien hoe het loopt en wat er gegund wordt van boven :D
(ik heb het bij mijn zus mis zien gaan, haar eerste heeft 24 uur geleefd, dus ik kan makkelijk zeggen we willen er graag 2, maar ik weet dus ook heel goed dat het iets is wat zomaar mis kan gaan, niet kan lukken, afgenomen kan worden, etc ik spreek ook eigenlijk nooit over kinderen 'nemen')
het was meer het kletsen over dat de meeste toch wel een idee hebben van klein of groot gezin e.d.
gewoon lekker kletsen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:22

:D
dat als het gegund is idd dat spreekt voor zich, als je dat achter iedere zin moet zetten ... :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:24

Helaas is geen een zwangerschap met de ander te vergelijken of precies hetzelfde, want als dat wel had gekund dan had ik maar al te graag voor precies dezelfde zwangerschap als die ik van mijn zoon dus heb beleefd. Toen had ik 41wkn+4dgn 0,0 pijntjes of klachten maar pffft deze 2e zwangerschap eigenlijk mag ik het niet zeggen maar ik ben deze zwangerschap al meer dan zat :o.

Heb echt het gevoel dat ik alleen maar loop te klagen, klagen en nogmaals klagen *zucht* :o. Gelukkig dat lief 2 een perfect mooi aantal vind en we dus niet voor een 3e zullen gaan :D.

En dan nog even iets weet niet of er nog meer zwangeren er last van hebben? Maar als beeb in een positie ligt wat jou dus giga pijn doet en je beeb aantal porren geeft, maar beeb geeft er dan alsnog helemaal niks om en blijft gewoon stug liggen :+ . Wat is dan de oplossing?

Want hier heb ik dus een stuiterbal wat elke dag wel in een positie ligt waar ik giga pijn loop te lijden :o

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:26

Ik hou het eerst bij 1. Mocht het in de toekomst mogelijk zijn dat ik stop met werken of thuis ga werken dan overwegen we nog een keer zwanger te worden.
Mijn vriend wil wel een groot gezin, maar hij is veel van huis (marine) wat inhoud dat alles op mij neerkomt. Als ik wel moet blijven werken dan is opvang met 1 kind nog te realiseren, met 2 word een stuk duurder.
Dus ja als de centjes het toelaten komen er meer. Ik wil namelijk wel dat ik mijn kind kan geven wat zij nodig heeft.

Als iemand antwoord weet op Fiemo haar vraag dan graag. Het dametje in mij is ook best dwars en imuun voor porren. Haar favo bezigheid is mijn blaas als kussen gebruiken en dan op dezelfde manier als ik slaap, met af en toe een flinke por om het kussen (in dit geval mijn blaas) goed te leggen.
Pijnlijk....

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:26

Ik zeg ook nooit kinderen nemen :n Je mag blij wezen als je een gezond kindje krijgt.
Onze kleine had het erg zwaar tijdens de bevalling/1e week na de geboorte. Ze kreeg geen zuurstof, te weinig bloed, had een bloedtransfusie nodig etc. Zo is het bij ons neefje mis gegaan en die is meervouding gehandicapt.

Cindy: Leuk eind augustus voor een 2e! Ik vind augustus ook wel een erg leuke maand om zwanger te worden. Dan heb je leuke weken verlof haha :')

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:29

maar ik heb geen verlof :D ik loop sowieso thuis hihi
en vanwaar dan leuk verlof? dan is het eind mei zeg maar uitgerekende datum

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:31

Oh, werk jij thuis of ziektewet?

mei uitgerekend idd, dan dus april al thuis, en erna juni, juli, augustus. De drukste maanden op het werk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:32

als we nou echte zomers hadden wel nell :')

ik zou t liefst thuismama zijn eerste jaar, maar t zal iets van 2,5 dag worden met ouderschapsverlof. en erna max. 3 dagen..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:34

Met echte zomers zou het idd nog lekkerder zijn haha!

Ik zou ook wel thuismama willen zijn. Of 1 a 2 daagjes werken voor je sociale contacten. Nu werk ik er 3.
Heb het geluk dat mijn kindje mee gaat naar mijn werk :D (kinderdagverblijf)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:36

Daisyree, mijne zit bij de luchtmacht, ik zit daar ook mee... Maar we zien het wel :)