[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:10

lijstje vandaag

ontbijt 12.00 broodje achterham + gekookt ei
14.00 flesje yakult
16.00 cracker met smeerkaas of 2 net of ik honger heb
19.00 soepkom vol wortels, dat is helaas mijn warm eten op het werk aaardappelen moeten bewaard worden voor de nachtdienst
21.30 nog een cracker met smeerkaas

tussendoor alleen water en om 19.30 1 bakje koffie

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:24

ben heel trots op mijzelf *\o/*
ik wou als middag eten vlug een broodje mexicano gaan halen, maar toen kwam ik voorbij de fruitwinkel. en dacht dat ik maar beter wat gezonds zou pakken. de verovering van de dag, 2 appels, 2 kiwi's, een nectarine en een pot magere yoghurt :9 .
vrijdag rond 2 uur ga ik terug naar huis, dus moeten die appels enz. allemaal op zijn :D
iemand zei hier iets over chia zaadjes, dat lijkt mij ook wel intressant

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:28

oeh netjes gedaan craiester

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:57

Weet even niet meer wie het vroeg, maar die chia zaadjes kun je alleen bij de reformhuizen kopen, of via internet bestellen.
Ik heb ze van "De Tuinen"

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:29

Goed bezig craiester :j
Mijn verantwoorde vezelrijk cracker met mager beleg is verandert in een Bastogne koekje :') Had braaf een cracker gesmeerd om mee te nemen naar mijn oppasadres maar die ligt nog op het aanrecht. Naast dat koekje wel nog een kiwi gegeten :j

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:32

Ik heb me al super lang niet meer gemeld, maar ik zit toch met een probleempje. Ik eet echt te veel! Ik zie jullie nu denken: 'Doe dat dan gewoon niet?' Maar zo makkelijk is het voor mij niet helaas. Altijd als ik van school thuis kom begin ik weer te schransen. Ik kan daar gewoon niet mee stoppen... Het is nu niet zo dat ik overgewicht heb ofzo , maar ik wil graag wat strakker worden. En dat gaat niet met al dat lekkere eten om me heen. Hebben jullie tips om niet meer zo te eten thuis? Als ik bij een ander ben kan ik me nog wel inhouden. Maar als ik thuis ben niet. Ik ga binnenkort met mijn vriendin fitnessen. We willen minimaal 1 keer in de week gaan. Als het kan 3 keer. Zou dat goed zijn? Ik wil echt graag wat strakker worden en als het kan ongeveer 4 kilootjes kwijt. Hebben jullie tips voor me?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:39

:=
Stephaniexh schreef:
Ik heb me al super lang niet meer gemeld, maar ik zit toch met een probleempje. Ik eet echt te veel! Ik zie jullie nu denken: 'Doe dat dan gewoon niet?' Maar zo makkelijk is het voor mij niet helaas. Altijd als ik van school thuis kom begin ik weer te schransen. Ik kan daar gewoon niet mee stoppen... Het is nu niet zo dat ik overgewicht heb ofzo , maar ik wil graag wat strakker worden. En dat gaat niet met al dat lekkere eten om me heen. Hebben jullie tips om niet meer zo te eten thuis? Als ik bij een ander ben kan ik me nog wel inhouden. Maar als ik thuis ben niet. Ik ga binnenkort met mijn vriendin fitnessen. We willen minimaal 1 keer in de week gaan. Als het kan 3 keer. Zou dat goed zijn? Ik wil echt graag wat strakker worden en als het kan ongeveer 4 kilootjes kwijt. Hebben jullie tips voor me?

Topic is voor 18 + niet voor een 14 jarige die " strakker" wilt worden

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:09

Hoe meer ik ga sporten en bewegen hoe meer honger ik krijg en trek in zoetigheid en lekkere dingen, echt heel erg.... ;(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:51

Davina21 schreef:
Hoe meer ik ga sporten en bewegen hoe meer honger ik krijg en trek in zoetigheid en lekkere dingen, echt heel erg.... ;(

Ja dit ken ik.. Maar ik kan dan wel volhouden omdat ik weet dat het zonde is aangezien ik net calorieen verbrand heb!

Zaterdag mag ik weer wat lekkers hebben! Ik ga met mn moeder en zus oude opnamefilms van vroeger terug kijken :')
En dan hebben we lekkere dingen erbij!
Kan ik me nu al op verheugen haha! Al zal ik wel proberen het met mate te doen..

Weten jullie trouwens wat beter is? Light chips van Lays of Lays Baked oven?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:57

ik zal me lijstje hier even neerzetten wat ik heb gegeten.

O: 1 shake
T: kop cappuchino
M: 2 bruine boterhammen ( 1 met sanwichspread en augurk, 1 met honingmosterdsaus en ossenworst)
1 beker karnemelk en een activia "muesli" toetje
T: 2 glazen water
A: stamppot rauwe andijvie met spekjes en ui, 2 rundvleeshamburgertjes ( redelijk klein) en klein beetje jus erover

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:06

Mijn lijstje, had een beetje moeite vandaag, voelde me slap en trillerig (na het skeeleren vooral) terwijl ik toch echt dacht te veel te hebben gegeten.. (nu heb ik net geteld en kom ik idd ook maar aan 1265 calorieën)

Ochtend; brinta (hierna hele ochtend op stal bezig geweest)
Middag; macaroni
Tussendoor; appel, (hier geskeelerd) 2 crackers met komkommer, chocopops
Avond; 4x geroosterd brood met ham en jam, rijstewafel, halve komkommer, appel en yoghurt

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:13

ik dacht dat Baked oven beter is trouwens (en lekkerder := )

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:38

Anne_mieke88 schreef:
:=
Stephaniexh schreef:

Topic is voor 18 + niet voor een 14 jarige die " strakker" wilt worden

Echt? Of was het nou een ander topic waar ik in heb meegepraat ... :o

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:18

Liin schreef:
ik dacht dat Baked oven beter is trouwens (en lekkerder := )

Ja ik lust ze allebei wel hoor :o Maar als ik dan chips ga eten wil ik graag wat het beste is haha.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:26

Goh, lastig. Ik zou niet weten welke beter is! De oven baked is natuurlijk wel een stuk minder vet.. maar hoe het qua andere stoffen zit? Geen idee! Ik vind die Oven Baked helaas niet te vreten :(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:42

Ik heb net ff op google gekeken.. Calorieen en vet is stuk lager bij de Baked dan Light... Alleen de koolhydraten zijn wel meer... Wat zou ik dan beter kunnen doen?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:02

Ik kom hier even binnen vallen met een vraag :) Ik zou graag m'n vetpercentage wat naar beneden willen hebben en nou heb ik toch wat moeite met het streng zijn voor mezelf. Ongeveer de hele dag heb ik honger en daar word ik enorm prikkelbaar van plus dat m'n libido naar het nulpunt is gezakt :') Met als resultaat dat ik zwaar aan mijn dieet begin te twijfelen :+ Overigens weeg ik ongeveer 63/64 kg bij 1.68 en heb ik maat 36/38.

Mijn eetlijstje ziet er vaak ongeveer zo uit:

O: 2 volkoren boterhammen, 1 met honing, 1 met pure hagelslag
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en komkommer + 2 kleine eieren
T: Appel en banaan
D: Vleesvervanger, gekookte aardappelen en groentes
T: Magere yoghurt met zoetstof

Daarnaast drink ik alleen water.
Dit komt op ongeveer 1400 kcal.

Daarnaast sport ik 3 a 4 keer in de week en probeer ik 2 paarden 4 keer in de week te trainen.

Heeft iemand tips? Voor het honger gevoel of andere tips? :) Vaak als ik iets meer probeer te eten grijp ik toch naar ongezonde dingen (mega chocolade verslaving)

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:16

Ik meld me hier ook:)
Ik ben 20 mei bevallen maar ik moet uiteraard nog de nodige zwangerschapskilootjes kwijt. In totaal ben ik 30 kg aangekomen (weet ook niet hoe ik dat voorelkaar heb gekregen) en daar is nu 13 kg van weg al dus het gaat de goede kant op. Ik geef borstvoeding dus ik zal het moeten doen met flink sporten en niet zo zeer minder maar wel gezond eten.
Bij mijn eerste was ik 23 kg aangekomen en dat duurde 1,5 jaar voordat ik het gewicht weer kwijt was. Dat wil ik nu iets sneller doen, mijn doel is het in 9 maanden weer kwijt te zijn.
Ik ben nu 92 kg bij 1,86 en wil dus weer terug naar 75 kg.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:50

Marijkjuh schreef:
Ik kom hier even binnen vallen met een vraag :) Ik zou graag m'n vetpercentage wat naar beneden willen hebben en nou heb ik toch wat moeite met het streng zijn voor mezelf. Ongeveer de hele dag heb ik honger en daar word ik enorm prikkelbaar van plus dat m'n libido naar het nulpunt is gezakt :') Met als resultaat dat ik zwaar aan mijn dieet begin te twijfelen :+ Overigens weeg ik ongeveer 63/64 kg bij 1.68 en heb ik maat 36/38.

Mijn eetlijstje ziet er vaak ongeveer zo uit:

O: 2 volkoren boterhammen, 1 met honing, 1 met pure hagelslag
L: 2 volkoren boterhammen met 30+ kaas en komkommer + 2 kleine eieren
T: Appel en banaan
D: Vleesvervanger, gekookte aardappelen en groentes
T: Magere yoghurt met zoetstof

Daarnaast drink ik alleen water.
Dit komt op ongeveer 1400 kcal.

Daarnaast sport ik 3 a 4 keer in de week en probeer ik 2 paarden 4 keer in de week te trainen.

Heeft iemand tips? Voor het honger gevoel of andere tips? :) Vaak als ik iets meer probeer te eten grijp ik toch naar ongezonde dingen (mega chocolade verslaving)

Hmmm, om je honger gevoel te 'verzachten' zou je als middag tussendoortje magere kwark/yoghurt kunnen nemen met één stuk fruit? Vooral in magere kwark zitten heel veel eiwitten en die geven je lang een vol gevoel.
En je andere stuk fruit bijvoorbeeld als tussendoortje tussen ontbijt en lunch? Dan zit je ook goed met je zuivel inname, 2 x zuivel op een dag is naar mijn weten prima, al moet ik zeggen dat de meningen daar over verdeeld blijven.

Wanneer heb je het meeste honger? dan kan ik wat meer tips geven :)

@Naamloos1, wat voor vetten zijn het? Veel verzadigd vet of meer onverzadigd vet? Als het bijna alleen maar onverzadigd vet is, zou ik kiezen voor de Light. Is het veel verzadigd vet zou ik kiezen voor de Oven Baked, dan heb ik toch liever die extra koolhydraten denk ik..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:27

Naamloos1 schreef:
Ik heb net ff op google gekeken.. Calorieen en vet is stuk lager bij de Baked dan Light... Alleen de koolhydraten zijn wel meer... Wat zou ik dan beter kunnen doen?

Geen chips, dat is altijd beter :D.

Ik heb een top dag gehad! Wil me morgen eigenlijk wegen, maar moet dat niet doen.. heb me vanochtend nog gewogen.
Ik had mezelf een rose biertje beloofd om het weekend in te luiden. Zelfs die heb ik laten staan *D.
Alcohol is een groot struikelblok bij mij in het weekend :o.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:48

Heb net heerlijk een zak cassavechips zitten eten. Hele zak is 260 kcal, vind ik nog wel meevallen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 01:31

Tequilaatje schreef:
Ik meld me hier ook:)
Ik ben 20 mei bevallen maar ik moet uiteraard nog de nodige zwangerschapskilootjes kwijt. In totaal ben ik 30 kg aangekomen (weet ook niet hoe ik dat voorelkaar heb gekregen) en daar is nu 13 kg van weg al dus het gaat de goede kant op. Ik geef borstvoeding dus ik zal het moeten doen met flink sporten en niet zo zeer minder maar wel gezond eten.
Bij mijn eerste was ik 23 kg aangekomen en dat duurde 1,5 jaar voordat ik het gewicht weer kwijt was. Dat wil ik nu iets sneller doen, mijn doel is het in 9 maanden weer kwijt te zijn.
Ik ben nu 92 kg bij 1,86 en wil dus weer terug naar 75 kg.

Hey Merel jij ook hier ;) hahahaha :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 01:37

Ik zit nu in de nachtdiensten en eet erg onregelmatig dus ga denk maar even niet op de weegschaal staan...

Mijn lijstje is daarom ook niet zo goed:
O:2 broodjes met pasta
T: bakje yoghurt
M:2 broodjes kaas
T: 1 broodje pasta
A: 1 shake (tijdens me nachtdiensten neem ik de shake in de nacht)

Als ik moet werken met nachtdiensten eet ik bijna geen avond eten omdat ik dan geen zin en puf heb om te koken. Dus het word vaak brood en yoghurt en shake.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 03:55

Ik dacht al bekende naam;) lijkt me ook wel lastig om nogsteeds gezond te eten tijdens nachtdiensten. Ben nu ook de halve nacht wakker en ik heb de hele tijd zin in snaai...

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:02

ben nu een paar dagen bezg met smorgens een kom special k met melk, tussen de middag 4 boterhammen en rond vier uur een stuk fruit sávonds een kleine maaltjd en tegen een uur of acht mag ik van mezelf een koek tussendoor drink ik veel water en als ik er zat van ben doe ik er een beetje sitoop door heen voor de smaak, op 06-06 woog ik 71.9 vanmogen op de weegschaal melde hij 69.7 das in twee dagen dus 2.2 kilo in twee dagen! nu moet ik ok zeggen dat ik heel veel snoepte en veel chips at en daar dus abrupt mee ben gestopt veel extra rondjes met de hond (beest weet niet wat hem overkomt haha) en mijn paard uitstap aan de hand