Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:25

Jeetje, wat een kinderachtige personen, en dat nog op MBO zelfs. Niet normaal meer!
Ik snap dat je woedend bent en het is goed dat je school erbij haalt, voor het nog verder uit de hand loopt.

En dat FB berichtje, niet normaal gewoon, hoe kun je gewoon zo gemeen zijn?!
Maar 2 zinnen uit dat FB bericht lijken meer op die jongen zelf te slaan:
"de enige reden dat jij andere mensen pijn probeert te doen is omdat de spiegel die jou voor gehouden wordt een te harde waarheid voor jou is."
En: "ik hoop dat je je leven ooit weer op de rit krijgt"
Of denk ik nu gek?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:44

intral schreef:
ik zou graag via pb de adresgegevens van iedereen ontvangen, en vooral de jongen van het FB bericht. Ik bied me vrijwillig aan om even langs te gaan, en mag ik heb aub zelf ook een knal geven? _O- . Nee even serieus, hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en succes morgen op school!

Dan ga ik met plezier met je mee! TS, dit is voor mij zeer herkenbaar. En ik zie hele goede tips voorbij komen.. Maar de leerkracht die voor de klas gaat staan en de 'kinderen' vertelt wat pesten met iemand kan doen is in mijn geval alleen maar tegen me gaan werken. Die groep moet één voor een apart worden genomen (in gesprek met jou, de directeur en je mentor)... En dan keiharde confrontatie. Als dat niet werkt: _-:( #) ~~}>

:(:) TS, heel veel sterkte. Ik neem aan dat je genoeg steun krijgt via PB, maar als je behoefte hebt aan wat dan ook, PB me maar! :(:)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:50

net het hele topic gelezen. :(
wat zou ik morgen graag met je mee gaan, en daar eens een paar mensen bij het nekvel pakken.

ik kan hier zo boos om worden
dikke knuf van mij TS :(:)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:54

:(:) Lieve meid toch.. Wat vreselijk dat ze jou zo moeten hebben. Hoe is dat zo tot stand gekomen?
Ik weet hoe je je voelt, ben zelf ook jaren gepest. Tot dat ik het eens zo flauw was en de pester een knietje heb gegeven. Hij heeft 2 weken niet kunnen lopen, het was echt opgekropte woede en onmacht.

Wat een zielig facebook bericht. :') Zegt meer over die jongen! Hij is diegene die zielig en onzeker is, anders pest je een ander niet.

Gaat je vader vandaag naar de ouders van die jongen?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:19

wat verschrikkelijk zeg! -O- Maar ik vraag me af TS, waar ze op doelen? Waar heb je zogenaamd over gelogen dan?

Die mensen zijn niet goed in hun hoofd... Al zou ik heel héél graag deze mensen op hun plaats wijzen, dat maakt mij niet beter dan hen helaas.

Silenna

Re: Ik heb het he-le-maal gehad.. *gepest*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 15:44

Jeetje.. bedankt voor jullie lieve berichtjes, pb's en reacties. Doet echt veel met me. :o

Sorry dat ik zo laat pas reageer vandaag, maar er is alweer ZOVEEL gebeurd.. Ben net wakker, heb een paar uurtjes geslapen aangezien ik vannacht pas om half 5/5 uur sliep.

Vanmorgen verder gepraat met L, de jongen die mij gisteravond al heeft aangegeven dat hij het allemaal veel te ver vond gaan en dat het voor hem nu over is, hij vind het wel genoeg geweest. De gesprekken met hem zijn alleen maar beter geworden en ik waardeer dat hij zegt tot hier en niet verder.

Maar mijn vader had andere plannen.. Die heeft vanmorgen vroeg om 8 uur al ofzo contact gehad met de politie. Zij hebben hem aangeraden, gezien de ernst van de pesterijen, uitdrukkelijk van school te verwachten dat ze J flink zullen aanpakken (denk aan schorsing oid). Wil de school hier niet aan meewerken, dan sturen ze een wijkagent om J van school te halen, en dan mag hij op het politiebureau met zijn ouders erbij zijn verhaal doen.
Ja, mn pa was goed pissig :')

Om een uur of 12 whatsappt J mij met de mededeling 'sorry lisanne van dat bericht dit ging te ver en zullen we maandag praten ' blablabla. Ik heb teruggetypt 'luister jongen.. Tijd van praten die is echt ALLANG voorbij.' Ik heb eerlijk tegen J verteld over mijn vader zn contact met de politie. J geloofde hier niets van en begon te roepen dat hij bedreigd werd. Dus mijn pa besloot hem even op te bellen om duidelijk te maken dat dit niet om loze dreigementen ging :D Mijn pa nog nooit zo laaiend gehoord. Hij heeft flink van leer getrokken tegen J.

Mijn vader heeft letterlijk tegen J aangegeven dat hij 24 uur de tijd had om zn ouders het HELE verhaal te vertellen, deed hij dat niet? Prima, maar dan zullen ze morgen alsnog naar school of zelfs naar het politie bureau geroepen worden. Aan hem de keus.
Een uur later ( :') ) worden wij gebeld door de vader van J, wat er precies aan de hand is??
Dus mijn vader heeft alles rustig verteld. Toen hij vertelde 'Toen J eindelijk genezen was van kanker heeft onze dochter champagne van haar eigen geld gekocht en voor hem meegenomen naar school..'
Mijn vader vertelde me nadat hij had opgehangen dat de vader van J helemaal volschoot en compleet perplex stond over alle gebeurtenissen. Die man wist niet waar hij het zoeken moest van schaamte.

Vader van J vroeg de tekst op die J op zijn facebook had gepost (heeft hij ondertussen verwijderd, tja, telaat :') ) En die zou mijn vader wel even op de mail zetten. 10 minuten na die mail worden we opnieuw gebeld door de vader van J met de vraag of ze elkaar ergens kunnen ontmoeten, VANAVOND NOG, want hij wou dit VANDAAG de wereld uithelpen en mn vader zei tegen me: 'geloof me lies, ik merk 1 ding.. De boot is daar compleet aan.'

J KOMT DUS VANAVOND MET ZIJN OUDERS NAAR ONS HUIS. Partytime :')

Ik moet nu even weg, dit was bijna het hele verhaal. Zal straks nog een korte update doen, sorry!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:49

Ik vind jouw vader echt een held _O_ Toen ik zo gepest was heb ik dit thuis nooit zo erg aangegeven, maar mijn ouders hebben er ook nooit wat aan gedaan, die dachten dat het allemaal niet erg genoeg was.
Echt hoor, respect voor jouw vader, hij pakt het netjes aan, maar neemt het wel voor je op _O_

J zal wel met een mond vol tanden staan straks :)) En dan zeg je aan het einde: BAM!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:53

Zo.. er gebeurd dus echt wat! Fijn dat je vader zo voor je op komt en nog fijner dat J zijn vader de boel ook serieus neemt!

Succes vanavond! +:)+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:54

Borisje schreef:
Ik vind jouw vader echt een held _O_ Toen ik zo gepest was heb ik dit thuis nooit zo erg aangegeven, maar mijn ouders hebben er ook nooit wat aan gedaan, die dachten dat het allemaal niet erg genoeg was.
Echt hoor, respect voor jouw vader, hij pakt het netjes aan, maar neemt het wel voor je op _O_

J zal wel met een mond vol tanden staan straks :)) En dan zeg je aan het einde: BAM!

_/-\o_ _/-\o_

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:55

Jeetje, wat fijn om te horen dat jeouders zo achter je staan, en je vader er daadwerkelijk wat mee doet! De bal is eindelijk aan het rollen, en goed ook! Ook fijn om te lezen dat zijn ouders willen praten, en weten dat dit niet zo kan. Ben benieuwd wat er verder uitkomt en of je echt je schooljaar met een goed gevoel kunt afmaken.

Voor nu *\o/*

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:55

Pfoe, wat een held is jouw vader!
Succes vanavond, ben benieuwd naar hoe het verloopt! :))

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:02

Wow wat een gebeurtenissen vandaag! Succes met het gesprek vanavond meid, ik lees wel hoe het is gegaan!

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:06

Succes vanavond! Fijn dat er een eind asn lijkt te komen!

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:06

Super van je vader dat hij dit zo aanpakt, heel veel succes vanavond ;)
Ben benieuwd hoe het zal gaan :D
Nogmaals heel veel succes *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:14

Topvader! En ook een fijne reactie van de vader van J! :) Sterkte meid!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:18

Jou vader heeft het echt goed opgelost!! Super! Ook respect voor zijn vader hoor, je hebt van die mensen die volhouden ''mijn kind doet dit niet'' en maar een partijtje ruzie gaan maken en bedreigen enzo. :n

Succes er mee verder, hoop dat t snel klaar is!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:29

TS jij en je vader zijn echte helden, geweldig gedaan. Goed dat jij de grens hebt getrokken: "tot hier en niet verder". Voor de ouders van J. wel triest dat ze moeten ontdekken, dat hun zoon, na zowat uit de dood te zijn opgestaan, zich ontwikkeld heeft tot zo'n waardeloze drol. In plaats van dankbaar te zijn dat hij nog leeft, meent hij nu andersmans leven te moeten verpesten en niet zomaar iemands leven, maar juist van degene die altijd voor hem klaarstond.
Goed dat zijn pa het oppakt; de rapen zullen wel gaar zijn. Als ik jou was zou ik overigens geen genoegen nemen met excuses, wel van pa maar niet van J.. Ik zou hem te verstaan geven dat zijn handelen consequenties heeft, die hij zelf moet dragen en die hij zich tevoren had moeten bedenken, dus laat de school hem en eventueel de anderen uit de groep maar schorsen. Eigen schuld dikke bult, dan moet hij eerst maar nadenken voor hij iemand zoveel pijn doet. Op school zou ik ook duidelijk aangeven dat excuses achteraf het hele pestgedrag niet zomaar kan wissen en dat je vindt dat er consequenties verbonden moeten zijn aan dit gedrag. Pesters mogen niet wegkomen met een excuus...
Nogmaals heel goed van jou en van je vader.

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:35

jee heb alles gelezen.
echt respect dat je ook je eigen fouten toegeef.
hopelijk helpt het gesprek vanavond succes

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:40

Helemaal top! Ik krijg er helemaal kippenvel van, haha! Nou ik ben erg benieuwd of J nu nog zo stoer is.... :D Succes meid, en pak hem aan he!!!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 16:43

Haha jaa klopt, ik ben heel blij met de manier waarop dit op dit moment gaat.
Mijn vader kon horen aan de stem van de vader van J dat hij COMPLEET met zn mond vol tanden stond, hij vond het verschrikkelijk en wist echt niet wat hij ermee aanmoest.

Ik ben ook erg blij dat zijn ouders dit zo serieus opnemen en vanavond EEN UUR in de auto zitten naar ons huis om dit uit te praten. Er gaat eindelijk echt wat gebeuren :D
Heb viavia al gehoord dat J behoorlijk wat problemen heeft met zijn ouders nu.. Maargoed da's wel het minste wat hij verdient voor de afgelopen tijd :o

Jongen L die gisteravond al aangaf dat hij het te ver vond gaan, vertelt mij nu ook dat een ander meisje uit de groep het ook te ver vond gaan en dat zij het probleem ook wel uit de wereld wil hebben.
Prima, fijn om te horen, maar daar spreek ik haar morgen dan wel over.. Zo makkelijk gaat dat nou ook weer niet :')

Ben echt ontzettend benieuwd hoe vanavond zal lopen.

Oh trouwens.. ik ben echt het overzicht van alle pb's COMPLEET kwijt :')
ik heb geen idee welke ik nou gelezen heb en welke niet, en welke ik nou beantwoord heb en welke niet. Al zou ik ze allemaal beantwoorden heb ik er een werkweek van 40 uur aan denk ik :o
Maar bij deze ontzettend bedankt voor alle steun! <3

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:47

Je vader is inderdaad de held van de dag, geweldig dat ie je zo steunt! En ik ben ook heel blij te lezen dat de vader van J dit zo serieus opneemt. Ik hoop echt ontzettend dat na het gesprek vanavond je weer met een gerust hart naar school kunt en je deze ontzettend nare tijd achter je kunt laten.
Heel veel succes en sterkte vanavond!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 16:54

veel succes vanavond, petje af voor je vader

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:00

wat een supernieuws TS! Jouw vader is een held! *\o/*

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:02

Wat een geweldig nieuws, veel succes vanavond.
ergens hoop ik dat de vader van J zo pissig is dat die jongen een blauwe kont heeft nu.. Dat gun ik hem dan wel weer

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 17:10

Mandy schreef:
Wat een geweldig nieuws, veel succes vanavond.
ergens hoop ik dat de vader van J zo pissig is dat die jongen een blauwe kont heeft nu.. Dat gun ik hem dan wel weer

:') Mja dat zou dan wel weer leuk zijn.
En ja, mijn pa is echt een held.. Klein mannetje, doet geen vlieg kwaad, maar kom niet aan zn kinderen.. Want dan trekt hij echt alle registers open :o

Ik denk dat J NOOIT had kunnen bedenken dat dit zou gaan gebeuren.. Ik denk dat hij niet weet wat hem overkomen is met mijn vader.. Haha.
Het leuke is, mijn pa dreigt nooit. Hij zou J nog strafrechtelijk vervolgen ook als het zou moeten..
Politie heeft letterlijk tegen hem gezegd dat hem dan een (ben even de naam kwijt) een soort verbod kan worden afgelegd om binnen 500 meter bij mij in de buurt te komen. En dan kan hij dus mooi van school getrapt worden :D

Lijkt mij ontzettend sterk dat dit nu nog gaat gebeuren, zeker nu ze vanavond (nee, straks al.. OMG) hierheen komen. Maartoch, mocht het nodig zijn, gaat mn pa tot het uiterste. :')