Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:29

ik heb riopan om mijn darmen leeg te maken. Maar ben daar al mee gestopt omdat mijn klachten over zijn (moest ook). En dan slik ik dibertil. Ik weet het zelf niet omdat mijn man alles heeft gehaald en heeft aangehoord.

Maar ik zal het nog eens onderhoren idd. Maar heb niks van AB gehad ofzo

Edit; Ook de dibertil is aleen te gebruiken bij de klachten. Deze was voor de misselijkheid en het braken. Heb het eigenlijk nu allemaal pas kunnen lezen omdat ik zondag en gisteren nog geen 5 min kon zitten of alles kwam eruit.

Menstruatie blijft ook nog steeds uit....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:27

GoGoNut schreef:
Ik zit buiten lekker in het zonnetje zomaar wat te surfen op internet, en kwam op zwangerschapskleding uit (jaja lekker voorbarig ;)) Dit is ook leuk en handig! http://www.wikibebia.nl/wp-content/uplo ... lder-1.jpg Zoals 1,3,4,5 zou ik zou dragen! Hihi leuk om alvast lekker te snuffelen voor straks

Ik droeg sowieso al zwangerschapsbroeken ze zitten namelijk heerlijk, lijken laag maar je ziet nooit je string en niemand die het ziet, ze zakken nooit af, bij jeans is dat zo irri.. zal ff fototje zoeken :)

Afbeelding
hier draag ik er 1 maar moeilijke foto :+

Afbeelding
linnen zwangerschaps

ik draag het nu 2 jaar ofzo, mensen moeten weleens lachen maar heb een goed punt _O-
vrijdag een mooie skinny gekocht en nog 1 skinny besteld en nog 1 3kwart jeans :)

heeft nu dus een mega voordeel ik hoef dat niet meer aan te schaffen _O-

Rinske

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:49

Heb jij er geen buikband aan? Ik merk dat ik die toch wel fijn vind, omdat die wat steun geeft.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:32

GoGoNut schreef:
Ik zit buiten lekker in het zonnetje zomaar wat te surfen op internet, en kwam op zwangerschapskleding uit (jaja lekker voorbarig ;)) Dit is ook leuk en handig! http://www.wikibebia.nl/wp-content/uplo ... lder-1.jpg Zoals 1,3,4,5 zou ik zou dragen! Hihi leuk om alvast lekker te snuffelen voor straks

Ik vind het wel een oplossing, ga hem bij mijn favorieten zetten :D
Hoop dat ze nog even geen buikje gaan zien, al hoewel ik het zelf wel leuk zou vinden O:) , maar wil het goed verbergen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:56

Rinske schreef:
Heb jij er geen buikband aan? Ik merk dat ik die toch wel fijn vind, omdat die wat steun geeft.

ja aan die broeken zit gewoon een buikband, een hoge :) maar daar valt mijn shirtje overheen :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:09

Aaah ja, dat is bij mij ook :D . Vind ik erg fijn zitten :) .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:07

Ik wil me hier ook graag melden :D
Ik heb 13 april de laatste pil genomen, en net mijn eerste eigen menstruatie gehad. Wij gaan wel pas vanaf 18/08 (onze bruiloft) echt aan de slag. Vind het zo spannend, maar heb er ook zoveel zin in.
Ik ben nu 26, vriend is 32.

Iedereen die al zwanger is gefeliciteerd.
Iedereen die bezig is succes.
En iedereen met tegenslagen sterkte....

Rinske (en andere) kan me heel goed voorstellen dat je er jaloers van wordt als andere wel makkelijk zwanger worden en jij bent al zolang bezig. Zoals Suze ook al zegt, ook ik kan jaloers zijn op zwangere vrouwen, terwijl wij ook nog niet eens bezig zijn.

Voorheen zei ik dat ik geen kinderen wilde (vanaf mijn 18de ongeveer tot mijn 23ste ongeveer) toen leerde ik mijn vriend kennen, en terwijl hij op dat moment nog geen directe baby wens had, begon het bij mij direct te kriebelen.

Weet iemand hoe het zit met je eisprong voelen? Ik heb hem de vorige keer gevoeld, maar is dat ook mogelijk dat je hetzelfde voelt (en ook het slijm en dergelijke erbij) terwijl er geen eisprong is?

Wbt Toxoplasmose, vorig jaar had ik het nog niet, moet eigenlijk binnen kort even naar de HA om weer een test te laten doen voor ik zwanger wordt. Hier in Frankrijk is het gebruikelijk om elke maand te worden getest als je zwanger bent en het niet hebt.
Hier ook twee katten, als het aan vriendje zou liggen zou ik de katten niet meer aan mogen raken, laat staan de bak verschonen. Gelukkig lopen onze katten heel veel buiten en wordt de kattenbak weinig gebruikt. Wel goed om te weten dat er na 48 uur pas infectie gevaar is!

Edit: Ik heb trouwens ook al wat zwangerschaps kleding, maar dat komt omdat ik het vanaf mijn werk mee kon nemen voor niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:10

saffier *\o/* :D
bij mij was het precies hetzelfde, pas bij mn lief ging alles ratelen :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:02

Haha hier ook hoor, toen ik hem leerde kennen had ik echt zoiets, met hem wil ik wel kindjes maken.
Daarvoor echt nooit eerder gehad.

S_R_A_H_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:44

xDramaQueen schreef:
Gefeliciteerd bluppie en rinske!

Ik zelf was al raak in de eerste ronde maar heb allemaal dikke tegenvallers gehad, zo gister weer, de echoscopiste liep uit (25 minuten a half uur) en ze had geen ervaring met vroege echo's en ze beweerde dat ik 4 weken was, ze luisterde niet naar me (anders had ze t geweten) en na de berekening werd ik eruit gebonjourd met mijn lief, geen vragen kunnen stellen niets, ik kan nooit 4 weken zijn want ik ben
1. 3 weken over tijd
2. vorige week maandag met middag urine en avond urine dik positief getest ik ben een wonderkind als dat kan op 3 weken..
3. volgens haar was het vruchtje 4,9 mm groot dat betekend dus idd 6 weken ongeveer.

Ik heb 30 mei dus een second opinion bij een andere praktijk die me erg graag wil zien en geen "haast" heeft en wel naar me wil luisteren, dit kwam er gister bovenop ná het incident van de doktersassistente die telefonisch beweerde dat ik een miskraam had gehad en het niet nodig vond mij te laten komen.

Ik was er zó klaar mee gisteren en zo intens verdrietig..

nu gelukkig weer wat hoop voor onze kleine kruimel..

[ Afbeelding ]

Hier hetzelfde meegemaakt. Ik wist zoals jij door een clearblue testje heel snel dat ik zwanger was en er kwam op te staan tussen 2-3 weken, zo blij als iets afspraak gemaakt bij gyneacoloog die dag zou ik zeker 6 weken geweest moeten zijn. Alleen maar negatiefs er is alleen een vruchtzakje te zien mevrouw, geen vruchtje, je zal bloed moetn laten nemen in het labo. Met een enorme dip naar het labo gegaan en avonds had ik nog de uitslag dat het ging over een zwangerschap van 5 weken maar moest gelijk een weekje later wel terug gaan om te zien of alles echt oké is. Toen zou ik dus 6 weken bijna 7 geweest zijn en ineens zei ze me van je bent tog maar 5 weken nu op de moment er zit iets niet goed binnen een week verwacht ik je terug. 1 week later ( normaal 6 weken zwanger) zal ons kleintje een groeischeutje en een ferme moeten gemaakt hebben want het ging ow je bent al tussen de 8-9 weken ver ! Nu nog enorm spannende momenten geweest ben ondertussen 20 weken maar zo zie je maar

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:24

Ja ik moet woensdag 30 mei (ben do 31 jarig) dus hoop een fijn verjaardagskadotje te krijgen, als ik 4 juni bij haar zou gaan waar ik een slechte ervaring had dan zou ik die dag 7 weken zijn, maar volgens mijn berekening ben ik dan gewoon al 9 weken, 30 mei als het goed is 8 weken en 3 dagen maar we zullen het zien, ik ben echt verder dan wat zij mij heeft verteld :)

Thanks voor je ervaring :) ik verheug me erg op volgende week..

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:07

Zo wat een verhalen allemaal.
Ik heb gister me eerste avond zwangerschapscursus gehad. Wat heb ik gelachen zeg! Was super leuk en leerzaam. kan je facebookfoto's ook op bokt zetten? en zoja hoe? dan kan ik jullie mijn DIKKE buik laten zien hihihi

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 08:38

Geloof dat facebook foto's hetzelfde werken als andere foto's, dus de url van de foto kopiëren en dan hier plaatsen :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:21

Iedereen die zwanger is: GEFELICITEERD *\o/*

Iedereen die druk aan het klussen is: Succes :D

En voor iedereen waar het nog niet zo loopt als gehoopt: sterkte, en dat komt vast ook allemaal goed!!

Vind het ontzettend leuk om al jullie ervaringen te lezen, doet me beetje denken aan dat programma "baby boom" :)

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:20

Ik wil ook alle zwangeren feliciteren en voor de ''klussers'' succes +:)+

Ik wil ook dolgraag mama worden,volgens mij roep ik dit al sinds mijn 12de,een jaar geleden een miskraam gehad(wist niet dat ik zwanger was geraakt,was namelijk aan de pil en ''voor het zingen de kerk uit'')dus voor mij is de moederdrang echt verschrikkelijk groot..ben nu sinds 2 maanden gestopt met de pil en ik ben ongeveer 4 weken later netjes ongesteld geworden,nu is het afwachten als ik volgende week ongesteld word of als het toch prijs is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:27

spannend duppie heel veel succes!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:37

Spannend Duppie, ik zal voor je duimen dat je niet ongesteld wordt.
@ superliesje. De wannabe mama soap!!! LOL
@ Bluppie. heb je het gevoel wel wat aan zo'n cursus te hebben? Ik hoor er nogal verschillende verhalen over.
@ drama. Spannend over 6 dagen een echo! En dan weet je gelijk hoe ver je nu bent.
@ Saffier. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met een eisprong zit, heb er nooit op gelet. Nu kreeg ik gisterenmiddag wel ineens een hele zeurende pijn in mijn rechterzijde wat zou kunnen duiden op een eisprong maar ik denk zelf dat het voor mij nog wel een beetje te vroeg is. Je leest dat sommige mensen hun eisprong heel erg goed kunnen voelen, sommige voelen een plob andere hebben een zeurende pijn in de zij.
@ rienne. Als je de medicijnen alleen moet gebruiken bij klachten dan zou ik er ook gewoon mee stoppen. Alleen zou ik me niet te druk maken om je ongesteldheid nadat je net medicijnen hebt gehad. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.

Ik ben zelf gelukkig niet jaloers op zwangere vrouwen, vind het zelfs heel erg leuk voor ze en kan alleen maar hopen dat ik het zelfde mee mag maken.
Maar eerst weer mijn lichaam op orde hebben al kan zijn dat deze al weer gewoon functioneert.
Weet wel dat ik mezelf een beetje gek aan het maken ben.
Moet namelijk nog wel elke dag mijn temp opnemen ivm risico baarmoeder ontsteking en vind hem zelf wel een beetje hoog, gisteren ochtend zat ik op 37.5, in de avond weer op 37.1, vanmorgen 37.7 nadat ik wel even actief was geweest en nu alweer 37.5.
Deze temp in combi met de zeurende pijn van gisteren zou kunnen duiden op een eisprong maar zou ook kunnen duiden op een beginnende ontsteking terwijl ik geen verdere symptomen heb behalve dan een wat slechtere eetlust maar ja het is hier op het moment ook zo warm en weinig wind.

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 05:58

@Duppie: Suc-6!
@superliesje. Volgende topic gaan we gewoon toekomstige baby boom noemen ;)
@Saffier, Ik voelde mij eisprong vroeger nooit toen ik aan de pil was. Nadat is gestopt was eigenlijk ook niet. Tot ik de Clomied pillen moest slikken. Wist precies wanneer hij er aan kwam.
@Zahlina. Dat zijn inderdaad hoge temperaturen!

Afbeelding 28 weken zwanger
Afbeelding Mijn zelf ontworpen buikband kon ik ook niet laten om even te posten ;)

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 06:34

Dankje,ik heb zelf wel stieken een vermoeden dat het wel eens raak zou kunnen zijn,begin nogal dingen op te vallen of het is dat ik er ''te veel'' mee bezig ben...laten we hopen van niet natuurlijk :D

@ Bluppie: mooi buikje heb je al,die buikbanden vind ik helemaal geweldig!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 07:51

Bluppie wat een leuke unieke buikband!

Spannend Duppie, volgende week weet je of je ongezellig wordt toch? Ik dinsdag, maar ik heb het idee dat het helaas niet raak is.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:55

Bluppie schreef:
@Saffier, Ik voelde mij eisprong vroeger nooit toen ik aan de pil was.

Dat kan kloppen, want als je aan de pil bent heb je überhaupt geen eisprong ;) .

Super leuke buikband!

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:26

Voor alle zwangeren gefeliciteerd.
bluppie, wat prachtig die buik, en natuurlijk ook de buikband.

Ook hiet gaat het even niet naar behoren, mijn menstruatie wil niet op gang komen zou het deze week zijn. Dus volgende week gynaecoloog maar weer eens bellen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:43

heb gewoon met menstruatie gekregen de woensdag en ben idd gestopt met de medicatie. Slik nu wel foliumzuur.

Voor de rest gaat het goed, eten en drinken kan gewoon allemaal weer alleen ben ik nog ontzettend moe. Dus voorlopig nog maar rustig aan doen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:39

Wie wil er hier trouwens het geslacht straks weten?
Ik was er eerst van overtuigd dat als ik zwanger mag zijn ik het geslacht niet wil weten, vriendje wil het wel graag weten. Nu begin ik te twijfelen eigenlijk, waarom weet ik ook niet, niet door vriendje in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 15:50

ik wilde zelf ook niet, maar mn lief gaat dat nooit volhouden, dus ik denk dat wij het wel gaan willen weten :')