Reiki ! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:29

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb mijn Reiki 1 ook van een Usui master ontvangen, maar zij legt juist de nadruk op doen wat je gevoel je ingeeft.
Ik ben sowieso ietwat allergisch voor het woordje 'moeten' dus dat had niet gewerkt ook :D

Die van mij ook. Volg je gevoel was de boodschap. Ik gebruik de handleggingen nu als beginnetje en daarna laat ik mn handen gaan waar ze zelf naar toe willen (met respect voor bepaalde gebieden natuurlijk :+ ) Leuk om jullie ervaringen te lezen!

Jammer is dat dat mensen dan zo overtuigd zijn dat er geen ruimte is voor andere inzichten en ideeen. Het mooiste is toch dat je overal wat van meepakt en kunt combineren als dat nodig is. Reiki is juist ontwikkeling, hoe vaak hoor je niet dat mensen verschillende dingen doen en daar de mooiste resultaten mee behalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:58

Was ook wel erg goed voor mijn zelfvertrouwen..... Dat er gelijk al aangegeven werd dat je eigenlijk niets fouts kon doen, en dat de energie toch wel daarheen stroomt naar waar het nodig is!!

jeltsje24

Re: Reiki ! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:56

oke zoals ik lees hebben jullie er wel veel baat bij !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:20

ábsoluut!!
Toen ik voor m'n 1 ging, zat eigenlijk helemaal in m'n hoofd 'voor de beestjes'. Had werkelijk nooit gedacht dat ik me er zelf zó goed bij zou voelen en er zoveel aan zou gaan hebben!!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:59

Ondertussen het een en ander gelezen. Kan iemand mij vertellen wat een schoonmaakperiode is als je de reiki ontvangen hebt? En hoe zit het als je jezelf reiki geeft ben ik erg benieuwd naar. Leg je dan je hand
op een zere plek of als je je bijvoorbeeld druk voelt wat doe je dan? En toen je net aan reiki begon merk je nu verschil met toen? En ja nog een vraagje kan je ook te veel reiki geven? En is er nu ook een valkuil als je dit kunt? Ja wat een vragen maar wil graag er nog meer over weten ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:41

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een schoonmaakperiode heb gehoord!?
Het ligt er aan waarvoor ik mezelf reiki geef. Stel ik heb hard m'n teen gestoten, dan houd ik m'n hand om m'n teen. Als ik pijn in m'n hoofd heb, leg ik m'n handen of over m'n ogen of op m'n voorhoofd. Als ik het doe voor rust/zenuwen, dan leg ik m'n handen (onder) op m'n buik.
Ik merk zelf niet echt verschil met in het begin, maar merk wel goed dat ik me veel beter kan concentreren met sturen op afstand. In het begin was ik nogal afgeleid in m'n hoofd... (dat is niet erg handig om goed te kunnen sturen) en had ik heel erg veel moeite met iemand voor me halen (zelfs m'n eigen moeder kon ik niet voor me zien :o ) Maar naarmate ik vaker op afstand energie stuurde, hoe beter dat ging. Het zou wel zo zijn, dat hoe vaker je iemand behandeld, hoe beter je het voelt stromen en misschien ook dat je dan beter kan voelen waar iemand het meer of minder nodig heeft (warme en koude gebieden).
Ik zou absoluut geen enkele valkuil kunnen noemen nu ik het 'kan'!!! Als je er niet mee bezig wilt zijn/het niet wilt gebruiken, gebruik je het gewoon niet!
Vorig jaar moest het zoontje van m'n nicht een behoorlijk zware operatie onder gaan. Ze maakte zich daar (uiteraard) nogal zorgen over. Zat een beetje te bedenken hoe ik over reiki sturen kon beginnen (tja, lang niet iedereen staat voor zoiets open). Toch er over begonnen en wat bleek!? M'n nicht haar man had járen daarvoor zelf zijn reiki gehaald om te stoppen met roken..... }:0 Het had hem geholpen, maar daarna heeft hij er nooit meer aan gedacht om de reiki te gebruiken. Zo zie je duidelijk dat een ieder het voor zijn/haar eigen reden 'gebruikt'!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:55

Ik probeer soms te hard en met m'n ADD is het ook wel eens lastig om gewoon de handen neer te leggen en me niet af te laten leiden door m'n drukke hoofd.
Rust vinden in het algemeen is wel een probleem.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:58

Dat rust vinden heeft bij mij ook wel een héle tijd geduurd :P
zou je het niet eens kunnen proberen als je op het toilet zit, je handen gewoon op je knieen of als je in bed ligt, je handen op je buik?? Verders niet bij na denken, gewoon laten stromen!?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:05

Daar zit ik altijd binaire puzzels te maken :+
In bed lukt het soms beter, maar ik kan zo slecht met maar 1 ding bezig zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:16

Dan kom je helaas handen te kort............ :D
Ik herken dat zó!! Toch heb ik wel gemerkt als ik het iedere dag even doe, zonder er verder bij na te denken, dat het wel degelijk steeds beter gaat!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:17

Het is een kwestie van gedrag doorbreken en aanpassen, merk wel dat me dat op bepaalde fronten steeds iets beter lukt, maar ook dat het veel tijd nodig heeft.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:21

Het duurd zeker een hele tijd, maar als je het eenmaal hebt, raak je het ook niet meer kwijt!! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:52

Schoonmaakperiode heb ik ook nog nooit van gehoord? Geen idee wat ik me erbij voor moet stellen.

Groot verschil tussen toen ik net de cursus had gedaan en nu is dat ik een stuk ouder ben, en dus ook meer levenservaring heb opgedaan in de tussentijd. Ik durf meer te vertrouwen op mijn gevoel en durf ook meer te kiezen voor mezelf. Ik ben gevoeliger geworden wbt energie, ik kan sneller voelen wanneer de energie gaat stromen en of ergens een blokkade zit. Bij mezelf heb ik sneller door hoe bepaalde porcessen werken, en als ik bijvoorbeeld ziek wordt (griepje oid) waar dat van komt. Ik kan mezelf afsluiten van energie die niet van mij is maar me wel leegzuigt. Eerder kon ik dat niet en was ik altijd heel moe als ik met (veel) mensen in aanraking was geweest. Als ik mezelf behandel (of een ander) kan ik precies aanvoelen wanneer mijn handen naar een andere plek kunnen. Wat dat precies is kan ik niet uitleggen, dat is een gevoel wat je ontwikkelt met de ervaring die je opbouwt. Het gaat anders stromen naar mijn gevoel, en mijn handen worden naar een andere plaats "getrokken" als het ware.

Wat betreft reiki inpassen in je dagelijks leefpatroon, ik behandel mezelf als ik net in bed lig. Dan kan ik goed de dag afsluiten, blijf ik bijvoorbeeld niet piekeren en val ik ontspannen in slaap.

Edit: en teveel reiki kan volgens mij niet, reiki heeft een eigen wijsheid en kiest zijn eigen weg.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:19

Toen ik de afspraak voor de inwijding had gemaakt (bij alle inwijdingen), begon bij gelijk het "ontgiftingsproces"... mijn lichaam begon zichzelf te reinigen... bij mij uitte zich dat in extra toiletbezoekjes... :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:59

Wat apart!!
Mij werd wel geadviseerd na een behandeling/inwijding veel water te drinken, omdat er veel afvalstoffen vrij konden komen.

susanH, wat fijn dat je gevoeliger bent geworden voor energie!! Ik heb dat dus niet, maar misschien omdat ik het te weinig bij andere doe om dat beter te gaan voelen?!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:53

Ik kreeg ook het advies veel water te drinken :j

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:15

Ik heb ook Reiki 1, ik was 14 toen ik ben ingewijd. Ik heb er zelf heel veel baat bij gehad en mijn paarden ook.

Momenteel gebruik ik het voor mijn dieren en mij zelf als we er behoefte aan hebben. Ik geef mijn vriend soms ook Reiki, hij vindt het heel aangenaam.

Carry, een van mijn merries, staat er heel open voor. Het is zo fijn om haar Reiki te geven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:37

Wat fijn dat je vriend er ook voor open staat!
De pony van m'n nicht vindt het ook héérlijk!! Mijn eigen pony blijft het nog een soort van eng vinden :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:24

Mijn pony gaat zich altijd in allerlei bochten wringen om te kijken wat ik aan het doen ben. Ik zou het eigenlijk eens moeten filmen. Maar ze blijft altijd bij me staan, ik mag het dus gegeven.

Ik drink me suf aan water, zeker als je iemand of jezelf behandeld hebt is het goed om extra water te drinken. Ik denk wel dat je het inderdaad regelmatig moet blijven geven om het beter te ontwikkelen. Beter te voelen waar je mee bezig bent.

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:28

Ik heb ook zeker 'last' gehad van de inwijdingen. Inderdaad zelfde symptomen als Banjer :+
Duurde zeker de tweede keer een maand.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:13

Wat apart hé, dat mensen de inwijdingen zo anders ervaren!! Iemand bij mij op cursus kon niet meer stoppen met huilen....
Ik geloof ook zeker dat hoe meer je er mee doet, hoe beter je allerlei dingen kunt aanvoelen en hoe beter de energie gaat stromen.
Mijn vorige pony vond het in het begin zo 'bedreigend' dat hij zelfs een soort van hapte om het maar uit de weg te gaan. Heb het toen een tijd op afstand gedaan, en hij ging het steeds meer waarderen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:19

Alleen reiki 1 heb ik echt goed gemerkt, ik heb uuuuuuuuuren geslapen ik was echt kapot moe ervan. Reiki 2 heb ik niks van gemerkt, ik twijfelde in het begin ook heel erg of het wel werkte daardoor. Ik kreeg idd ook wel de tip water of kruidenthee te drinken, en geen of weinig alcohol icm reiki. Veel alcohol en reiki gaan echt niet samen, heb in mijn studententijd wel eens flink aangeschoten in bed gelegen en dan moesten mijn handen echt niet in de buurt van mijn hoofd komen want dan ging alles nog meer draaien.

Dat meer voelen heeft idd met meer doen te maken :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:27

Wat leuk dat jij ook echt ervaring hebt met reiki-alcohol!! Dat werd mij inderdaad ook verteld en eigenlijk denk je dan een beetje van 'oke' :P Maar het heeft dus echt effect!
Ik vond m'n inwijding 1 ook absoluut een heerlijke ervaring!! Heb me echt nog nooit zo goed gevoeld als toen ik na die dag naar huis ging!
Bij m'n 2 deed het 'inslaan' in m'n ene hand gewoon echt zeer :P En wat bleek nu, ik had m'n horloge om gehouden :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:37

Gebruikt iemand het wel eens om te geven aan planten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:02

Nee, nog nooit bewust gedaan. Wel eens mijn eten reiki gegeven maar ik merkte niet echt verschil. Als je je planten water geeft via een tuinslang geef je ze trouwens ook al reiki via het water.

Via water reiki geven is trouwens voor jezelf ook erg lekker, door een reiki douche, je kan de douchekop of slang reiki geven, of de symbolen net boven de douchekop plaatsen. Is een lekkere energie boost.