LBLGypsyCobs schreef:Ik heb mijn Reiki 1 ook van een Usui master ontvangen, maar zij legt juist de nadruk op doen wat je gevoel je ingeeft.
Ik ben sowieso ietwat allergisch voor het woordje 'moeten' dus dat had niet gewerkt ook
Die van mij ook. Volg je gevoel was de boodschap. Ik gebruik de handleggingen nu als beginnetje en daarna laat ik mn handen gaan waar ze zelf naar toe willen (met respect voor bepaalde gebieden natuurlijk
) Leuk om jullie ervaringen te lezen!Jammer is dat dat mensen dan zo overtuigd zijn dat er geen ruimte is voor andere inzichten en ideeen. Het mooiste is toch dat je overal wat van meepakt en kunt combineren als dat nodig is. Reiki is juist ontwikkeling, hoe vaak hoor je niet dat mensen verschillende dingen doen en daar de mooiste resultaten mee behalen.

) Maar naarmate ik vaker op afstand energie stuurde, hoe beter dat ging. Het zou wel zo zijn, dat hoe vaker je iemand behandeld, hoe beter je het voelt stromen en misschien ook dat je dan beter kan voelen waar iemand het meer of minder nodig heeft (warme en koude gebieden).
Het had hem geholpen, maar daarna heeft hij er nooit meer aan gedacht om de reiki te gebruiken. Zo zie je duidelijk dat een ieder het voor zijn/haar eigen reden 'gebruikt'!