Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Jenkins

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:33

Hoe komen jullie aan die lessen van start to run? :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:22

Via google en dan een site :) Ik weet niet meer welke site!

Ik zit alweer in de sportkleren! Vaniddag als moeders thuis is maar weer eens een rondje hardlopen!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:43

Pff dat viel me iets meer tegen als de eerste keer! Maar heb het gered! Toch nog een keer aflevering 1 gedaan omdat die de eerste keer niet lukte! Nu wel gelukt! Zaterdag aflevering 2 van start to run!

En nu gaan we even sportief verder, rijkleding aan en paardje aan het werk zetten :)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:38

Mag ik me hier ook melden! :D Ik ga 3 a 4 keer per week naar de sportschool en begin dan met lopen op de loopband. Loop met evy! Ga zo les 6 doen! :)

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:57

Mag ik me ook melden :D
Gister weer Start to Run gedownload en zit startklaar in mijn sportkleren (alleen het weer werkt even niet mee -O- )

wil vandaag starten met les 1 en weer gaan opbouwen en moet ook echt weer bij 0 beginnen. Wil ook vooral niet te veel haasten, want heb snel last van mijn knieën! Maar we gaan weer met goede moed beginnen!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:02

Jett_ waar heb je start to run gedownload? :P

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:06

Jenkins schreef:
Jett_ waar heb je start to run gedownload? :P

Wil je die hebben dan? Ik weet niet meer waar ik deze gedownload heb maar heb hem wel op mn pc voor je :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:52

Goldie schreef:
Les 11 ging lekker! Laatste 3 minuten nog even wat meer tempo erin en de laatste minuut echt even geknald! Vrijdag weer :D
Jammer dat het bij een aantal mensen wat minder ging...

Goed bezig Elies! :D

Suprice schreef:
Ik lees hier ook even mee, ik heb gisteren les 24 van Start to Run afgerond!
Ik zit momenteel een half jaar in spanje, maar als ik terugkom moet ik denk ik toch andere schoenen gaan kopen, ik krijg momenteel erg veel blaren..

Wow les 24! daar kan ik alleen nog maar van dromen :P respect!

Mii_Jessica schreef:
Mag ik me hier ook melden! :D Ik ga 3 a 4 keer per week naar de sportschool en begin dan met lopen op de loopband. Loop met evy! Ga zo les 6 doen! :)

Dat doe ik de laatste tijd ook veel! :) en meestal 2x per week in de sportschool hardlopen en 1x buiten :) op de loopband gaat makkelijker..vinden jullie dat ook???

Ik ga morgen les 6 doen! :)

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:06

Jenskins: moet ik morgen even op de laptop kijken, weet zo de site niet uit mijn hoofd!

Net les 1 gedaan en oeffff die 3 minuten rennen viel me hard tegen :o

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:23

Citaat:

Dat doe ik de laatste tijd ook veel! :) en meestal 2x per week in de sportschool hardlopen en 1x buiten :) op de loopband gaat makkelijker..vinden jullie dat ook???

Ik ga morgen les 6 doen! :)[/quote]

Die paar keer dat ik in de sportschool op de band heb gelopen hebben ze me geadviseerd om de band op 1 of 1,5% helling te zetten, dit om buiten na te bootsen. Omdat een band makkelijker loopt.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:30

Vandaag stond eigenlijk een pittige training op het menu maar ik voel me zo belabberd dat ik nu al mijn bed in kruip. Zaterdag ga ik om eigen hardloopschoenen zodat mijn moeder die van haar weer aan kan. Zaterdag heb ik een feestje dus ik hoop dat ik me wat beter ga voelen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:45

Ik kom me ook melden hier :). Ik lees al een tijdje mee. Eigenlijk is het zo dat ik al 2 jaar niet goed weet wat voor sport ik graag wil doen. Ik vind veel dingen leuk, maar net niet leuk genoeg om echt te gaan doen zeg maar (ja slecht he...). Maar het gevolg is dat ik nu al een half jaar aan het ontdekken ben wat ik echt leuk vind, door regelmatig groepslessen mee te doen. Maar ik merk dat die vaak op tijden zijn dat ik niet kan, of ze zitten vol of ik kan er door een andere reden niet echt aan deelnemen. Fitness blijkt toch niet zo mijn ding te zijn. Wel voor een keertje in de week, maar iedere avond binnen met dat mooie weer... Nee dat vind ik ook niet leuk.

Dus ik wil het toch weer gaan proberen met hardlopen. Ik ben al een keer of 2/3 begonnen met Evy, maar nooit goed afgemaakt (kwam meestal tot les 10 of zo). Ik heb wel goede schoenen dus dat zit wel goed. Hoop dat ik zaterdag kan beginnen met de eerste les. Op zich is mijn conditie niet zo super slecht, maar ik ben net 3 weken ziekjes geweest dus wil wel vooraan beginnen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:50

Jett_ schreef:
Jenskins: moet ik morgen even op de laptop kijken, weet zo de site niet uit mijn hoofd!

Oke :)

3 minuten rennen?!
Heb nu een ander hardloop schema en dat is 90 sec lopen en dan 60 sec joggen en dat voor 20 minuten. (les 1 :P)

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:44

Jett_ schreef:

Wordt steeds makkelijker! :) Heb net les 6 gelopen! Dat is 1 minuut, dan 2 minuten en dan 3 keer 3 minuten!
Heb alleen de laatste dagen wat last van mn enkels met lopen :(

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:16

Net deel 1 van Start to Run afgerond, de hele 5 km...nu op naar de 10! Trouwens, vandaag liep het niet zo lekker...veel te zwoel, weinig zuurstof!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:19

capriz schreef:
Net deel 1 van Start to Run afgerond, de hele 5 km...nu op naar de 10! Trouwens, vandaag liep het niet zo lekker...veel te zwoel, weinig zuurstof!

Respect hoor!! Ik ga van de week les 7 doen :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:32

Toch zit er ook een nadeel aan al dat sporten.... M'n chaps zakken nu de hele tijd naar beneden met rijden of ze gaan draaien... En het is al xs... Waardeloos := nouja misschien pas ik ooit weer in m'n vorige leren laarzen :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:21

ik heb een vraag, ik ben woensdag en gisteren een rondje wezen hardlopen(sinds een jaar(a)). het is een rondje van 4,5 km, en ik doe nu rustig aan(rennen tot ik moe ben, lopen tot ik niet meer moe ben), ben ongeveer 40 min. weg. door punten aan te houden op mijn route probeer ik steeds verdere stukjes te rennen en minder te lopen, vorig jaar ging dat goed.

gisteren avond had ik al spierpijn, maar ik moet men vet kwijt, dus ben toch gegaan. nu doet de voorkant van mijn enkel erg zeer.
is dat erg? kan ik daar vanavond mee gaan rennen zonder dat er iets ergs kan gebeuren? die spierpijn kan ik wel hebben, maar wil me liever niet blesseren.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:07

pocpGaucha daar zou ik zeker niet mee gaan rennen. je kunt het beste altijd een dag tussen laten tussen je trainingen. en bij pijntjes áltijd naar je lichaam luisteren. voor je het weet heb je shin splints en dat wil je echt niet.

ik heb vanmorgen mijn eerste rondje gedaan en ik zit er weer even helemaal in, vind het ook weer erg leuk. ik zei gisteren dat ik waarschijnlijk bij 15 ging beginnen, maar ik heb besloten helemaal vanaf 1 te beginnen omdat het al zolang geleden is dat ik gerend heb (bijna een jaar) en dat ik zeker niks wil belasten. Aangezien ik nu in Tenerife zit is ook de grond niet gelijk, dus ik was heel blij dat ik voor les 1 had gekozen.

de vlakke stukken gingen erg goed en daar had ik totaal geen moeite mee, echter de hellingen waren killing! ik ben doorgerend maar vond het erg zwaar, en dat viel me wel een beetje tegen van me.

over 4 weken komt mijn vriend naar Tenerife voor een week (tevens mijn laatste week hier) en dan zal ik wss niet veel gaan lopen (of misschien... bedenk ik me net... dat ik dan ´s ochtends kan gaan rennen als hij nog slaapt)

ik hoop dat ik deze motivatie vasthoud. het is voor mij meteen een motivatie om minder te gaan snoepen en gezonder te eten :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:09

oke:) dan houd ik nu tot zowieso zondag rust.

ik ben ook altijd gezonder als er een kerel in the picture komt xD.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:22

Poco xD haha ja hij is altijd al lekker gespierd geweest, maar is de laatste maanden erg aan het sporten zodat hij helemaal in shape is als hij hier heen komt.
het minste dat ik kan doen is er ook een beetje uitzien alsof ik mijn best heb gedaan :')

gelukkig zijn we al 4 jaar een stelletje dus kennen we elkaar ook op de minder mooie momenten van de dag :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:24

Straks maar even lopen op de band, prutweer.
8 km is de planning.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:25

Mag ik mij hier ook melden?

Al 3 of 4 keer begonnen met hardlopen maar meestal na 3/4 weken weer gestopt. Nu wil ik eigenlijk weer beginnen maar na een paar weken in je uppie is het zo saai... -O-
Helaas wil mn zusje niet mee, en mijn vader en moeder zitten beide in de ziekte wet dus die kunnen niet.

Iemand nog tips om toch voor de nodige motivatie te zorgen ? :') (behalve mn vetjes die eraf moeten dan)

Ik las hier dat je een start-to-run kan downloaden? Tot nu toe deed ik het op eigen muziek met een hardloopschema dat ik op internet had gevonden. Echt een succes vond ik het niet, want je moest constant je horloge in de gaten houden of die 2 of 3 minuten alweer voorbij waren...

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:28

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:36

Dank je wel! Hij is nu aan het downloaden :)