Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
corrina1994 schreef:Ik ga het ook proberen! Heb al rugspier oefeningen bij de fysio voor mjn onderrug, kijken of ik mijn buikspieren ook kan trainenen dan nog mezelf aanzetten tot hardlopen...
missfitness schreef:Als je thuis wilt trainen probeer je dan eerst een beetje te verdiepen in krachttraining. Het hoe en waarom is belangrijk om blessures te voorkomen en vooral om doelgericht te kunnen trainen. Als je van uitputting en zware oefeningen houdt dan zou ik eens wat info over P90X gaan zoeken. Is wel wat voor jou denk ik.
missfitness schreef:Het is idd veel werk om bij te houden, alleen train ik heel veel en ik heb het geluk dat ik aanleg heb. Maar het is mijn leven, ik sport mn hele leven al en vind het heerlijk!!
Er zijn genoeg mensen die het niet mooi vinden, maar gelukkig ook mensen die het wel mooi vinden! Ik respecteer het allemaal. Ik ben er aan gewent en het gaat er uiteindelijk om wat je zelf vindt en ik ben er onwijs trots op.
Saskiaatje schreef:Mag ik hier ook meepraten?
Alleen krijg ik zo'n pijn in m'n onderrug, en ik heb alle posities al geprobeerd. Rug een beetje gebogen, rug kaarsrecht, ik concentreer me helemaal op m'n buik en doe zo goed mogelijk m'n best om het hiermee te doen, maar soms moet ik gewoon even stoppen, omdat m'n rug zo begint te zeuren.
Tips?
Knoffer schreef:Ik keek al ff in je profiel en zag je arm- en beenspieren, d8 al, die buik hoort er vast ook bijIk zou het zelf niet nastreven, maar vind het wel gaaf om te zien.
Doe je dan vooral fitness/sport echt gericht op het kweken van spieren of ook andere sporten?
Cathelijne15 schreef:Alleen net wel weer last gehad van mijn nek. Misschien doe ik toch iets niet helemaal goed.. Hopelijk wordt dat wel minder!
Katyatje schreef:Is de plank altijd met ellebogen op de grond, of kan je die ook doen al steunend op je handen?
missfitness schreef:Gucci_ schreef:Ik doe al 2,5 jaar lang bijna elke dag ong 15 minuten buikspier oefeningen. Alleen als ik zit heb ik een buikje, die moet weg vind ik, alleen lukt het niet. 1 keer per week doe ik aan hardlopen en bijna elke dag fiets ik 45 min en ook nog vaak een kwartier op trampoline springen. Veel sporten dus, maar weinig resultaat... Mijn BMI is te laag en eigenlijk moet ik meer aankomen, dus minder eten kan ik ook niet doen. Alleen die irritante buik, hoewel hij 's ochtends wel een platter is en 's avonds weer dikker.
Je moet krachttraining toevoegen aan je programma. Door krachttraining krijg je veel meer verbranding en hierdoor snellere vet afname. Naast de cardio wel te verstaan. Als je krachttraining doet moet je wel voldoende eten en misschien geloof je het niet, maar door goed en gezond te eten ga je ook afvallen. Als je dit een tijdje doet met een goed schema zal je verschil gaan zien!
_Yasmine_ schreef:Sport(kleding)zaken hebben ze meestal gewoon. Zijn volgens mij vaak yoga matten
@saskia, heb je bij meer bewegingen last? en wat voor soort pijn is het?
_Yasmine_ schreef:Is er niet een vervangende oefening die wel hetzelfde bereikt?
Om nou iedere keer zoveel last te hebben is ook maar vervelend..
zou best kunnen natuurlijk dat je met je rug iets doet waardoor je last krijgt.
_Yasmine_ schreef:Vandaar mijn vraag of je in het verdere dagelijkse leven er nog meer last hebt. Als je bij meer oefeningen last heb zou er dan iets niet goed zitten in je rug/ si-gewricht?
Duke schreef:Mag je niet meer lopen? Zit je dan in een rolstoel?