Fanatieke sporters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:05

Ik vind van wel :+
Sets zijn 3x 20 en bijv. de leg press (alleen één waar de stoel heen en weer gaat ipv de voetenplaat) staat op 77 kg... Instructeur wil dat ik graag met een zwaarder gewicht begin dan met een zwaarder gewicht eindig. Van de rest moest ik zelf kijken bij welk gewicht ik net de set kan halen, want de instructeur had mij een beetje verkeerd ingeschat!

In totaal 7 krachttraining apparaten, balansbal en 3 cardio-toestellen. Cardio is nu nog tussendoor en bij mijn volgende schema wordt dit aan het einde :)

Grapjasjes12

Re: Fanatieke sporters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:07

Doe je geen losse gewichten?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:09

Cardio is voor jou aan het einde beter lijkt mij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:15

Phor, nog niet, maar ze hebben een heel apart krachthonk.... Ik doe al wel oefeningen in een toestelruimte die losse gewichten nabootsen, maar waar je aan van die stalen kabels met hand- en voetvaten trekt.

Ik wil beginnen met fietsen, dan de helft toestellen, roeien, andere helft toestellen en dan de crosstrainer.

Dit ben ik trouwens: Met 92kg en 1.68 -O- http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8905_n.jpg

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:08

Ik heb met m'n 1,78m wel 100 kilo gewogen, maar ik zag er vele malen vetter uit dan jij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:29

Phor, Aan de ene kant ben ik daar blij om, maar aan de andere verklaart daardoor iedereen mij zo voor gek omdat ik 'zoveel' wil afvallen....
Ga morgen denk ik maar eens op de weegschaal bij de sportschool. Ben wel benieuwd naar mijn vetpercentage O:)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:02

Mootje schreef:
Zo, de eerste keer hardlopen na de 10km bij de Marathon van R'dam zit erop.... Maar goed dat ik 2 weken niets heb gedaan, want ik heb nogsteeds een vervelend spiertje -O-

en, goeie tijd???

Ik heb gister voor de 3de keer hardgelopen na 3 maanden kreupel lopen (capsel onder mn meniscus gescheurd), haalde net de 2400 meter in 12 min niet maar is nog niet slecht.. Zit toevallig nu te kijken voor een 10 of 15 km begin juni, twijfel twijfel!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:22

Voordat ik moeder werd, had ik hetzelfde als jij TS: 5 tot 6 dagen in de week zeer fanatiek in de sportschool. :j Er was toen een vrouwtje die zei dat het wel minder zou worden als ik ooit zwanger zou zijn. Ik was ervan overtuigd dat dat misschien bij haar zo zou zijn, maar dat het bij mij wel anders zou verlopen. Ook na mijn zwangerschap zou ik fanatiek blijven sporten.... niet dus. Ja, ik beweeg veel: doe mijn boodschappen dagelijks lopend, neem altijd de trap, mest meerdere stallen achter elkaar uit, rij paard, fiets veel, etc., maar naar de sportschool.... :n Tijd heb ik genoeg hoor (tenminste, ik máák tijd voor dingen die ik graag wil :P ), maar ik heb er geen zin meer in om me in het zweet te werken tussen allemaal andere mensen. Komt misschien ook om dat ik gewoon erg graag buiten ben en me opgesloten voel als ik met een heleboel andere mensen in één pand/ruimte zit. Hometrainer? Waarom niet lekker buiten fietsen (is nog gezonder ook). Loopband? Waarom niet lekker buiten wandelen. Etc. etc. Ik zoek gewoon een (onderbouwde) reden om niet meer naar de sportschool te hoeven... :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:30

Romy, Ik wilde hem binnen 1:15 lopen en heb uiteindelijk 1:12 gelopen :')
Shenavallie _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:36

ik heb inmiddels ook een start schema van de fitness instructeur gekregen.
10 minuten fietsen
10 minuten loopband
10 minuten cross
Een schema van verschillende krachttrainings apparaten voor alle spiergroepen (4 stuks) allemaal 3x20 op een gewicht dat ik momenteel net kan hebben, mag die naar believen zelf aanpassen als ik denk dat het te makkelijk gaat.
Dan nog met losse gewichten een aantal oefeningen voor de armen en schouders en vervolgens 3x 20 situps
Uiteindelijk afkoelen met nog maals 10 minuten fietsen.

Bij het cardo gedeelte is het bij mij zaak mijn hartslag laag te houden max 140 maar dat valt nog tegen. Ik heb een rare hoge basishartslag (ben ik al mee heen geweest, konden niets vinden) waardoor ik eigenlijk vrijwel altijd boven die 140 uit kom bij elke vorm van inspanning (zat gister zelfs op 185 :+ ) maar heb echt niet het gevoel dat mn hart er uit klapt ofzo, kan ook nog gewoon praten etc terwijl ik sport. Daar moet ik dus nog maar wel even mee in overleg.
Over 4 weken gaan we evalueren en wordt het schema bijgesteld. doe dit nu 3x per week met telkens een dag rust er tussen en het weekend vrij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:39

Rook je?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:40

nee, ik rook niet, ik drink niet, ga op mijn fiets naar het werk. Wat dat betreft de meest gezonde keus van alles hahaha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:41

Ik zou eerlijk gezegd cardio mixen met de krachttraining en evt zelfs alle cardio achteraan plakken :) Heeft hij uitgelegd waarom je eerst cardio moet doen?
Met welk toestel zat je op 185? Ik zit met fietsen rond de 128 en met de crosstrainer op de 150... Loopband weiger ik pertinent :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:43

ik zit op alles hoog, cross het hoogst. waarom in deze volgorde weet ik niet, maar het was voor mij normaal, want bij mijn oude sportschool enkele jaren terug hebben ze me dit ook zo aangeleerd. Cardio aan het einde is voor mij echt geen oplossing omdat ik dan niet rustig af kan bouwen en later thuis nog met een verhit hoofd rond loop :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:44

Mag ik me ook melden? Ik zwem 2x per week en loop 2/3x per week hard. Ik wil dit gaan uitbreiden naar elke ochtend zwemmen en 3/4x hardlopen, omdat ik nu hele dagen thuis zit. En van thuiszitten word ik vervelend :+ Verder ben ik nog aan het kijken naar een leuke sport die ik samen kan gaan doen met een vriendin, zolang het maar geen fitness is want daar raak ik te snel op uitgekeken.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 08:44

Dat is een nette tijd Mootje :)
Dat ziet er uit als een net schema Eleionomae, maar is het niet handiger om eerst kracht te doen en daarna cardio? Dat schijnt toch beter te zijn. Wel raar trouwens van je hartslag.

Hier gaat het sporten echt lekker, heb vorige week 6 dagen gesport. Deze week maandag Zumba gedaan, waar ik op de fiets naar toe was (ik haat fietsen :') ) Gister 45 min. Sh'bam, 45 min. krachttraining en een uur super intensieve springles met m'n paard.

Alleen heb ik gister meegedaan met het buikspierkwartier en normaal lig ik daarna krom van de spierpijn, maar nu voel ik helemaal niks. Dat is wel een soort van goed teken denk ik :)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 08:46

Eleionomae schreef:
ik zit op alles hoog, cross het hoogst. waarom in deze volgorde weet ik niet, maar het was voor mij normaal, want bij mijn oude sportschool enkele jaren terug hebben ze me dit ook zo aangeleerd. Cardio aan het einde is voor mij echt geen oplossing omdat ik dan niet rustig af kan bouwen en later thuis nog met een verhit hoofd rond loop :')

Heb je nog steeds last van een verhit hoofd als je de laatste 5 min. op bijv. 5.5km op de loopband loopt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:46

Dat is mooi Marijke! Ik ga nog steeds dood na een kwartiertje buikoefeningen, lig dan ook echt te jammeren op de grond _O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:47

ik weet het weer!
De theorie was dat je lijf goed opgewarmd was voor de krachtraining zodat de kans op spierpijn kleiner zou zijn.
In mijn ogen wel een logische beredenering toch? Moet ook zeggen dat ik inderdaad vrij weinig last heb.
@marijkjuh. Ja want ik loop die 180/190 hartslag er niet in 5 minuten uit :n
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 09-05-12 08:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 08:48

Haha :D Dat had ik voorheen ook, buikspierpijn is trouwens echt heel onprettig :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:49

Dat klinkt best wel logisch ja. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om ook nog cardio te doen op dezelfde dag. Ervoor of erna, maakt niet uit, in beide gevallen kun je mij dan begraven :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:51

hahaha. Al met al sta ik 3x in de week bijna 2 uur in de gym. Ga daarnaast ook nog 1x per week daar in de sauna om even lekker te relaxen hoor hahahaha.

Edit: ik lees nu inderdaad veel pro's voor andersom, ga ik dat toch eens proberen vanmiddag. Wel even 10 minuten opwarmen, dan kracht op de buikspieren na, dan de overige cardio, dan de buikspieren en dan 10 minuten uitfietsen. Dan kan mn hartslag bij de buikspieren al dalen en kan ik de rest er uitfietsen op een kalm tempo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:53

Je kunt je afvalstoffen veel beter kwijt met cardio. Het doel van krachttraining is verzuring en als je die afvalstoffen niet goed kwijt kan, krijg je spierpijn.... MissFitness zou dit wel kunnen beamen denk ik :)
Marijke, Zondag staat bij mij SH'Bam op het programma :) Ik zat gisteren te twijfelen of ik naar Zumba zou gaan, maar naar aanleiding van Youtube ben ik maar niet geweest!

Buikspierkwartiertjes heb je niet bij ons op de sportschool -O-

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:54

nouja op mijn huidige manier krijg ik ook niet echt spierpijn, dus wat dat aan gaat zal het wel niet echt verkeerd zijn, maar ga vandaag de andere manier eens proberen, kijken wat dat met mijn lijf doet :j ben benieuwd of het echt verschil uit maakt :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:57

Geen spierpijn van je training? En je kunt wel net aan je sets redden dan met het gewicht wat je pakt?