Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:03

Jesses Repelsteel, wat 'n verhaal, zie het levendig voor me! Nog nooit van gehoord dat dit kan, maar ik geloof je meteen. Tsja... dan toch maar liever 1 sigaretje he?? Inderdaad horrorstory. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:50

Moet je voorstellen dat je tandarts bent... dan zit je de rook van schroeiend vlees van een ander mens in te ademen :oo
Dat is nog goorder dan dat van jezelf inademen :r

Maar even wat anders....
Ik ben nog steeds geen gram dikker dan ik was toen ik stopte met roken (ook niet dunner want ik snoep graag :9 ). Kan het zijn dat de mensen die het boek van Allen Carr hebben gelezen allemaal minder last hebben van gewichtstoename?

Xono, ik wil wel een afspraak metje maken.... alles wat ik extra ga eten mag jij wel de extra kilo's van hebben. Het mooie weer komt eraan en dan krijg ik weer van die italiaanse ijsjesaanvallen, dan moet ik dagelijks gewoonweg even pauze nemen op het terras van zo'n ijssalon (en 2 kilobakken meenemen naar huis :P )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:11

Repelsteel, deal :D Ik ben alweer 1 kilo kwijt van mijn bij elkaar gesprokkelde kilo's...nja...ik ben altijd rond de 70 geweest, ik ga er ook zeker niet tegen vreten om de kilo's te behouden, ik vind het wel prima :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:04

Ik had al besloten om op voorhand maar wat kilo's te verliezen. Wil als ik op vakantie ga toch wel redelijk te voorschijn kunnen komen in mijn bikini. Dus ik heb daarnet een hardloop app gedownload en zodra ik goede schoenen heb ga ik mijn benen strekken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:14

Heb t topic nog niet door gelezen (ga ik zo braaf doen :-) ) en ga zelf ook niet stoppen, ik rook niet, maar mijn vriend wel voor de 3e en hopelijk laatste keer. Dus ben benieuwd of jullie nog tips hebben op welke manier ik hem t best kan ondersteunen. Dingen die jullie zelf als fijn of juist niet fijn hebben ervaren door jullie partner?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:45

Wat ik fijn vond om te horen van m'n vriendje is dat ie trots op me was, me lekker vond ruiken. Ook na 4 weken, en na 6 weken, en na 8 weken. Want het blijft echt lastig voor een roker. Als collega's en vrienden het alweer zijn vergeten en je partner denkt er nog wel aan is wel een extra motivatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:13

Tijdens mijn eerste stopmaand vond ik het niet zo leuk als mijn vriend begon te praten over dat ik gestopt was, juist omdat ik er dan vaak net niet even aan dacht of mee bezig was en hij me dan weer aan een sigaret deed denken. Wanneer ik er zelf over begon vond ik het juist fijn als hij dan naar me luisterde en met me erover meepraatte.
(Nu heb ik daar allemaal geen last meer van na ruim 3,5 maanden)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:21

Ja, niet specifiek benoemen idd, dan denk je er alleen maar aan. Maar als de stopper het er wel over wil hebben gewoon een luisterend oor bieden.

Nu na 3,5 mnd praat ik er graag over (dat ik gestopt ben) en iedereen reageert heel leuk en trots enzo, echt heel leuk en motiverend is dat. :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:39

Wanneer mag/kan je nou zeggen dat je niet meer rookt?

Ik ben aan het stoppen met roken. Maar wanneer kan je nou zeggen dat je niet meer rookt?
Dat zal voor iedereen wel anders zijn, maar moet je denken in dagen, weken of maanden? Jaren misschien?

Ik zit nu op mijn 11e stopdag en denk een paar keer per dag aan roken, maar heb er geen behoefte meer aan. Zou het zo zijn dat ik over een paar weken/maanden misschien maar 1 keer per dag aan roken denkt? Gaat dat steeds minder worden?

Naar mijn idee ben ik geen stopper, maar gestopt. Ik heb geen behoefte meer aan een peuk.
Maar mijn zusje (die nu ruim 3 jaar niet meer rookt) moet lachen en zegt dat het nog wel even duurd voordat ik gestopt ben met roken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:43

Hoezo? Als je daadwerkelijk geen peuk meer opsteekt en dat kan vanaf de eerste dag dat je dat doet, ben je gestopt met roken, toch? :) tenminste, zo zie ik het wel. Daarbij vind ik het niet heel erg boeiend wat voor label je erop plakt, als je je er zelf maar goed bij voelt :)

Mijn vriend is gestopt met champix, gister was zijn eerste champixloze dag en het gaat erg goed! :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:57

Ik heb wel eens gehoord: "iedere keer dat je je peuk uitdrukt, ben je gestopt met roken"... zo stop ik dus tig keer per dag :+

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:00

Zodra je geen sigaret meer opsteekt en ook niets meer koopt, dan ben je echt gestopt met roken :j . Niet als je twee maanden gestopt bent, nee vanaf de eerste dag
al ;)

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:33

Yeah!!! Gister de 2 weken behaald en het gaat nog steeds goed! Net ook even op de weegschaal gestaan en geen kilo erbij... das ook positief!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:02

Anoniem schreef:
Moet je voorstellen dat je tandarts bent... dan zit je de rook van schroeiend vlees van een ander mens in te ademen :oo
Dat is nog goorder dan dat van jezelf inademen :r

Maar even wat anders....
Ik ben nog steeds geen gram dikker dan ik was toen ik stopte met roken (ook niet dunner want ik snoep graag :9 ). Kan het zijn dat de mensen die het boek van Allen Carr hebben gelezen allemaal minder last hebben van gewichtstoename?

Xono, ik wil wel een afspraak metje maken.... alles wat ik extra ga eten mag jij wel de extra kilo's van hebben. Het mooie weer komt eraan en dan krijg ik weer van die italiaanse ijsjesaanvallen, dan moet ik dagelijks gewoonweg even pauze nemen op het terras van zo'n ijssalon (en 2 kilobakken meenemen naar huis :P )

Ik had niet graag in jou plaats daar willen liggen.

Ik ben zelf in totaal 7 kilo bijgekomen. En ben nu bijna 2 maanden gestopt. Mijn eetpatroon is eigenlijk niet veranderd. Snoepen doe ik trouwens niet veel. Heb ik eigenlijk ook nooit veel gedaan gelukkig.

Super om te horen dat het zo goed gaat bij iedereen :D.

Dames ik wil jullie trouwens even waarschuwen. Duw geen vinger in je oog :D.

Even lang verhaal kort maken. Afgelopen maandag heb ik door een lompe actie een flink stuk hoornvlies weggekrabt met mijn vinger. Na veel pijn en slapeloze nachten toch nog maar een keer naar de dokter. Dokter heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis en daaruit kwam dus dat mijn oog na 4 dagen nog altijd niet was genezen en dat er weinig verschil was. Hoogstwaarschijnlijk heb ik het hoornvlies blijvend beschadigd. Maar dat moet de tijd uitwijzen. 9 mei zal ik meer weten.
Kreeg te horen van de dokter dat ik niet meer zo lomp moest zijn. Na dat zal moeilijk gaan worden :P. :+.

Mijn bijnamen zijn momenteel kapitein 1 oog en piet piraat :P.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:15

Jannepauli schreef:
Ik heb wel eens gehoord: "iedere keer dat je je peuk uitdrukt, ben je gestopt met roken"... zo stop ik dus tig keer per dag :+

_/-\o_ _/-\o_ Goeie!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:20

Thanks voor de tips alvast! Vriendje gaf zelf inderdaad ook al aan dat ie t prettig zou vinden als ik er niet elke dag naar zou vragen hoe ie zich voelde etc. :P We hebben al een berg fruit in huis gehaald zodat ie iets om handen heeft wat ook nog gezond is. Gebruiken jullie ook iets van vitaminen? Via het GGD kreeg ie t advies om vit. C en B te gaan slikken namelijk :)

Ik ga nu even vanaf het begin af aan alles lezen, maar ik wil vast tegen jullie zeggen dat jullie allemaal toppers zijn dat jullie gestopt zijn!! Want ja ik vind dat je gestopt bent vanaf t moment dat je je laatste sigaret hebt uitgedrukt en niet van plan bent om er ooit weer een op te steken ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:32

Repelsteel nou ik heb het boek gelezen maar denk dat ik ondertussen toch wel 4/5 kilo meer weeg in twee maanden. :o

Quellian whhahhah ik zeg ook wel tegen mijn vriend en nu een sigaretje roken samen. Hahaahh hij schrikt dan ook zo op. Het word tijd dat hun ook gaan stoppen :j .

Jannepauli hahhahhha die smiley is leuk :D .

Tjeetje Zera hoe kun je dat nou doen, merkte je helemaal niets? :(:)

Het weer is hier op het moment heerlijk en ben elke dag aan het fietsen en zwemmen. Hoop dus binnenkort gewoon lekker af te vallen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:33

Citaat:
Ik heb wel eens gehoord: "iedere keer dat je je peuk uitdrukt, ben je gestopt met roken"... zo stop ik dus tig keer per dag

Ja dat is een oude bekende ,en makkelijke dooddoener.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:34

Dames ik wil jullie trouwens even waarschuwen. Duw geen vinger in je oog :D.

Mmmm weet er alles van! In januari is mijn virale keelinfectie overgeslagen op mijn ogen. Ik verging van de jeuk! In mijn slaap krabte ik me wezeloos, zodanig dat vriendlief mijn handen stevig vast moest pakken en me keer op keer wakker maakte. Ohoh wat zag ik er uit!!!! Heeft in totaal 8 weken geduurd voordat ik helemaal jeuk vrij was en weer mocht gaan opbouwen om mijn lenzen in te doen. Heel veel succes en hopelijk komt het weer helemaal goed!!!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:49

Gisteravond een feestje gehad waarbij noodzakelijk heel, heel veel bier gedronken moest worden :+ in een kroeg waar ook gerookt werd..........en het deed me helemaal niks *\o/*
Dit was echt wel een test en we zijn beide geslaagd!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:59

Blensink. Tuurlijk merkte ik iets. Ben meteen nadat het gebeurd is gevallen op de grond van de pijn. Maarja eigenwijs he :P.

lillytjuh. Dat lijkt me ook erg pijnlijk. Hoe heb je het uiteindelijk onder controle weten te houden dan? Zelf geen beschadigingen opgelopen?

Ninus. Super om te horen. Hoelang ben je nu gestopt?

Over wanneer je nu echt een niet roker bent. Vind ik inderdaad ook dat wanneer je je laatste sigaret uitduwt dat je gestopt bent. Natuurlijk moet je daarna ook niks meer roken :P

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:25

Nou pfffffffffff

Ik ben zo erg bezig om te denken wat ik wel niet zal krijgen van de zenuwen door het niet roken dat ik de laser afspraak voor morgen af heb gebeld.
Ik durf niet zo goed ( mijn vriend die niet rookt wil de laser betalen en ik ben zooooooooooo bang dat het me niet lukt en ik hem dan teleur stel want het is echt duur!) Als het mijn eigen geld was zou het me niet boiene, dan had ik de insteek als het echt niet helpt.........................
Helaas heb ik zelf dat geld niet op het moment.

Morgen maar eens naar de huisarts en champix vragen ( geen idee of ik het mag nemen naast mn andere medi, dus even na vragen) Ik hoop het, is wat goedkoper en een paar mensen hebben nog pillen over............
Ben ik niet afhankelijk van mn vriend......
Laf? Een verzinsel om niet te hoeven stoppen???

Mn pompje vandaag maar 1x hoeven te gebruiken, dus mijn longen zijn weer aan de betere kant....maar ik wil zo graag gewoon lucht hebben en me kunnen bewegen.....

Ik hoor te veel horror verhalen over laser, mensen die buiten alweer ene opsteken enz enz, dus tja geloof ik er nog in? Nee.
Champix heb ik ooit gehad, werd er niet ziek van of niks, dus ik heb daar mijn hoop nu op gezet!

Pffffffffffff waarom maak ik het mezelf zo moeilijk?
Kan wel janken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:36

GroteVogel :(:) Nogmaals....laat het los.... Je gaat stoppen omdat je het zelf wil en niet omdat het moet. De wereld vergaat niet als je niet meer rookt, echt niet. Niet zo hard zijn voor en over jezelf, dat helpt niets. Het is inderdaad even slim om te overleggen met de HA :j

@ Zera: 5 weken nu :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:56

Ieuw lillytjuh :=
Mijn zoontje heeft in de zomer 2010 een schimmelinfectie in zijn ogen gehad, in zijn ogen gewreven en op zijn knuistjes gesabbeld en vervolgens zat de schimmel in zijn mond en daarna in zijn darmen. Niet prettig, maar al helemaal niet als je in een tent in Italië zit.

Het stoppen met roken gaat nog steeds prima, geen last meer van eigenlijk. Ben wel 'verbaasd', want ik heb nooit geloofd dat ik ooit zou kunnen stoppen met roken. Ik dacht dat ik een verloren zaak was.

Wel 4kg aangekomen ( :wow: ), dus morgen beginnen met diëten.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:07

@Zera en Quellian: Ik verging inderdaad echt van de jeuk! Met bevochtigings druppels kon ik het iedere keer max een uur uithouden. Iedere week controle gehad bij de oogarts en gelukkig vriendlief die zorgde dat ik als ik thuis was niet kon gaan wrijven. Gelukkig is het niet verder uitgebreid! Nu ben ik er weer aardig bovenop gelukkig. 's avonds nog wel snel droge ogen maar als ik dan druppel is er gelukkig niets aan de hand.

Afbouwen van het roken gaat hier gestaag verder. Hardloop programma voor op mijn iphone heb ik inmiddels ook. Als het weer nou eens wat beter zou zijn 's avonds kon ik het eens uit proberen (en me dan verbazen waarschijnlijk over hoe snel ik kortademig ben en dan er aan toe geven dat ik echt moet stoppen met roken)