Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HubbaBubba schreef:Als beide een andere visie hebben VeerenAshley en je hebt een gezonde en fijne relatie waarin gesproken kan worden over gevoelens van de 1 en misschien wel de tegenovergestelde gevoelens van de ander, zou het heel misschien wel eens zo kunnen zijn dat je dat samen tot een oplossing komt waar je beide 100% achter staat...
Dat kan alleen als je niet lijnrecht tegenover elkaar staat in deze kwestie.
Misschien staat TS wel niet lijnrecht tegenover de mening/gevoelens van haar vriend, maar maar ietsje scheef.
Ziet zij beren op de weg die hij al niet meer ziet, ze veschillen namelijk wat in leeftijd en is hij hier dus al wat volwassener in..
Het zou wat wezen dat iedereen in een relatie voor zichzelf beslist zonder dat je ergens over hoeft te overleggen/discussiëren, maar gewoon ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke, gezellige boel zal dat worden.
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat je je nooit door een ander moet laten ompraten op het gebied van kinderen. Daar is m.i. nl. niemand bij gebaat: de moeder niet, de vader niet en het kind niet.
De vader heeft imo echt net zoveel recht in een gezonde relatie als een moeder.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Baas in eigen buik. Als een vrouw absoluut geen kind wil, kan een man niks anders doen dan dat accepteren (ik zeg natuurlijk niet dat hij het hoeft te waarderen...)
. Pauline is een topwijf met veel doorzettingskracht
.
. VeerenAshley schreef:HubbaBubba schreef:Als beide een andere visie hebben VeerenAshley en je hebt een gezonde en fijne relatie waarin gesproken kan worden over gevoelens van de 1 en misschien wel de tegenovergestelde gevoelens van de ander, zou het heel misschien wel eens zo kunnen zijn dat je dat samen tot een oplossing komt waar je beide 100% achter staat...
Dat kan alleen als je niet lijnrecht tegenover elkaar staat in deze kwestie.
Misschien staat TS wel niet lijnrecht tegenover de mening/gevoelens van haar vriend, maar maar ietsje scheef.
Ziet zij beren op de weg die hij al niet meer ziet, ze veschillen namelijk wat in leeftijd en is hij hier dus al wat volwassener in..
Het zou wat wezen dat iedereen in een relatie voor zichzelf beslist zonder dat je ergens over hoeft te overleggen/discussiëren, maar gewoon ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke, gezellige boel zal dat worden.
Dat beweer ik niet. Ik vind alleen dat je je nooit door een ander moet laten ompraten op het gebied van kinderen. Daar is m.i. nl. niemand bij gebaat: de moeder niet, de vader niet en het kind niet.
De vader heeft imo echt net zoveel recht in een gezonde relatie als een moeder.
Ben ik het absoluut niet mee eens. Baas in eigen buik. Als een vrouw absoluut geen kind wil, kan een man niks anders doen dan dat accepteren (ik zeg natuurlijk niet dat hij het hoeft te waarderen...)
) en TS kan die kanten ook wel zien volgens mij, maar er hangt nog een -donkere?- schaduwkant over heen.
VeerenAshley schreef:Loran schreef:De beslissing moeten jullie samen maken, niet jij of hij alleen.
Beide moeten achter de beslissing staan..
Hoe kan dit als beiden een andere visie hebben?
Uiteindelijk is er maar één die kan beslissen, en dat is de vrouw. Het lijkt mij zeer verkeerd om een kind op de wereld te zetten, omdat iemand anders dat wil.
Situation schreef:Mijn vriend wist altijd al dat ik geen kinderen wil... Dat wist hij al voordat we een relatie kregen. Hij dacht van, ach ze is nog zo jong, over een paar jaar wil ze wel.
Ik denk echt dat ik niet gelukkig ga worden met dit kind, en het kind niet met mij. Voor mijzelf heb ik de beslissing gemaakt, de enige die mij in twijfel brengt is mijn vriend.
Ik denk dat beide keuzes fout zijn. Met abortus stoot ik mijn vriend onwijs voor zijn hoofd en gaat onze relatie misschien over, als ik het hou zit ik met een kind die ik vaker als last dan lust zal ervaren, met de gedachte "als papa het niet wilde was je hier nu niet". In allebei de gevallen zullen er verwijten gemaakt worden, en abortus is hetgeen dat mij beter lijkt. Want uiteindelijk ben ik "hoofd verantwoordelijk" voor het kind.
En ik heb geen zin om mijn vrijheid op te geven en zo'n grote verantwoordelijkheid te nemen.
VeerenAshley schreef:@Bijna alle hierbovenstaande posters: Jullie zijn hier bezig om een voor jullie volslagen onbekende over te halen een ongewenst kind te houden (wat nog helemaal geen kind is trouwens!). Vinden jullie nu echt dat je dit kunt maken?
en wanneer is het volgens jou dan wel een kind.mariposa schreef:hoe kan je dit nou weten?
''als ik het hou zit ik met een kind die ik vaker als last dan lust zal ervaren,''
misschien valt het helemaal niet tegen en ervaar je het helemaal niet als een last.
VeerenAshley schreef:@Bijna alle hierbovenstaande posters: Jullie zijn hier bezig om een voor jullie volslagen onbekende over te halen een ongewenst kind te houden (wat nog helemaal geen kind is trouwens!). Vinden jullie nu echt dat je dit kunt maken?