Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vala schreef:Hoi allemaal,
Ook ik heb van de reumatoloog de diagnose fibromyalgie gekregen.
Het uit zich bij mij vnl in mijn voeten/enkels, handen, borstkas, nek, knieën, heupen(in volgorde van pijnlijkheid). Ik kan dus beter opschrijven waar niet![]()
Ik probeer er maar het beste van te maken, concentreer me op mijn werk en probeer alles daaromheen(paard, huishouden etc) in balans te krijgen zodat ik normaal kan functioneren.
Verder ben ik per direct heel gezond gaan eten en daar door al 4 kg van mijn 15 kg overgewicht kwijt. van mijn vaderheb ik een e-bike gekregen omdat de gewone fiets moeilijk gaat en ik zo toch lekker kan bewegen. Ik fiets elke dag, gaat heel goed. verder wil ik gaan zwemmen en rij ik ongeveer 2x per week paard.
Ik maak me wel erg zorgen om mijn voeten, doet zo ontzettend zeer... Zijn er meer die dit soort klachten hebben aan de voeten?
cherell0 schreef:ik heb niet alle reacties gelezen , maar
mijn moeder heeft het (al heel lang) en ik ben ook de klos (sinds m'n 17 vlak voor m'n 18e).
ik weet heel zeker dat het niet tussen m'n oren zit (was dat maar zo) .
en je bent er mooi klaar mee .
ik probeer gewoon normaal te leven en alles te doen .... lukken is een ander verhaal .
maar er zijn er best veel die het hebben , dus je bent niet alleen .
je mag me altijd pben
LisaLuna schreef:Ik ben naar het ziekenhuis geweest maar bij mijn 'uitslagen afspraak' heb ik mij verslapen en nu durf ik gewoon niet meer heen. Het is verschrikkelijk.. Ik wil wel maar ik durf niet. Mijn afspraak was 24 JANUARI.
Iedereen zegt dat ik moet gaan, dan zeg ik ja amen.. maar ik durf gewoon niet te bellen. Ben ook ineen of andere fase dat ik alles even eng vind..
Kattenbak schreef:Maar als je vroeger heel erg bent gepest en hierdoor dus lichamelijk klachten hebt gekregen vanwege de stress, is het dan geen optie dat je in therapie gaat om alles te verwerken?
Ik bedoel, je hebt jezelf deze stempel gegeven zover ik kan inschatten en ik zou het toch vanaf een andere kant proberen te benaderen en het probleem vanaf de kern proberen aan te pakken.