Meer mensen fanatiek aan het skeeleren/skaten??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:47

Over bescherming, ik draag zelf altijd kniebeschermers. Maar dat is ook omdat het mijn uiterste noodrem is.

Polsbeschermers kan ik niks mee, raak er vreselijk van uit evenwicht.

kim345

Re: Meer mensen fanatiek aan het skeeleren/skaten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:50

Volgens mij heb ik nog wle ergens kniebeschermers. Misschien wel verstandig. En ik zwaai toch al alle kanten op met mijn armen maar polsbeschermers lijkt me heel onhandig zitten..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:54

Ik draag pols, elleboog, knie en soms ook helm :) polsbeschermers vind ik wel vervelend, ik paste alleen kindermaat polsbeschermers :') maar gister was ik dus gevallen, en mn beschermers zijn toch wel beschadigd.. Toch blij dat ik ze om had :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:00

Ik meld mij ook. :D Na jaren lang niet geskeelerd te hebben, ben ik vandaag weer voor het eerst op pad geweest met mijn skates. In het begin nog onwennig (met een hoge hartslag bij een bruggetje) maar daarna heerlijk gereden. Die 5km viel aardig mee naar mijn gevoel. Ik wil het als aanvulling gaan gebruiken voor her hardlopen. :)

Ik gebruik ook geen bescherming, mijn huid wordt daar zo warm, zweterig en geïrriteerd van. Als ik straks echt langere afstanden ga rijden met hogere snelheden, dan wil ik wel kijken of ik daar in kan investeren. Want volgens mij ligt die irritatie aan het soort materiaal dat je aan hebt.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:02

Ik doe helemaal geen bescherming om. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:29

magda_90 schreef:
Ik gebruik ook geen bescherming, mijn huid wordt daar zo warm, zweterig en geïrriteerd van. Als ik straks echt langere afstanden ga rijden met hogere snelheden, dan wil ik wel kijken of ik daar in kan investeren. Want volgens mij ligt die irritatie aan het soort materiaal dat je aan hebt.

:j

Ik heb voor de polsen dure beschermers van Rollerblade, want ik zweet ook zo ontiegelijk snel en dan krijg ik ook gelijk uitslag ervan, maar van die heb ik ook geen last.
Kniebeschermers zijn nog goedkoop en dat zit ruk (van die stomme veel te elastische klittenbanden die veel te lang zijn ) dus ik moet ook daar even voor op pad (met lange broek merk ik dat minder, maar ja... Mooi weer is er al haha)
Helm heb ik geen last van, lichtgewicht en ontzettend ventilerend :) voel niet eens dat ik iets op heb.
(t is een kinderhelm voor het fietsen :') )

Schaatsen heb ik ondertussen opgeborgen :D dus de skates staan klaar haha, nu nog even uittesten weer :P

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:38

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:02

Ik ga met alles op en om op pad! Het ziet er misschien niet uit, maar dan denk ik toch 'beter safe than sorry'.
Vandaag niet meer geweest. De spierpijn van vrijdag viel ook erg mee. Nu even kijken of ik morgen kan gaan.
Moet morgen aantal dingen doen en ga ook de nachtdienst in..........hoop dat ik het gepland krijg......

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:24

Ik zou ook heel graag beginnen, maar vraag mij af hoeveel je betaald voor een degelijk paar scates en welk merk je best koopt?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:29

Over bescherming, ik gebruik niets :=
Ben ook nog nooit gevallen!

Knaasje, dat is leuk om terug te zien :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:31

Ik durf het niet zo goed te proberen, ben ook een slechte schaatser. Maar het lijkt me wel leuk en goed voor je lijf...
Is het makkelijker of moeilijker dan schaatsen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:40

Ik vind het makkelijker. :j
Maar ik rolschaats en dat is weer net wat anders, in het begin was rolschaatsen moeilijker dan skaten, maar na een paar keer was ik op rolschaatsen sneller en beter in balans. :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:45

Ik vind het ook makkelijker dan schaatsen :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:47

Ik ook, met schaatsen lig ik binnen 10 seconden in de spagaat en met skaten niet :D Ben alleen eergister dan gevallen maar dat ging niet echt hard en op een blauwe plek en een schaafwond na heb ik niks :P

M'n chiropractor vond het ook een goed idee, want m'n voeten staan erg naar buiten gedraaid en met skaten moet ik ze wel naar voren zetten omdat ik anders omval. Dus is ook nog een goede oefening :) En ik moet zeggen.. Het helpt wel een beetje, m'n voetjes lijken wel iets rechter te staan :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:51

Ik vindt het makkelijker dan schaatsen alleen het remmen gaat me moeilijker af.

Vanwege een evenement bij ons in het dorp was het niet verstandig om te gaan skeeleren dus ga ik het volgende week maar eens proberen. Doe wel bescherming om want een ongeluk zit in een klein hoekje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:46

F_Orumster schreef:
Ik durf het niet zo goed te proberen, ben ook een slechte schaatser. Maar het lijkt me wel leuk en goed voor je lijf...
Is het makkelijker of moeilijker dan schaatsen?

Ik vind het moeilijker, schaatsen vind ik echt onwijs makkelijk. Dus dan is skaten voor mij net wat zwaarder. Weerstand is natuurlijk ook groter. Ijzers glijden makkelijker dan wielen die rollen. Dus ik schaats zo 20 kilometer en loop nog makkelijk de volgende dag, maar op de skates red ik dat echt niet :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:48

Binoche schreef:
Ik zou ook heel graag beginnen, maar vraag mij af hoeveel je betaald voor een degelijk paar scates en welk merk je best koopt?

Fila, Rollerblade en k2 zijn de A merken,
Ik heb Rollerblade en die waren 130 euro :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:54

Ik vind het ook makkelijker dan schaatsen.

Heb ook geen bescherming om. Tot nu toe niet gevallen :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:01

polsbeschermers zitten hier ook vaag :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:02

Ik heb gister voor het eerst weer geskeelerd, pfoe! :))
Was wel erg leuk dus ga het denk wel vaker doen.
Heb btw ook geen bescherming om.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:28

Schaatsen en skeeleren vind ik beide niet heel makkelijk. Komt omdat ik platvoeten heb en dus heel erg naar binnen sta. Lange slagen maken zijn echt heel moielijk voor mij.

Pfoe vandaag deden voelde ik me blaren wel in me schoenen... misschien zijn de skeelers toch wat te klein...

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:03

Ik vind schaatsen echt heerlijk en destijds heb ik net zo fijn geskeelerd. Vandaar dat ik dat weer op wil pakken. Ik kan me voorstellen dat de Raps voor smalle voeten een betere pasvorm hebben. Ik wilde een tijd geleden Viking marathon schaatsen kopen maar heb toen voor de Raps gekozen omdat het voetbed van de Vikings te breed was. Hebben de Raps ook grote wielen? Weet iemand dat? Met het wegdek hier heb ik wel echt grote wielen nodig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:06

Ik meld me ook. Schaatsen vind ik nog wel een stuk fijner dan skaten. Maar bij gebrek aan ijs vind ik skaten ook wel heerlijk.

Ik rijd alleen met polsbescherming op. Deze week weer 3x 8 km geskate, vond ik wel weer genoeg om mee te beginnen :+

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:52

Aline4 schreef:
Ik vind schaatsen echt heerlijk en destijds heb ik net zo fijn geskeelerd. Vandaar dat ik dat weer op wil pakken. Ik kan me voorstellen dat de Raps voor smalle voeten een betere pasvorm hebben. Ik wilde een tijd geleden Viking marathon schaatsen kopen maar heb toen voor de Raps gekozen omdat het voetbed van de Vikings te breed was. Hebben de Raps ook grote wielen? Weet iemand dat? Met het wegdek hier heb ik wel echt grote wielen nodig.

Ik heb raps met 3 x 100mm en 1 x 90mm wielen.De hardheid van de wielen zijn ook wel belangrijk.Ik heb 85A en dat bevalt goed.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:54

Tulandro schreef:
Ik meld me ook. Schaatsen vind ik nog wel een stuk fijner dan skaten. Maar bij gebrek aan ijs vind ik skaten ook wel heerlijk.

Ik rijd alleen met polsbescherming op. Deze week weer 3x 8 km geskate, vond ik wel weer genoeg om mee te beginnen :+

Ik heb dat juist anders om :D Ik skeeler n.l het hele jaar door(als het droog is) en als er ijs ligt ga ik schaatsen maar dan moet
ik helemaal wennen het is dan zo glad :+ en ik heb minder grip.