ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:37

Ach, basic komt het er dus op neer dat je leven er zo moet uitzien:

Je moet op je 27ste beginnen aan je eerste kind, anders ben je te laat, en anders te vroeg
Je neemt/krijgt/koopt er minstens 2.
Als nummer 2 hetzelfde geslacht is, dan komt nummer 3 zeker
4 kinderen is dan weer te veel als beide geslachten al aanwezig zijn, dan profiteer je weer van het kindergeld
Je moet allebei voltijds werken want je mag niet profiteren van de staat
Je mag je kind niet bij een opvang brengen want dat is zielig dus je moet ook voltijds aanwezig zijn voor je kind
Je moet ze geweldig vinden ruiken en uren naar kunnen staren en vertellen hoe schattig ze wel niet zijn

En alles en iedereen wat van het profiel afwijkt, krijgt "wàààààrom doe jij..." :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:38

Tassie78 schreef:
Arabesk schreef:
Ik heb het idee dat relatief meer paardenmeiden GEEN kinderen wil dan 'gewone' vrouwen?

volgens mij heb jij daar wel gelijk in vaak zijn de paarden meiden ook relatief jong en als ze eeenmaal een relatie krijgen is vaak paard snel weg of als ze kinderen willen .

En omdat kids vaak betekend
Paard de deur uit ivm dan niet meer goed uit te komen met financien
dusja moeilijke keus

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:39

ik ben 23 heb een heel groot (168) harig kind van bijna 7 en nog een knal blauwe klein onderdeurtje op vier wielen (meer pap's kindje)
vind dat meer dan genoeg, als ik dan kijk naar de kinderen die rondlopen op manege's en stallen dan denk ik grappig (soms) voor even en ben blij dat thuis lekker tegen mijn vriend aan kan kruipen op de bank en verder geen "gezeur'' meer om de kop heb.

ik heb ook het idee dat veel stellen kinderen nemen waarvan je zeker weet dat ze er niet beidde met 100% achter staan, zo zie je vaak een pa geergerd naast zijn vrouw lopen terwijl zij met een trots hoofd achter de kinderwagen aan loopt. miss heb ik hier een heel vertekend beeld van maar het valt mij geregeld op,

tuurlijk zijn er ook genoeg stellen waar het geluk van af straalt (bij beidde)!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:39

phormicola schreef:
Mijn man wil heel graag kinderen met mij en heeft dat nooit zo gevoeld. Ik denk dus wel dat 'de ware' dat soort wensen kan losmaken :j

Och ja. Misschien ben ik wel lesbisch, of op z'n minst bi. Heb dat alleen nog nooit zo gevoeld, maar misschien wandelt er wel ooit een vrouw voorbij die dat soort gevoelens in mij losmaakt. ;)

'Als je maar lang genoeg zoekt tot je de ware eindelijk hebt gevonden, dan komt die kinderwens vanzelf.' Dat was de insteek. Maar met die gedachte kan ik dus niks. Ik ben heel happy zonder kinderwens. :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:40

Kwanyin, leuke lijst! _O- :=

Ik hoef ook nog geen kinderen, maar hoe kun je nou zeggen dat je ze NOOIT wilt als je pas 20 bent.
Ik ben 19, en ik hoef nog geen kinderen.. Misschien wel nooit, maar misschien wel..

Dat kun je nu nog helemaal niet zeggen ;)
Pas als je de 30-40 (oid) bent gepasseerd kun je zeggen; nee, ik hoef geen kinderen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:43

GaelleS schreef:
Ik zou eerlijk gezegd liever nog adopteren. Dan moet ik niet zwanger zijn, niet bevallen, geen pampers en slapeloze nachten. En dan weet ik al dat er niks mee scheelt. Ja, je krijgt zoveel liefde van gehandicapte kinderen zeggen ze altijd maar nee, liever niet. (sorry wil niemand beledigen ofzo maar heb geen zin om iemand op te voeden die nooit voor zichzelf gaat kunnen zorgen). Heb ik er eentje waar ik niet door die periode heen moet, en die zijn er dan toch al. Je gaat weeskinderen ofzo toch niet gaan afmaken omdat er teveel zijn :P Maar dat wil vriend dan niet :p En liever helemaal niks! Blabla egoïst laat ze maar banketstaaf.

Ben je werkelijk zo naief dat je er vanuit gaat dat er aan geadopteerde kinderen 'niks scheelt'?

lol :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:44

_Nancy schreef:

Want?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:46

29 jaar en neen, ik wil geen kinderen. Nooit willen hebben eigenlijk. Ik geloof dat het nu eindelijk begint door te dringen tot vrienden en familie. Al krijg ik nog wel te horen "dat die kinderwens nog wel komt" en "ik was ook maar 32 jaar" etc etc.
Mijn vriend heeft het ook door, we hebben het er wel al over gehad en blijkbaar vindt hij het de moeite om bij mij te blijven. Moest hij wel ineens kinderen willen, helaas, en eerlijk gezegd zal het dan of voor mij kiezen of uit elkaar.
Grof? Misschien wel maar ik ga voor een ander geen kind maken want wie zit er mee? Heeft trouwens een mama aan mij verteld, zij heeft een kind genomen voor haar man. Ze ziet dat kind doodgraag maar zou er nooit meer aan beginnen, ... Tof hé...

Af en toe vind ik kinderen wel schattig, als ze lachen of mooi zingen en ook als ze snel terug naar huis gaan :D . Bij dat ik niet echt moedergevoelens heb, heb ik ook gewoon een hele lijst nadelen. Ik zou gewoon niet weten waar ik het geld en de tijd zou halen voor een kind! En dan je de hele tijd zorgen maken om die kleine koter! Ik maak me nu al zorgen om mijn hond en de paarden, laat staan dat je een kind hebt. En zo kan ik nog wel wat opnoemen (ik zwijg maar over de slapeloze nachten, een ramp voor mij).
Ik vind niet dat men ons egoïstisch mag noemen. Ik vind mensen met kinderen dan minstens even "egoïstisch". Je neemt tenslotte een kind omdat jij dat leuk vindt, omdat jij later niet alleen wil zijn (als ze al komen opdagen in het rusthuis). Niemand vraagt dat kind geboren te worden.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:46

Tuurlijk kan daar ook wat mee schelen, ik bedoelde vooral fysieke/gezondheidsproblemen, die gaan later wel voor zichzelf kunnen zorgen :p

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:47

Captain schreef:
_Nancy schreef:

Want?

Hoe weet jij hoe jij over 10 jaar over kinderen denkt?
Wie weet is het wel helemaal omgeslagen, dat weet je helemaal niet.

Ik roep ook al jaren dat ik geen kinderen hoef, maar goed, wie weet over 10 jaar..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:48

Tsja, zeg toch echt nooit nooit. Ik wilde ook geen kinderen, wist het 100% zeker. Tot op mijn 30e toch ineens patsboem de knop omging..en toen kwam ik er 2 jaar later achter dat ik ze niet kon krijgen.
Ik respecteer mensen die geen kinderen willen absoluut maar zeg nu niet dat je het nooit wil, dat kan echt veranderen. Er kunnen dingen in je leven gebeuren die je er anders over doen nadenken. En als dat niet zo is, nou prima toch! Het is jouw keuze.

Kwanyin

MarcoBorsato schreef:
Ben je werkelijk zo naief dat je er vanuit gaat dat er aan geadopteerde kinderen 'niks scheelt'?

lol :')

:j
Het verbaast mij ook vaak dat mensen zelf geen kinderen willen, maar wel denken dat adoptiekinderen beter zijn. Dat is juist véél zwaarder! er is niet voor niets een jarenlange zware procedure met zoveel eisen voordat je het überhaupt mag.

Urbanus

GaelleS schreef:
Tuurlijk kan daar ook wat mee schelen, ik bedoelde vooral fysieke/gezondheidsproblemen, die gaan later wel voor zichzelf kunnen zorgen :p

Ik heb het anders vooral over hechtingsstoornissen, ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat die later voor zichzelf kunnen zorgen hoor. Ik vind de rest van je bericht eigenlijk ook nogal ongelukkig geschreven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:51

_Nancy schreef:
Hoe weet jij hoe jij over 10 jaar over kinderen denkt?
Wie weet is het wel helemaal omgeslagen, dat weet je helemaal niet.

Ik roep ook al jaren dat ik geen kinderen hoef, maar goed, wie weet over 10 jaar..

Omdat ik kinderen nooit heb gemogen.. Toen ik 10 was zei ik dat ik mijn kind zou verdrinken als ik zwanger zou worden.. (Ja, erg. :=)
Ik zie mensen om mij heen met kinderen waarbij ik niet kán begrijpen dat je ze leuk vind.. Voor 1 dag, oke.. Voor de rest van je leven met een kind opgescheept zitten? (oke, wordt volwassen maar dan nog..) Kinderen die huilen.. Ik krijg er moordneigingen van...
Zwanger zijn? Moeten bevallen? Hormonen en andere oliebol.. Mij never nooit niet gezien! :n

Dus ik denk dat ik met zekerheid kan zeggen dat ik geen kinderen wil/neem/krijg/whatever.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:52

Oei excuseer als ik het slecht verwoord ofzo :p
Ik zeg toch niet dat die beter zijn? Ik zeg dat ze er al zijn, en dan moet ik niet zwanger zijn en niet bevallen en pampers verversen enzo ...

Mss moeten ze beter ook een procedure maken voor mensen die kinderen willen... Sommigen zouden er echt niet aan mogen beginnen (net zoals met dieren) maar mensen verbieden om kinderen te hebben gaat niet zomaar he

Karin

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:53

Vanaf welke leeftijd 'mag' je zeggen dat je geen kinderen wilt?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:54

Ik heb ook nooit kinderen gemogen :P
Ik vond ze irritant, krijsers, aandachttrekkers, luierschijters, kwijleballen, snotapen.. Ik heb ze weet ik veel wat genoemd :+
Dat dik worden en het gaat er moeilijk af, je krijgt last van je hormonen en weet ik veel wat.

Maar ik denk dat moeders het dat allemaal helemaal waard vonden, voor dat kleine hummeltje wat nu in hun armen ligt.
Jij hebt het zelf gemaakt met je man/vriend, het is jouw bloed, jouw genen.

Maar ja, jij bent 18 ( ik ben 19 :')) Het kan zomaar zijn dat jouw 'klok' gaat rinkelen over 10 jaar en dan wil je ze echt wel :D
Nu lijkt het alsof ik ze ook wil, maar dat wil ik helemaal niet :+ Niet nu in ieder geval.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:55

Karin schreef:
Vanaf welke leeftijd 'mag' je zeggen dat je geen kinderen wilt?

Ik zou zeggen 30 :j

Maar daar is natuurlijk geen regel voor.

Karin

Boven de 30 kan het toch ook nog omslaan? Biologisch gezien kun je ze dan iig nog prima krijgen hoor.

_Nancy

Re: ik wil geen kinderen.

Ja tuurlijk :j :)
Maar dan zit je wel steeds meer richting de grens dat het kán zeg maar.. :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:56

Ik heb geen klok geloof ik.. :') Heb geen zin/tijd in jongens en trouwen zie ik ook niet direct zitten.. (Stel je voor zeg, moet je rest van je leven rekening met iemand houden.. :=)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:57

GaelleS schreef:

Maar (verstandelijke) beperkingen komen vaak voor hoor, juist bij adoptiekinderen. Vaak voor de ouders ook een reden om ze af te staan juist.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:59

Lijkt me wel verstandig om als je je levenspartner voor je dertigste vindt dat je met die wel je toekomstdromen bespreekt. Dat je pas rond je dertigste met redelijke zekerheid kan zeggen dat de biologische klok voor jou niet is gaan tikken. Tja je kan niet alles plannen. Maar neem aan dat als je met je partner hebt over wel of niet grote reizen maken, huis kopen, trouwen dat in dat rijtje ook wel of niet aan kinderen beginnen.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:00

Wist niet dat kinderen vooral afgestaan werden.. Wat voor baat hebben die kinderen er dan bij ? Dan hebben ze toch echt al psychologische hulp nodig fzo ? (mss beetje off topic :p )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:00

Lijkt me ook... Neem aan dat dat ook besproken wordt voor het samenwonen/trouwen..