Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Re: Slapeloosheid: hoe ga jij ermee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:32

Whoops...! Afgelopen nacht van 2 tot 5 geslapen.... :Z

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 16:08

Is dat een record van niet slapen of wel slapen Wen?

Ik slaap nu wel, maar word echt kapot wakker. Het lijkt net of ik niet echt slaap. Heel raar...

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:11

Een beetje er tussen in, haha :+
maar ik ben nu wel heeel moe...!
lekker, zo in een toetsweek :+
ja dat van wel slapen, maar moe wakker worden heb ik ook een tijdje gehad,
heel raar is dat! Nu gelukkig niet meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:17

Meditatie is dat wat voor jullie?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:25

russel schreef:

Heb ik wel eens aan gedacht maar ik weet niet goed hoe daarmee te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:28

google .... genoeg eenvoudige voorbeelden en dito boekjes

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:31

Ik sliep ook heel slecht, duurde altijd minstens 2 a 3 uur voordat ik in slaap was. Maar door lichamelijke klachten heb ik nu een dieet, en daar mag ik geen suiker en geen lightproducten meer van. En daardoor slaap ik nu veel sneller in en dieper, ik kan zelfs mijn dromen onthouden!

Maar mijn tip is: ga eens na wat je allemaal aan suikers eet, en ook kijken naar zoetstoffen in lightproducten (sacharine etc), probeer dat eens een paar dagen helemaal uit te bannen en dan te kijken hoe je slaapt.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:38

@Unoo, oeeh, goed idee! ga ik proberen :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 10:52

Heb het gister uitgeprobeerd (minder suiker en zoete dingen) en ik moet zeggen: Heb goed geslapen :j!

Dus ik ga dit verder vasthouden en hoop dat het een stuk gaat helpen. Bedankt vgoor de tip Unoo!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:20

Ik meld me ook!

Door stress en uiteindelijk depressie maandenlang slecht geslapen (4-5 uurtjes per nacht), het is me zo opgebroken dat ik nu weer anti depressiva slik en sinds vrijdag ook slaappillen heb gekregen (temazepam). Ik slaap er wel goed op, maar het is wat een rare gewaarwording. Ik val in slaap rond 23.00 en om 7.15 word ik wakker van de wekker maar ik ben zo gewend dat als ik wakker word, het nog midden in de nacht is.
Ik heb in ieder geval voor 10 dagen de pillen, heb vrijdag en gister 1 gehad, wil ze niet elke dag slikken omdat ik bang ben dat ik er echt afhankelijk van word. Ik hoop dat ze wel die soort van vicieuze cirkel doorbreken...

Ga in ieder geval ook kijken of ik iets kan met de tips die hier in het topic staan! :j

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 17:28

Hoi Toess, eventjes wat de Temazepam betreft.... als je kunt moet je die niet iedere nacht slikken.
Het is m.i. niet verslavend, maar je went er vrij snel aan en dan hebben ze dus niet meer beoogde effect.
Het werkt dan niet meer. Doe je nu 1 of meerdere nachten geen Temazepam slikken, dan werkt het weer als een speer. Ik gebruik ze alleen als ik écht niet in slaap kom.
Verder merk je het vanzelf... als ze niet meer werken. Sterkte ermee!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:08

Countrygirl, bedankt (en voor de "bevestiging"), ik was al niet van plan om ze elke dag te slikken, dat voelt toch niet goed :o Ik heb vrijdag 1 genomen, zaterdag en zondag niet, gister weer wel en slik vandaag niet.
De psych waarschuwde me al dat het op een gegeven moment niet meer werkt, je de dosis moet verhogen, dat niet meer werkt en het dan ophoudt.. Maar als het goed is, hopelijk, heb ik binnenkort weer een normaal slaapritme.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:15

mag ik me ook melden,
ik ga rond 12 slapen en slaap dan letterlijk de klok rond,als ik moet werken het s morgens dan slaap ik hele nacht niet,krijg dan echt geen oog dicht,ben ook altijd moe bah.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:55

Toess schreef:
Countrygirl, bedankt (en voor de "bevestiging"), ik was al niet van plan om ze elke dag te slikken, dat voelt toch niet goed :o Ik heb vrijdag 1 genomen, zaterdag en zondag niet, gister weer wel en slik vandaag niet.
De psych waarschuwde me al dat het op een gegeven moment niet meer werkt, je de dosis moet verhogen, dat niet meer werkt en het dan ophoudt.. Maar als het goed is, hopelijk, heb ik binnenkort weer een normaal slaapritme.

Graag gedaan. Als je ze alleen neemt als je zelf vind dat je echt een nacht lekker slapen nodig hebt, komt het prima voor elkaar hoor. Hopen dat je ritme weer normaal wordt!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:52

Hoe ga ik er mee om, hmm moeilijke, ben het al zo lang gewoon dat het gewoon een deel van mijn leven is.
De ene dag kom ik al beter door als de andere, soms probeer ik ’s middags (als ik het echt heel moeilijk heb) even 20min mijn ogen toe te doen en dit helpt me de rest van de dag verder :j
Trucjes heb ik eigenlijk niet, van de HA mocht ik na 17u geen cola/koffie meer drinken of sigaretten roken was ook uit den boze. Nja sorry ik ben echt verslaafd aan cola en heb niet het gevoel dat ik daar wakker van word (ook niet tijdens een dip) en roken na 17u laten lukt me ook echt niet, dan ben ik net thuis van werk..
Hoe hou ik de moed erin ’s nachts? Heb mijn wekker al verstopt in de kast zodat ik daar niet de ganse tijd op lig te loeren, probeer met een leeg hoofd naar bed te gaan en dan maar hopen…
Periodes van slapeloosheid hangen bij mij ook niet samen met meer stress ofzo, die periodes duren toch meestal een maand of 2 dan weer weekje of 2 heel soms 3 goed slapen en dan weer het zelfde liedje.
Hier nog nooit last gehad van misselijkheid door slaapgebrek, wel hoofdpijn, prikkende ogen, zware benen

Ook al medicatie voorgeschreven gekregen, maar die mocht ik maar tijdelijk nemen, en dat hielp toen wel (inslapers). Onlangs was ik flink verkouden en kon ik niet slapen door het hoesten, toen kreeg ik nortussine, twee soeplepels ’s avonds en daar sliep ik echt geweldig van, maarja om nu de rest van mijn leven op hoestsiroop verder te moeten :Y)

Ohja ik heb last van inslapen én doorslapen :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:25

Maar baal je dan niet heel erg dat je minder uit je dag haalt dan dat je eigenlijk kan als je wel goed zou slapen? Ik geniet gewoon minder van dingen (en libido is ook natuurlijk minder als je erg moe bent).

Ik heb zelf het idee dat het kan komen aan de energie van het nieuwe huis. Heb 1,5 jaar op een vakantiepark gewoont en daar sliep ik echt als een os. Maar sinds 1,5 maand zijn we verhuisd naar een nieuw huis en sindsdien slaap ik dus niet of heel slecht/licht.

Wat ik ook weleens doe is een paracetamol met coffeine, dat werkt ook wel om in te slapen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:34

mijn collega zegt wel eens dat hij niet wil weten wat er voor werk uit mijn handen zou komen als ik goed zou slapen......

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:32

Tuurlijk baal ik ervan, maar ik ben een echte suikerverslaafde, en lust ook niets dat gezond is (waar dat vandaan komt geen idee, binnenkort naar een dietist..). Libido geen last van aangezien ik single ben :D
En woon ook nog steeds thuis, en ben ook al eens van kamer verandert...
Vrijdagavond ben ik dan ook echt doodop en lig ik meestal rond 22u30 ten laatste in mijn bed en slaap ik wel aan 1stuk door :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:06

Ik merk het toch echt, dat ik ontzettend wakker lig als ik cola of ijsthee of iets drink dat ik wakker lig door de suikers. Dus misschien moet je het jezelf eens aanleren.. Ik lustte niks anders als cola ook, maar lust nu vrijwel al het drinken (op ijsthee met prik na, haha) lust ik echt alles eigenlijk. Drink nu vaak thee of zo 's avonds. Dan kan ik WEL slapen.. :=

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:09

Het probleem bij mij met thee is, dat ik het niet lekker vind zonder honing :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:15

Dan doe je er toch wat honing doorheen?

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:16

Ja inderdaad, maar dan kan ik weer minder goed slapen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:25

Hm nou jezelf aanleren dan. Ik lustte geen thee, echt niet. Heb het nooit gedronken totdat ik een vriend kreeg die altijd thee dronk. :') Nu drink ik het liefste de hele dag door thee en lust ik vrijwel alle soorten, zonder suiker, zonder honing, zonder ook maar iets! Heb de eerste paar keren echt gegruweld maar vind 't nu zo ontzettend lekker.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:37

Probeer het nu ook zonder suiker (thee)! En geen toetje meer na het eten en geen koekjes meer 's avonds. Moet zeggen dat het zeker helpt. En proberen niet de hele avond voor de tv of internet te zitten, maar juist te ontspannen met een lekkere douche of een boek lezen. Het gaat de ene nacht beter dan de andere, donderdag heerlijk geslapen en vanacht weer bagger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:41

Silvia schreef:
russel schreef:

Heb ik wel eens aan gedacht maar ik weet niet goed hoe daarmee te beginnen.

Je zou een 'calm jar' ook wel 'mind jar' kunnen maken. Wordt meestal gebruikt voor kinderen, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken bij volwassenen :) Lijkt mij in elk geval best prettig om daar een tijdje naar te staren en je hoofd rustig te krijgen :)
Zie --> http://www.herewearetogether.com/2011/0 ... -mind-jar/