Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar helemaal vrij over gedrag en vooral sociaal zijn, zal ik nooit zijn, moet er altijd overna denken. Toch zijn er nooit testen of iets gedaan en denk ik ook niet dat dat gaat gebeuren
moonprayer schreef:whehe ik scoorde 38. bijna een topscore geloof ik![]()
Maar ben vorig jaar dan ook gediagnostiseerd met Asperger, dus kan wel kloppen![]()
ik ben heel benieuwd naar de mensen die onder de 10 scoren,
wat voor type ben je dan?
veel uitgaan en feestjes - party-hardy enzo?
altijd babbelen over dingen met andere mensen?
Heb mijzelf wel heel wat dingen aangeleerd door veel naar mensen te kijken, op ze te letten en eigenlijk door veel te kopieeren. Paar jaar psychotherapie heeft bij mij echt zijn vruchten afgeworpen. Nu vond mijn psych mij ook wel erg zelfbewust...dat scheelde ook veel. Ik ben zelf juist erg ingetogen, was allergisch voor menselijk lichamelijk contact en had er een hekel aan om bij vreemde mensen in de buurt te zijn en met ze te praten. Nu gaat dat echt stukken beter, niet dat ik er nu van houd. Probeer nog steeds regelmatig onder feestjes en sociale dingen uit te komen, maar dwing mezelf ook wel om toch aan zulke dingen mee te doen. Ik houd op zijn tijd ook wel van stappen, maar dat is best sporadisch. Wel echt met vrienden, houd er ook niet van om alleen ergens heen te moeten gaan. En was 'vroeger' echt panisch om te telefoon op te pakken of naar mensen te bellen. Mensen aankijken deed ik ook nooit en was erg rustig en zei maar weinig. Nu zal ik natuurlijk nooit een extravert persoon worden, maar ik doe wel mijn best om me aan te passen.
dat bellen herken ik zo. opnemen vind ik trouwens minder erg dan zelf moeten bellen.
ik word nooit zomaar gebeld