Ongezonde levensstijlen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:26

MaartPaard schreef:
Trouwens ik heb ooit in een onderzoek gelezen dat je van wijn drinken helemaal niet dik schijnt te worden! Je lichaam doet iets met die calorieen ofzo, ik weet niet precies hoe het zit maar ik geloof het maar al te graag :D

Er kwam ook uit het onderzoek dat mensen die regelmatig wijn drinken over het algemeen slanker zijn..

Komt omdat je er zo lekker van gaat dansen :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:27

Niet per se voor candida gewoon voor alles.. Soort detox kuur.

Waarom is melk nou precies niet goed? Ik lust het niet, zegt ook wel wat. Lust verder nameljik bjina alles..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:28

Ramooontje schreef:
Ik heb een document met daarin mijn DETOX beschrijven, als iemand interesse heeft kan ik het toesturen...

Dit is inderdaad pittig maar zo weet ik wel zeker dat alles weg is en verwijderd.

Je hebt PB :D

Collie2008

Re: Ongezonde levensstijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:29

Oke ik ga ook aan de klei.....waar haal ik dat?

Goed topic, wordt er helemaal enthousiast van

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:30

Kleikuur absorbeert meer afvalstoffen. Candida kun je het beste bestrijden met een anti gist dieet en medicijnen.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:32

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:34

Melk is ook niet goed voor de mens omdat het bedoeld is om een kalf zeer snel op te laten groeien :+

als je alleen al daarover nadenkt vraag je je al af waarom we melk drinken :?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:34

Colway schreef:
Oke ik ga ook aan de klei.....waar haal ik dat?

Goed topic, wordt er helemaal enthousiast van

Bij de reformwinkel. Ik heb zelf Luvos Heilaarde (gebruik het ook voor m'n paard helpt geweldig tegen zijn darmprobleem en zomereczeem!)

Het recept wat ik van mijn osteopaat heb gekregen (en die ik nu aan het volgen ben):

3 dagen 1x theelepel groene leem
5 dagen niks
10 dagen 2x theelepel groene leem

Zo kan je lichaam er eerst even aan wennen.. Je moet de leem oplossen in een (dik) glas water en deze een paar uur laten staan. Het liefste in de vensterbank. De leem zakt dan naar de bodem. Als je het gaat opdrinken moet je het doorroeren en dan dus langzaam opdrinken.

Als je bij de 2x per dag bent aangekomen: het eerste glas maak je 's avonds klaar en laat je de hele nacht staan, je drinkt het direct op als je op staat. Wel rustig opdrinken natuurlijk maar in ieder geval voor het ontbijt. Het 2e glas maak je meteen 's ochtends klaar, zet je dus in de vensterbank en drinkt het voor het slapen gaan op.

Ik ben nu met de kuur bezig en drink er express extra veel water bij! Gelukkig nog geen hele gekke bijwerkingen gemerkt :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:35

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:37

Ramooontje schreef:
Kleikuur absorbeert meer afvalstoffen. Candida kun je het beste bestrijden met een anti gist dieet en medicijnen.

Oke, nou ik weet niet of ik het heb hoor, heb niet die klachten, maar dacht.....kan geen kwaad :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:40

Ik heb naar mijn weten ook geen candida maar ik gebruik de kuur voor mijn huid omdat het je darmen zo goed reinigt. Je kan het trouwens ook als maskertje gebruiken he! Wat aanmaken met water een theelepel basisolie en scheut honing.. Werkt heel goed!

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:41

Ramooontje schreef:
Melk is niet goed omdat 2/3 van de mensen na hun 3e levensjaar een bepaald enzym niet meer aanmaken waardoor wij de lactose niet kunnen afbreken zie ook: http://www.natuurlijkwelzijn.org/artike ... oorelk.htm

Dan heb je een grote kans om lactose intolerant te zijn, en dan moet je in elk geval tot die 2/3 van de wereldbevolking het merendeel van de Aziaten rekenen (want het merendeel daar geen melk hebben).. en er zijn nog wat bevolkingsgroepen die het niet kunnen hebben. Nederlanders horen over het algemeen niet tot die 2/3, tenzij ze allergisch zijn of een bepaalde buitenlandse afkomst hebben..
Als je melk niet kan afbreken dan had je dat allang gemerkt hoor :P

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:42

_/-\o_

Je beschrijft precies waar ik ook telkens tegenaan loop bij mensen. Ik kan er niet bij, maar mensen weten gewoon niet beter. Als ik zelf probeer te winkelen in de supermarkt is het knap lastig de gezonde dingen eruit te halen.
Ik ben gezond opgevoed vanuit thuis, maar als ik ga kijken naar wat ik daar at was dat eigenlijk helemaal niet zo gezond. Bijna elke dag groenten, maar wel veel sausmixen, witmeelproducten en toevoegingen met smaakversterkers.

Sinds ik op mezelf woon eet ik zo goed als geen suikers meer, alleen nog onbewerkte producten (geen sausmixen, wereldgerechtproducten, smaakversterkers e.d.). Tevens doe ik zo af en toe een groene leemkuur, drink ik dagelijks chlorella-alg en wissel ik dit af met schindele's minderalen. Daarnaast veel witte (kruiden) thee/water, af en toe een glaasje puur vruchtensap en zo min mogelijk melkproducten (enige wat ik af en toe neem is wat kaas). Gebruik alleen nog maar olijfolie/kokosolie, eet af en toe een stukje rundvlees/kip of vis en verder elke dag veel soorten groenten en minimaal 2 stukjes fruit. Volgens sommigen lijk ik doorgeslagen, maar waarom? Omdat ik besef dat het niet normaal is om al die bewerkte, chemische fabrieksproducten te eten zoals ze nooit door de natuur bedoeld zijn? Ik voel me beter dan ooit nu ik al die troep mijd.

En inderdaad als ik dan kijk naar wat mensen achter mij in de rij bij de kassa allemaal op die band laden sta ik vaak verbaasd te kijken...pakken koekjes, sauzijsenbroodjes, wit brood, pakken vruchtensap waar alles inzit behalve vruchten, yogidrankjes, chips...mensen dat is toch geen eten?? Dat is hooguit maagvullig :n En dan nog raar opkijken van alle kwaaltjes...vreeeeemd :roll:

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:47

Hebben jullie toevallig weleens de documantaire gezien van Joe cross? heet Fat, sick and nearly dead.

Daarin gaat hij ook sapvasten, en wordt de levenstijl van nu uitgelegd, echt een hele leuke docu, al weten jullie wel wat er slecht is en waarom is het toch een interessante om te kijken :j Hij nam ook enorm veel medicijnen tegen zn ziekte, die later door zijn gezonde levenstijl niet meer nodig zijn!
Ik vond het echt een inspirende docu :j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:50

@ Maartpaard, waarom moet je dat langzaam opdrinken?

Koemelk is véél te rijk voor mensen, het is bedoeld om een kalf 50 keer in lichaamsgewicht te laten toenemen in 100 dagen. Een eiwit als caseïne schijnt al helemaal niet goed te zijn en schijnt ook te binden aan het calcium en waarom moeten wij ook alweer zoveel zuivel nemen van de gezondheidsdienst? Lactose (melksuiker) kan lang niet iedereen mee omgaan (wegens gebrek aan lactase - een enzym wat lactose af moet breken). Dit enzym maak je minder aan als je moeder je afspeend, al verschilt dit van persoon tot persoon. ALs je jarenlang geen zuivel meer zou nemen is het niet raar als je dan dat enzym allang niet meer aanmaakt.

@ Tessa, lactose intolerantie heb je er ook weer in verschillende gradienten.
Ikzelf merkte het pas vanaf dat ik koolhydraatarm ging eten, bak griekse yoghurt en ik sta op mn kop.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:50

Jasmijn_ schreef:
_/-\o_

Ik ben gezond opgevoed vanuit thuis, maar als ik ga kijken naar wat ik daar at was dat eigenlijk helemaal niet zo gezond. Bijna elke dag groenten, maar wel veel sausmixen, witmeelproducten en toevoegingen met smaakversterkers.

:roll:

Dat heb ik dus ook, dacht dat het gezond was maar eigenlijk integendeel....!!

@ Splinter: Nice, ga ik zeker kijken!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:52

Ja de pakjes en zakjescultuur... Lekker alles zelf maken, lekkerder en vooral leuker.

Ik begirjp niet dat de overheid niet een beetje ingrijpt, ipv zeiken of we 130miljoen moeten investeren om 130 te kunnen rijden...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:55

Haha iedereen draait hier echt op volle toeren!

Geen idee waarom je het langzaam moet opdrinken, dat lees ik gewoon overal. Jem oet het in elk geval niet klok klok klok wegdrinken haha.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:59

Zakjes en potten gebruik ik wel en zeer regelmatig ook boemboes, maar ik ben niet echt een gezondheids goeroe :o
Gebruik daarbij wel altijd véél groenten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:09

Melkproducten zijn een vrij groot probleem.
Als je je hele leven 'netjes' twee glazen melk per dag hebt gedronken en er dan ineens achterkomt dat het slecht voor je is en het niet meer drinkt, heb je een probleem.
Van melk drinken wordt ons lichaam namelijk lui kwa calcium absorptie. Iemand die zonder zuivel is opgegroeit zal z'n calcium uit dingen als zalm en koolsoorten prima kunnen verkrijgen. Iemand die met zuivel is opgegroeit niet.

Om deze reden én omdat ik er niet van aankom blijf ik maar gewoon melk drinken. In de jaren dat ik dit niet deed heb ik rare diepe richels in m'n nagels gekregen en die zijn nu langzaam aan het wegtrekken. Ik kan ook aan m'n huid en haar merken dat melk drinken toch iets beter voor me is.

Wellicht dat ik m'n kinderen later zuivelvrij zal opvoeden :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:23

phormicola schreef:

Hoe zie je dat dan in de zuigelingen periode? Borstvoeding is ook melk.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:25

Wat het grootste probleem is, dat de overheid wel kan ingrijpen, maar de mensen dan ook moeten willen. Ik denk dat veel mensen wel weten wat gezond is, maar het niet toepassen door onkunde, of tijdgebrek. De mensen die graag willen eten vaak al gezond.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:26

Quellian schreef:
phormicola schreef:

Hoe zie je dat dan in de zuigelingen periode? Borstvoeding is ook melk.

Ik mag aannemen dat ze dat natuurlijk niet bedoeld... Moedermelk is volstrekt anders dan koeienmelk....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:27

MaartPaard schreef:
Ik heb naar mijn weten ook geen candida maar ik gebruik de kuur voor mijn huid omdat het je darmen zo goed reinigt. Je kan het trouwens ook als maskertje gebruiken he! Wat aanmaken met water een theelepel basisolie en scheut honing.. Werkt heel goed!

Gebruikte wel een dode zee klei masker voor huid en hoofdhuid...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 14:29

Ann_moi schreef:
Wat het grootste probleem is, dat de overheid wel kan ingrijpen, maar de mensen dan ook moeten willen. Ik denk dat veel mensen wel weten wat gezond is, maar het niet toepassen door onkunde, of tijdgebrek. De mensen die graag willen eten vaak al gezond.

Ze zouden al een begin kunnen maken met accijnzen op ongezonde dingen en gezonde dingen goedkoper. Dus niet alleen accijns op tabak en alcohol maar ook op ongezond voedsel..