Sporten op de WII.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:35

NuggT schreef:
Wauw! Dat is zeker lekker als je dat ervanaf kunt sporten. :j
Wat heb je precies voor die My Fitness Coach Get In Shape nodig, een balanceboard of iets dergelijks?

Nee hoor, als het moet heb je niets nodig. Maar als je aangeeft dat je bijv. gewichten hebt, een fitnessbal, steps of een hartslagmeter, dan geeft het programma wel gelijk meer oefeningen vrij.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:37

Elan_GV schreef:
Ik heb er ook aan zitten denken om zo'n WII te kopen. Gewoon om wat fitter te worden en wat de TS schrijft, het kan als mijn kleintje op bed ligt.
Ik zit alleen hier te lezen wat je allemaal nodig hebt.. ik dacht een Wii en een controler en gaan.. Helaas, balancebord, matten en riemen.. beetje jammer.

Je kan anders voor wii fit + balanceboard ook op MP kijken?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:42

juudii5 schreef:
Oké dankjewel!
Wat voor spelen kan je erop doen?

vanalles, cardio, kracht, yoga, balans spelletjes :)
ik heb een knieblessure en ik heb wel t idee dat ik me goed kan redden :)

juudii5

Re: Sporten op de WII.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:45

Oké dankjewel
Dan ga ik er denk ik ook voor kijken :D
Heb je nog veel spullen naast het spel erbij nodig? Of dat niet?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:50

tsja wat is nodig...

ik vind t fijn voor t steppen om enkelgewichten en verhoger te gebruiken, en een paar dumbells...

maar dat is wat ik fijn vind, tis niet echt nodig...

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:55

Nell_ schreef:
Suiamsmeesje; knap zeg 7,5 kilo! Je moet wel goede motivatie hebben om gewoon 5 dagen in de week te sporten op de wii :+
Ik doe het vaak 3x, soms 2x, en dat vind ik al veel!

Net een lesje zumba gedaan. 20 minuutjes, en ook nog even gespringtouwt :') Dus mijn sport zit er weer op voor vandaag!

De motivatie is dat niet trainen mij letterlijk een pijnlijk lijf bezorgd {:)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:49

En waarom krijg je dan last van je lijf?

Ik ben in 1 week al 1 kg kwijt met de wii en opletten met eten! *\o/*

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:05

Voor EA active sports heb je alleen de wii, controler en het spel nodig. Bij EA active sports 2 zitten bij het spel dan nog 2 losse meetdingen, maar die hoef je dus niet los te kopen.

Ik heb training 4 er opzitten, ga vandaag verder met training 5. Moet helaas meteen ook weer een klein beetje rustig aandoen wegens een ontstoken kapselband in mijn heup...... {:)-:(

Heb laatst Zumba uitgeprobeert, maar ik kan er niks mee, voornamelijk vanwege mijn slechte heupen en rug. Denk dus dat ik die maar ga verkopen of met iemand probeer te ruilen tegen een ander spel ofzo.

Maar de motivatie is er hier nog steeds. Maandag was een lange dag, en bij thuiskomst was ik écht niet meer naar een sportschool gegaan. Me omkleden en de wii aanzetten kon ik mezelf nog net wel toe zetten. Trainen viel wel zwaar, was ook aan mijn hartslag te zien die hoger was dan anders, maar ik heb het dan tóch maar gedaan!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:41

bij EA sports active 1 zit een resistance band en een been band voor nunchuck. maar die zit er als t goed is bij... bij more workouts zit die er NIET bij.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:03

Nell_ schreef:
En waarom krijg je dan last van je lijf?

Ik ben in 1 week al 1 kg kwijt met de wii en opletten met eten! *\o/*

Ik ben hypermobiel, te lenig dus. Als ik m'n spieren niet met regelmaat train kan ik letterlijk m'n lijf niet bij elkaar houden en ontwricht ik dingen met regelmaat. Dus trainen om pijn te verkomen.

Goed gedaan hoor, dat afvallen :j
Als je zo doorgaat zal je best nog wel wat meer verliezen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:00

Wat lastig zeg! Maar inderdaad een goede motivatie om te blijven sporten/bewegen :D

Eigenlijk gaat het me best makkelijk af nu ik zo gemotiveerd ben :D Hopelijk blijft het zo!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:38

Ja, die motivatie is er meer dan genoeg :)
Maar in het verleden ook te vaak met overactieve sportschool trainers te maken gehad, en dan ga je forceren wat nog minder goed is. De wii is wat dat betreft echt ideaal. Ik train wanneer het lijf het kan, en als het een keer niet gaat doe ik lekker niets :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 10:31

Yess ik krijg net een berichtje.. Mn wii is klaar en mn paps neemt m vandaag mee naar huis (collega van hem heeft m aangepast). Geloof dat paps er zelf ook graag op wil spelen want hij stelt nu zelf voor om de hele zooi mee te nemen op vakantie haha.
Ik ben echt benieuwd!

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:27

veel plezier Zwitsal!

ik heb mn 2 spellen binnen, vind de resistance band erg zwak :+
ga denk k kijken of ik een nieuwe resistance band of tube kan kopen ergens waar ik meer kracht voor moet gebruiken...

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:38

Vandaag de wii zumba gekregen :D Morgen dus uitproberen :) Ben benieuwd!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:48

Ik heb vriendje het Mario tennis spel kado gedaan, we zijn dus al de gehele dag aan het tennisen :P

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 18:39

ik heb zonet 2 nieuwe spelletjes bestelt
EA sports active 2
en
my fitness coach: club

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:35

Ik heb sinds gisteren een Wii staan met Wii sports erop. Ik dacht dat iedereen overdreef, maar het boksen bijvoorbeeld is toch echt intensief!
Ik ga er voornamelijk mee aan de slag als ontspanning, maar als ik daarbij wat extra conditie kan opbouwen is dat mooi meegenomen! :)

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:58

heb weer spierpijn van wii fit plus :+ 2 challenges unlocked bij de muscle workouts, dus ben tevreden :)
neem mn balance board mee naar m'n vriend / schoonouders, kan ik daar lekker verder trainen :P
ben benieuwd of ie de vliegreis overleeft in mn koffer :=

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:36

Vanochtend ben ik begonnen met training 8 van de 9 weken training van EA sports 2. Viel me errug zwaar, was na de warming up al helemaal kapot, hartslag hoog, zweten. Bleh. Bij oefening nummer 6 kwam mijn moeder mij storen, dus ben toen eerst maar gestopt.
Zonet toch de moed gevonden om nogmaals te starten en nu lukte het wel. Wel zweten, maar nu pas terwijl ik dus ook echt bezig was.

Dat vind ik het enige jammere van de EA sports 2: Er zit wel een hartslag meter bij, maar daar word niks mee gedaan. Maar als mijn hartslag in zone 5 (piekzone, anaeroob trainen) komt, doe ik het toch echt even wat rustiger aan.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:38

@lalidan: heb je voor veel oefeningen je balance board nodig?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:41

Bij EA sports kan je kiezen, met of zonder bord. De stepoefeningen kan je ook rustig zonder balancebord doen, een gewoon opstapje voldoet dan ook prima en desnoods kan je het in het begin ook zo doen. Sommige oefeningen worden van het balancebord een stuk lastiger: Mountainborden zonder balance bord is een questie van squaten, springen en omspringen. Met balancebord gaat het meer om balans en links en rechts sturen dmv je gewicht.
Maar hij vraagt vantevoren of je je balancebord wel of niet wil gebruiken, ik doe het steeds zonder en gebruik het balancebord gewoon terwijl hij uit staat als opstapje bij het steppen.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:23

ik heb wel een balance board maar ik draag meestal sokken om met de wii te spelen en een lanceboard is toch zo glad:p misschien eens voor een hoes kijken:p

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:35

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:31

Ik kom me ook maar eens melden. Heb na 2 jaar overdenken afgelopen zaterdag ook een WII gekocht met balance board. Heb nu iedere dag ongeveer 1,5 uur oefeningen met wii fit 2 gedaan. Erg leuk! Bij mij mogen de nodige kilo's er ook af. Ben benieuwd of ik me ook fitter ga voelen. Heb motivatie zat. Heb nog niet het hele topic gelezen wat voor andere spellen jullie ook nog spelen, dus dat ga ik nu maar doen :).

Daarnaast is mijn vader helemaal verkocht aan mario kart, hij kon het niet uitstaan dat ik steeds voorlag.