Nog nooit gaatjes gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:44

kosseh schreef:
Was het maar zo een feest dat ik nooit gaatjes heb gehad.

Ik heb volgens mij meer vulling in m'n mond dan orgineel.
Super slechte tanden. Poest 2 a 3 keer per dag. Begin met raggertjes in 2 maaten, daarna poetsen en dan nog spoelen met mondwater met fluoride.
Krijg dus wel elke keer te horen dar ik goed poets.

Nu is m'n voortand afgebroken, door een pistoletje eten :(. Een week later liet een vulling uit m'n kies los.

Ik denk dat geen gaatjes niet alleen komt doordat je goed poetst, maar ook aanleg (wel of geen sterk gebit).

Ik heb destijds gereageerd op pagina 1 en had toen geen gaatjes en nu nog steeds niet (was toen 36 en nu 45). Na mijn verhuizing kwam ik bij een andere tandarts en en die mompelde een paar keer dat ik een uitzonderlijk gebit had. Het komt blijkbaar niet heel vaak voor dat mensen van mijn leeftijd geen gaatjes hebben.

Liesje89

Re: Nog nooit gaatjes gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:09

Ik ben 30, bijna 31, nog geen enkel gaatje, ook niet na mijn zwangerschap en al mn verstandskiezen nog. Het enige waar ik last van heb is tandsteen, verder een prima gebitje. Nu zwanger van de tweede en wel een fikse tandvleesontsteking gehad, dus ben benieuwd hoe ik er nu voor sta := maar denk dat het wel snor zit :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:16

Ik ben inmiddels 41 en gaatjesloos. :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:17

Bijna 31, nooit gaatjes en ik heb nog twee melkkiezen met een keurige (kleine) wortel eraan. Geen verstandskiezen en ik heb ook nooit een beugel gehoeven :D
Tandarts is altijd even controle en ik mag weer gaan.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:52

Alvaron schreef:
57 en ook nog een helemaal gaaf gebit. Ben de enige in de praktijk van mijn tandarts. Hoef maar 1x per jaar op controle te komen en mondhygiënist vind ie ook niet nodig. Als er wat tandsteen zit haalt ie dat zelf even weg.

Wauw, dan heb ik nog even :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:07

lisem94 schreef:
Iedereen die zegt dat ze altijd binnen 10 minuten weer buiten staan.

Gaan jullie nooit naar de mondhygiënist voor het verwijderen van plak en tandsteen?

Mij is altijd verteld dat er wel wat zit maar nooit overdreven veel maar desondanks zijn ze altijd wel 30 tot 45 minuten bezig met schoonmaken.

Ik lees alleen maar op bokt over mondhygiënisten, verder had ik daar nog nooit van gehoord. Volgens mij bestaan die hier in de buurt niet ofzo :=
Heb afgelopen jaren verschillende tandartsen gehad maar geen enkele is er ooit over begonnen dat ik naar een mondhygieniste moet.

Ik heb overigens al jaren geleden mijn eerste gaatje laten vullen :+ Inmiddels zo’n 8 stuks en een WKB rijker en een kies armer.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:11

Heb zelf altijd een slecht gebit gehad, en veel gaatjes, maar mijn kinderen hebben alle drie nog steeds geen enkel gaatje, ze zijn 34, 33 en 30.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:19

lisem94 schreef:
Iedereen die zegt dat ze altijd binnen 10 minuten weer buiten staan.

Gaan jullie nooit naar de mondhygiënist voor het verwijderen van plak en tandsteen?

Mij is altijd verteld dat er wel wat zit maar nooit overdreven veel maar desondanks zijn ze altijd wel 30 tot 45 minuten bezig met schoonmaken.

Ik heb daar gelukkig geen last van en hoef niet naar de mondhygiëniste.. mijn man wel (maar heeft een slecht gebit met gevoeligheid voor parodontitus).
Mijn kinderen (3 stuks 17,18,21) hebben gelukkig mijn gebit geërfd.. mijn dochter had 1 klein gaatje maar dat was veroorzaakt door haar beugel (gaatje onder een pakker die niet vlak bevestigd was).

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:51

Hier bijna 25 en inderdaad nog nooit een gaatje gehad, ondanks dat ik echt niet de beste poetser ben.
Mijn moeder is (of was, is met pensioen :P) tandartsassistente, maar die heeft toen ik nog thuis woonde ook nog nooit wat gedaan aan mijn tanden. Ik hoef ook maar 1x per jaar naar de tandarts! :)

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 14:16

Mijn vader van 94 jaar oud heeft wel wat gaatjes maar heeft al zijn eigen tanden en kiezen nog. Ik ben nu 66 jaar een paar gaatjes, maar ik hoop dat ik hetzelfde sterke gebit heb .

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:34

Whow 94 en je eigen gebit nog hebben! Wat bijzonder!

Ik ben nu 37 en nog steeds nooit gaatjes gehad. Ook niet na het krijgen van 2 kinderen en nooit flossen...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 01:28

47 en nog geen gaatjes

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 04:50

Ik heb met mijn 27 jaar ook nog nooit een gaatje gehad. Mensen zeggen dan vaak: oh dan ben je zeker een goede poetser. Uhh, nee :+ echt niet. Flossen/ragen doe ik ook niet, evenals mondspoelen. Dan zeggen ze vaak: dan zul je wel goede genen hebben! Maar mijn ouders hebben/hadden bizar slechte gebitten :+ , overal gaatjes en kronen en vol met van die lelijke donkere vullingen. Ik heb wel mijn verstandskiezen moeten laten trekken een jaar of 6 geleden maar dat had niks te maken met slechte gebitszorg.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:16

Je kunt er vaak niets aan doen.
40 en nog ok.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:36

30 en ook nog nooit gaatjes gehad. En zoals je al zegt ook bang voor het onbekende. Ik hoop bij elke controle heel hard dat ik niks heb.

Wel zijn mijn verstandskiezen er preventief uitgehaald.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:49

Ooh wat een leuk topic!!
Ik ben vorig jaar nog eens naar de tandarts geweest en hij verschoot zich een ongeluk.
Ik was al 20j ofzo niet meer bij een tandarts geweest en hij zei dat mijn gebit echt heel netjes is.
Geen gaatjes, amper tandplak en geen enkele tand staat los.
Dus niet slecht voor iemand die dit jaar 30j wordt :D

Ik ben wel een redelijk "dwangmatige" poetser, ik schrob ze s'morgens minstens 5 minuten lang :=

Binnenkort moeten mijn wijsheidstanden er wel uit vrees ik...
Ze zijn aan het doorkomen en heb er geen plaats voor....

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:56

Ben nu 27 en ook nog nooit gaatjes gehad, wel mijn verstandskiezen moeten laten trekken

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:15

Ik ben 38 (volgende maand 39) en heb ook nog nooit gaatjes gehad. Vroeger moesten we altijd drie keer daags poetsen van mijn moeder en we zijn niet met frisdrank of veel zoetigheid opgegroeid. Nu poets ik maar 2 keer daags (en heel soms maar 1 keer :o ) maar dat gaat tot nu toe goed. Iedere zwangerschap zou je ook een gaatje opleveren was me verteld. Drie zwangerschappen zonder gaatjes doorgekomen dus dat is ook een fabeltje :=

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:11

55 en ook nog nooit gaatjes gehad , wel verstandskiezen eruit ..
Ook ik ben de enigste klant van de tandarts die niks heeft , hoor het elke keer weer :j