relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:13

NienSCHaap schreef:
Ik blijf nu maar onder nienschaap.
Maar mijn moeder heeft dit zelf in de familie mee gemaakt en keurde het geheel niet goed nog steeds niet.
Ik doe haar er veel verdriet mee maar ze zorgd wel dat ik ondanks mijn keuze voor deze relatie een poging doen om mij goed in de maatschappij af te zetten.
Ze hoopt en bidt nog iedere dag dat het eens tot mij inwerkt waar ik me bezig ben.
Maar ze laat mij als kind niet vallen of stikken.

Tuurlijk ben ik ondanks de jaren nog steeds onzeker of ik er goed aan doe en misschien praat ik mezelf ook wel te veel aan dat het allemaal.prima is.
De relatie is goed en ik houd ook wel van hem maar de laatste maanden heb ik nog wel die verliefdheids gevoel maar ook een vader rol speelt hij ineens meer in mijn leven.
Dat heeft bij mij de knop omgezet en ben ik gaan denken en twijfelen en doen en sommige veder in de vrienden kring wisten niet eens dat ik iets met hem had.
Ik ben en blijf bang voor de buiten wereld hoe super het ook voelt en klikt tussen ons.
Al met al moet ik misschien eerst de menigen van anderen horen om te snappen hoe het er voorstaat.
Ik ben nooit een prater geweest en zo'n forum is daar ideaal voor.
Misschien heb ik ook wel hulp nodig bij dit proces maar begin ik het en hoe vertel ik het mijn vriend?

voila.. daar ga je al..
wat dacht je van gewoon te zeggen: ik vind je te oud, ik zie geen toekomst.
wat voor toekomst ziet hij dan?
en dat hij de vaderrol op zich neemt.. sorry hoor. maar als je nu 21 bent, wat heb je nog meer nodig om te zien dat t niet echt gezond is.
Je zegt t zelf al bijna..

Meiske, word je hier nu echt gelukkig van? hoe zie je t straks voor je?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:13

Kan me niet voorstellen dat ze dat leuk vind gezien eerdere reacties van haar. En waarom zou je zelf niet kunnen inloggen op je eigen laptop? Die had je toch mee?
Ineens zitten jullie nu ook weer bijelkaar..
Nee, dit klopt toch niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:15

Je bent 21, hebt heel je leven nog voor je! Wil je nu al het leven leiden van een ouder iemand?
Neem wat afstand van de relatie en bekijk het eens goed wat je wil.

Een relatie moet niet gebasseerd zijn op afhankelijkheid...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:15

TS, ik zou het fijn vinden en misschien is het ook goed dat je eens nadenkt over de vragen die ik stelde.

Ik vind het vrij onvolwassen om het enkel in de positieve zin te (willen) zien. Als je zo volwassen bent, beide, om met zo'n raar gebaseerde relatie door te gaan, moet je zeker ook zo volwassen zijn om het eens nuchter en niet door een grote roze bril te bekijken. De kwade dagen komen er ook en dan zal je misschien spijt hebben dat je er alleen als blijkbaar hopeloos verliefde puber over hebt nagedacht.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:18

Je kind op laten groeien tot evenwichtige, jonge vrouw welke haar "mannetje" staat in de maatschappij doe je niet door te bidden, maar door haar netjes op te voeden, eigenwaarde te leren, normen en waarden bij te brengen en te beschermen tegen alles wat haar psychisch en fysiek kan schaden.... Zoals kindermisbruik.

Hoe je het je vriend moet uitleggen hoef je je niet druk om te maken, die snapt het direct wanneer hij door "Oom Agent" van z'n bed wordt gelicht. Mocht hij het niet begrijpen, dan is er vast wel een rechter die het hem kan uitleggen.
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 15-11-11 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:19

newmom schreef:
NienSCHaap schreef:
Ik blijf nu maar onder nienschaap.
Maar mijn moeder heeft dit zelf in de familie mee gemaakt en keurde het geheel niet goed nog steeds niet.
Ik doe haar er veel verdriet mee maar ze zorgd wel dat ik ondanks mijn keuze voor deze relatie een poging doen om mij goed in de maatschappij af te zetten.
Ze hoopt en bidt nog iedere dag dat het eens tot mij inwerkt waar ik me bezig ben.
Maar ze laat mij als kind niet vallen of stikken.

Tuurlijk ben ik ondanks de jaren nog steeds onzeker of ik er goed aan doe en misschien praat ik mezelf ook wel te veel aan dat het allemaal.prima is.
De relatie is goed en ik houd ook wel van hem maar de laatste maanden heb ik nog wel die verliefdheids gevoel maar ook een vader rol speelt hij ineens meer in mijn leven.
Dat heeft bij mij de knop omgezet en ben ik gaan denken en twijfelen en doen en sommige veder in de vrienden kring wisten niet eens dat ik iets met hem had.
Ik ben en blijf bang voor de buiten wereld hoe super het ook voelt en klikt tussen ons.
Al met al moet ik misschien eerst de menigen van anderen horen om te snappen hoe het er voorstaat.
Ik ben nooit een prater geweest en zo'n forum is daar ideaal voor.
Misschien heb ik ook wel hulp nodig bij dit proces maar begin ik het en hoe vertel ik het mijn vriend?

voila.. daar ga je al..
wat dacht je van gewoon te zeggen: ik vind je te oud, ik zie geen toekomst.
wat voor toekomst ziet hij dan?
en dat hij de vaderrol op zich neemt.. sorry hoor. maar als je nu 21 bent, wat heb je nog meer nodig om te zien dat t niet echt gezond is.
Je zegt t zelf al bijna..

Meiske, word je hier nu echt gelukkig van? hoe zie je t straks voor je?

Nee ondanks dat ik een super tijd gehad heb en lief en leed graag met heel deel merk ik ook wel dat ik er niet gelukkiger onder word.
Het leverd enorm veel problemen op in mijn sociaale omgeving.

Ik was misschien net wat bang voor de reacties het zat je aan het denken en nu heb ik het beeld voor me hoe IK mijn toekomst wil zien ook zonder hem.

Ja ik kan inloggen op mijn account en niena op haar eigen maar we hebben dit nu even zo gedaan maakt dat een probleem?
We zaten al de hele tijd bij elkaar

vuurneon

Re: relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:22

Als jij al zo bang bent voor de reacties van de omgeving, zegt toch eigenlijk al genoeg?

Dan sta je zelf ook niet vol vertrouwen in deze relatie

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:23

Tieneke schreef:
TS, ik zou het fijn vinden en misschien is het ook goed dat je eens nadenkt over de vragen die ik stelde.

Ik vind het vrij onvolwassen om het enkel in de positieve zin te (willen) zien. Als je zo volwassen bent, beide, om met zo'n raar gebaseerde relatie door te gaan, moet je zeker ook zo volwassen zijn om het eens nuchter en niet door een grote roze bril te bekijken. De kwade dagen komen er ook en dan zal je misschien spijt hebben dat je er alleen als blijkbaar hopeloos verliefde puber over hebt nagedacht.

bedankt hier heb ik teminte wat aan ga er zeker over na denken en bedenken hoe ik alles wil, ik zeg ook helemaal niet dat ik volwassen ben.
Dat is wat me vandaag wel goed in de oren is geknoopt dat ik me jeugd over heb geslagen maar juist daardoor misschien een achterstand heb in mijn jeugd want daardoor groei je en leer je veel om volwassen te worden.
Hier heb ik een heleboel aan een nuchter inzien van iemand.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:25

NienSCHaap schreef:
Nee ondanks dat ik een super tijd gehad heb en lief en leed graag met heel deel merk ik ook wel dat ik er niet gelukkiger onder word.
Het leverd enorm veel problemen op in mijn sociaale omgeving.

Ik was misschien net wat bang voor de reacties het zat je aan het denken en nu heb ik het beeld voor me hoe IK mijn toekomst wil zien ook zonder hem.

Ja ik kan inloggen op mijn account en niena op haar eigen maar we hebben dit nu even zo gedaan maakt dat een probleem?
We zaten al de hele tijd bij elkaar

Wie je ook bent en onder wie zn account je ook zit zal me worst wezen.
Vind het wel belangrijk dat je voor je eigen leven kiest. En geloof mij, daar word je pas gelukkig van.
Dat je straks weer een keer een vriend vind van je eigen leeftijd waar je je eigen gezamelijke leven mee op kan bouwen
en waar je samen dingen mee kan ontdekken.. en geen vaderfiguur wie alles al eens gedaan heeft.. wie al een heel leven achter zich heeft, incluis exvrouw en kinders..
Bedank gewoon wat je zelf wil en hoe je dat gaat doen.. en ik denk dat hij daar heus wel begrip voor heeft... want ook hij zal snappen dat t niet goed is als hij t nog steeds geheim houdt..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:28

En ja dit topic is voor mij de schop onder de kont om er goed overna te kunnen denken.
Ben er nu heel goed achter over dat ik niks voor niks twijfelde en wil iedereen bedanken want ook de iets minder leuke reactie's hielpen.
Ikndurf de waarheid onder ogen te zien ondanks dat het iets wat pijn doet hebben jullie wel gelijk.
Hij en ik passen hoe dan ook niet bij elkaar.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:32

succes verder, want makkelijk zal het niet voor je zijn/worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:33

Sterkte, ik hoop dat je jezelf kan herontdekken :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:40

newmom schreef:
succes verder, want makkelijk zal het niet voor je zijn/worden.

Dankje ik zal er ook hulp bij zoeken en ik beloof dat ik dat niet doe via bokt maar via een andere weg en mensen onder ogen ga zien.
Tuurlijk leeftijds verschil zal niks hoeven uit te maken in een relatie.
Maar dit is iets te jong en te grote leeftijd verschil, daarbij hij al een leven had ik nog niet echt want ja als gup was ik net op de wereld.
Nou ja en al die andere dingen vallen nu op zijn plaats.
Heb ik het al die tijd dan door een roze bril willen zien? Heb ik me dan zelf zo voor de gek weten te houden?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:45

Klopt niets van dit verhaal.

NienSCHaap zei een pagina terug dat ze nu wel op d'r telefoon bleef 'want ik ben ook niet gek'..

Nu zit Mayke weer op haar account.

Eerste paar berichten dolgelukkig want toen waren het nog positieve berichten, nu is het toch niet zo rozengeur en manenschijn.

Kom op, tuurlijk werkt zo'n relatie niet. Gatverdamme, ik moet er niet aan denken om nu praktisch met mn oom in bed te moeten liggen. Die is ongeveer even oud als jou 'vriend'.. of doe er nog 5 jaar bij en ik heb mijn vader.
Daarbij kan het echt niet als leraar.. zeker niet in zo'n situatie.

Je moeder keurt het niet goed, en zegt dan wel 'kom maar met je vriend bij mij in m'n nieuwe boerderij wonen'.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:47

het was toen gewoon een veilige haven voor je terwijl de rest van je leven overhoop lag.
jou treft ook geen blaam, vind het gewoon heel erg stom van hem. hij had toen al wel de antwoorden gezien waar jij nu pas achter komt.
Iedereen zonder stabiele thuisbasis gaat op zoek naar die veilige haven om te crashen.. bij jou was dat toevallig bij hem en hij liet t toe...
ga jezelf geen verwijten maken, je was alles behalve stabiel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:52

NienSCHaap schreef:
Ik weet dat haar ouders al tijden moeilijk lagen vanwege het overlijden van haar tante en dat haar nichtje bij hun kwam wonen was niet.goed voor het gezin.
Denk niet dat haar vader en moeder echt door haar gescheiden zijn hoor.

En dat de boerderij is meer voor haar en haar moeder en ze zegt dat dan de plannen zijn dat hij er bij kwam wonen.
Ja of je nu samen gaat wonen of op deze manier zie er niet de fouten van.
Maar goed volgens mij weet ze nu duidelijk waar ze aan toe is of eerder waaraan niet.

Hoe weet jij dat allemaal zo precies?
Jij kent de TS toch helemaal niet zo goed?
Waarom zou een man van bijna 50 met 2 kinderen samen willen wonen met z'n schoonmoeder.
En waar is de echte moeder van de kinderen?
Ik kan me niet voorstellen dat die haar kinderen in zo'n situatie laat wonen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:54

Lijkt mij als moeder ook gek... Is je schoonzoon van jouw generatie! En in theorie kan de schoonzoon zelfs nog ouder zijn...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:54

Moet je het wel goed lezen.
Ik zit op mijn mobiel en zit daar nog steeds op omdat mayke haar laptop.gewoon heeft.
Mayke is weg gegaan, offline maar ik bleef er wel.
Omdat we nu bij elkaar zijn kreeg ze via mij mee wat er gezegd werd.
Ik reageerde via haar maar dat is soms wel lastig dus maakte ze zelf de verhalen gewoon af en ja ook al is het fout via mijn account.

Ik houd mezelf voor de gek ben ik nu achter gekomen omdat ik twijfelde maar bleef zeggen dat er niks aan de hand was.
Ik was al langer onzeker maar wou het niet onder ogen zien want het voelt ook zo fijn.
Tja soms moeilijk om precies uit te leggen op een forum.

Ja mijn moeder keurd het niet goed maar wat moet ze dan mij uit huis schoppen. De woning die we op het oog hebben is groot genoeg voor 2 gezinnen en daar zag ze geen problem van.
Misschien omdat ze dan toch nog iets grip op de zaal had of hoe leg je dat uit.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:56

Ik denk idd dat dit ook het geval is van je moeder. Als ze het af zou blijven keuren etc is de angst er altijd dat je je af gaat zetten tegen haar, dat ze je kwijt raakt.

Nu loopt ze dat risico niet en kan ze toch een oogje op je houden en er voor je zijn als je haar nodig hebt :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:57

mika11 schreef:
NienSCHaap schreef:
Ik weet dat haar ouders al tijden moeilijk lagen vanwege het overlijden van haar tante en dat haar nichtje bij hun kwam wonen was niet.goed voor het gezin.
Denk niet dat haar vader en moeder echt door haar gescheiden zijn hoor.

En dat de boerderij is meer voor haar en haar moeder en ze zegt dat dan de plannen zijn dat hij er bij kwam wonen.
Ja of je nu samen gaat wonen of op deze manier zie er niet de fouten van.
Maar goed volgens mij weet ze nu duidelijk waar ze aan toe is of eerder waaraan niet.

Hoe weet jij dat allemaal zo precies?
Jij kent de TS toch helemaal niet zo goed?
Waarom zou een man van bijna 50 met 2 kinderen samen willen wonen met z'n schoonmoeder.
En waar is de echte moeder van de kinderen?
Ik kan me niet voorstellen dat die haar kinderen in zo'n situatie laat wonen.

Zucht van sommige heb je wel veel werk.
Omdat ik heus wel dingen vertel en uit eindelijk vertel als hier iets gezegd word.
Vandaar dat ze dat weet ondanks dat ik op haar account nu praat.
De moeder is nog steeds aanwezig in hun leven maar woont met een andere man met nog een ander kindje.

Nagini

Ik snap er geen hol meer van.

Jij zit op je mobiel, en plaatst dan alsnog de berichten van Mayke, terwijl Mayke weg?
Waarom dan niet inloggen op Mayke?

Overigens mag dit niet. Berichten plaatsen onder account van iemand anders.
Als ik TeM heb je hoogstwaarschijnlijk een BAN aan je kont hangen.

mika11

NienSCHaap schreef:
Moet je het wel goed lezen.
Ik zit op mijn mobiel en zit daar nog steeds op omdat mayke haar laptop.gewoon heeft.
Mayke is weg gegaan, offline maar ik bleef er wel.
Omdat we nu bij elkaar zijn kreeg ze via mij mee wat er gezegd werd.
Ik reageerde via haar maar dat is soms wel lastig dus maakte ze zelf de verhalen gewoon af en ja ook al is het fout via mijn account.

Ik houd mezelf voor de gek ben ik nu achter gekomen omdat ik twijfelde maar bleef zeggen dat er niks aan de hand was.
Ik was al langer onzeker maar wou het niet onder ogen zien want het voelt ook zo fijn.
Tja soms moeilijk om precies uit te leggen op een forum.

Ja mijn moeder keurd het niet goed maar wat moet ze dan mij uit huis schoppen. De woning die we op het oog hebben is groot genoeg voor 2 gezinnen en daar zag ze geen problem van.
Misschien omdat ze dan toch nog iets grip op de zaal had of hoe leg je dat uit.

Mayke is weggegaan?
Jij bent toch Mayke die dit hier neerzet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:58

Bedenk wel goed dat dit echt niet jouw schuld is. Hij had beter moeten weten gezien zijn leeftijd en positie. Als je jong bent, kijk je snel op tegen een ouder iemand. Is het nog spannend, stiekem en gezien zijn ervaring voelt het ook veilig.
Hij heeft echt onwijs veel geluk gehad dat je moeder of iemand anders geen aangifte heeft gedaan destijds.
Je bent ouder geworden en een ervaring rijker, en een illusie armer... Maar dit kan je zeker sterker maken uiteindelijk.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:59

Calanddra schreef:
Ik denk idd dat dit ook het geval is van je moeder. Als ze het af zou blijven keuren etc is de angst er altijd dat je je af gaat zetten tegen haar, dat ze je kwijt raakt.

Nu loopt ze dat risico niet en kan ze toch een oogje op je houden en er voor je zijn als je haar nodig hebt :)

Ja dat bedoelde ik bedankt.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:00

Nee, je moeder moet jou zeker niet het huis uit schoppen. Ze zou haar kind moeten beschermen en de pedofiel aangeven die jaar dochter vanaf haar 16e misbruikt.