2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:03

Bij mij is het vooral onregelmatig... Ik eet sowieso 4/5 dagen per week fruit, maar dan ook echt heel veel. Bijvoorbeeld 1 hele meloen en een bak aardbeien op 1 dag... En dan de volgende dag niks, bijv. Maar ik vind fruit wel heeel erg lekker. Had vanavond als toetje een heerlijke fruitsalade gegeten. <3

Groente: in principe wel gewoon met avondeten, en soms overdag nog een bakje sla. Maar mijn moeder kookt vaak bloemkool en die vind ik soms zo stinken, dat ik het niet wegkrijg. O:) Dan is het toch ietsjes minder dan 200 g...

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:14

Ik hou van fruit en groenten eet ik ook wel maar niet 200 gram!!

cruesli

Re: 2 ons groenten en 2 stuks fruit. Lukt het jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:17

2ons groenten gaat me met gemak af, eet vaak nog wel meer.
Fruit is lastiger, van thuis uit weinig gegeten, dus ik vergeet t gewoon. Pers wel regelmatig sinaasappels uit, of eet wat druiven, maar dit moet echt beter.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:23

Hahaha ik kom echt nergens aan :') Ik kom hier denk niet eens aan in een week *shame on me*

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:30

Hmm nee, absoluut niet :n. Eet meestal maar een eetlepel groente en het enige fruit dat ik binnen krijg is als ik appels voor mijn paar heb gehaald. Uit de zak eet ik er meestal eentje op, de rest gaat naar hem. Maar ik tel mijn mona-toetjes ook als fruit :+, dat zit "boordevol bosvruchten" :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:28

Citaat:
Diegenen die zeggen dat ze ruimschoots over de 200 gram groentes komen, wegen jullie je groentes ook

Nee niet altijd, hetgeen gewogen moet worden (zoals broccoli wel) maar bij verpakte groenten (zoals sla) je weet toch wat je koopt? Een zak sla van 100gram gaat in 1 keer op, met 3kwart paprika bijvoorbeeld en nog een rode ui, geraspte gele peen, etc. Dus da's ruim 150gr.

Gisteren bijvoorbeeld bovenstaande salade gegeten als lunch en savonds kipshoarma op heel veel rauwe andijvie (zak van 400gr) daar de helft van opgegeten en de andere helft maak ik voor mezelf voor vanavond weer een salade van. + dan gewoon nog groente erbij (denk rode bietjes mjaammmmmm)

Rauwe groentes zijn goed voor je, maar in 1 keer 500 gram rauwe groente opeten zou ik wel buikpijn van krijgen denk ik :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:32

Nee, mij lukt het helaas niet. Het minimum van 200 gram groente per persoon lukt vrijwel altijd, daar let ik dan ook bewust op. Maar fruit eet ik te weinig; ik ben al blij als ik 1 stuk fruit per dag eet.

Edit: ik heb trouwens geen kinderen dus daar hoef ik niet op te letten. :Y)
Edit 2: ik vind aardappels niet onder groente / fruit vallen.
Edit 3: noten en zaden eet ik wel, maar niet genoeg. Voornamelijk omdat ik het te duur vind en bovendien zijn noten en zaden volgens mij alleen goed voor je als ze ongebrand en ongezouten zijn, en die vind je niet in de supermarkt.

Ik snap trouwens niet waarom mensen zeggen dat ze 200 gram groente niet op krijgen bij hun avondeten? Volgens mij eet je dan gewoon teveel van het andere spul (aardappels / pasta / rijst en vlees). Ik heb bijvoorbeeld gisteren met mijn vriend wraps gegeten. Daar ging in qua groente: 1 rode paprika, 1 ui, 1 klein blikje kidneybonen, 1 blik mais, twee tomaten en meestal doe ik er ook een blikje tomatenpuree bij (is ook heel gezond!). Dus dat is alleen aan de paprika, ui en tomaten al meer dan 400 gram.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 11-11-11 09:58, in het totaal 3 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:32

Groente eet ik zomaar 400, 500 gram, fruit eet ik bijna niet, soms wat rood fruit. Vind fruit niet zo belangrijk en bevat veel suiker.
1 paprika bevat 2x zoveel als 1 kiwi en ik eet geregeld een paprikaatje tijdens lunch oid.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:33

Bij mij wisselt het. Ik vind groente en fruit lekker, dus vaak red ik het wel :j Alleen niet elke dag. Want soms vergeet ik fruit te eten, en avondeten met pasta's/rijst/ect red ik de hoeveelheid groente niet.
Maar ik let er wel erg op!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:33

Ik vind groente ook belangrijker dan fruit, vind het ook lekkerder ;-)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:34

Ik let er wel op maar of ik het haal? Ik weeg mijn groenten nooit.
'S ochtends bij het ontbijt neem ik vaak biogarde met fruit en ik probeer bij de warme maaltijd altijd groenten toe te voegen, verder voeg ik op een broodje wel eens sla,komkommer en tomaat toe.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:37

Ik kom wel aan de 2 ons groenten en 2 stuks fruit :j

Ik neem een appel en banaan mee naar mijn werk. In de zomer vaak ook nog aardbeien, druiven of perziken.
Ik woon alleen en eet eigenlijk altijd een hele verpakking groente, hele broccoli of minimaal 200gr losse groente op. Verder eet ik tijdens de lunch op mijn werk nog een salade en fruitsalade.

Op doordeweekse dagen red ik 2 liter vocht (thee, water) makkelijk. In het weekend absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:58

Haha die 2 liter vocht red ik ook echt niet hoor! Ik drink vooral koffie, en dat droogt juist uit :') Maar ach, mijn oudtante drinkt ook bijna nooit wat, en die is er nu al 96 mee geworden. Ik drink gewoon als ik dorst heb, lijkt me het meest natuurlijke, en dus het gezondste :j

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:02

voordeel van thuis eten, iedere avond verse groenten! :j
Fruit lukt ook goed! *wat ben ik toch gezond* :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:31

Ik zeg eerlijk, mij lukt het vaak niet :+
Ik eet 1 stuks fruit per dag, heel soms 2.
2 ons groente red ik vaak ook niet, dan toch eerder 1 ons per dag denk ik :=

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:35

Thuisthuis red ik het sowieso wel met fruit en groente, vocht niet.
Op kamers: groente sommige dagen wel, andere dagen niet. Fruit eigenlijk niet (1 stuk maar meestal per dag) en vocht ook niet..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:39

Ik eet beiden echt te weinig... daar zou ik wat beter mijn best voor moeten doen!
Elke keer neem ik het me voor maar het lukt nog niet altijd, elke dag... :o

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:06

Ik probeer er wel echt op te letten, maar ik eet ook niet elke dag genoeg groenten en fruit.
Wel probeer ik meer groentes te eten en minder vlees. Tussendoor af en toe een stuk komkommer, paprika of tomaat. Fruit haal ik wel. Ik eet meestal 's middags een stuk fruit en 's avonds maak ik voor mijn vriend en mij een smoothie van minstens ieder 2 stukken fruit.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:56

2 ons groenten is best veel. Van slink groentes moet je zelfs meer eten. Dus van spinazie moet je 250 gram eten. Wortelen uit blik lijkt mij ook niet echt vol voedingsstoffen te zitten, het is vooral water lijkt mij (ik eet het nooit omdat ik vlak daar na weer honger krijg).
Ik probeer regelmatig tomaat te eten omdat het kanker zou kunnen voorkomen (en ik vind het ook lekker :D ). Sla eten wij geregeld bij het avond eten. Alleen met stampot eten wij het niet. Fruit eet ik ook niet dagelijks/wekelijks maar als ik het eet gaat het met kilo's achterelkaar :o
Ik vind het best lastig!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:16

Ik eet tussen de 400-1000 gr groentn per dag, dus dat zit wel snor. Ik reageer niet goed op fruit, dus dat eet ik niet. Gelukkig zit alles wat er in fruit zit ook in veel groenten, maar dan nog meer :+ Ik doe het dus wel best, wmb :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:17

No_No schreef:
2 ons groenten is best veel. Van slink groentes moet je zelfs meer eten. Dus van spinazie moet je 250 gram eten. Wortelen uit blik lijkt mij ook niet echt vol voedingsstoffen te zitten, het is vooral water lijkt mij (ik eet het nooit omdat ik vlak daar na weer honger krijg).
Ik probeer regelmatig tomaat te eten omdat het kanker zou kunnen voorkomen (en ik vind het ook lekker :D ). Sla eten wij geregeld bij het avond eten. Alleen met stampot eten wij het niet. Fruit eet ik ook niet dagelijks/wekelijks maar als ik het eet gaat het met kilo's achterelkaar :o
Ik vind het best lastig!

Dat is vooral het geval bij tomatenpuree :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:19

Simpel: Nee.

2 stuks fruit lukt wel makkelijk, ik houd van fruit. Groenten gaan echt niet elke dag. Met aardappelen meegerekend wellicht.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:26

Nee ik kom er niet aan. in de zomer eet ik me kapot aan fruit. Winterfruit vind ik minder, stomme appels en bittere mandarijnen :+
Groente eet ik ook niet elke dag genoeg..

Ik neem sinds kort vitaminepillen en vitamine C kauwtabletten, merkte aan mijn lichaam dat ik te weinig binnen kreeg en ik moet zeggen dat dat goed helpt

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:44

Ik probeer meestal op wekelijkse basis voldoende groente en fruit te eten.
Soms sla ik wel eens een dag over omdat ik dan niet kan koken of omdat er geen fruit meer in huis is.
Ik ga er toch echt niet speciaal voor naar de supermarkt. Opletten doe ik zeker wel maar dan dus meer over de hele week gezien.
Vind het allebei wel erg lekker, vooral fruit.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:53

Ik heb 3 kinderen in de puberteit of bijna puberteit, die eten als varkens, ik probeer iedere dag gezond eten op tafel te zetten. Ik denk daar ook echt over na, maar ze krijgen niet 7 dagen per week 2 ons groenten binnen. Wel 5 a 6 dagen van de week, ze lusten alles gelukkig, dat maakt het wel makkelijker.

Ik geef ze naar school, paprika, komkommer, tomaten of fruit mee, en s'middags geef ik ze nog een appel die ik snij met zo'n partjessnijder, dan eten ze het zo op! Ik moet er in het weekend echt opletten dat ze alles binnen krijgen, dan is er gewoon minder regelmaat!