douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:14

Mmm ja ik ga eigenlijk vies mijn bed in :j was me wel altijd voor het slapen gaan dus vies wil ik het ook niet noemen hoor!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:18

ukje schreef:
Je kan ook gewoon ff een washandje pakken, en de oksels en andere broeinesten schoonmaken. Als ik moet kiezen tussen ontbijt en douche dan weet ik het wel hoor.

Kiezen? Je mag maar 3 dingen doen van de ochtendpolitie voor je werk/school/etc :)) ?
Ik sta persoonlijk dan liever 10 minuten eerder op om even fatsoenlijk te douchen enzo, dan zo'n 'hoerenwassie' :D .

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:20

Ik douche elke avond, ga soms met nat haar naar bed. Droog me altijd goed af. Was me niet met een washandje maar gewoon met mijn hand.

zuske

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:22

Ik douche ook elke avond en houd mijn haar dan droog. Behalve twee keer in de week als ik het gewassen heb. Was me ook niet met een washandje. Maar wat mijn huisgenoten heel raar vonden toen ik in huis kwam wonen was dat ik elke dag een schone handdoek(en) pak. Pakken jullie ook altijd een schone handdoek of doen jullie langer met jullie handdoeken? Daar ben ik wel eens benieuwd naar.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:23

Ik pak elke keer als ik douche ( dus sowieso dagelijks, soms tweemaal per dag) 2 schone handdoeken :) . 1 voor mijn haar, en 1 voor mijn lijf..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:25

Ik vind het echt raar om langer te doen met je handoeken.. Hier gewoon 1x gebruiken en de was in!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:27

Ik pak altijd schone handdoeken, anders heeft het douchen ook geen zin ;) je droogt je vaat tenslotte ook niet met een vuile theedoek ;)

En schone washandjes ook elke dag :j

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:30

AmyII schreef:
Ik pak altijd schone handdoeken, anders heeft het douchen ook geen zin ;) je droogt je vaat tenslotte ook niet met een vuile theedoek ;)

En schone washandjes ook elke dag :j

maar opzich,
ben je schoon als je je afdroogt :)
als ik op de camping oid ben doe ik het wel :j

maar normaal thuis dan heb ik altijd (2) schone handoeken en een schoon washandje :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:34

Ja, maar je haalt er met de handdoek wel schilfers af, en huidvetten.
En dan met diezelfde schilfers en huidvetten droog je jezelf de volgende dag dan weer af enzo..
Ook als je 'down under' droog maakt, en met datzelfde stuk de volgende dag lekker je gezicht doet..
Neh, niks voor mij haha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:36

tandenpoetsen onder de douche vind ik heel lakker en relaxt ik weet niet waarom.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:38

Of de vorige dag lekker je voeten hebt afgedroogd en dsn de volgende dag met dat stuk down under :n yuck...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:41

weet je ik fohn mn haar want nat haar in mn bed is zoooo koud zonder verwarming in kamer , vanmiddag gekocht anders vriest mn neus eraf.maarrrrr wat doe ik ook met die fohn mn deken verwarmen dus hup fohn eronder maar zorg dat je achterkant van je fohn buiten je deken is deken om hoog en blazen maar zooo lekker en dan drie keer nadat het afkoeld en snurrrk.

suz_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:42

Als ik 's ochtends vroeg moet beginnen dan douche ik ook 's avonds en dan ook met nat haar op bed, dan heb ik de volgende ochtend wel een bos stro op mn hoofd.. :S Ik doe als eerste shampoo in mn haar en dan was ik me met een washandje! Dan haren uitspoelen, cremespoeling erin, gezicht scrubben, daarna met zo'n spons en een lekkere zeep van dove mn lichaam in zepen en als dat allemaal klaar is afspoelen! Ik probeer nu met een koude douche af te sluiten, al wil dat nog niet altijd.! :D Ik droog me gewoon af met 1 handdoek...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:43

washandjes waar ik me mee was die zeep ik daarna in ff lekker soppen en niet helemaal uitspoelen zodat er nog wat zeep inzit de volgende dag uitspoelen en weer gebruiken.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 23:48

my god! wat gebruiken weinig mensen een washandje... ik vind het zo raar dat zo onwijs veel mensen hier geen washandje gebruiken in de douche... ik gebruik ALTIJD een washandje... ik maak me washand nat, doe me gezicht zonder zeep (gevoelige huid) en doe er dan zeep op, even erover wrijven en gaat heerlijk schuimen, lichaam inzepen en afspoelen en washandje helemaal uitspoelen en dan zonder zeep down under schoonmaken... zit iedereen hier dan lekker met zijn blote handen haar muts en reet te wrijven of denkt iedereen dat daar dan genoeg water langs stroomt dus dat je dat niet schoonmaakt?? ik ga daar met mijn washandje langs hoor, anders vind ik ook niet dat je schoon bent.... ben ik dan raar? _O-
ik douche ook bijna elke dag, de ene keer savonds en de andere keer sochtends maar net hoe het uitkomt. wanneer ik savonds heb gedoucht, en me haar is nog nat dan leg ik een handdoekje over me kussen heen..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:00

Wat föhnen hier weinig mensen... := En ook haast niemand met een badjas? :=
Ik douche om de dag 's avonds en was dan mn haren (shampoo en cremespoeling) en mijn lijf (douchegel). Dan doe ik een badjas aan en handdoek om mijn haar. Als mijn lijf droog is pyjama aan en als mijn haar beetje is opgedroogd föhn ik het. Ik slaap echt nooit met nat haar, dan is het 's ochtends echt coupe ontploft.
Washandjes doe ik niet aan, zie het nut er ook niet echt van in. :o?

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:09

Coentjuh schreef:
@ princesmax, een PUFF!

Ojahh thanx :j

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:11

savonds fohn ik nooit mijn haar, ( ik heb gelukkig ook makkelijk haar :P ) maar sochtends wel altijd want ik haar het om naar buiten te gaan met nat haar, daar word me hoofd zo koud van en het schijnt ook niet echt goed te zijn voor je haar...

maar @loose, hoe was jij je dan down under aan de voor en achterkant? gewoon met je blote handen??
(ik vraag het even aan jou omdat jij ook zegt dat je geen washandje gebruikt? ben even nieuwsgierig :P )

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:15

Loose schreef:
Wat föhnen hier weinig mensen... := En ook haast niemand met een badjas? :=
Ik douche om de dag 's avonds en was dan mn haren (shampoo en cremespoeling) en mijn lijf (douchegel). Dan doe ik een badjas aan en handdoek om mijn haar. Als mijn lijf droog is pyjama aan en als mijn haar beetje is opgedroogd föhn ik het. Ik slaap echt nooit met nat haar, dan is het 's ochtends echt coupe ontploft.
Washandjes doe ik niet aan, zie het nut er ook niet echt van in. :o?

Ik trek wel altijd een badjas aan maar fohnen doe ik bijna nooit, alleen als ik bijv in het weekend heb gewerkt en we daarna meteen uitgaan. Ik laat het dus meestal gewoon opdrogen is denk ik een stuk beter voor je haar.

Ik was het onder gewoon met de sproeikop :')

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:33

ik douche elke avond, was ook elke avond mijn haar 2 x en daarna cremespoeling of een maskertje erin
tijdens het intrekken was ik mijn lichaam met een spons en lekkere douchegel van kneipp jummm daarna nog een lekkere scrub van yves rocher hammam dan alles afspoelen, haar uitwringen en opsteken, lichaam afdrogen, haar in handdoek ff uitkammen vlecht of knot erin en slapen maar, met nat haar ik moet wel hou echt niet van fohnen en het blijft anders een eeuwigheid nat muwhaha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:43

Dat van je nichtjes dat van alleen die badjas is niet persée Engels hoor. Heb anderhalfjaar in Engeland gewoont, mensen die ik daar kende droogde zich gewoon af!. Ik heb ook een tijd in Frankrijk gewoont en die daar woonde ik in een gezin dat wel een badjas droeg en dan wachtte tot ze droog waren.

Ik zelf was om de dag m'n haar (behalve als ik paardrgereden heb oid). En scheren ook om de dag. Dus dat combineer ik zeg maar (haar wassen en scheren) als ik m'n haar was, doe ik eerst shampoo, tijdens dit zeep ik. Dan doe ik cremespoeling in m'n haar, tijdens dit scheer ik. en uitspoelen maar en klaar is kees!

Ik gebruik soms een washandje soms zo'n ding met gaatjes dat bij een gepropt zit met een touwtje.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 00:49

Ik douche 's morgens, tenzij ik vroeg op moet staan.. Was om de dag m'n haar en dan gaat het ritueel als volgt:
- Onder de douche springen
- Haar nat maken en inzepen
- Met de shampoo die ik dan nog aan mijn handen heb zeep ik mn oksels even in
- Oksels afspoelen, als nodig is daarna scheren
- Haren uitspoelen en opnieuw inzepen
- Met washandje gezicht en down under wassen zonder zeep (als ik niet met washandje doe, voel ik me niet fris ;))
- Douchegel op mn hand en inzepen maar
- Afspoelen, haren uitspoelen en onder de douche vandaan

Ik gebruik 1 handdoek, droog met de ene kant af en dan draai ik hem om en doe ik mn haar erin.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:28

Ik douche sochtends EN savonds. Niet perse elke ochtend, op donderdag moet ik om 6 uur opstaan en heb dan dus geen zin om een half uur onder de douche te staan. Ja waarom dan ook niet 5 minuten ipv een half uur... Omdat ik sochtends bloed chagerijnig ben zet de douche aan ga eerst 5x voelen met me hand of die echt niet te warm of te koud is.. Njha dan overtuig ik mezelf dat de tijd toch wel door tikt. daar sta ik dan.. Met een brak hoofd onder de douche ogen dicht... Voel me dan net een kat die natgegooit word, haar nat maken flink wat champo er in. Lichaam verder inzepen, zonder washandje vind dat echt zulke on dingen!. haar weer uitspoelen creme spoeling er in. in laten trekken ondertussen kan ik dan mooi mijn tanden poetsen, dan weer uit spoelen. stap ik de douche ui. Lichaam drogen// zo snel mogelijk haar droog fhonen. Weer creme spoeling er in die er niet uit hoeft.. aan kleden en dan begint de dag schoon.. Smidag's naar de paarden savonds bij thuis komt mesteen wéér douchen.. weer het zelfde ritueel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:35

Douche rituelen van mij :D,

* In ieder geval elke ochtend (voor school, voor werk en ook voor de paarden). Na de paarden douche ik dan ook zowiezo, en meestal ook wel na het werk..
* De douchekop omzet in de 'normale stand' (mijn ouders douchen met een keiharde straal :x) en heet zetten, dan zelf uitkleden
* Eronder stappen en doelloos voor me uit staren tot ik bedenk dat ik op moet schieten...
* Shampoo in mijn haar doen & uitspoelen
* Conditioner in mijn haar & uitspoelen
* Lichaam wassen met doucheschuim
* Eventueel scrubben / scheren
* Voor de 2e keer conditioner in mijn haam
* Lang wachten, uitspoelen
* Grote handdoek pakken, en me snel afdrogen

En dan komt bij mij het raarste.. Ik móet van mezelf altijd met mijn haren onder de kraan gaan hangen (bij de wastafel) en het dan zo koud mogelijk uitspoelen, ookal zit er niks meer in.. :=

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:40

Jorienn schreef:
Douche rituelen van mij :D,

* In ieder geval elke ochtend (voor school, voor werk en ook voor de paarden). Na de paarden douche ik dan ook zowiezo, en meestal ook wel na het werk..
* De douchekop omzet in de 'normale stand' (mijn ouders douchen met een keiharde straal :x) en heet zetten, dan zelf uitkleden
* Eronder stappen en doelloos voor me uit staren tot ik bedenk dat ik op moet schieten...
* Shampoo in mijn haar doen & uitspoelen
* Conditioner in mijn haar & uitspoelen
* Lichaam wassen met doucheschuim
* Eventueel scrubben / scheren
* Voor de 2e keer conditioner in mijn haam
* Lang wachten, uitspoelen
* Grote handdoek pakken, en me snel afdrogen

En dan komt bij mij het raarste.. Ik móet van mezelf altijd met mijn haren onder de kraan gaan hangen (bij de wastafel) en het dan zo koud mogelijk uitspoelen, ookal zit er niks meer in.. :=

dat laatste is volgens mij voor de glans! heb ik in ieder geval ergens gelezen en zelf ook een aantal keer uitgeprobeerd, werkte wel maar brrrr koud!!