paardrijden en zwanger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:21

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:16

Roselie schreef:
Ik ga mijn draagdoek verkopen. Gewassen en alleen gepast
Het knopen krijg ik niet onder de knie en daarom gebruik ik de doek niet

http://www.babylonia.be/product.php?mai ... 33&lang=NL

Oh, een tricot slen!
Die zijn zo fijn bij kleine baby's. :) Ik vind, als ze wat groter worden, ze minder fijn omdat ze mee rekken. Als ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik hem zo van je overnemen.

Roselie

Re: paardrijden en zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 06:36

Dus als iemand deze doek wil overnemen....roep maar!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:32

Welke kleur heb je in de aanbieding?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:40

Donkergrijs

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:34

Roselie schreef:
Donkergrijs

Phoe, gelukkig. Dan kan ik me nog even inhouden. :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:16

Makkelijk te combineren, zeg maar de kleur van de balk van de quote, dat soort grijs

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:11

Roselie schreef:
Makkelijk te combineren, zeg maar de kleur van de balk van de quote, dat soort grijs

Ik ken de kleur. :) Die heb ik ook geleend voor mijn dochter.
Mocht er nu een superkoopje voorbij komen van een oranje doek, dan zou ik niet op mijn handen kunnen blijven zitten.
Succes met de verkoop!

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 15:33

Inmiddels kogeltje rond en ik ben gestopt met 5,5 maand zwanger... Ik kon toen niet meer vanaf de grond opstijgen. Vond dat wel een duidelijk signaal want spring al mn hele leven op elk formaat paard vanaf de grond... Dus dat krukje was vernederend en verhelderend tegelijk... :o

Ik ben echt benieuwd hoe alles nu gaat verlopen. Sowieso doel ik dan op de rest van de zwangerschap ( nog maar twee maandjes!!!) maar ook het bevallen en de tijd daarna.

Hoe snel na de bevalling zijn jullie weer gaan rijden?

Hoor daar echt tegenstrijdige verhalen over. De één beweert twee weken na de bevalling er alweer opgesprongen te zijn ( lijkt mij persoonlijk wat vroeg maar goed, moet ieder zelf weten natuurlijk!). De ander beweert dat je minimaal een half jaar moet herstellen en bekkenbodemspier trainingen moet doen om er zeker van te zijn dat je geen incontinentie problemen krijgt.

Ben benieuwd!

Liefs!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:02

Nog maar 2 maandjes, spannend! :)
Ik ben 8 weken na de bevalling weer begonnen, gewoon lekker stappen en draven buiten.samen met m'n beste vriendinnetje in haar westernzadel, lekker relaxed dus.
Ik zou zéker 6 weken wachten zoals aangeraden. Dit ivm evt verzakkingen die je niet gelijk hoeft te merken maar ook later nog problemen kunnen geven.
Mijn dochtertje mocht na 5 weken uit het ziekenhuis en na 3 weken thuis begon het toch te kriebelen en vond ik het heerlijk om even met mn beste vriendin bij te kletsen en even mn hoofd leeg te maken.

Kon merken dat ik voor mijn lief ook niet heel veel eerder had moeten beginnen, geef je lijf ruim de tijd om weer te herstellen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:15

Leuk topic en TS gefeliciteerd met je zwangerschap :D

Ik ben ook wel benieuwd hoe snel mensen weer zijn gaan rijden... Ben bang dat het de 1ste keren dikke spierpijn word :')

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:24

Ik ben na 5 weken weer gaan rijden.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:02

meld me ook even. Ik heb tot week halverwege week 38 gereden. Had er totaal geen last van en kon ook nog gewoon opstappen vanaf de grond {mijn paard is 1.78m, dus geen kleine}. Toen was ik ineens van de 1 op de andere dag mijn balans kwijt. Niet dat ik er af zou stuiteren, maar ik zat mijn paard in de weg. Ik had een geplande keizersnee {dochter lag in een stuit} op week 39. Vijf en een halve week na de keizersnee zat ik er weer op, probleemloos. Wel mega spierpijn gehad uiteraard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:08

ik ben 8 weken geleden via keizersnede bevallen van onze eerste en ik ben heel goed hersteld.
Na 6 weken mocht ik beginnen met buikspieroefeningen, toen ben ik dus ook meteen op paard gestapt. Eerst even een kwartiertje, veel stappen, beetje draf en twee rondjes galop. Toen had ik wel zijsteek, had echt geen conditie meer maar dat had ik aan het eind van de zwangerschap ook niet meer.
Vanaf de volgende dag ben ik gewoon dagelijks een half uur gaan rijden, de eerste keer na een kwartier weer zijsteek en de 3e dag heb ik gewoon weer (prive)les gereden.
Voor de week erop meteen opgegeven voor een wedstrijd -die zondag helaas afgelast werd ivm het weer- .
Als ik wel vaginaal zou zijn bevallen was mijn plan om de eerste 12 weken niet te gaan rijden uit voorzorg, ik wou ruim de tijd nemen om evt. verzakking te voorkomen.
Die paar weken langer niet rijden wegen -voor mij- niet op tegen het risico dat je neemt en waar je de rest van je leven last van kunt hebben.

Succes met de laatste loodjes!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:33

Fijn om te lezen dat er meer mensen blijven rijden tijdens hun zwangerschap. Zelf ben ik bijna 34 weken ver, de laatste keer was zondag. Helaas heb ik paardjelief nu even stil gezet ivm rotstraal (dat heb je in zo'n zomer). Jammer, want dit was niet het einde zoals ik gehoopt had. Als morgen de smid komt en hij geeft zijn fiat vrees ik dus dat ik het toch niet zal kunnen laten om nog even te hobbelen (na wat longeerwerk uiteraard). Ik heb vrij intensief gereden tot 30 weken, daarna ben ik gestopt met doorzitten en deden we vooral basiswerk (wat eigenlijk ook wel eens goed was). De laatste 2 weken reed ik niet langer dan 25 tot 30 min incl in/uitstappen.

Hoe snel ik weer herbegin zal afhangen van de bevalling. We zullen die eerst maar eens zien door te komen. Ook ukkie zelf zal mee beslissen, vanaf dan leven we op zijn/haar tempo.

Edit : een krukje gebruik ik sowieso. Tot vorige week kon ik er echter nog steeds zelf op komen als dat nodig was.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 20:23

echt knap dat mensen zolang door kunnen blijven rijden... :)
Voor mezelf voelde het gewoon niet meer goed o een gegeven moment... Ja, en ben echt een gevoelsmens, daar kan ik niet om heen dus toen ook meteen gestopt.

Het kriebelt natuurlijk wel nog hoor! :)

Vandaar dat ik me een beetje probeer in te stellen op een bepaalde tijd... onegveer zo en zo lang neit rijden na de bevalling.. Aan de andere kant... Ik vertrouw er op dat mijn gevoel ook hierin wel aangeeft wanneer we weer kunnen starten met hobbelen... :)

Bedankt voor de lieve berichten!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:50

Rhian, het is idd ook maar hoe je je voelt hoor. Er zijn ook al momenten geweest dat ik even een aantal dagen oversloeg. Maar voorlopig gaat het nog (dat is, als paardje weer gezonde voetjes heeft). Voelt het niet meer ok dan stop ik. Wanneer ben jij uitgerekend eigenlijk?

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 23:31

Ja, precies.. paardrijden moet je je aandacht erbij hebben, en je helemaal kunnen ontspannen... Ik merkte dat ik mijn bewegingen ging compenseren om de baby zo min mogelijk te laten 'stuiteren' in mn buik... :) haha.. dat is gewoon niet goed dus...

oew, rotstraal kan hardnekkig zijn ja... heel succes met je paardje!!!

nu is D-day gepland op 19 september.. klinkt nog ver weg maar dat is het niet meer... ;)

groetjes!

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:28

Hoi wat leuk weer een beetje leven hier in dit topic :D

Met mijn eerste heb ik iets van 6 weken gewacht voor ik weer ging rijden.
Nu met de tweede zat ik na 2 weken alweer met mijn kont op mijn paard rustig aan opbouwen dus eerste keer eigenlijk alleen gestapt.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:03

Ik ben blijven rijden tot week 8, ga dan vaak naar buiten op een niet te rustig paard maar hou juist van pittig.. , daarna ben ik heel lang ziek geweest en heb nu nog medicijnen, wil nu eigenlijk wel weer rijden ( 16 weken nu) maar mijn banden en heupen zijn al heel vervelend dus moet dat helaas opgeven... wel respect voor de dames die het zolang volhouden zeg :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:48

rossebol schreef:
Hoi wat leuk weer een beetje leven hier in dit topic :D

Met mijn eerste heb ik iets van 6 weken gewacht voor ik weer ging rijden.
Nu met de tweede zat ik na 2 weken alweer met mijn kont op mijn paard rustig aan opbouwen dus eerste keer eigenlijk alleen gestapt.

Hier precies zo. Eerste keer te paard voelde erg onwennig en draven ging echt niet, maar na een week nogmaals gereden en dat voelde als vanouds. Ik heb na het rijden ook geen spierpijn gehad en ik had een hele makkelijke bevalling.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:58

Is gek he om ineens weer lekker te kunnen rijden bij mij was het niet dat ik het nog niet kon wat harder maar dacht doe maar even rustig aan voor mijn lichaam haha dat rustig aan heb ik dus niet langer volgehouden dan een week :P
Hier ook geen spierpijn of iets

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:43

Ja het gaat boven verwachting.. Mijn bekkenbodem heb ik ook geheel onder controle. Het voelt niet raar en ik verlies ook geen urine ofzo. Dat hoor je nogal eens. Doe het wel rustig aan, morgen rust :Y)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:45

je kind zit in je buik en kan zeker wel een klap hebben, jij zal waarschijnlijk meer pijn hebben dan dat kindje, want die zit heel goed beschermt in je buik. ( heb ik eens gehoord )

Als ik zwanger zou raken zou ik ook gewoon blijven rijden tot mijn lichaam aangeeft dat het niet meer lukt/kan

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:46

Ik zou gewoon zeggen...luister naar je lichaam...

Ik heb zelf nog nooit een kind gehad maar mijn moeder is wel heel erg hard van de trap af gevallen met mij in haar buik %) en ik ben ook gewoon " normaal" :D
In het dagelijks leven kan er ook zoveel gebeuren....