Confronterend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Confronterend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:28

Hoii Nanne,

Ik heb even een deel van je topic gelezen, en ik vind dat je het heeel goed doet! Ik weet hoe moeilijk het is om die lekkere chippie's te laten staan. En ook uit frustratie ga ik eten..
Helaas maakt mij dat ook erg onzeker, onzeker over wat andere mensen over mij denken. En dat heeft mij de knop omgezet; als ik me verveel of als ik wil gaan eten. Dan ga ik even iets anders doen, evenweg. Even waar geen eten is. En dat is moeilijk, maar ik ga dan meestal of met de hond wandelen of even naar het paard.. (ik weet niet of je die mogenlijkheid ook hebt, maar bij merkt dat heel goed)

En iedereen heeft wel eens z'n lichtpuntjes, en zijn donkere puntjes. En ik weet bijna wel 100% zeker dat dat bij jou ook het geval is of is geweest. Maar probeer er dan door heen te bijten, en probeer je dan te richten op iets wat je heel leuk vind.

En nog 1 zinnetje wat mij altijd heel erg heeft gemotiveerd:

YOU CAN DO IT!!

En niet opgeven, mijn pb staat altijd voor je open! ;)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:42

Zo herkenbaar :o Goed van je dat je het kan opschrijven en de knop aan t omdraaien bent :)

Ik lees zoveel herkenbare dingen en in sommige reacties ook echte eyeopeners bv dat je niet boos moet zijn op jezelf. Zolang ik me het kan herinneren ben ik dat namelijk wel. Als ik weer een zak chips leeggegeten heb omdat t idd zaterdag is, maar ook als voor mijn gevoel iets weer mislukt is en/of mijn leven weer niet gaat zoals ik dat graag zou willen :o dat zijn dé moment dat t me echt allemaal niet meer boeit en ik weer (nog meer) aan t eten sla :\ Het volhouden wordt daardoor idd steeds moeilijker en ik zie nu pas in dat het daarom al zo lang niet lukt, thanks!

Ik ga nog even verder meelezen :)
Laatst bijgewerkt door grid op 21-10-11 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 09:51

@TS houd je van eten? En eten maken en koken?
Koop dan eens een Weight Watcher kookboek. Lekkere recepten en gezond.
Bovendien hebben zij ook begeleidingsbijeenkomst. Je krijgt dan altijd genoeg binnen en het is nog lekker ook.
Ze hebben verschillende kookboeken: uit de pan en wok, ovenschotels, 4 seizoenen, 365 dagen en de Italiaanse keuken!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:51

En heb je al boodschappen gedaan?

Heb even bijgelezen en ben benieuwd of je nu jouw dagpatroon opkrijgt van je dietiste of dat je dat zelf bedenkt. Ik zelf vind het namelijk ook erg weinig, en zou ook zeker met een "groter" ontbijt beginnen.
Ik merk zelf altijd als ik weinig heb ontbeten dat ik eigenlijk de hele dag door wel trek heb in eten of snoep. Eet ik smorgens wel genoeg dan heb ik dit niet. En je geeft het zelf al aan bij je avondeten idd iets van rijst of pasta gaan eten, al zijn krieltjes ook niet slecht maar als je dat niet lekker vind dan zou ik rijst of pasta kiezen.

Volkoren lasagna met kipreepjes en spinazie vind ik bijvoorbeeld heerlijk :9
Je kunt dan ook zelf je saus maken zodat die niet bomvol suikers zit :)

Succes, en ik weet zeker dat het jou is gelukt om zonder chips door de kassa te gaan :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:26

Nessa schreef:
Nee nergens last van, ja nu heb ik wel trek, maar ga zo dus ook eten...
Maar de rest van de dag nergens last van. Niet normaal he?

Dan zou je inderdaad er rijst bij moeten gaan eten, heb je toch wel nodig.
Klinkt echt raar, jou tips geven terwijl ik weet dat ik zelf enorm slecht eet.
Ik weet wat ik nodig heb, weet het allemaal wel, maar 't doen.
Ik ben gewoon bezig en vergeet dan te eten, en dan is het alweer zo laat...

Dit herken ik ook wel heel erg, toen ik veel alleen was at ik ook pas met het avondeten en dan had ik vaak nog geen hongergevoel en dan ging er 's avond een hele zak snoep of chips in.
Nu ik samenwoon eet ik wanneer mijn vriend eet, ik heb dan geen honger maar kan wel zonder problemen 2 a 3 boterhammen eten.
Het is wel lastig als hij aan het werk is dan eet ik vaak snel nog even voor hij thuis komt maar dan heb ik eigenlijk al te weinig gehad.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:33

Nanne,
heb je het boek met welke saus raak jij je dip kwijt al gelezen? Is een boek die gaat over binge eating disorder. Heb er erg veel aan gehad!! Ben nu bezig in het boek uit de ban van eetbuien :)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 16:58

Allereerst iedereen bedankt voor het delen van jullie verhalen en de motiverende woorden die jullie voor mij over hebben! Super!

apple01 schreef:
@TS houd je van eten? En eten maken en koken?
Koop dan eens een Weight Watcher kookboek. Lekkere recepten en gezond.
Bovendien hebben zij ook begeleidingsbijeenkomst. Je krijgt dan altijd genoeg binnen en het is nog lekker ook.
Ze hebben verschillende kookboeken: uit de pan en wok, ovenschotels, 4 seizoenen, 365 dagen en de Italiaanse keuken!

Ik houd wel van eten en koken ook wel. Alleen als ik avonddiensten heb, heb ik er zo weinig tijd voor. Maar als ik vrij ben vind ik het wel lekker om eens in de keuken te staan. Ik zal eens even googlen op dat kookboek, klinkt wel intressant!

Anoli schreef:
En heb je al boodschappen gedaan?

Heb even bijgelezen en ben benieuwd of je nu jouw dagpatroon opkrijgt van je dietiste of dat je dat zelf bedenkt. Ik zelf vind het namelijk ook erg weinig, en zou ook zeker met een "groter" ontbijt beginnen.
Ik merk zelf altijd als ik weinig heb ontbeten dat ik eigenlijk de hele dag door wel trek heb in eten of snoep. Eet ik smorgens wel genoeg dan heb ik dit niet. En je geeft het zelf al aan bij je avondeten idd iets van rijst of pasta gaan eten, al zijn krieltjes ook niet slecht maar als je dat niet lekker vind dan zou ik rijst of pasta kiezen.

Volkoren lasagna met kipreepjes en spinazie vind ik bijvoorbeeld heerlijk :9
Je kunt dan ook zelf je saus maken zodat die niet bomvol suikers zit :)

Succes, en ik weet zeker dat het jou is gelukt om zonder chips door de kassa te gaan :j

Hoi Iloon!

Nee, ik verzin mijn dagpatroon zelf. Ik heb geen dietiste die je precies zegt wat je wel en niet mag, gelukkig. Ik weet wel dat ik te weinig eet, maar op het moment dat ik het eet zit ik vol.. Dat is het vervelende.
Krieltjes vind ik lekkerder dan gewoon rijst, maar die krieltjes moet je ook weer bakken en dat is dan al weer minder goed dan de rijst.

Pasta eet ik eigenlijk nooit, ondanks dat ik het echt heerlijk vind, want dat zet bij mij zo ongelooflijk aan!

MightyJoe,

Zal ook eens op dat boek googlen. Klinkt wel heel boeiend. :j

Mijn dagplanning van vandaag ;

09.00 wakker
09.30 beker Yoki + bakje Optimel vla
12.00 2 halve pizza baquettes
14.30 een stukje speculaas
18.00 gewokte spitskool + gemarineerd speklapje
20.00 banaan
22.00 appel

Niet helemaal lekker gegaan vandaag, maar met alle gezonde dingen die ik vandaag gehaald heb gaat het volgende week helemaal goed komen. :)

*\o/* *\o/* *\o/* IK HEB VANDAAG GEEN SLECHTE DINGEN OF CHIPS GEKOCHT!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:09

Helemaal top nans!! Wist wel dat je het kon :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 07:38

Goedemorgen,

Mijn dagplanning voor vandaag is ;

06.30 wakker
07.15 2 x roggebrood + kaas
10.00 2 mandarijnen
12.00 3 br. boterhammen + rosbief
14.00 1 appel

Daarna is het nog onbekend. Eet bij mijn ouders ivm de verjaardag van mijn broertje.

Het roggebrood was apart.. Ik vind het niet lekker, maar ook niet smerig. Wil het de volgende keer eens proberen met halvajam.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:41

wat ontzettend goed dat je geen chips hebt gekocht!!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 08:54

Wel he! :D

Had gisteravond wel drang, maar moest gelijk naar bed toen ik thuis kwam dus heb niks gepakt.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:34

Goed zoooooo!!!!! +:)+

Ik ben gister wel de fout in gegaan ^) Ik liep langs het schap met de kruidnootjes en daartussen stonden zakken met caramelkruidnootjes. Tsjaaa.... die moest ik natuurlijk hebben, ben gek op caramel :9 Maar heb de rest van de week me netjes gedragen dus dan mag het best wel vind ik :o

Vriendin van mij is verslaafd aan slagroom, die koopt 1x per week zo'n bak kant en klare room, gaat er helemaal voor zitten en (vr)eet dat ding in 1x leeg :? Dat is het enige moment in week dat ze dat mag zondigen ;)

Dat zou je ook nog kunnen doen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:36

Probeer wel je momenten in te bouwen dat je iets van jezelf mag.
Mijn moeder leerde me altijd aan dat je gewoon aan je dagplanning moest houden en dat in die dagplanning ook 1x een kopje thee met een koekje zat bijvoorbeeld. Als je je teveel gaat focussen op enkel gezond gezond dan gaat je dat op een gegeven moment opbreken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:39

Ik ben trots op je dat je geen chips hebt gekocht *\o/*
Echt super super goed!! :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:47

Ik volg je topic al een tijdje, en ik moet toch echt zeggen: RESPECT!!! _/-\o_ _/-\o_
Ik weet hoe moeilijk het is maar blijf volhouden meid! Ben zelf ook 1,5 jaar geleden iets van 20 kilo afgevallen ofzo.
Zolang je maar bewust blijft met wat je eet/drinkt en voldoende beweegt moet het echt zeker wel goed komen. :D

Gaat helemaal goedkomen met jou. *\o/* Ik blijf je sowieso volgen hier. :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:51

Nog even een tipje:

Drink ongeveer 3/4 koppen groene thee op een dag, heeft bij mij ook wel wat geholpen. ;)
Verder veel water drinken ipv van frisdrank.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:19

hetbommeke schreef:
Goed zoooooo!!!!! +:)+

Ik ben gister wel de fout in gegaan ^) Ik liep langs het schap met de kruidnootjes en daartussen stonden zakken met caramelkruidnootjes. Tsjaaa.... die moest ik natuurlijk hebben, ben gek op caramel :9 Maar heb de rest van de week me netjes gedragen dus dan mag het best wel vind ik :o

Vriendin van mij is verslaafd aan slagroom, die koopt 1x per week zo'n bak kant en klare room, gaat er helemaal voor zitten en (vr)eet dat ding in 1x leeg :? Dat is het enige moment in week dat ze dat mag zondigen ;)

Dat zou je ook nog kunnen doen

:D

Nou, fout.. Vind ik niet. Je mag afentoe toch wel wat lekkers?

Ja, ik zit ook te denken dat ik elke week één item koop wat ik lekker op mag eten zonder mezelf schuldig te voelen oid.

Iris82 schreef:
Probeer wel je momenten in te bouwen dat je iets van jezelf mag.
Mijn moeder leerde me altijd aan dat je gewoon aan je dagplanning moest houden en dat in die dagplanning ook 1x een kopje thee met een koekje zat bijvoorbeeld. Als je je teveel gaat focussen op enkel gezond gezond dan gaat je dat op een gegeven moment opbreken.

Ja, net als gister heb ik tussen de middag gewoon lekker met de buurvrouw een pizza baquette gegeten. Ik wil niet iemand die zichzelf alles ontzegd en ondertussen zit te kwijlen als een ander wel wat lekkers eet. Maar ik moet even de middenweg vinden in het schransen en gewoon genieten van iets. :j

Dankjewel Nellie! :*

Noliita,
Bedankt voor je positieve bericht! Superknap dat jij zoveel bent afgevallen!
Heb je moeite om op gewicht te blijven of gaat het eigenlijk als vanzelf?

Groene thee heb ik toevallig gister gekocht. Ik drink ook graag de Pickwick Wellness thee. Houd van aparte smaakjes. :9
Frisdrank drink ik eigenlijk nooit en water sowieso 2 liter per dag. :j

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:22

Nee eigenlijk niet, blijf wel gezond eten natuurlijk en niet in oude gewoonte terug te vallen. :)
Oke super dat je al water enzo drinkt, scheelt ook al veel. :D

Weet niet of je van vis houd? (Zalm etc.) Is ook lekker om op een cracker te doen en gezond. :9

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:42

Ik vind vis heerlijk!

Eet ook graag inktvis, is ook heel gezond en zit weinig in. Niet die ringen, maar echt inktvisruggetjes. Even op de grillplaat en :9

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:00

Ja dat is inderdaad lekker ja! :9

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:29

jumjum vis^^

Ik vind je laatste dagplanning beter qua ontbijt en lunch. Dan denk ik: daar kan een mens eventjes op draaien.
En wat goed van je dat je geen chips gekocht hebt!

Ben nog steeds fan van je, hup hup Nans! *\o/*

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:46

Kijk dat ziet er nog eens goed uit nans!
goed ontbijt en goede lunch! +:)+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:43

ziet er goed uit nans! Roggebrood vind ik zelf erg smerig :P

En ik heb er wederom een slechte dag op zitten...
Begonnen met een beker ontbijtdrink, tussen de middag snel een grote krentenbol naar binnen gewerkt.
En zo aan het avondeten... Das eigenlijk het rotte aan mijn werk, heb nauwelijks tijd voor pauze.
En als ik vrij ben vergeet ik te eten...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:13

En nans hoe is het vandaag tot nu toe gegaan?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:15

Inderdaad, hoe is je dag? :)

ik ben zelf schokkend genoeg naar de sportschool geweest. En heb zelfs gesport daar. :P
Heb momenteel ook echt geen drang om ook maar iets te eten. Wel mega veel dorst. _O-