Verstandskiezen eruit brr

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Verstandskiezen eruit brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:14

ja het viel echt zo mee, die vulling duurde 3 keer zo lang beneden wat wrikken plop, boven nog sneller, ik denk dat die 2 kiezen er binnen 5 min uit waren .... foeee echt opluchting, nu net pijnstillers in genomen voor het geval dat ! slikken doet beetje zeer daar zat dat watje klem, heb er iets te hard op gebeten haha.
Het enige kleine nadeel vind ik ( heb geen hechtingen ) dat het nog even nabloed. maja stolt vanzelf nu.

cayenne ik heb in mijn opleiding er wat over geleerd, maar helaas nooit mogen meemaken, ha dje graag meer verteld!

zo opgelucht dat ie zeur kies benedeb nooit meer gaat zeuren haleluujaaaa!

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:17

Ik ben nu 9 uur verder en geniet van mijn pizza! Bij mij zat het doek ook niet goed over mn ogen toen heb ik zelf maar mn ogen dicht gedaan hoefde niet alles te zien:) volgende week voor de andere 2

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:04

Ik werd wel een beetje misselijk want ze zeiden: 'Ja en nu gaan we hem splitsen met een bijteltje.. en een tang.. en dit en dat' en ik dacht uuuuh.. :+

Weet iemand wanneer de hechtingen weg moeten zijn?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:16

Anouska haha je zit al lekker te eten? ik heb net cakebeslag op haha mooi excuus ervoor :D

My little geen idee, ik heb geen hechtingen , maar kan ff duren, komt beetje bij beetje eruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:25

Fijn dat het achter de rug is en wel meeviel!

Bij mij duurde het een weekje voordat de hechtingen waren opgelost. Ik kreeg helemaal geen doek over mijn ogen! Ik vind het niet erg om te zien wat er gebeurt maar ik vind het altijd zo ongemakkelijk. Vier van die ogen boven je hoofd waar je eigenlijk niet omheen kunt kijken :+ Hihi.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:37

Hoi pilipa! Ja gisteren zat ik heerlijk te eten. maar nu verga ik echt van de pijn. Hopen dat die zware ibuprofen snel zijn werk gaat doen! Hoe ben jij de nacht en ochtend door gekomen?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:44

in de periode dat ik een beugel moest gaan dragen hebben ze diverse operaties gedaan, verstandskiezen en extra tanden en kiezen in het tandvlees. Als de kaakchirurg netjes zijn werk doet is het geen probleem. Ik ben denk ik vijf keer geopereerd en de keren dat er netjes gewerkt werd, had ik totaal geen last. De keer dat ik een botte beul had, heb ik een week last gehad. Het is belangrijk om goed te koelen nadien en eventueel te spoelen met perioaid; dit helpt ook tegen eventuele ontstekingen. Zelf had ik niets aan pijnstillers, maar Ibuprofen is wel een goede..
Veel succes en maak je niet te veel zorgen; hoe ontspannener je de ingreep ondergaat, hoe minder klachten je krijgt..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:19

Anouska15 schreef:
Hoi pilipa! Ja gisteren zat ik heerlijk te eten. maar nu verga ik echt van de pijn. Hopen dat die zware ibuprofen snel zijn werk gaat doen! Hoe ben jij de nacht en ochtend door gekomen?

Hier hetzelfde, gisteren ging alles ok, voor zover en nu aauuwwww!
De nacht was niet leuk , veel wakker geweest men klier is aardig dik en zit te pompen!
Raar toch of niet , nu ineens meer ellende ervan!

:(:)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:23

Mijn klier is idd ook dik en gevoelig! Nu na een half uurtje begint de ibuprofen 600 weer goed te werken. Gelukkig hebben we bokt om even afleiding te zoeken en om zielig te doen;)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:34

Haha indd, ik heb ook goeie dossis ingenomen, slikken doet nu het meeste zeer .
Durf alleen vla te eten , maar goed al bij al valt het echt mee zeurt gewoon en is beurs.

Vanmorgen moest ik kokhalzen van die vieze smaak in men mond bah bah, liefst ga ik weer naar huis
En indd bokt is onze redding :D

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:53

Pilipa, fijn dat het zo gebeurd was! De morning afther is altijd ff klote. Dan is de verdoving uitgewerkt. Ff een oploszakje Bruven, en ik kon er zo weer een halve dag tegen! Lekker spul is dat!

Anouska, ik heb heel veel ijsklontjes op toen ze er net uitwaren. Koelen werkt toch het beste tegen de zwelling. Had een goed excuus om veel ijsjes te eten!

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:55

MyLittleLove schreef:
Weet iemand wanneer de hechtingen weg moeten zijn?

Ik had oplosbare hechtingen, maar ik zat er zo mee te spelen dat na 10 dagen ik ze er zelf uit kon halen omdat ze zo los zaten. Ze waren dus alleen "onderhuids" opgelost.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:58

meiden,, morgen gaat het weer beter, echt waar, probeer niet te denken aan auw auw auw,, maar aan gelukkig zijn ze eruit een ontsteking doet VEEL meer zeer..

enne weet niet of 1 van jullie al eens bevallen is ? maar kiezen trekken is peace of cake haha :P

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:31

Ik moet al bijna 3 jaar bellen voor een afspraak, ben sinds ik gehoord heb dat ze eruit moeten ook niet meer bij de tandarts geweest.
Heel slecht.. :o Mijn goede voornemen voor volgend jaar dan maar, alle 4 eruit.. :=

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:59

Tatjana je hebt ook helemaal gelijk , het is ook wel vind ik een “vol te houden “pijn
Neeee bevallen nog nooit en geloof je zo!

Roelke ik ken het heb ook lang uitgesteld, maar nu gewoon gedaan , ben blij dat het achter de rug is,
En het viel me allemaal 100% mee :D
Goed voornemen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:00

Goed dat het meeviel! Dat geeft mij ook weer wat moed!
Ik heb namelijk ook wel horrorverhalen gehoord.. Ach het is toch bij iedereen weer anders!

Maar zo lang je er geen last van hebt is het wel moeilijk om het dan toch maar te doen.. :o

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:08

Ik had ook niet echt last boven, onderin eigenlijk stiekem wel last van gehad , maar nooit zo erg dat ik ze eruit “wou”
De meesten hebben hier denk ik wel redelijk positieve berichten , van te voren druk maken doe je toch wel, ( ik had gisteren echt een vreselijke dag tot 15:30 ) maar goed het moet gebeuren en dan zit je er 10 min en dan denk je “was dit het “

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:02

Roelke_ schreef:
Goed dat het meeviel! Dat geeft mij ook weer wat moed!
Ik heb namelijk ook wel horrorverhalen gehoord.. Ach het is toch bij iedereen weer anders!

Maar zo lang je er geen last van hebt is het wel moeilijk om het dan toch maar te doen.. :o

Moeten ze er wel echt uit dan? Sommige tandartsen zijn geneigd om standaard verstandskiezen te verwijderen. Die van mij zijn er aan de linkerkant uit omdat ze mijn andere kiezen scheefdrukken, maar misschien mogen de andere twee blijven zitten :)
Sterkte iedereen die nog moet. Ik zeilde bijna onderuit omdat ik het zo spannend vond, maar dat was nergens voor nodig want het viel enorm mee, hihi.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:07

AaronYve schreef:
Ahh ik moet ook. Tandarts zegt ivm ongunstige ligging moeten ze er voor het eind van dit jaar eruit.
Maar ik wil niet. Ben ook bang denk ik voor de pijn en last die je ervan hebt. Ik heb er helemaal geen last van dat ze er nu zitten. Jullie wel?

Ga nou maar wel, nu kunnen ze er nog "normaal" uit!

Bij mij was er eentje afgebroken... tot die tijd had ik er ook weinig last van maar toen ik belde en uitlegde wat er was hoorde ik: "kunt u nu meteen komen mevrouw?" Uh ohh... maar goed, kaakchirurg had dus niet veel houvast op het ivoren stompje en halverwege de extractie brak die kies nog verder af. En moest dat ding in mijn mond in tweeën gezaagd worden. Ik heb denk ik 3 verdovingen gehad en ben maar 2 keer flauwgevallen, wel heb ik een verwijsbrief voor de angsttandarts gekregen maar dat hadden ze beter van tevoren kunnen doen :Y)

Weinig napijn gehad, althans niet in mijn mond. Wel in mijn keel, kwam indirect wel door die extractie maar dat was niet de oorzaak.

Het is overigens wel een voordeel als je rechte wortels hebt, dan kunnen ze 'm gewoon trekken en hoeven ze niet te snijden. Alleen ben ik dan zo'n schijterd die bij het maken van het orthopantomogram al onderuit gaat :o

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:13

Ik had eigenlijk geen pijn maar die vieze smaak in mijn mond was het ergste! :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:19

Bij mij komen ze langzamerhand door (Rechts boven & Rechts onder)...
En de andere kant die komt eerlijk gezegd niet echt door oftewel gewoon NIET.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:13

Anouska hoe is het met jou ?

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:15

Dames ben blij dat jullie allemaal vrij positieve ervaringen hebben, want ik ben morgen aan de beurt. Dan gaan de eerste 2 eruit en over 4 weken de andere 2... Ik moet om 8.15 uur, dus opstaan eten en door naar het ziekenhuis... Hoef ik me gelukkig niet de hele dag druk te maken... Hebt het meeste angst voor de verdovingsspuiten. Want heb al begrepen dat je daarna echt niets meer voelt...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:19

chessje , de behandeling zelf is peanuts, de verdoving beneden voel je ook bijna niks van , boven achter in je wang ook niet , alleen in je gehemelte is niet echt lekker, maar is serieus 2 seconden , voordat je denkt auw is het al gebeurd en daarna liggen en 5 min later weer naar buiten.
neem erna gelijk pijnstillers en bouw op met paracetemol en om de beurt ibu erbij. goed koelen en pas dag erna gaan spoelen met spul! het komt helemaal goed, morgen om deze tijd typ je relaxt je verhaal ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:25

Ik ben 3 weken terug ook voor de eerste twee geweest.
De behandeling zelf is me meegevallen. Ik had alleen gedacht (naïef ik weet het :+ ) dat ik na 4 dagen helemaal geen last meer zou hebben en ik alles weer kon. Viel dat even tegen zeg... :\
Heb nog zeker 1,5 week lang die ibuprofen pijnstillers genomen.

Ik mag in het nieuwe jaar weer voor de andere twee.