Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
44Myrthe44 schreef:respect voor iedereen die het doet.
Ik pieker er niet over, vind het idee gewoon heel erg naar.
Misschien dat ik het over een paar jaartjes aandurf..
Maartje1990 schreef:maar ik hoor mensen zeggen van 'ik heb een zeldzame bloedgroep dus die willen ze graag'. volgens mij willen ze allebei graag lijkt me, want de zeldzame bloedgroepen hebben ze mensen voor nodig omdat er daarvan dus maar weinig mensen zijn en het bloed daarin dus maar beperkt is. En andersom bloedgroepen die er het meeste zijn hebben ze dus ook veel meer bloed van nodig dus in vergelijking ook weer meer bloeddonors.
Gewoon m'n eigen beredenering, maar klinkt vind ik best logisch
franka75 schreef:omdat wij vrouwen het maandelijkse hebben worden we minder vaak opgeroepen.

Frensie schreef:De meeste mensen die flauwvallen zeggen inderdaad achteraf; ik had nog niet gegeten/gedronken, heb haast, heb stress. Heb zelf een keer meegemaakt dat een grote kerel flauw viel, bleek achteraf dat zijn vrouw elk moment kon bevallen, haha... niet slim om dan dus nog even bloed te willen geven...

)
Ik ben zelf ook wel eens in de winkel met een actie aan gesproken of ik bloed wilde geven, maar zelf doe ik het niet. Weet niet eens of ik het mag, heb de ziekte van Crohn. Ik heb nu op zich wel goede bloedwaarden, maar daar ben ik ook lang voor bezig geweest. Er hoeft maar een ontsteking te zijn en alles zakt weer snel naar beneden.
Fiffill schreef:Bloedgroep is niet heel belangrijk hoor. Ze zijn echt blij met alles!Toch denk ik dat ze bepaalde bloedgroepen erg graag zien omdat zij goed gecombineerd kunnen worden met anderen bijv, of juist heel slecht. Maar verder denk ik ook dat ze gewoon blij zijn met alles.