'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:43

souL1991 schreef:
Anorexia, volgens mij weten jullie niet wat dat inhoud? Dan weeg je ECHT weinig, onder de 18bmi ik zit nu op zon 22, wil gewoon 5kg eraf en dan gaan bulken, als jullie weten wat dat is? Spieren/massa opbouwen

Je kan niet aankomen met spieren en tegelijkertijd vet snel verbrandn..dat is super slecht

Ik weet precies wat dat inhoudt en je hebt dan niet per definitie ondergewicht.

Als ik jou op de foto zie, ga je nooit enorm massa krijgen, daarvoor heb je een zwaarder postuur nodig. Verder ben je met 10% vet mager genoeg om te gaan bulken, 5 kilo er af is imo veel te veel. Niet iedereen bouwt namelijk massa op. Kan nog komen, want je bent nog jong. Ik zie op de foto voornamelijk buikspieren, wat dat betreft kun je beter ook armen en borst bij gaan trainen. Want buikspieren vallen op, maar de rest blijft in verhouding achter. Vet moet je niet snel willen verbranden, doe cardio voor verbranding samen met krachttraining. Snel vet verbanden is nooit goed en idd dat riekt niet naar een goede houding naar sport.
Wat is je lengte en gewicht dan eigenlijk?

Anoniem

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:50

Hoeveel kilo wil je eigenlijk aankomen tijdens het bulken?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:55

Mag ik me melden? Niet zwaar verslaafd ofzo maar sport al heel mn leven en vind het heerlijk. :D Doe nu klassiek en jazzballet op maandag. Helaas door mn werk en het is 25 minuten rijden naar de sport/dansschool te weinig energie om vaker te gaan (doe lichamelijk zwaar werk bij een boomkwekerij), maar probeer iedere avond te stretchen zodat ik steeds verder kan rekken en ook buikspieroefeningen. :D Over 2,5 week ga ik voor 4 maanden weg en als ik terugkom ga ik weer vaker naar de sportschool (ballet dus). :j

Doe het trouwens ook om af te vallen en omdat ik vorig jaar eigenlijk een opleiding zou beginnen waarvoor ik moest kunnen balletten.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:57

Leuk! ik geloof dat ik me ook maar eens ga aanmelden in dit topic.. heb zelf een krachtsport topic geopend, maar die is een beetje dood :D

en aangezien ik net ben begonnen met studeren is mijn ritme nog een beetje een zooitje, en kan ik wel wat extra motivatie gebruiken :)

zelf ben ik sinds 2,5 jaar aan het fitnessen.. de ene keer wat intensiever en vaker dan de andere keer. Ongeveer een jaar geleden was mijn 'top' :') toen ging ik 4 dagen in de week fitnessen. Ook af en toe meegetraind met de jongens (mijn vriend traint bij zijn buurjongen- doen powerliften en meer)..
toen lukte me dit nog..;
1x80kg deadlift
1x60kg squat
1x50kg bankdrukken

nu.. is het een beetje weggezakt. ook ben ik sinds mei 7 kilo aangekomen en merk ik gewoon dat mijn spieren haast niet meer te zien zijn. vandaar dat ik weer lekker aan de slag wil.
Kwa voeding zal ik ook goed moeten veranderen, maar dat gaat me misschien minder moeite kosten dan het veranderen van mijn trainingsschema. ik studeer voeding en dietetiek :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:04

Nancy je schema ziet er goed uit. in elk geval motiverend om iedere dag te gaan ja! misschien heb ik eroverheen gelezen, maar wat is jou doel?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:08

souL1991 schreef:
ik wil mn vetniveau omlaag brengen, ik train me hele bovenlichaam mindim, als het een ding is die ik train zijn het me biceps en borst :P maarja in het echt ziet het er veel beter uit vind ik zelf dan op fotos ^^

mag ik vragen waarom je je zo focust op deze spiergroepen? ik zie veel jongens dat doen.. maar de rest blijft dan zo enorm achter.. maargoed veel jongens trainen dat ook puur voor de mooi. niet voor de functie :P

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:18

soul ; bij 10 % vet is het toch echt de bedoeling dat je je spieren op gaat bouwen : trainen, maar vooral ook blijven eten : brood(12 per dag) ,brinta veel eiwitten (yoghurt/ kwark).

zit toevallig op de sportschool die toch 1 van de meeste bb apparatuur/ training en bodybuilders van nederland heeft voortgebracht dus ben beetje op de hoogte!
(ga zelf die 10 % niet redden :+ ,maar ga nu wel 2 uur trainen :evaw: )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:03

Wat leuk al die fanatieke bokkers!! :):)
Eindelijk!! :=

Marije, ik heb niet echt een doel.. Ja, wil wel wat strakker/gespierder worden :j
Ik hoef niet af te vallen oid, vind het gewoon super leuk om te doen :D
En het is gezond :D

Dus jij kunt ook aanraders geven wat betreft voeding? Voor of na het sporten? :)
Handig, zo'n opleiding!
En wat is een deadlift? :o

SpikkelFire, ohh ballet!! :D Dat is zo leuk! :j Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden.. Vind het altijd heel mooi om te zien bij so you think you can dance. :):)

Ik zie trouwens vooral borst en triceps bij de mannen hier :=
Ook wel biceps, maar dat wel minder als het andere.
Misschien komt dat omdat de mannen al zoveel biceps hebben dat dat minder hoeft :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:10

Nancy ik hoop steeds meer te leren wat betreft sport en voeding.. :D dit onderwerp behandelen we eigenlijk pas aan het einde van het jaar. maar ik heb mezelf er wel al wat in verdiept :)
Wat ik jullie wel kan aanraden.. stel dat je last hebt van spierpijn.. neem een bakje magere kwark na je training! doe ik altijd, en het helpt enorm goed. de volgende dag haast geen last!

Deadliften. zoek maar eens op op internet :) echt een super effectieve oefening. voor rug buik en deels benen..

En jou doel heb ik ook haha, strakker worden! ik wil trainen zodat ik wel wat ga zien. en daar wil ik ook naar gaan eten om het zo maar te zeggen.. Alleen moet ik de balans van krachttraining, cardio en eten nog zien te vinden.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:13

Owwh vandaar dat ik nooit spierpijn heb, eet altijd kwark na het sporten. :D En ik beul mezelf altijd ontzettend af met ballet.

Wat voor soort eten stimuleert eigenlijk de vet verbranding voor/na het sporten? Of heeft eten daar geen invloed op?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:14

Ohhhh Die zit ook altijd in de bodypump :=
Nu weet ik dus oko weer hoe dat heet :+

Ik eet nooit kwart :o :P
Maar heb ook nooit spierpijn, gelukkig maar.. :=
Had toen ik begon met mijn schema wel spierpijn, maar dat is nu wel voorbij!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:17

Ik ben niet verslaafd aan fitness of sporten met apparaten
Maar wel aan paardrijden, geef mij maar 10 paarden om te trainen op een dag en ik ben het gelukkigste meisje van de wereld ! Ik vind dat zo heerlijk.
Het schijnt ook te zijn dat bij het sporten de mens een stofje aanmaakt waar ze dus blij van worden, vandaar.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:22

Goeie tip van die magere kwark! De biologische van Appie vind ikzelf het lekkerst.

Voor kramp kreeg ik ooit de tip om banaan te eten, dus misschien een bakje magere kwark met banaan erdoor?

Ik vind het ook best lastig om een goede balans in het eten te vinden. Had voor de zomervakantie het sporten opgevoerd naar 6 dagen per week, ene dag cardio, andere dag sculpt, was via het Power 90 programma. Maar ik was echt moe, honger gevoel en hele vermoeide benen en armen. Door het honger gevoel ging ik weer slechte dingen eten etc. Daarom nu maar 4 a 5 keer per week, iets langzamer opbouwen.

Aieshja, dat stofje heet endorfine :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:23

Marije__ schreef:
souL1991 schreef:
ik wil mn vetniveau omlaag brengen, ik train me hele bovenlichaam mindim, als het een ding is die ik train zijn het me biceps en borst :P maarja in het echt ziet het er veel beter uit vind ik zelf dan op fotos ^^

mag ik vragen waarom je je zo focust op deze spiergroepen? ik zie veel jongens dat doen.. maar de rest blijft dan zo enorm achter.. maargoed veel jongens trainen dat ook puur voor de mooi. niet voor de functie :P

Je ziet het bij ons op de sportschool ook, mannen komen binnen en trainen hun armen en borst en buik, maar hun kont is dan niet aanwezig of slap en ze hebben stokjes van bovenbenen, puur omdat ze alleen bovenlijf trainen. Ik snap dat ook nooit zo. Ik vind gespierde dijen bij een man juist prachtig! Mijn man fitnesst ook zwaar en wel het hele lichaam, gelukkig.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:28

@hetbommeke, jaa dat was het. Ik was het woord even kwijt :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:29

Mindim dan kunnen we elkaar de hand schudden! mijn vriend traint gelukkig ook alles. je zien inderdaad echt een bepaald soort type de spieren beperkt trainen haha! en een squat kontje vind ik ook niet mis :9

hetbommeke, je kan er inderdaad ook banaan doorheen doen. wat deel uitmaakt van mijn ontbijt of lunch is meestal; kwark en/of magere yoghurt met muesli (4 granen van de appie! vezels eten mensen!! :D goed voor de stoelgang, spijsvertering EN geeft een verzadigd gevoel! let op: drink hier wel voldoende water bij + beweeg voldoende. anders is je stoelgang even minder fijn:+ ) ..en dan met banaan erdoorheen of diepvriesvruchtjes :D

Spikkelfire.. daar moet ik nog achter zien te komen, interessant ! ben erg benieuwd eigenlijk.. wat ik de laatste dagen wel doe is versgeperste citroen sap mengen met mijn flesje water.. het schijnt dat je verbranding hierdoor sneller opgang komt.. en wat ik ook drink, zijn zo;n 8 koppen groene thee per dag haha :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:35

Voordeel van endorfine is (heb ik mij laten vertellen) dat het de stress-stofjes zoals adrenaline in je lichaam afbreekt. Vandaar ook dat ik het heerlijk vind om 's ochtends te sporten, dan heb ik voor de hele dag geen stress meer :D

Marije, ik hou het wel bij mijn brinta papje in de ochtend, ben niet zo van de muesli. Die van die diepvriesvruchten is ook een goeie!

Hier een hardlopende man (per week zo'n 40 km) met gespierde bovenbenen én een lekker kontje :P Naast het lopen doet hij altijd sit ups en push ups, heb niets te klagen ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:38

Oh echt waar Marije?? Das misschien wel het proberen waard, drink namelijk echt de héle dag door water. Mn lichaam is daar een beetje op uitgekeken denk ik. :+

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:43

Haha dat klinkt goed bommeke :D
en ja diepvriesvruchtjes kan ik iedereen aanraden..!! dan heb je voor 1,50 een doosje waar je zeker 5 tot 8 porties uit kan halen.. (2 lepels per keer oid ,even ontdooien met warm water of wat je fijn vind)..
dan heb je bramen,framboosjes,rode bessen,aardbeien en kersen. als je die los en vers moet kopen ben je zoveel geld kwijt! en in de diepvries zijn ze eigenlijk even vers, heeerlijk!

brinta is inderdaad ook een goede start :) zelf ben ik echt van de toevoegingen haha.. ook daar doe ik muesli bij.

Spikkelfire ik heb de gekste dingen geprobeerd haha :o in de zomer deed ik een vers takje munt in mn flesje met water, paar keer goed schudden en je hebt mint water.. evt ook nog met citroen sap.
maar afwisseling en variatie is erg belangrijk dus ik zou zeggen probeer die citroensap eens :D
weet trouwens niet of je ook die flesjes kan gebruiken! die je vaak bij het bereiden van een maaltijd gebruikt.. heb tot nu toe steeds verse citroen genomen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:45

Jaa je bedoelt die gele flesjes, die hebben we wel.. maar anders stuur ik mn moeder wel even op pad voor een citroentje. :+ Vind citroen sowieso lekker! En dat is ook heel gezond toch?

Trouwens, sinds zaterdag doe ik iedere avond (muv maandag, dan is mn balletavond) ongeveer 100 situps (doe altijd een liedje aan, deze keer Rihanna - Man Down en dat liedje isruim 4 minuten en dat houd ik dan gewoon vol) om een beetje in shape te komen voor mn reis. Alleen ik vraag me af als ik dit nog 2,5 week volhoud of je dan wel resultaat gaat zien? :+ Ik heb best wel een spekbuik, maar ik eet nog steeds gezond en beweeg natuurlijk veel. Iemand ervaring? :Y)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:16

souL1991 schreef:
Anorexia, volgens mij weten jullie niet wat dat inhoud? Dan weeg je ECHT weinig, onder de 18bmi ik zit nu op zon 22, wil gewoon 5kg eraf en dan gaan bulken, als jullie weten wat dat is? Spieren/massa opbouwen

Je kan niet aankomen met spieren en tegelijkertijd vet snel verbrandn..dat is super slecht

Ik ken de definitie erg goed aangezien ik het zelf heb gehad en dat is geen eis! Dat is iets wat kan!

Mindim schreef:
souL1991 schreef:

Ik weet precies wat dat inhoudt en je hebt dan niet per definitie ondergewicht.

Als ik jou op de foto zie, ga je nooit enorm massa krijgen, daarvoor heb je een zwaarder postuur nodig. Verder ben je met 10% vet mager genoeg om te gaan bulken, 5 kilo er af is imo veel te veel. Niet iedereen bouwt namelijk massa op. Kan nog komen, want je bent nog jong. Ik zie op de foto voornamelijk buikspieren, wat dat betreft kun je beter ook armen en borst bij gaan trainen. Want buikspieren vallen op, maar de rest blijft in verhouding achter. Vet moet je niet snel willen verbranden, doe cardio voor verbranding samen met krachttraining. Snel vet verbanden is nooit goed en idd dat riekt niet naar een goede houding naar sport.
Wat is je lengte en gewicht dan eigenlijk?

Amen!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:21

zoals mn quote zegt, voornamelijk die 3 maar ik train alles door de bijkomende sporten die ik beoefen, en fuctie heb ik ook. Ik heb 3-5 jaar op boksen gezeten en sla zon beetje harder dan een volgroeide 25jarige dus dat zit allemaal wel goed gelukkig! En diegene die zei dat ik er niet 5kg af moet doen met 10% vet, ik heb niet 10%vet, dat is mijn Doel DMV cardio etc! En nogmaals,vraag maar aan desty hier op t forum of mn biceps niet groot genoeg zijn in proporsie met mn buik haha ;D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:23

Ik train altijd in de ochtend. Ik ben enorm aan het puzzelen met mijn ontbijt. Ik eet 2 plakken donkerbruin brood met zoetigheid, ontbijtkoek en een banaan. Ik lust namelijk geen kwark of muesli.
Tijdens het trainen neem ik wel eens druivensuiker, omdat ik anders dizzy wordt. Met squatten en lunges, zijn mijn benen op een bepaald moment elastieken en kan ik daarmee wel ophouden, want dan kom ik niet meer omhoog.
Ik train meestal om spiermassa te vergroten en cardio voor de vetverbranding, nu train ik ook spierconditie en dat breekt me dus op zoals ik boven heb beschreven.
Dus voor gewone spieropbouw heb ik aan bovenstaand ontbijt voldoende, ga ik intensief spierconditie trainen, gaan mijn spieren enorm snel verzuren en dan vooral mijn bovenbeenspieren.
Dus tips voor maaltijden voor het sporten houd ik me ook aanbevolen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:31

souL1991 schreef:
zoals mn quote zegt, voornamelijk die 3 maar ik train alles door de bijkomende sporten die ik beoefen, en fuctie heb ik ook. Ik heb 3-5 jaar op boksen gezeten en sla zon beetje harder dan een volgroeide 25jarige dus dat zit allemaal wel goed gelukkig! En diegene die zei dat ik er niet 5kg af moet doen met 10% vet, ik heb niet 10%vet, dat is mijn Doel DMV cardio etc! En nogmaals,vraag maar aan desty hier op t forum of mn biceps niet groot genoeg zijn in proporsie met mn buik haha ;D

12,5 % dan.
Cardio kan je prima samendoen met spieropbouw. Bulken en droogstaan gaat echter niet samen.

Vanaf de foto's gezien, vind ik het niet in verhouding, sorry.
Hard slaan heeft er verder niet zo veel mee te maken, eerder de training die je met het boksen krijgt. Maar daar zit je niet meer op, welke sporten doe je nog meer om de rest van de spieren op te bouwen en conditie te krijgen. Ik ben benieuwd naar welke sport je zowel voldoende spieropbouw als spierconditie krijgt. Want meestal is het een van beide. Als je voor je bovenlichaam spieropbouw traint en je gaat bij wijze verder hardlopen, blijf je uit verhouding. Turn je naast het fitness, dan kan ik me er wat bij voorstellen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:32

Zalm is een goede voor spieropbouw, dus echt om de massa te laten zien.
Tussendoortjes zijn niet erg, integendeel suiker heb je weldegelijk nodig. Tenzij je natuurlijk ranja door de yoghurt doet bijvoorbeeld :)
Let vooral op dat je genoeg blijft drinken, vaak zweet je veel. Houd ook je zout gehalte op pijl! Dat doe je al door gemiddeld aantal brood te eten.

Verder train ik zo'n 4x in de week. 'S ochtends of 's middags het maakt me allemaal niet uit!
Haha ben zelf iemand die competitie gericht trained, met mezelf. Zit nu met 10 minuten fietsen op de 7 km ong. 132 rpm :)