Kinderen die vegetarisch eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:04

verootjoo schreef:
Fiffill schreef:
Geen vis, wel vlees heet pescotariër ;)

Geen vlees, wel vis is pescotarier, andersom dus :D

Haha inderdaad, was me niet eens opgevallen _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:10

F_Orumster schreef:
Geen idee, haha

Denk eigenlijk dat dat veel ongezonder is dan geen vlees eten :P

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:22

Even over het punt van dat je belemmerd wordt in je groei en ontwikkeling etc... waarin moet je dat terugzien?

Ik eet al sinds mijn 7e geen vlees meer(bewust, en als enige in huis), ben ondertussen 18 en 1.90 lang, wel vrij dun maar dat is gewoon onze bouw, en heb nooit ook maar een gebrek aan iets gehad ofzo. Wel ben ik altijd liefhebber geweest van kaas en melk etc. :Y)
Ik zie mezelf dan ook maar als voorbeeld van ''zie je wel, het kan wel'', maar ik beweer niet dat het altijd gezond is en voor iedereen zo werkt!!

Ik heb hier ook wel eens over nagedacht ja, geef ik mijn kind wel of geen vlees te eten? Het eerste dat in me opkomt is dat ik niet eens zou weten hoe je vlees klaarmaakt, welk vlees wat is en wat waarbij hoort enzo... zou dus bang zijn dat ik mijn kind vlees zou voeren dat ''niet goed'' is, of niet goed is klaargemaakt. Ik zou niet koste wat het kost mijn kind vlees ontzeggen, maar iedere dag vlees bij de warme maaltijd zal er niet zijn bij mij thuis denk ik. Ik zou het kind wel al vroeg de keuze laten en die niet de mijne opleggen (''Vlees is van dieren die ervoor worden doodgemaakt'', dus niet dat soort verhalen, dat is bangmakerij) maar wel duidelijk zijn waarom mama het niet wil eten oid. Van mij zouden ze dan ook best een Happy Meal mogen op een kinderfeestje :-) als ik het maar niet hoef te eten...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:49

Ik vind ook dat je kinderen zelf de keuze moet laten maken en inderdaad niet bang gaan maken dat vlees slecht is.
Je kunt inderdaad tijdens een feestje geen Happy Meal gaan ontzeggen.

papagroom

Re: Kinderen die vegetarisch eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:23

vegetarische canibalen,eten groenteboeren.....Lol:...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:35

Wij eten wel vlees, maar altijd biologisch. Het is wel duurder, maar de beesten hebben een beter leven gehad en het vlees is gezonder (minder antibiotica e.d. toegevoegd). Mijn dochter krijgt nu nog volledige borstvoeding, maar over een paar maanden krijgt ook zij vlees. Wel gaat ze over een paar maanden naar een agrarisch kinderdagverblijf daar leert ze vanzelf waar ond eten vandaan komt! Als ze over een paar jaar geen vlees meer wilt eten vind ik dat prima, maar ze moet zelf de keuze maken.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:19

papagroom schreef:
vegetarische canibalen,eten groenteboeren.....Lol:...

_O-

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:20

Esplendido schreef:
Wel gaat ze over een paar maanden naar een agrarisch kinderdagverblijf daar leert ze vanzelf waar ond eten vandaan komt!

Wat is dat precies? Heb ik echt nog nooit eerder van gehoord, ben wel benieuwd :))

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:38

Citaat:
Je hebt vegetariërs en veganisten, waarom willen mensen dat verschil nooit zien?
Prima als je vlees wilt eten, maar waarom moet er altijd dit 'loze argument' aangehaald worden..:?
Vegetariers eten geen vlees en geen vis een veganist eet helemaal niks dierlijks en gebruikt ook niks dierlijks. ( en zelfs onder veganisten zijn mensen die bijv. wél een wollen trui hebben..)

Imo is een vegetarier iemand die geen producten GEBRUIKT waarvoor een dier is doodgegaan. Een veganist gebruikt helemaal niks dierlijks.
Op zich gebruik ik bijv wel stiekem kaas waar geen vegetarisch stremsel in zit. Maarja, daarvoor worden geen dieren speciaal gedood.

Dus het klopt imo niet helemaal wat je zegt :)[/quote]
Weet je wel wat er in gewone kaas zit? ..Ik wil je niet misselijk maken hoor, dus als je nieuwsgierig bent, google het maar

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 23:44

peppert schreef:
Citaat:
Je hebt vegetariërs en veganisten, waarom willen mensen dat verschil nooit zien?
Prima als je vlees wilt eten, maar waarom moet er altijd dit 'loze argument' aangehaald worden..:?
Vegetariers eten geen vlees en geen vis een veganist eet helemaal niks dierlijks en gebruikt ook niks dierlijks. ( en zelfs onder veganisten zijn mensen die bijv. wél een wollen trui hebben..)

Imo is een vegetarier iemand die geen producten GEBRUIKT waarvoor een dier is doodgegaan. Een veganist gebruikt helemaal niks dierlijks.
Op zich gebruik ik bijv wel stiekem kaas waar geen vegetarisch stremsel in zit. Maarja, daarvoor worden geen dieren speciaal gedood.

Dus het klopt imo niet helemaal wat je zegt :)

Weet je wel wat er in gewone kaas zit? ..Ik wil je niet misselijk maken hoor, dus als je nieuwsgierig bent, google het maar[/quote]

Ja uhh, sorry maar ik kan niet óveral rekening mee gaan houden.
Nogmaals, voor kaas worden geen dieren dood gemaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:10

nee, maar er worden wel restproducten van overleden dieren voor gebruikt. Maarja, ik eet ook gewoon kaas :P Anders kan je niet een meer een pizza bestellen ofzo -O-of uberhaupt uit eten....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:18

Menino schreef:
nee, maar er worden wel restproducten van overleden dieren voor gebruikt. Maarja, ik eet ook gewoon kaas :P Anders kan je niet een meer een pizza bestellen ofzo -O-of uberhaupt uit eten....

Dit is ook de reden dat ik als vegetariër ook nog kaas eet. Voor de rest op brood lustte ik alleen maar chocopasta en als ik bij iemand anders ging eten was het ook zo lastig.. Heb het maar toegevoegd aan mijn dieet.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:22

Een agrarisch kinderdagverblijf is een kinderdagverblijf dat gevestigd is op een boerderij. En de kinderen zijn vaak buiten en komen in aanraking met allerlei dieren. Op het kinderdagverblijf waar ik mijn kindje op heb gegeven mogen ze als ze goed kunnen lopen iedere dag een rondje met de boer. Ook als er een nieuw kalfje ofzo is geboren mogen alle kinderen onder begeleiding bij dat beestje gaan kijken. Kinderen leren zo dus spelenderwijs hoe ze met dieren om moeten gaan en waar het eten vandaag komt.

Nu is mijn kindje vijf maanden en al helemaal gek op onze hond. Bovendien komt er volgende week een tweede hond bij en hebben we twee paarden, met wennen aan dieren zal het dus wel goed komen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 00:01

Esplendido schreef:
Een agrarisch kinderdagverblijf is een kinderdagverblijf dat gevestigd is op een boerderij. En de kinderen zijn vaak buiten en komen in aanraking met allerlei dieren. Op het kinderdagverblijf waar ik mijn kindje op heb gegeven mogen ze als ze goed kunnen lopen iedere dag een rondje met de boer. Ook als er een nieuw kalfje ofzo is geboren mogen alle kinderen onder begeleiding bij dat beestje gaan kijken. Kinderen leren zo dus spelenderwijs hoe ze met dieren om moeten gaan en waar het eten vandaag komt.

Nu is mijn kindje vijf maanden en al helemaal gek op onze hond. Bovendien komt er volgende week een tweede hond bij en hebben we twee paarden, met wennen aan dieren zal het dus wel goed komen...

Wauw, dat klinkt echt gaaf! Helaas zullen die wel dun gezaaid zijn in NL :P (en al helemaal in de Randstad..)
Grr, soms baal ik echt heel erg dat mijn ouders niet zo plattelandstypes zijn!