de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:46

Citaat:
Ja killing! Iedereen in pauze's aan saucijzenbroodjes, appelflappen, zakjes chips, kinder bueno's, broodjes gezond, kaasbroodjes, kroketten.. Ahhhhh moeilijk moeilijk!

inderdaad ja!
Daarom zet ik meestal al geen stap in de kantine...maaja mensen lopen natuurlijk ook in en uit met al die lekkere dingen.. en dan die geur....AARGG!!!
Maar heb gelukkig eerst een week stage van af maandag, dus dat scheeld weer een weekje...hihi.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:12

Hoelang duurt het trouwens meestal voor dat de eerste grammen/kilotjes er af gaan??
(zo zie je maar weer dat ik totaal niet thuis ben met afvallen...)
Ik ben nou een week bezig, elke dag fietsen,fanatiek paardrijden, en sinds gister begonnen met skeeleren.
had het ook al eerder hier ergens neer gezet maar zal het nog even herhalen.
intotaal : 20 min. fietsen, 60 min. paardrijden, 30 min. skeeleren.
En daarbij gezond eten! calorie-arm zoveel mogelijk, of zo weinig mogelijk caloriën.
En goed drinken natuurlijk, ; Spa,water,thee , en ook wel een keer wat frisdrank dat geef ik eerlijk toe, maar dan is het firsdrank tussen de 0 en 35/37 kcal.

Wie o wie heeft voor mij een beetje een inzicht er over??
Zo het wel fijn vinden om te weten hoe lang het gaat duren voor dat het eerste er af gaat, dan weet ik zelf ook waar ik voor bezig ben... maar dat is nu nog niet in zicht..

Barbara88

Re: de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:22

Ik heb geen idee. Heb wel eens Sonja gedaan en toen viel ik echt iedere week wel 1 of meer kilo af. Zelfde geld voor South beach. Maarrrrrr ik moet nu dus weer aan de lijn, dus blijkbaar doe ik toch iets fout. Crash dieeten heb je op de lange termijn niks aan. Ik heb mezelf nu voor genomen om ongeveer rond oud en nieuw op mijn streef gewicht te zijn. Dus vanaf nu elke maand een paar kilo af vallen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:28

Normaal gezien mag je maximum een halve kilo per week afvallen. Maar volgens mij hing het er ook wel van af van bijvoorbeeld hoevéél je kwijt moet. Mensen met écht overgewicht, die bijvoorbeeld een dikke 50 kilo kwijt moeten, die zullen in het begin normaal veel sneller afvallen dan iemand die maar een kilo of 5 eraf moet. Die laatste loodjes hé... :D .

Ik ben zelf 1.68 en woog 71kg toen ik er toch iets aan moest gaan doen. Nu precies een maand verder ben ik 4 kg verder en nu begint daalt het nog steeds wel, maar minder hard als eerst :) .

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:28

Ik ben sinds maandag 900 gram afgevallen, maar in de eerste week val je meestal tamelijk veel af. Mijn streven is om ongeveer een kilo per week af te vallen. Met crashdieten viel ik wel eens 2,5 - 3 kilo af de eerste week, maar dat werkt inderdaad echt niet als je dan weer een keer normaal gaat eten kom je inderdaad ook weer heel snel bij.
Het is belangrijk om ook rustig aan weer op te bouwen met eten, dus niet dat je van de een op de andere dag weer in je 'oude' eetpatroon zit want dan heeft dieten ook geen zin.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:35

sefanja schreef:
SSDesign schreef:
Het gaat hierbij toch om afvallen?

Weet je wat trouwens ook veel scheelt... Geen frisdrank en dergelijke meer ;) Weet niet of het al gezegd was hier, maar ik drink nauwelijks frisdrank meer en dat scheelt echt heel veel. Drink enkel spa rood :P

light frisdrank is niet erg... cola light bv zit weinig kcal in... wordt ook aangeraden als je toch frisdrank wilt drinken...
Drink anders Slimpie limonade, die mag je onbeperkt drinken.... frisse fruitdranken ed zijn grote valkuilen... je moet de achterkant goed lezen, elk merk elk product is toch weer anders...

Let je dan wel op de hoeveelheid zoetstof die je binnen krijgt? Je overschrijdt de ADH namelijk al behoorlijk snel.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:03

ik ben nu sinds maandag 1.4 kg afgevallen! Ben er wel super blij mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:42

suus_toes schreef:
Citaat:
Ja killing! Iedereen in pauze's aan saucijzenbroodjes, appelflappen, zakjes chips, kinder bueno's, broodjes gezond, kaasbroodjes, kroketten.. Ahhhhh moeilijk moeilijk!

inderdaad ja!
Daarom zet ik meestal al geen stap in de kantine...maaja mensen lopen natuurlijk ook in en uit met al die lekkere dingen.. en dan die geur....AARGG!!!
Maar heb gelukkig eerst een week stage van af maandag, dus dat scheeld weer een weekje...hihi.

Ja bij ons zit iedereen in de aula dus lekker gezellig als ik dan alleen op de gang ga staan hahaha! Maar ik vind het echt zo lastig. Ik haal tegenwoordig altijd maar cola light als iedereen wat haalt! Dan heb ik in elk geval niet het gevoel van aah iedereen heeft iets behalve ik..

Ik heb geen weegschaal (wil ik ook helemaal niet eigenlijk) dus ik ga gewoon af op wat mijn omgeving zegt/de spiegel. :P

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:46

Proficiat! Maar ik blijf erbij, ik vind meer dan een halve kilo tot een kilo (bij overgewicht) per week héél veel dus als je op vijf dagen anderhalve kwijt bent hoop ik dat je in die tijd toch evengoed nog voldoende hebt gegeten en ze er niet terug dubbel gaan aanvliegen nadat je stopt :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:50

Ligt er ook aan wanneer je weegt he, als ze zich 5 dagen terug 's avonds woog en nu 's ochtends zegt het eigenlijk niks..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 08:52

Ik ga er wel vanuit dat ze het op hetzelfde tijdstip doet als je al zo lang bezig bent met afvallen, anders hou je jezelf een beetje voor de gek :) .

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 09:24

ik weeg me elke ochtend op het moment dat ik uit bed kom! :) ik denk dat ik nu vooral veel afval omdat ik nu echt bijna niet meer snoep. En dat week ik voorheen wel. Bijna geen fris meer drink en meer beweeg nu de scooter gemaakt word!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 14:57

de voeding lijst staat al hier op forum, echter dit aangepast worden aan desbetreffende persoon die hem wil aanhouden. In andere berichten staat hoe en wat...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:45

Hier heb je ook een handige tabel waarbij je kunt zien hoeveel voedingsstoffen er in welk product zitten:
http://nevo-online.rivm.nl/

Is een heel erg handige tabel vind ik zelf :)

Verder gaat het hier wel goed. Bij mijn vriend is het lastig. Daar doen ze alleen maar aan wit brood en dan vooral van die witte bolletjes. Nou ja, dat vind ik echt niet lekker en het vult ook voor geen meter. Maar thuis eet ik lekker gezond volkorenbrood of crackers. Heerlijk :D Verder doe ik trouwens ook altijd maar de helft van mijn boterham smeren met boter en dan vouw ik mijn boterham gewoon dubbel :) Werkt super, je gebruikt zo echt veel minder boter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:07

Vind ik niet lekker, weinig boter :=

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:09

Ik ben geen boter eter :P Ik vind veel boter echt heel goor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:17

Ja ik eigenlijk ook, alleen met hagelslag/vruchten hagel en op ontbijtkoek/suiker brood moet er wel echt veeeel boter :~

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:19

Ik snap dat dus echt niet :P Ontbijtkoek of suikerbrood met boter. BAH :P Net als krentenbollen met boter. Met hagelslag of iets dergelijks is een klein likje boter wel fijn, anders kun je daarna je stofzuiger pakken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:25

Krentenbollen dan weer geen boter, met hagelslag beste laag boter en dan heel erg weinig hagelslag. :9

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:31

Omdat er hier toch (zo blijkt) redelijk veel mensen zitten met veel kennis van voeding, stel ik mijn vraag even hier.

Soms als er geen vers brood meer is, koop ik Schwarzbrot, echt superdonker brood en ik vind behoorlijk zoet eigenlijk. Wat is de functie er eigenlijk van (ik dacht dat het zoiets was voor mensen hun darmwerking te stimuleren ofzo :p). En is het eigenlijk gezond. Want ik hoop nu niet dat ik iedere keer een dikmaker binnenspeel als ik dat brood eet :p.

Meeste zeggen ook dat je dan ook direct vol zit met dat brood, maar daar heb ik precies geen last van ;). (omgekeerd zelf)

Afbeelding

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:39

Ik neem altijd pindakaas met hagelslag! :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:47

In buitenland wordt brood vaak gezoet. Maar waarom?? Vraag het wel even aan mijn vader zometeen als je wil?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:49

SSDesign schreef:
In buitenland wordt brood vaak gezoet. Maar waarom?? Vraag het wel even aan mijn vader zometeen als je wil?

Mag je vragen hoor. Maar ik denk nu niet dat Schwarzbrot het typische gezoete brood is, ik vind gewoon dat het zoeter smaakt, maar mijn opinini wijkt nogal vaak af van wat iedereen denkt :p

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:44

Heb het gevraagd... Maar mijn vader wist het ook niet echt eigenlijk ;)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:15

Kijk gewoon op het pak wat erop staat hoeveel suiker en koolhydraten erin zitten :) . Volgens mij is dat met schwarzbrood heel weinig namelijk en mag je het gerust eten.

Ik ben nu in een week tijd 1,1 kilo kwijt :) . Gisteren wel een beetje gezondigd, ik had een bbq en heb wat stokbrood gegeten. Oja en ook nog 1 plak appelcake :~ . Lekkerrrrrrr!!
Nouja, ik wil ook niet superstreng lijnen, en met dit resultaat ben ik al tevreden. Als ik in 1 maand 4-5 kilo af val ben ik al blij!!