Darmonderzoek (Colonoscopie)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Re: Darmonderzoek (Colonoscopie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 18:54

Nou maandag een ct-scan.... Ben benieuwd....

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:06

Een CT is 10000 x beter dan een colonscopie! Is er niets uit de scopie gekomen?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:41

Hoi iedereen , mn vriend is gister avond mer de vloeistof begonnen hij is maar 2 x naar de wc geweest ,, ik vondt het echt weinig ..ook de vloeistof vond hij niet echt vies ..het laatste glas wel een beetje omdat hij vol zat ..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:57

Nu hopen dat de ct scan goed gaat TS, ik ben namelijk allergisch voor de contrastvloeistof en daarvan moet ik meteen onwijs overgeven.
Succes maandag!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:31

Wij zitten nu in het ziekenhuis te wachten totdat mn vriend geroepen wordt , ik ben nog meer in de stress dan hem ..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:46

Nou hij heeft infuus enz gekregen ik ben niet mee geweest kan niet tegen naalden...hopelijk valt alles mee ....gelukkig is mijn schoonmoeder en broertje mee ...dan zit ik ook niet zo alleen..wordt vervolgd..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:12

Mm t infuus wou bijna niet zijn doorbloeding schijnt niet goed te zijn erg laag ofzo .. weet niet wat ze nu gaan doen .. hij is nog steeds niet richting de kamer waar hij onderzocht hoort te worden ...

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:32

Nou allemaal , mn vriend is alweer terug .. praatgraag haha ...tgaat goed hij heeft wel wat gevoelt maar niet veel ..hij wil dit wel vaker doen als t moet ..dus hij is positief..hij praat de hele tijd door ...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 14:33

Muwhah ja roesje is hilarisch, je gaat hele vreemde dingen zeggen :Y)
Gelukkig is het goed gegaan :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 15:31

Wietsje92 schreef:
Een CT is 10000 x beter dan een colonscopie! Is er niets uit de scopie gekomen?

Scopie hebben ze moeten afbreken vanwege de pijn.. Ze konden niet door de pijnlijke plek (rechtsonder dus) heen.. Ben echt heel erg benieuwd naar de scan..

Fijn NoiRam dat het goed is gegaan :-) Hebben ze ook iets kunnen zien of was alles goed?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:14

Hee lola . Hebben nog niks gehoord de 20e komt pas de uitslag.. dus we moeten nog afwachten ..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:15

Oeh, rechtsonder zit je dikke darm (overgang dikke-dunne darm). Ik heb hier ook altijd erge pijn, ook tijdens de scopie maar toen is toch doorgezet. Had er een ontsteking zitten, helaas.. :(

CT-scan is inderdaad niet zo eng als scopie, vond ik. :P Wist alleen niet dat je geprikt werd (infuus), dus dat vond ik erg balen. Verder vond ik het meer vervelend dat ik last kreeg van mijn armen omdat ze boven mijn hoofd moesten liggen, haha.
Ik hoop voor je dat je straks meer te weten komt, dit is ook niks zo... :(:)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:15

Nou spuiten ben ik gelukkig niet zo bang voor, zolang ze maar in mn arm worden gezet! Zo op je hand voor een blijvend infuus dat vind ik maar niets!
Ik hoorde dat je nogal diaree krijgt van die contrastvloeistof...... Weet iemand dat? Dan zorg ik nl dat ik weet waar de dichtsbijzijnde wc is in het ziekenhuis haha!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:16

Mowoah schreef:
Oeh, rechtsonder zit je dikke darm (overgang dikke-dunne darm). Ik heb hier ook altijd erge pijn, ook tijdens de scopie maar toen is toch doorgezet. Had er een ontsteking zitten, helaas.. :(

CT-scan is inderdaad niet zo eng als scopie, vond ik. :P Wist alleen niet dat je geprikt werd (infuus), dus dat vond ik erg balen. Verder vond ik het meer vervelend dat ik last kreeg van mijn armen omdat ze boven mijn hoofd moesten liggen, haha.
Ik hoop voor je dat je straks meer te weten komt, dit is ook niks zo... :(:)

Rechtsonder?? Bij mij linksonder hoor :')

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 08:19

Bij mij zit ie ook rechtsonder (volgens de echo)... Is denk ik bij iedereen verschillend?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:41

Of ik heb het verkeerd hoor... :') Maar ik heb altijd links pijn en daar zat de ontsteking..

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:46

Ik had geen last van diarree toen ik contrastvloeistof had gedronken en via het infuus heb gehad.

Wel had ik het idee toen het in het infuus werd gespoten dat ik aan het plassen was :') . Maar dat schijnt redelijk normaal te zijn dat je dat gevoel krijgt :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:14

als je iets moet drinken zal je wel diaree kunnen krijgen ja.....
Die contrastvloeistof voelt heel raar, je wordt ineens helemaal warm :)
(en in mijn geval bleek ik allergisch te zijn, en moest ik overgeven, waardoor alles weer overnieuw moest)

Succes in ieder geval :)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:12

Ik werd net gebeld door het ziekenhuis en mag maandag al heen voor de colonscopie i.p.v 11 oktober. Dus maandag avond horen jullie mijn ervaring.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:35

_Lola_ schreef:
Nou spuiten ben ik gelukkig niet zo bang voor, zolang ze maar in mn arm worden gezet! Zo op je hand voor een blijvend infuus dat vind ik maar niets!
Ik hoorde dat je nogal diaree krijgt van die contrastvloeistof...... Weet iemand dat? Dan zorg ik nl dat ik weet waar de dichtsbijzijnde wc is in het ziekenhuis haha!

Zoals ik je begrijp krijg je een ct colografie? Dus een scan waarbij je drie flesjes smurrie moet drinken en lucht ingespoten krijgt?

Ik heb dat afgelopen woensdag gehad. Vanaf het tweede flesje smurrie dinsdag met het avondeten giga aan de buikloop geweest.
Tip: koop vochtig wc-papier anders krijgt je hele rode billen
Volgende ochtend ook nog flink aan de race.

Die lucht inspuiten in je darmen kreeg ik behoorlijk kramp van. Het inspuiten daarvan voelt ook erg raar.

Verder is het een vrij makkelijk onderzoek. Keek er giga tegenop en t is me allemaal erg meegevallen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 16:33

Nee ik krijg geen lucht ingespoten.. Dat gaat niet omdat dat bij mij het pijnlijkste was van de colonoscopie... Ik moet savonds 1 pilletje nemen thuis.. De dag van het onderzoek moet ik om half9 in ZK zijn en dan moet ik ongv 1liter drinken van dat spul...
En dan nog via infuus ook contrastvloeistof....
Er waren blijkbaar 2 opties, 1 was een echo met contrastvloeistof en lucht OF en ct-scan...
Aangezien optie 1 niet kon is er gekozen voor optie 2...

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:54

_Lola_ schreef:
Nee ik krijg geen lucht ingespoten.. Dat gaat niet omdat dat bij mij het pijnlijkste was van de colonoscopie... Ik moet savonds 1 pilletje nemen thuis.. De dag van het onderzoek moet ik om half9 in ZK zijn en dan moet ik ongv 1liter drinken van dat spul...
Er waren blijkbaar 2 opties, 1 was een echo met contrastvloeistof en lucht OF en ct-scan...

Succes , sterkte lola , maandag moet je heen toch ?
Hoop voor je dat ze wat meer te vertellen hebben straks , wel positief natuurlijk !!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 22:59

_Lola_ schreef:

Die heb ik ook een keer gehad. Een jar of twee geleden al.
Die liter van dat spul is echt heel vies. Zou een fles limonadesiroop meenemen en vragen of je dat erbij of doorheen mag drinken.
Daarvan heb ik geen buikloop gehad. Alleen veel naar de wc vanwege een volle blaas.

Contrast via het infuus voelt vreemd. Krijg j het erg warm van, ook in je blaas. Voelt wel grappig.
En dat infuus hebben ze bij mij in de ct ruimte gezet en meteen erna ook weer eruit gehaald.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:28

Ik ben nog nooit zovaak geprikt als de laatste weken hahaha.. Als ik as. maandag mee tel 3x infuus, 4x bloed laten prikken en dat in nog geen 3mnd tijd!

als dat spul net zo smerig is als wat ik voor het laxeren moest drinken dan kan ik idd mn borst al nat gaan maken gadverdamme wat was dat vies!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:46

Bah net moviprep klaar gemaakt wat een vieze zoete citroensmaak.