Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Wietsje92 schreef:Een CT is 10000 x beter dan een colonscopie! Is er niets uit de scopie gekomen?
Hebben ze ook iets kunnen zien of was alles goed? 
Wist alleen niet dat je geprikt werd (infuus), dus dat vond ik erg balen. Verder vond ik het meer vervelend dat ik last kreeg van mijn armen omdat ze boven mijn hoofd moesten liggen, haha.

Mowoah schreef:Oeh, rechtsonder zit je dikke darm (overgang dikke-dunne darm). Ik heb hier ook altijd erge pijn, ook tijdens de scopie maar toen is toch doorgezet. Had er een ontsteking zitten, helaas..
CT-scan is inderdaad niet zo eng als scopie, vond ik.Wist alleen niet dat je geprikt werd (infuus), dus dat vond ik erg balen. Verder vond ik het meer vervelend dat ik last kreeg van mijn armen omdat ze boven mijn hoofd moesten liggen, haha.
Ik hoop voor je dat je straks meer te weten komt, dit is ook niks zo...

Maar ik heb altijd links pijn en daar zat de ontsteking..
. Maar dat schijnt redelijk normaal te zijn dat je dat gevoel krijgt

_Lola_ schreef:Nou spuiten ben ik gelukkig niet zo bang voor, zolang ze maar in mn arm worden gezet! Zo op je hand voor een blijvend infuus dat vind ik maar niets!
Ik hoorde dat je nogal diaree krijgt van die contrastvloeistof...... Weet iemand dat? Dan zorg ik nl dat ik weet waar de dichtsbijzijnde wc is in het ziekenhuis haha!
_Lola_ schreef:Nee ik krijg geen lucht ingespoten.. Dat gaat niet omdat dat bij mij het pijnlijkste was van de colonoscopie... Ik moet savonds 1 pilletje nemen thuis.. De dag van het onderzoek moet ik om half9 in ZK zijn en dan moet ik ongv 1liter drinken van dat spul...
En dan nog via infuus ook contrastvloeistof....
Er waren blijkbaar 2 opties, 1 was een echo met contrastvloeistof en lucht OF en ct-scan...
Aangezien optie 1 niet kon is er gekozen voor optie 2...
_Lola_ schreef:Nee ik krijg geen lucht ingespoten.. Dat gaat niet omdat dat bij mij het pijnlijkste was van de colonoscopie... Ik moet savonds 1 pilletje nemen thuis.. De dag van het onderzoek moet ik om half9 in ZK zijn en dan moet ik ongv 1liter drinken van dat spul...
En dan nog via infuus ook contrastvloeistof....
Er waren blijkbaar 2 opties, 1 was een echo met contrastvloeistof en lucht OF en ct-scan...
Aangezien optie 1 niet kon is er gekozen voor optie 2...