Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 06:53

LynnDenise schreef:
Oké even mijn verhaal, waarom zou je het niet meer moeten drinken?

Drie jaar geleden ben ik begonnen met het werken bij Lidl, omdat het zo makkelijk is om even 30ct op de toonbank van je collega te leggen en daarna gelijk met je energieblikje naar buiten kon lopen om te roken. Alle collega's deden dit, dus ik ook.
Even ter aanvulling: Ik dronk dus minimaal 6 blikjes op een dag.

Twee jaar geleden kwam ik bij de tandarts en die vroeg mij meteen; "Ben je energiedrankjes aan het drinken?"
Ik liep rood aan en vroeg me af waaraan hij dat kon zien. Ik poetste toch elke dag twee keer mijn tanden? Had ik een gaatje? Dat kon toch niet?
Het was nog erger. Ik had in bijna al mijn tanden een gaatje. Zelfs in mijn voortanden.

Op 1 januari 2010 heb ik dus ook gezegt geen energiedrink meer te drinken. Wat kregen we toen?
Afkickverschijnselen.
Zweten, geen energie denken te hebben om nog verder te kunnen werken, duizeligheid.

Ik raad dus ook echt iedereen af om energiedrankjes te drinken. Ik ben er gelukkig al meer dan 1,5 jaar vanaf en heb geen gaatjes meer bij de tandarts. Water is bijna het enige wat ik nog op de zaak drink en dat is ook veel goedkoper 65ct voor 6 flesjes ;)

6 blikjes op een dag is dan ook belachelijk veel.. Vind het niet gek dat je tanden er dan half uit rotten :=. Met mate kan alles. ;)

LynnDenise

Re: Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 07:02

6 blikjes per dag is echt niet zo raar hoor, collega's drinken dit minimaal, jongeren kopen vaak elke dag zoveel. Nee ik vind het niet raar, maar ik wilde niet alleen aantonen dat je tanden afrotten. Ik wilde jullie voornamelijk op de afkickverschijnselen wijzen.

Bedenk je dus dat je echt geen energiedrink nodig hebt om energie te krijgen, drink het met mate, alleen als je daar trek in hebt.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 10:10

Ik drink het af en toe, ik denk 3 dagen in de week en dan 1 blikje per dag. Ik krijg er totaal geen energie van, drink het dus alleen omdat ik het lekker vind.
Gezond kan het idd niet zijn, maar er zijn nog zo veel meer dingen die niet goed zijn voor een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:24

6 per dag is zeker wel raar, dat is 6*0.25 liter = 1.5e liter. Zoveel moet je per dag drinken!! En dan droogt het spul je ook nog eens uit. Vind ik, naar mijn bescheiden mening, toch echt wel heel raar ;)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:52

Ik dronk het vroeger wel eens omdat ik het wel lekker vond (wel enkel tijdens de examens), maar ik krijg er zo'n vreselijke dorst van!
Dan dronk ik na het blikje 2 liter water en was ik NOG dorstig, echt een heel erg onaangenaam gevoel. Daarom drink ik het nu dus niet meer, heb vorige week vriendje gevraagd om er een paar voor me mee te brengen aangezien ik nu weer examens heb, maar heb er totaal geen zin in om om de 2 pagina's naar het toilet te moeten lopen van al dat water dat ik erna drink :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:01

Ik vind ook niet moeilijk dat je afkickverschijnselen krijgt op zes blikjes per dag, telt voor alle limonade.

Ik krijg er net last van in mijn darmen, moet er goed van naar de wc. Hier zijn de examens gedaan, lekker terug op water en pepsi max :P

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:08

Mijn kiezen en tanden klapperen er nog net niet uit na 1 blikje van die troep.
Drink het af en toe eens als ik moeite heb om een nachtdienst door te komen, maar daar blijft het ook wel bij.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:13

Ook ik drink 'veel' energydrank! En echt omdat ik het ontzettend lekker vind!!! Niet voor de energy want zoals vele al zeggen die krijg je er totaal niet van ( althans ik niet ). Ik drink minimaal 1 blikje per dag maar soms ook 2 of 3.

Nu komt het ergste: IK BEN TANDARTSASSISTENTE :o :o :o :o :o :o ik weet dus dondersgoed wat de gevolgen zijn! Je krijgt er niet alleen gaatjes van maar ook erosie! Wat ontzettend opvalt in de praktijk is dat bijna ALLE patienten van mijn leeftijd ontzettende erosie hebben!!!!!!! Dus veel fris en vooral veel energy drank drinken.

Ik weet dat het zo ontzettend slecht voor je is maar ik vind het zoooooooooooooooooo lekker :o

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:18

Miracle_ schreef:
Ik drink het, net als jij, omdat ik het lekker vind. Niet voor de energie, want die krijg ik er totáál niet van. (helaas, soms wel makkelijk..)

Uhhu :j ! Mee eens :) !

Ik vind het heerlijk, maar krijg er echt geen energie oid van hoor :n

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:25

Ik drink het ooit als ik na een lange dag savonds laat moet autorijden, ik krijg er niet meer energie van maar kan me beter concentreren. Heb het tijdens mijn autorijlessen en tentamenweken ook veel gedronken. Vind het wel lekker smaken, maar moet er zo ontzettend snel van naar de WC...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:45

Ik drink het eigenlijk nooit. Alleen als ik ver moet rijden wil ik wel eens een blikje meenemen. Maar ik vind het vies zoet spul. Haal dan liever ergens een bak koffie. Bovendien krijg ik er ook last van, zodra ik zo'n blikje op heb krijg ik oprispingen e.d. Niet zo charmant :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:13

Alwiene schreef:
MarieDroomy schreef:
Nou ja ik ben zelf extreem hyper. Ik drink het wel eens en dan krijg ik écht een boost. En na 2 blikjes word ik zo hyper dat ik mezelf niet meer kan vatten, dan lijkt het alsof ik er niet echt bij ben en op de automatische piloot sta. Na dat hele gedoe van de automatische piloot word ik duizelig of raak ik heel erg in de war.. Beetje gek dus bij mij maar ik vind dat mensen het gewoon moeten drinken als ze dat willen, wat ik heb overkomt niet iedereen, maar ik denk mensen met ADHD ofzo zoals ik wel sneller helemaal overstuur kunnen raken van dat spul ;)

Dat komt voor inderdaad, maar ik heb zelf een andere ervaring en heb die inmiddels bij meerdere ADHD'ers gezien/gehoord. Mensen met ADHD reageren soms anders op stimulerende middelen, denk hierbij ook aan de medicatie Ritalin wat bij gewone mensen zou zorgen dat ze gaan stuiteren, maar bij ADHD'ers juist rust brengt. Voor mij werkt dat ook zo met energydrank, voor ik mijn diagnose en dus medicatie had dronk ik regelmatig een blikje energydrank leeg vlak voor het naar bed gaan omdat ik er zo lekker rustig van werd. Dit is overigens waarschijnlijk vooral het gevolg van de stof Taurine die in de energydrank zit. :)
Dus gek genoeg kan dat heel erg wisselen, sommige ADHD'ers zoals jij dus moet je het écht niet geven ivm stuiteren en anderen worden er juist heerlijk relaxed van :D

ja dat heb ik dus ook, dat ik van energydrank juist een rustig wordt. Ritalin daarentegen := . Dan word ik helemaal leip van de zenuwen en krijg ik allemaal neurotische trekjes ed. waardoor ik idd beweegelijker wordt. (heb het een jaar geslikt :\ ).

Maargoed, deze drankjes hebben idd vaker een positieve uitwerking op ADHD'ers hoor ik :P

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:38

Ik drink wel energy drank, vind het lekker en omdat ik verder bijna nooit wat met cafeïne drink merk ik wel wanneer ik het op heb.
Zeker met werk dagen van 16 uur is het heel fijn om 2 blikjes bij je te hebben :D
Ik drink denk ik 3 blikjes per maand ofzo, valt dus reuze mee.
En het aller belangrijkste ik drink de suikervrije versie! Smaak is bijna het zelfde, geen suiker en 140 kcl minder ofzo ;)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:56

Ik drink het heel af en toe.
Meestal als ik lange stukken moet rijden.
Ik zit op een caffeine vrij dieet ivm aandoening waarbij caffeine het kan verergeren. Maar smokkel wel af en toe met een glaasje cola, al is die veel minder lekker als vroeger. Dus als ik het drink merk ik het wel degelijk, en sta ik ook te stuiteren, zeker als er een positieve sfeer is, dus actieve muziek etc. in een rustige omgeving merk ik er ook weinig van.

Vorig jaar moest ik voor een jubileumavond van Amsterdam naar Leeuwarden rijden, om 10uur 'savonds. Dan heb ik inderdaad een blikje bij me voor als ik merk dat ik inzak. Ik ben namelijk een keer de snelweg overgeslingerd omdat ik schijnbaar ingedut was. Ik had mazzel dat ik niks geraakt had, behalve dan een hmpaaltje en de vangrail aan de andere kant van de weg (ja, ging van rechts naar links en weer terug in een draaispin..). Daar ben ik zo goed vanaf gekomen dat ik sindsdien altijd een blikje bij me heb op lange ritten, voor nood zeg maar.
*niet dat ik het goedkeur dat iemand vermoeid achter het stuur kruipt, maar soms kan je niet anders, en dan liever iets opwekkends gebruiken(caffeine dan ;))dan ergens in de middle of nowhere stranden*