Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:• U heeft de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt.
Begin met Diane-35 op de eerste dag van de cyclus (dit is de eerste dag van uw menstruatie). Als u
op de eerste dag van uw menstruatie met Diane-35 begint, bent u meteen beschermd tegen
zwangerschap. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan moet u de eerste 7 dagen
wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken
me_myself_i schreef:Normaal gezien als je op de eerste dag van je menstruatie begint ben je meteen veilig, als je tijdens je menstruatie begint 7 dagen extra voorbehoedsmiddel en als je op een ander tijdstip begint dien je je strip eerst volledig af te maken voor je veilig bent. Ik denk dat het dus gewoon handiger is als je wacht tot je opnieuw ongesteld bent, dit zal waarschijnlijk iets korter zijn dan eerst een strip afmaken, maar ik lees dat je dat al van plan bent.Hier ook iemand met een vraagje. Ik ben net terug van de huisarts en heb de diana pil gekregen. Nou is mijn vraag; wanneer kan ik beginnen met slikken? Twee dagen terug was mijn laatste menstruatiedag zeg maar en ik weet dat het pas echt veilig is als je op de eerste dag van je menstruatie begint, dus zou ik dan gewoon morgen beginnen met slikken of kan ik beter een paar weken wachten tot ik gewoon weer normaal ongesteld word en dan de eerste dag van mijn menstruatie beginnen met innemen?
Marcella_e schreef:Oke ik heb ook een vraag. Bij de dokter tast is nog steeds in het duister. Wellicht hebben hier meer mensen last van.
Ik heb tijdens mijn menstruatie ontzettend pijn links onderin me buik. Tijdens de ochtend plas is dit het ergst. Dan wordt ik meestal ook misselijk van de pijn en duurt het even voordat ik me bij elkaar geraapt heb en weer verder kan. Buiten mijn menstruatie is er helemaal niks aan hand. Zijn er meer mensen die dit hebben? Het is bij mij sinds ruim een jaar en het wordt met de maand erger (urine onderzoek en een uitstrijk hebben niks opgeleverd)
_Kellyy schreef:@mas, in mijn bijsluiter staat: Sommige geneesmiddelen kunnen de correcte werking van ethinylestradiol/levonorgestrel 0,03/0,15a verminderen. Wanneer u andere geneesmiddelen gebruikt terwijl u ethinylewttadiol/levonorgestrel neemt, vergeet dan niet uw arts (of tandarts wanneer deze antibiotica heeft voorgeschreven) te informeren. Uw arts kan uw vertelen of u extra anticonceptievoorzorgen moet treffen en voor hoelang.
Geneesmiddelen die de goede werking kunnen verminderen zijn:
- antibiotica
Mas schreef:Deze vraag stel ik eigenlijk ter controle, omdat ik er verschillende antwoorden op heb gekregen...
Ik slik nu nitrofurantoine (Furabid) tegen blaasontsteking. Heeft dit antibioticum een invloed op de pil?
Optiwolk schreef:Of eventjes wachten
AB tegen blaasonsteking is maar vijf dagen, toch?
Nagini schreef:Maar, als de AB afgelopen is ben je meestal daarna ook nog 2 weken niet zoals het hoort met de pil.
Dat had ik iig met de Amoxilline ofzoiets. Dat was 6 dagen slikken en daarna nog 2 weken gezever..